تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 29 آبان 1403    احادیث و روایات:   
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

سایبان ماشین

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

خرید یخچال خارجی

موسسه خیریه

واردات از چین

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

طراحی سایت تهران سایت

irspeedy

درج اگهی ویژه

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

زانوبند زاپیامکس

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

خرید بلیط هواپیما

بلیط اتوبوس پایانه

قیمت سرور dl380 g10

تعمیرات پکیج کرج

لیست قیمت گوشی شیائومی

خرید فالوور

بهترین وکیل کرج

بهترین وکیل تهران

خرید اکانت تریدینگ ویو

خرید از چین

خرید از چین

تجهیزات کافی شاپ

نگهداری از سالمند شبانه روزی در منزل

بی متال زیمنس

ساختمان پزشکان

ویزای چک

محصولات فوراور

خرید سرور اچ پی ماهان شبکه

دوربین سیمکارتی چرخشی

همکاری آی نو و گزینه دو

کاشت ابرو طبیعی و‌ سریع

الک آزمایشگاهی

الک آزمایشگاهی

خرید سرور مجازی

قیمت بالابر هیدرولیکی

قیمت بالابر هیدرولیکی

قیمت بالابر هیدرولیکی

لوله و اتصالات آذین

قرص گلوریا

نمایندگی دوو در کرج

خرید نهال سیب

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1831055543




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

آناهيتا؛ دور از تجارب موفق حميدنژاد در سينما


واضح آرشیو وب فارسی:نیک صالحی: «عزيزالله حميدنژاد» آنقدر تجارب موفق در سينماي ايران داشته كه نمي‌توان به صرف ساخت فيلم نه چندان قابل دفاع «آناهيتا»، از او قطع اميد كرد. «آناهيتا» به انتظارها پاسخ شايسته‌اي نداد. اين فيلم كه در يك سانس مناسب درسينماي رسانه‌ها به نمايش گذاشته شده بود، واكنش منفي شمارقابل توجهي از منتقدان سينمايي را در پي داشت. «آناهيتا» از دو نظر فيلم كنجكاوي‌برانگيزي بود، نخست به‌خاطر غيبت طولاني مدت و چند ساله عزيزالله حميدنژاد ازسينماي ايران و دوم؛ بواسطه شايعه ممنوع‌الكار بودن يكي از بازيگران اصلي‌اش كه چند سالي مقيم خارج بود. «حميدنژاد» در «آناهيتا» فرضيه‌اي علمي – پژوهشي را دستمايه قرار داده كه هنوز به اثبات نرسيده است.در كار با چنين مضاميني كه جنبه تخصصي دارند بسياري از عوامل فيلم نيازمند مشاوره هستند اما در «آناهيتا»، چنين اتفاقي آنچنان كه بايد و شايد نيفتاده است. پي بردن به انگيزه‌ها و ويژگي‌هاي رفتاري افراد از طريق قطرات آب آنگونه كه در فيلم مطرح شده، فاقد پايه و اساس علمي است. ميكروسكوپي كه خورشيد (ميترا حجار) با آن كار مي‌كند بسيار گرانقيمت است، در حالي كه آزمايشگاهي كه او براي خودش در يك بيغوله تدارك ديده بسيار محقر و در حال فروريختن است كه اين تضاد، اصلا توجيه منطقي ندارد، ضمن آن كه معلوم نيست خورشيد كه فرد تحصيلكرده‌اي است به كدام علت چنان وسيله نفيسي را در آن مكان ناامن مستقر كرده است!؟. خورشيد هنگام كار در آزمايشگاه پي‌پت (وسيله نمونه برداري) را كاملا غلط در دست مي‌گيرد. جايزه‌اي كه در ابتداي فيلم به خورشيد اهدا مي‌شود، حاكي از برخورداري وي از حمايت‌هاي دولتي است اما هيچ نشاني از اين حمايت‌ها، در آزمايشگاه محقرش و روند پژوهش به چشم نمي‌خورد! فيلمنامه فاقد انسجام است، پرش دارد و مدام لحن عوض مي‌كند و تغيير ژانر مي‌دهد چند سكانس علمي-تخيلي است، چند سكانس ملودرام، چند سكانس جنايي و... هيچ تلاشي هم براي تلفيق اين قالب‌هاي مختلف صورت نگرفته است. شهاب حسيني و ميترا حجار در باوراندن نقش‌هاي خود به بيننده موفق بوده‌اند، هرچند كه بازي بد و هدايت ناشده هنرپيشگان نقش‌هاي فرعي اين موفقيت را تحت‌الشعاع قرار داده است. فيلم بسيار پرگو و زياده‌گو است و نياز به تدوين مجدد دارد. برخي از شخصيت‌هاي فرعي - مثلا همسايه خورشيد (محمدرضا داوودنژاد) - چندان به كار داستان نمي‌آيند و به راحتي مي‌توان حذف‌شان كرد! انتقادهايي كه فيلم در مورد روند ناعادلانه پذيرش دانشجو در دوره تحصيلات تكميلي و افزايش بي‌حد و حصر دانشجويان دختر در قياس با دانشجويان پسر طرح مي‌كند هر چند ارزشمند و قابل تأمل‌اند اما رو و شعاري از آب در آمده و به سختي بر بستر قصه مي‌نشينند. فواد -دانشجوي اخراجي- كاراكتر جذاب و كم نظيري در سينماي ايران محسوب مي‌شود اما متاسفانه پرداخت هويتي مناسبي ندارد و حجم زماني اختصاص داده شده به او در سناريو كافي به نظر نمي‌رسد در صورتي كه كار بيشتر بر روي اين شخصيت، فيلم و قصه آن را ارتقا مي‌بخشيد. حميدنژاد آنقدر تجارب موفق در سينماي ايران داشته كه نمي‌توان به صرف ساخت فيلم ضعيف و نه چندان قابل دفاع «آناهيتا»، به كلي از او قطع اميد كرد.




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نیک صالحی]
[مشاهده در: www.niksalehi.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 137]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سینما و تلویزیون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن