تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 29 آبان 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هیچ تهیدستی سخت تر از نادانی و هیچ مالی سودمندتر از عقل نیست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

سایبان ماشین

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

خرید یخچال خارجی

موسسه خیریه

واردات از چین

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

طراحی سایت تهران سایت

irspeedy

درج اگهی ویژه

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

زانوبند زاپیامکس

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

خرید بلیط هواپیما

بلیط اتوبوس پایانه

قیمت سرور dl380 g10

تعمیرات پکیج کرج

لیست قیمت گوشی شیائومی

خرید فالوور

بهترین وکیل کرج

بهترین وکیل تهران

خرید اکانت تریدینگ ویو

خرید از چین

خرید از چین

تجهیزات کافی شاپ

نگهداری از سالمند شبانه روزی در منزل

بی متال زیمنس

ساختمان پزشکان

ویزای چک

محصولات فوراور

خرید سرور اچ پی ماهان شبکه

دوربین سیمکارتی چرخشی

همکاری آی نو و گزینه دو

کاشت ابرو طبیعی و‌ سریع

الک آزمایشگاهی

الک آزمایشگاهی

خرید سرور مجازی

قیمت بالابر هیدرولیکی

قیمت بالابر هیدرولیکی

قیمت بالابر هیدرولیکی

لوله و اتصالات آذین

قرص گلوریا

نمایندگی دوو در کرج

خرید نهال سیب

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1831219017




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

روايت خاکستري


واضح آرشیو وب فارسی:نیک صالحی: جام جم- استيون سودربرگ از جمله مطرح ترين کارگردانان دنياي سينماي مستقل است که هرازگاهي يک فيلم استوديويي را کارگرداني مي کند. سودربرگ در پنجمين همکاري اش با جورج کلوني ، اقتباسي از رمان پرخواننده «آلماني خوب» ، نوشته جوزف کانون را انتخاب کرده است که داستان آن در پايان جنگ دوم جهاني مي گذرد. در فيلم کلوني نقش خبرنگار امريکايي به نام جک گسير را ايفا مي کند که براي يافتن يک دوست قديمي به آلمان جنگزده بازمي گردد. آخرين فيلم کلوني و سودربرگ فيلم سولاريس بود که بازسازي فيلم کلاسيک آندره تارکوفسکي بود. آيا پل آتاناسيو (فيلمنامه نويس) در خلال نگارش فيلمنامه اطلاع داشت که شما قصد داريد فيلم را به شيوه سياه و سفيد بسازيد؟ خير. اين ايده پس از پايان کار او به ذهنم رسيد ؛ البته ابتدا قصد داشتم به آلمان بروم و فيلم را به صورت عادي و رنگي بسازم ، ولي بعد تغيير عقيده دادم ، چون هزينه هاي فيلم خيلي بالا مي رفت ، بنابراين تصميم گرفتم فيلم را بنا به دلايل اقتصادي به شکل سياه و سفيد بسازم. آيا جنبه هاي مدرن فيلم هم با توجه به سياه و سفيد بودن آن حذف شد؟ نکته اي که بيش از هر چيز ديگري به آن توجه مي کرديم ، وجود سانسور شديد در زمان وقوع داستان فيلم بود. طبيعي بود که جنبه هاي اخلاقي و اجتماعي در آن دوره نيز وجود داشته اما ما نمي خواستيم يک کپي برداري صرف مثل فيلمهايي چون «دور از بهشت» داشته باشيم. فيلم حاضر حاصل هزاران ساعت بحث و تحقيق درباره شرايط آن دوره است. کمي درباره فيلمهاي آرشيوي و استفاده از آنها در اين فيلم بگوييد. بخشي از اين فيلمهاي آرشيوي از آلمان و بخش اعظم آن از روسيه تامين شد. در يک آرشيو روسي فيلمهاي زيادي از برلين در تابستان 1945 وجود داشت و ما از آن استفاده فراواني کرديم و حتي براي اين منظور تغييرات عمده اي در فيلمنامه ايجاد کرديم. آيا درباره همکاري جديدتان با جورج کلوني نکته جديدي وجود دارد؟ او در هر فيلم بهتر از فيلم قبلي است. من يکي از کساني بودم که وقتي بازي او را در سريال تلويزيوني اتاق اورژانس ديدم ، گفتم او يک ستاره سينما خواهد بود و در زمان ساخت فيلم خارج از ديد او را انتخاب کردم ، چون معتقد بودم او مي تواند به عنوان يک هنرپيشه برجسته مطرح شود و فيلم من مي تواند اين کار را براي او انجام دهد ، ولي او از خارج از ديد تا فيلم فعلي بازيهاي متفاوتي از خود ارائه کرده و تصور نمي کنم سطح بازي او در اين سالها يکسان بوده باشد. آيا شما براي جلب رضايت او به منظور بازي در فيلمهاي کم هزينه بايد او را قانع کنيد يا اين که رابطه شما موجب موافقت او مي شود؟ او هميشه از اين طرحهاي کم خرج استقبال مي کند و زماني که در فيلمهايي چون سيريانا و يا سه شاه بازي مي کند ، درآمد چنداني ندارد. او برخوردي کاملا عملگرايانه در اين موارد دارد و چندان رويکرد مالي ندارد. چگونه فيلمهايتان را انتخاب مي کنيد؟ همه چيز از داستان آغاز مي شود و درباره اين فيلم ، محور داستان خارج شدن دانشمندان آلمان نازي به وسيله امريکايي ها بود. اين موضوعي است که اطلاعات چنداني درباره آن در تاريخ وجود ندارد و از اين لحاظ توجه مرا جلب کرد ؛ البته سال گذشته شبکه تلويزيوني PBS مستند خيلي خوبي در اين زمينه پخش کرد و فيلم من به شکل موازي با اين مستند پيش رفت. فيلمهاي شما نشان مي دهد که خط داستاني خاصي را در طول سالهاي اخير دنبال نکرده ايد. البته من هيچ وقت درباره فيلمهاي قبلي ام فکر نمي کنم مگر اين که روزي دست از فيلمسازي بردارم. به عقيده من سينما يک رسانه روشنفکرانه نيست و بيشتر روشنفکران نيز آثار قابل قبولي را در آن ارائه نکرده اند بلکه سينما يک رسانه احساسي است. چرا تصميم گرفتيد که 2 فيلم درباره چه گوارا (با عناوين چريک و آرژانتين) بسازيد؟ خب کافي است که به فيلم «کشتن بيل» فکر کنيد و فکر مي کنم دليل اين که چنين فيلمي هم 2 قسمت داشت براي هر شخصي که آن را تماشا کرده است ، واضح و مشخص است. بزرگترين پرسش براي من تصميم گيري درباره مدت زمان فاصله بين اکران اين 2 فيلم است و شايد الگوبرداري از کلينت ايستوود که 2 فيلمش را در اين ماه به فاصله يک هفته اکران کرد ، بتواند راه حل خوبي باشد.




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نیک صالحی]
[مشاهده در: www.niksalehi.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 444]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سینما و تلویزیون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن