تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 15 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):راستى عزّت است و نادانى ذلّت.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

ترازوی آزمایشگاهی

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

پراپ فرم رابین سود

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799493634




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اعتبار بخشی asp.net با استفاده از ajax


واضح آرشیو وب فارسی:راسخون:
اعتبار بخشی asp.net با استفاده از ajax
اعتبار بخشی asp.net با استفاده از ajax مقدمه: ارزیابی java قبل از به ثبت رساندن صفحه وب در وب سرور می تواند گاهی بسیار کارآمد باشد.برای استفاده از validations client side،javascript validation کفایت می کند. هر چند در سناریو های پیچیده server side validation لازم است و client side javascript به تنهای کفایت نخواهد کرد.در یک چنین سناریوهای عموماً post backها به منظور ارزیابی سرور اجرا می شوند. در موارد زیادی، ممکن است برنامه نویس نخواهد که صفحات ارزیابی شوند، به این دلیل که ممکن است وضعیت صفحه (page state) از بین رود. اینجاست که Ajax خودش را نشان می دهد. برنامه بوسیله قابلیتهای Ajax بدون اتکا به PostBackها ساخته می شود تا بتواند از طریق JavaScript ارزیابی شود.دورنما:همانطور که قبلاٌ گفته شد، هدف اصلی از ارائه این مقاله این است که، نشان دهیم که چگونه اعتبار سنجی از طرف سرور حتی وقتی سناریوهای پیچیده بوجود می آیند، لحظه ای که از بوجود آمدن PostBack ها جلوگیری می کنیم، امکان پذیر است. دستورات کنترلی زیر می توانند به عنوان یک جزء مرکزی اعتبار سنجی مورد استفاده قرار گیرند که می تواند برای تمام وب سایتهای Asp.net مورد استفاده قرار گیرد.مثالهای از Ajax:ssقبل از وارد شدن به بحث این که چگونه اعتبار سنجی عمل می کند، ما روش ساخت یک AjaxCall ساده را شرح خواهیم داد.(برای اطلاعات بیشتر در مورد Ajax رجوع شود به تکنیکهای Asp.net)در مثالی که آوردیم، ما از اجزاء Ajax.net استفاده خوهیم کرد. ما این اجزاء را انتخاب کردیم به دلیل اینکه پیاده سازی آن راحت و انعطاف پذیری آن بسیار زیاد است.برای استفاده صحیح از Asp.net تنظیمات زیر باید به Web.config اضافه شوند.برای توضیحات بیشتر در رابطه با این تنظیمات می توانید به وب سایت Michael Schwartz مراجعه کنید.



ساختن یک AjaxCall ساده :یک صفحه وب ساده با یک html text box و یک دکمه بسازید. توجه فرمائید که رویداد Onclick دکمه ی مورد نظر تابع، makeAjaxCall() را صدا می زند، که بعد از آن متد Ajaxsample.AjaxTest فراخوانی خواهد شد.

کدهای پشتی کلاس باید با <AjaxPro.AjaxNamespace("AjaxSample")> انتخاب شوند. و برای اینکه متد وبِِ Ajax فراخوانی شود باید بوسیله <AjaxPro.AjaxMethod()> انتخاب شوند. همچنین رویداد PageLoad باید namespace AjaxSample را با استفاده از :AjaxPro.Utility.RegisterTypeForAjax(GetType(AjaxSample), Page).به ثبت برساند.

ساختن کنترل اعتبار سنجی:ما یک کنترل استفاده از وب می سازیم(web User Control) تا بتوانیم از همان کنترل مجدداً روی تمام صفحات کاربردی وب استفاده کنیم. اعتبار سنجی که با این کنترل پشتیبانی می شود در یک Enum ValidationType تعیین شده اند.

کلاسهای کنترلی را بوسیله متد <AjaxPro.AjaxNamespace("AjaxValidator")> با متد <AjaxPro.AjaxMethod()> انتخاب کنید و در آخر NameSpace را در رویداد PageLoad جایی که اعتبار سنج، اسم کلاس استفاده کننده کنترل است، بوسیله AjaxPro.Utility.RegisterTypeForAjax(GetType(Validator), Page) به ثبت برسانید. این تقریباً شبیه به همان چیزی است که اخیراً در مثال ذکر کردیم.یک ساختار RegisteredControlsDs بسازید و همچنین یک عضو خصوصی از لیست کلاسها که شامل لیست کنترلهای وب از نوع RegisteredControlDs هستند جهت معتبر شدن ساخته شود.



کنترل ها برای اینکه معتبر باشند باید به لیست _registeredControlsList اضافه شوند. بسته به نوع اعتبار سنجی که روی یک کنترل یا بین دو کنترل وجود دارد، یکی از دو متد زیر قابل استفاده اند، تا بتواند کنترل را به ثبت برساند. برای مثال، اگر مقایسه بین دو کنترل است پس باید از متد دوم استفاده کنیم، ولی اگر کنترل از نوع Single است و باید اعتبار سنجی شود پس باید از متد اول استفاده کرد.



زمانی که کنترل با استفاده از دو متد فوق به ثبت رسید، گام بعدی ساختن یک ValidateControls است تا بتوان کنترل ها را اعتبار بخشید. بسته به اینکه آن یک اعتبار سنجی تک کنترله است یا بین دو کنترل، ValidateControlsها یکی از ساختارهای داده ای ValidateControl را صدا زده (که سربارگذاری شده). این متدها ساختارهای داده ای ValidationResult را بر می گردانند.







و در نهایت متد RegisterScript، JavaScript را به صورت پویا مبنی بر کنترلِِِ به ثبت رسیده ازجانب سرور می سازد.











با انجام تمام این امور ساخت یک validation user control به اتمام رسید.پاراگراف زیر نشان می دهد که به چه شکل می توان validation control را در صفحات کاربردی استفاده کرد، که خیلی آسان است.همه را در کنار هم قرار دهید :استفاده از Validation user control در یک صفحه وب :یک فرم وب AjaxValidationSample.aspx بسازید و validation user control را در آن قرار دهید. هر مقدار کنترل که برای اعتبار سنجی نیاز است را درون آن قرار دهید. در رویداد PageLoad فرم، متد RegisterValidationControls() را صدا زده. در RegisterValidationControls() (یا یک متد دلخواه) یک کنترل فعال بسازید که بتواند اعتبار سنجی را فعال کند. بعد از آن، RegisterControl یا متد های RegisterControls را جهت به ثبت رساندن کنترل ها صدا زده.و در آخر متد RegisterScript را جهت پردازش Ajax Javascript صدا زنید.کدهای زیر نشان دهنده محتوای AjaxValidationSample.aspx و کدهای آن است.







در هنگام اجرا زمانی که فرم بارگیری شد، javascript هم فراخوانی و اعتبار سنجی ها اعمال می شوند. در زیر یک تصویر از صفحه وب زمانی که دکمه تائید فشار داده شده آمده است.

هدف :validation control ارائه شده در بالا طراحی شده تا یک single validation control و validation بین دو کنترل را در باب دسته ای اداره کند.نتیجه :ما دیدیم که چطور می توان به validation user control ی که پایه آن بر Ajax توسعه پذیر است، را بسازیم. اضافه کردن نوعهای دیگر validation user control به این کنترلها بسیار ساده است. تنها چیزی که نیاز داریم این است که یک enum تعیین و یک validation code فراهم سازیم تا validation control بقیه کار را انجام دهد. معرفي سايت مرتبط با اين مقاله تصاوير زيبا و مرتبط با اين مقاله





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: راسخون]
[مشاهده در: www.rasekhoon.net]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 1737]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن