تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هرگاه مؤمن به برادر [دينى] خود تهمت بزند، ايمان در قلب او از ميان مى‏رود، همچنان ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821120459




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

درک واقع‌بینانه «پزشکیان» از سیاست خارجی و بهبود کیفیت زندگی مردم


واضح آرشیو وب فارسی::

کارشناس ارشد روابط بین‌الملل گفت: رئیس‌جمهور منتخب، مسعود پزشکیان، درک واقع‌بینانه و درستی از تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی دارد و به خوبی از نقش سیاست خارجی در بهبود کیفیت زندگی مردم آگاه است.

رضا نصری د درباره اولویت‌های دولت چهاردهم در حوزه سیاست خارجی بیان کرد: آنچه دکتر پزشکیان درباره سیاست خارجی گفته، نشان می‌دهد که او هم تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی را به خوبی می‌شناسد و هم به نقش سیاست خارجی در ارتقاء سطح زندگی مردم آگاه است.



 ایجاد توازن در روابط با همه کشورها

وی ادامه داد: دکتر پزشکیان در سیاست خارجی خود تأکید کرده که به دنبال ایجاد توازن در روابط با همه کشورهاست و رویکرد «تک‌گزینه‌ای» را نمی‌پذیرد. این به این معناست که او می‌داند در دنیای امروز، اگر حتی نزدیک‌ترین متحد شما فکر کند که شما گزینه دیگری ندارید، با شما به شکلی نامتعادل و نابرابر رفتار خواهد کرد و شما نمی‌توانید به درستی از فرصت‌های اتحاد با او بهره‌مند شوید.

این کارشناس ارشد مسائل بین‌الملل افزود: دکتر پزشکیان به نظریه «منطقه قوی» اعتقاد دارد، یعنی کشورهای همسایه باید به سطحی از تعامل و همکاری برسند که به جای مهار یکدیگر، ثروت و منابع خود را برای رشد و توسعه منطقه اختصاص دهند. این گونه می‌توانند هم در فضایی امن‌تر به رشد اقتصادی خود بپردازند و هم با تشکیل یک بلوک قدرت جدید، در روابط بین‌المللی تأثیرگذارتر شوند. طرح چنین ایده‌ای نشان می‌دهد که دکتر پزشکیان روند غالب در منطقه را به خوبی درک کرده و قصد دارد در آن نقش فعالی ایفا کند.

 پرهیز از گرایش به شرق یا غرب و مخالفت با دشمنی با آنها

نصری با تأکید بر این که دکتر پزشکیان معتقد به پرهیز از گرایش به شرق یا غرب است و در عین حال مخالف دشمنی با آنهاست، گفت: مواضع او در مورد چین، روسیه، اروپا، بریکس، شانگهای و مدیریت تنش با آمریکا نشان می‌دهد که او نگاه واقع‌بینانه‌ای به روابط جهانی دارد و می‌خواهد از همه امکانات موجود برای تأمین منافع ملی استفاده کند. دکتر پزشکیان همچنین به ضرورت رفع تحریم‌ها، اجرای سیاست‌های منطقی و ایجاد فرصت‌های شغلی پایدار برای جوانان اشاره کرده تا از مهاجرت آنها جلوگیری شود. این نشان می‌دهد که او رابطه بین سیاست خارجی، کیفیت زندگی مردم و مشکلات اجتماعی را به خوبی درک کرده و قصد دارد از این ابزار برای حل چالش‌های داخلی استفاده کند.



 نگاه واقع‌بینانه دکتر پزشکیان به نظم جدید جهانی

این کارشناس ارشد روابط بین‌الملل افزود: دکتر پزشکیان به اهمیت دیپلماسی برای محور مقاومت نیز باور دارد. یک دیپلماسی هوشمند و قوی در ایران می‌تواند به محور مقاومت کمک کند تا در سطح بین‌المللی به عنوان یک جنبش رهایی‌بخش شناخته شود و در مجامع بین‌المللی با قدرت و مشروعیت بیشتری عمل کند. همچنین، دکتر پزشکیان می‌تواند بخشی از جامعه را که اهمیت حمایت از محور مقاومت را درک نکرده‌اند، همراه کند و حساسیت‌های نادرستی که برخی رسانه‌های خارجی در میان مردم ایجاد کرده‌اند را خنثی کند.






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ]
[مشاهده در: ]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 58]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن