تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 11 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):توبه زيباست، ولى از جوان زيباتر .
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798933992




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

سخن از نام حسین(ع) در آفریقا


واضح آرشیو وب فارسی:تبیان: یک نمونه واقعی از صدور انقلاب اسلامی ایران:سخن از نام حسین‌(ع) در گوشه‌ای از آفریقانام حسین و یاران مظلوم او نمی تواند محدود به ایام دهه محرم و منحصر به مداحی ها باشد.متن زیر توسط آقای دکتر ناصر عمادی، متخصص پوست و پزشک بدون مرز سازمان هلال احمر جمهوری اسلامی ایران برای سایت «فردا» ارسال شده است.
کنیا
سخن گفتن از عاشورا و کربلای حسین در هر زمان و مکان و از زبان هر انسانی که او و نهضت عظیمش را شناخته باشد مقدور و ممکن است.  او آزاده‌ای متعلق به همه انسان‌ها است و به همین دلیل همه انسان‌ها باید از مقام والای او دفاع کنند. نام آن امام مظلوم هرگز در انحصار زمان، مکان و افراد خاص نبوده و نیست. زمان و مکان هم متعلق به او است و همه انسانهای آزاده، ملزم به دفاع از حریت و شرافت حسینی و تبیین جایگاه رفیع انسانی این الگوی بزرگ هستند. در این بین عالمان، نابغان و دانشمندان به دلیل جایگاه علمی و اجتماعی وظیفه ای رساتر و نافذتر از سایرین در ذکر نام حسین و عاشورا دارند از اینرو چه نیکو خواهد بود آن هنگام که طبیب چون طبیبانه بر بالین بیمارش حاضر گردید. قلب و دلش نام او(حسین) را برای صفای وجود خود (طبیب) زمزمه کند و زبانش ذکر او(حسین) را در گوش، جسم و جان بیمار برای شفای عاجل او(بیمار) نجوا کند.آری باید که جمله جان شویم تا لایق جانان شویم. اکنون فرصتی است تا از حضور در قاره آفریقا به‌عنوان پزشک بدون مرز و آنچه حادث گردیده مختصری سخن بگویم .تا هم از سالها فعالیت های انساندوستانه جمعیت هلال احمر کشورمان در قاره آفریقا بدانیم و مهمتر آنکه بدانیم آیا می توانیم سفیری از قیام کربلا و عاشورا باشیم.بهترین نام برای فرزندتان حسین است و او هم بی‌درنگ پذیرفت. در حالی‌که نمی‌دانست حسین کیستدر سال 1387 و 1388از سوی جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران کمپ های متعدد پزشکی را در نقاط محروم و دور افتاده از کشور کنیا در شرق آفریقا برگزار کردیم. این کشور با جمعیتی بالغ بر 40 میلیون و با وسعت 5/1 خاک ایران، در شرق قاره آفریقا و ساحل اقیانوس هند قرار گرفته است. 30% جمعیت این کشور مسلمان میباشند که اکثر آنها در شرق این کشور در حاشیه اقیانوس هند یعنی شهرهای مومباسا، مالیندی و لامو زندگی میکنند. هلال احمر ایران نیز از سالها قبل دارای 2 درمانگاه ثابت در پایتخت این کشور شهر نایروبی بوده که خدمات درمانی به مردم نیازمند ارائه می نمود.از سال 87 تصمیم گرفتیم تا علاوه بر اقدامات درمانی در درمانگاهها، با تیم کامل پزشکی متشکل از متخصص چشم، پوست، پزشک عمومی، پرستار، داروخانه و آزمایشگاه به دیدار بیماران و مردمی برویم که توان مراجعه به مراکز درمانی در شهرها را نداشتند. به همین خاطر تلاش کردیم به مناطق روستایی، شهرهای کوچک دورافتاده ، یتیم خانه ها و حتی زندانها عزیمت کرده و با برپایی کمپ سیار پزشکی بیماران بی بضاعت را با انجام آزمایشات مورد نیاز تحت درمان رایگان قرار دهیم.
کنیا
کمپ پزشکی ایران در کنیا- نایروبی یتیم خانه " ابنزا " – زمستان 1387
کنیا
کمپ پزشکی ایران کنیا-  منطقه محروم کبیری
کنیا
کمپ پزشکی ایران- زندان بزرگ نواشا – کنیا – پاییز 1387مسافت طولانی، خطرات و امنیت کم جاده‌ها، شرائط آب و هوایی نامناسب، امکانات بسیار اندک از جهت معیشتی و شیوع بیماریهای منطقه‌ای‌(مالاریا، تیفوئید و...) از عواملی بود که می‌توانست ما را از انجام این سفرها در ارائه خدمات داوطلبانه و انسان‌دوستانه منصرف کند. این یک سمت قضیه از مشکلات و سختی ها بود. اما جهت دیگر ماجرا آن بود که میدانستم که این مردم افریقایی میدانند که من پزشک مسلمان شیعه‌ای هستم که از کشوری به نام ایران اسلامی برای کمک به آنها آمده ام. اکنون با علم به این موضوع ، یا می بایست در ایران کلینیک در پایتخت (نایروبی) بمانم تا بیماران برای علاج بیماریشان به سراغ ما در ایران کلینیک بیایند. یا ما به سراغ آنان در خانه هایشان رفته تا بدانند ملت بزرگ ایران درعمل و نه به زبان، از بزرگی،عظمت و اصالت فرهنگ متمدن، متنوع  و انسانی دهها هزارساله خود سخن گفته تا اثبات نماید که زندگی "ما ایرانیان " برای کمک به دیگران است، نه کمک به دیگران برای زندگی مان و ما ایرانیان مادامی زندگی میکنیم که لبخند را بر چهره غمناک همنوعان خود آشکار نماییم. این مقدمه را بیان نمودم تا بدانیم بعنوان یک پزشک با کمی همت و دقت میتوانیم  نامی برای دین، مذهب و کشور خود باشیم مشروط به اینکه به دور از هر هدف و نیت ناصواب فقط برای خالق و مخلوق نیازمند او فارغ از مکان،زمان،شرائط وانسانهای خاص باشیم.
کنیا
نگاه مادر و دستان کودک چه می گویند و چه میخواهند؟اکنون در اثبات آنچه بیان گردید: در زمستان 87 کمپ پزشکی را در یکی از مناطق محروم کشور آفریقایی کنیا برگزار کردیم. بیماران زیادی برای مداوا آمده بودند از جمله مادری، کودک خود را برای بیماری پوستی به نزد من آورد. چون بیماری این طفل جدی بود برای ادامه درمان، آن‌ها را در روزهای آتی به درمانگاه ثابتمان(ایران کلینیک) در شهر نایروبی هدایت نمودم. مادر کودک از شدت و دوره طولانی بیماری فرزندش و نیز تعدد مراجعات پزشکی به سایر پزشکان و مراکز درمانی بارها سخن گفته و با نگرانی و التماس وافر درخواست به کمک و علاج او از این بیماری می نمود. پس از انجام آزمایشات لازم جهت تشخیص بیماری، درمان وی را آغاز نمودیم که به لطف پروردگار متعال و تلاش خانواده کودک، پس از مدتی کاملا مداوا گردید. 30% جمعیت این کشور مسلمان میباشند که اکثر آنها در شرق این کشور در حاشیه اقیانوس هند یعنی شهرهای مومباسا، مالیندی و لامو زندگی میکنند. هلال احمر ایران نیز از سالها قبل دارای 2 درمانگاه ثابت در پایتخت این کشور شهر نایروبی بوده که خدمات درمانی به مردم نیازمند ارائه می نمودمدتی پس از درمان، پدر و مادر با کودکشان به نزد اینجانب در ایران کلینیک در نایروبی آمدند. ابتدا تصورم این بود احتمالا مشکلی پیش آمده اما بعد متوجه شدم برای قدردانی و تشکر آمده اند. پدر کودک اظهار نمود فرزندم ماه‌ها بعلت شدت بیماری قادر به خواب کامل نبوده و دائم گریه می‌کرد و مراجعات مکرر به دیگر پزشکان نیز موثر واقع نشد، اما با تلاش و دقت شما فرزندم علاج یافت و آسایش و آرامش به زندگی ما بازگشت. و اکنون آمده ام تا نام فرزند دیگرم که طی ماههای آینده متولد خواهد شد را به نام شما که یک پزشک ایرانی هستید نامگذاری کنم. واقع مطلب کمی شگفت‌زده شدم و جا خوردم. هم خوشحال و مغرور از نام ایران که ذکر نمودند و هم شکر خدا که کار ما در این کشور غریب به کجا رسیده که قرار است آدم معروفی شویم! همینطور که با خودم فکر می‌کردم، از من مجددا پرسیدند: آقای دکتر چه می‌گویید؟ ما شوخی نمی کنیم. درمان بچه‌مان شبیه معجزه بود. شنیدن کلمه معجزه از شفای یک کودک از زبان یک آفریقایی ناگهان و بدون هیچ فکر و تصور قبلی کلمه و جمله‌ای را بیادم آورد. کلمه‌ای که از کودکی تا کنون شنیده و می‌شنوم. او کیست که هر غم و اندوه عظیمی در نام و کلام او بسیار اندک و فانی می‌شود؟ او کیست که نامش آرامش هر دل بیقراری است؟ و  او کیست که نامش شفای بسیاری از دردها است؟ آری نام حسین(ع) و روز عاشورا...و سپس به او گفتم: بهترین نام برای فرزندتان حسین است و او هم بی‌درنگ پذیرفت. در حالی‌که نمی‌دانست حسین کیست. لذا از آنجائیکه مسیحی بود و می‌دانستم ممکن است در آینده مجبور باشد تا در مقام پاسخ به بعضی سوالات از جانب دیگران برآید به او پیشنهاد نمودم تا ابتدا بیشتر از نام حسین بشنود و بداند تا با علم و آگاهی این نام را برای فرزند خود انتخاب نماید. او پذیرفت و بنابراین از حسین، عاشورا و کربلا برای او کمی سخن گفتم .
کنیا
احساس عجیبی داشتم چون بارها و بارها از کودکی تا کنون در مراسمات مختلف از حسین (ع) گفتم و شنیدم. اما این بار بسیار متفاوت بود، چون این تنها جانانه ترین، عاشقانه ترین، عالمانه ترین و منطقی ترین دفاعی بود که از مظلومیت و حقانیت نام حسین با عمل خود (به فرمایش پدر بزرگوارش علی‌(ع):«ان آثارنا تدل علینا») می‌کردم . پدر کودک با دقت زیادی می شنید و گاه گاه تاثر و غم خود را از آن حادثه آشکار می‌نمود. برایم واضح بود که از مجموعه دو حادثه:  اول درمان فرزندش و دوم آشنایی با عظمت معنوی و ماهیتی روز عاشورا او را مصصم به انتخاب نام حسین برای فرزندش نمودم. ایرانی‌ها صفاتی دارند که در هیچ‌کدام از ملل قدیم حتی رومی‌ها هم نبوده است. این صفات عبارتند از: ادب، شجاعت اخلاقی و جوانمردی. صفات مذکور را ایرانی‌ها از ابتدای تاریخشان دارا بوده‌اند.»در ماجرایی مشابه(بهمن 1388) در کشور آفریقایی دیگر به نام غنا، در شهر آکرا بیماران زیادی را با مشکلات پوستی معاینه و درمان می‌نمودم منشی محلی بنام "دوکاس" که پرستار و اهل غنا بود می‌گفت: شهامت و جسارت زیادی در معاینه بیماران کشورمان دارید بطوری‌که پزشکان کشور ما کمتر به انجام آن مبادرت می‌کند. شاید علتش این بود که خودم زخمهای بیماران را حتی گاهی کسانیکه  HIVیا ایدز داشتند را شستشو داده و پانسمان میکردم( همان کاری که دیگر پزشکان ایرانی انجام میدهند) ولی این برای آنان عجیب بود که یک پزشک سفید(ایرانی) با خاطری آسوده و از سر دلسوزی برای بیمار سیاه پوست بهترین خدمات را انجام میدهد.    ( که حتی در همان زمان گزارش آن از اخبار سراسری تلویزیون غنا هم پخش شد که پزشک متخصص پوست ایرانی در غنا خدمات درمانی به بیماران غنایی ارائه می نماید. که در همین جا لازم میدانم از زحمات و همکاری دوستان آقای مسعود گودرزی، محمد گلینی و مجتبی ابراهیمی که همواره  اینجانب را یاور بوده اند قدردانی نمایم). فراموش نمی کنم این منشی مسیحی غنایی "دوکاس" به من همان جمله ای را گفت که از زبان آن پدر کودک کنیایی شنیدم. او هم گفت نام فرزندان خود را از نام شما ایرانیان انتخاب خواهم نمود.
کنیا
ایران کلینیک آکرا – غنا – تابستان 1388 اکنون قصدم تفسیر ماجرا نیست زیرا حتی همواره تلاش میکردم از تعریف ماجرا پرهیز نمایم تا  چه برسد به تفسیر آن.  اما نکته ای که دانستم  این است که   تا زمانی که عملی نیک و انساندوستانه برای کسی انجام ندادم از مرام ، مسلک، مذهب، مملکت و ملت خود سخن نگویم و کاری کنیم تا دست و پا و اعضا و جوارح بجای زبانمان از ما سخن بگویند که: «ان آثارنا تدل علینا». تا بگوییم ایرانیان در کارهای خود استعانت از خدا جویند و فتح و پیروزی از او خواهند و دعای خیر را مخصوص خود نکرده و همواره در عبادت، نیک بختی و سلامت خود و دیگران را از خداوند آرزو می‌کنند.   همانا که دانشمند بزرگ «کردستن سن» می‌گوید: «ایرانی‌ها صفاتی دارند که در هیچ‌کدام از ملل قدیم حتی رومی‌ها هم نبوده است. این صفات عبارتند از: ادب، شجاعت اخلاقی و جوانمردی. صفات مذکور را ایرانی‌ها از ابتدای تاریخشان دارا بوده‌اند.»جمله آخر: ما ایرانی سعی کنیم انسانی مفید باشیم تا آدم مهم.تنظیم برای تبیان: عطالله باباپور





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تبیان]
[مشاهده در: www.tebyan.net]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 183]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن