تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 30 مرداد 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):به پاداش بهشت نمى رسد مگر آن كس كه باطنش نيكو و نيّتش خالص باشد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

الکترود استیل

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

سایت ایمالز

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1811739020




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

سرمقاله و يادداشت‌هاي روز برخي روزنامه‌هاي كشور در يك نگاه


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: سرمقاله و يادداشت‌هاي روز برخي روزنامه‌هاي كشور در يك نگاه
مردم سالاري

********** روزنامه مردم سالاري در يادداشت روز خود به موضوع اقتدار نظام مهندسي ضرورتي كه بايد به آن پرداخت اشاره كرده و نوشته است:خبر فروريختن ساختماني در سعادت آباد تهران و حادثه‌اي مشابه در شهريار در روز گذشته و حوادثي از اين نوع، بزرگترين ناامني ذهني و دروني را براي شهروندان به دنبال داشته و خواهد داشت.

هر گودبرداري و هر فعاليت ساختماني نگراني وسيع همسايگان و افراد مرتبط را به دنبال خواهد داشت.

ميرزابابا مطهري نژاد نگارنده اين يادداشت روز مي‌نويسد:روزي كه نظام مهندسي ساختمان شكل گرفت و قانون تشكيل آن ابلاغ شد، همگان به اين فكر مي كردند كه ديگر شاهد فروريختن ساختماني نخواهند بود و ديگر زلزله خسارت سنگيني بر جاي نخواهد گذاشت و براي خريدن يك آپارتمان، نگراني از سست بودن ساختمان معنا نخواهد داشت. اما با وجود سازمان نظام مهندسي و با توجه به اين كه ناظرين ساختمان‌ها با تائيد و نظر اين سازمان بر ساخت و ساز نظارت مي‌كنند، اتفاقاتي از اين نوع دور از انتظار است.

نويسنده مي‌افزايد: نهادهاي اجتماعي برخاسته از هر نوع نياز جامعه امروز هستند و براي پاسخگويي به نياز اجتماعي خاصي به وجود مي‌آيند و نهادهاي اجتماعي و مدني در پاسخ به نياز مسووليت مي‌پذيرند و اختيار مي‌گيرند و جامعه وجود آنها را نعمت تلقي كرده و با احترام و عزت آنها را پذيرا مي شوند.

مطهري نژاد نوشته است: بهترين شرايط نهادهاي اجتماعي به معناي اعم از جمله نظام مهندسي اين است كه بدانند براي كدام نياز اجتماعي به وجود آمده اند و قبل از آن كه اين نياز تبديل به تقاضا شود به آن پاسخ گويند تا اقتدار و عزتمند شوند.

بايد از نظام مهندسي پرسيد، در كجاست؟ مدافعش چيست؟ چه كساني نمي‌گذارند اقتدار بيايد؟ چه كرده است؟ و چه مي‌خواهد بكند؟ چه بايد بشود كه شاهد حوادثي از اين نوع نباشيم!

***** جمهوري اسلامي

************* روزنامه جمهوري اسلامي در سرمقاله روز سه شنبه خود در مورد انگليس باز هم خصومت با اسلام اين چنين مي‌نويسد:ملكه فرتوت انگليس در يك اقدام نمادين روز جمعه گذشته لقب - شواليه > را به سلمان رشدي داد. پيش از اين هم نامبرده در سالهاي گذشته لقب - سر > را به رشدي داده بود.

نگارنده اين سرمقاله نوشته است: اين اقدام گستاخانه از سوي ملكه انگليس را بايستي به حساب كينه توزي و ابراز خصومت مجدد انگليس عليه دنياي اسلام و بلكه عليه مقدسات اديان الهي ارزيابي كنيم چرا كه نشانگر حمايت آشكار دربار انگليس از اهانت صريح رشدي به دنياي اسلام و مقدسات اديان الهي است و مطلقا قابل تحمل نيست .

در بخشي از اين سرمقاله آمده است: اكنون حدود ‪ ۲۰‬سال از نگارش و انتشار كتاب موهن آيات شيطاني توسط سلمان رشدي مي‌گذرد و ممكن است براثر مرور زمان كسانيكه آن سالها را به ياد ندارند و يا نسل جديد كه آن سالها را به چشم خود نديده‌اند از ماهيت امر بي‌اطلاع باشند.

او نوشته است: براي اطلاع نسل جديد و كسانيكه احيانا از آن مسايل اطلاع چنداني ندارند بيان اين نكته اهميت دارد كه - سلمان رشدي > عضو انجمن سلطنتي ادبيات انگليس با دريافت مبالغي ماموريت يافت كتاب موهني عليه مقدسات اسلامي به نگارش درآورد كه سرانجام باانتشار كتاب - آيات شيطاني > با طوفان خشم مسلمانان در سراسر جهان مواجه گرديد . امام خميني (ره ) در بهمن ماه ‪ ۱۳۶۷‬با صدور حكم ارتداد سلمان رشدي وي را مرتد و واجب القتل دانستند.

او مي‌نويسد:- سلمان رشدي > از آن پس زندگي مخفيانه و ننگيني را پشت سر گذاشته و خانواده‌اش نيز از هم پاشيده است . اگر چه او در زير شديدترين تدابير امنيتي بسر مي‌برد ولي بارها اعتراف كرده كه حتي از سرويسهاي امنيتي و محافظين خود نيز مي‌هراسد و نگران آنست كه مبادا محافظينش براي نجات از شر او ، وي را به قتل برسانند.

او مي‌نويسد:تلاش ملكه فرتوت انگليس براي اعطاي نشان - سر > و - شواليه > به رشدي بعنوان اقدامي در جهت ابراز همدردي دربار بدنام انگليس با رشدي ارزيابي شده تا بلكه براي مدت كوتاهي اين خبر در رسانه‌ها و نزد افكار عمومي انتشار يابد و انزواي خفت بار رشدي را براي يك زمان كوتاه تحت الشعاع تبليغات رسانه‌اي قرار دهند.

**** كيهان

**** روزنامه كيهان در يادداشت روزخود به موضوع نمره مردودي كارنامه جهانخواران اشاره مي‌كند و مي‌نويسد:آيا برنامه هسته‌اي كره شمالي يك - مدل> است؟ آمريكايي‌ها مايلند اينگونه باشد و از ديپلماسي خود درباره كره پس از مورد ليبي به عنوان دومين نمونه موفق ديپلماسي -فشار و مذاكره همزمان> ياد مي‌كنند.

مهدي محمدي مي‌نويسد: كره شمالي جمعه گذشته علاوه بر تقديم اظهارنامه برنامه هسته‌اي خود به آمريكا كه طبعا از اين به بعد فرايند بي‌پايان راستي آزمايي آن آغاز خواهد شد، برج خنك‌كننده راكتور آب سنگين خود در پيون يانگ را هم منفجر كرد. اين اقدام در پي توافقي انجام شد كه مدتي قبل در چهارچوب مذاكرات دوجانبه حاصل آمده ولي اجراي آن تا امروز به تاخير افتاده بود.

او مي‌نويسد:جرج بوش رييس جمهور آمريكا بلافاصله بعد از اين اقدام كره شمالي از آن استقبال كرد و آن را -اولين گام در مسير رسيدن به هدف> خواند مهدي محمدي مي‌نويسد:واضح است كه كره به زعم خود به آنچه مي‌خواسته رسيده و ديگر نيازي به برنامه هسته‌اي ندارد. در مقابل، ايران اساسا عقيده دارد اولا چيزي به نام تضمين امنيتي آن هم از جانب قدرتي چون آمريكا كه بتوان به آن اعتماد كرد وجود ندارد و ثانيا نيازي به تضمين‌هاي امنيتي از جانب آمريكا ندارد و بلكه برعكس اين آمريكايي‌ها هستند كه در منطقه حساسي چون خاورميانه به دريافت تضمين‌هاي امنيتي از ايران محتاجند.

مهدي محمدي نگارنده اين يادداشت مي‌نويسد:اگر زماني بحث بر سر اين بود كه حد نفوذ آمريكا در منطقه خاورميانه چقدر است امروز همه از اين حرف مي زنند كه زمان ترك خاورميانه توسط آمريكا چه موقع است و آمريكايي‌ها خود بهتر از هركسي مي‌دانند كه ايران درصدر عوامل به وجود آورنده چنين وضعيتي قرار دارد.

او در پايان مي‌نويسد:اين مقايسه بسيار اجمالي نشان مي‌دهد اگرچه مشكلات انبوه داخلي و خارجي سبب شده سياست تشويق و تنبيه درباره كره كارگر بيفتد و اين كشور را به ورطه گرداب امتيازخواهي بي‌پايان غرب دراندازد، اما كيس كره شمالي امكان تبديل شدن به يك مدل را ندارد و حداكثر مي‌تواند به عنوان يك نمونه در كارنامه بلند باج خواهي جهانخواران ثبت شود. كارنامه اي كه دور نيست ايران به يكي از معدود نمره‌هاي مردودي آن تبديل شود.

***** قدس

**** روزنامه قدس در يادداشت روز خود به موضوع عقب نشيني حساب شده به نويسندگي محمد ملازهي اين چنين مي‌نويسد: كابينه اسرائيل طرح تبادل زندانيان حزب الله لبنان با دو نظامي را كه به اسارت مقاومت اسلامي لبنان درآمده اند، تصويب كرده است.

او مي‌نويسد:اهميت اين موضوع بخصوص در آن است كه حمله اسرائيل به لبنان و شكست از حزب الله محاسبات جديدي را در معاملات منطقه‌اي قدرت در خاورميانه به وجود آورده است.

در بخشي از اين يادداشت روز آمده است:اكنون اسرائيل در موقعيتي قرار دارد كه چاره‌اي جز مذاكره و توافق با حزب الله لبنان براي آزادي نظاميان اسير شده‌اش پيش رو ندارد.

در يادداشت روز اين روزنامه نوشته شده است:اين واقعيت كه اسرائيل ديگر قادر نيست با برتري استراتژيك قدرت كلاسيك نظامي مورد حمايت آمريكا و ناتو خواسته هايش را به اعراب و فلسطينيان تحميل كند جاي بحث ندارد، علتها را بايد در شكل‌گيري مقاومت اسلامي در لبنان و مناطق اشغالي فلسطين جستجو كرد.

او نوشته است:مصوبه كابينه اسرائيل و توافق براي تبادل اسيران و زندانيان كم هزينه تر از تحمل شكستهاي جديتر است. اما محاسبات بسيار پيچيده تري نيز وجود دارند. انقلاب اسلامي نفوذش را در ذهنيت مردم منطقه تثبيت و دگرديسي مقاومت عربي از ناسيوناليزم عربي به مقاومت فراگير اسلامي، نيروي عظيم مردمي در منطقه را آزاد كرده و صهيونيستها را با خطرات جدي رو به رو كرده است.

او در پايان مي‌نويسد: اولويت اول آمريكا و ناتو، نجات اسرائيل و جلوگيري از گسترش نفوذ نيروي ايدئولوژيك شده مردمي در خاورميانه است. از اين رو ايجاد فاصله ميان كانونهاي مقاومت و جزيره‌اي كردن آنها هدف مهمتري براي صهيونيستهاست.
 سه شنبه 11 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 203]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن