تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):دعايى كه با بسم اللّه  الرحمن الرحيم شروع شود، رد نمى شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819388338




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

همايش روز جهاني هواپيمايي كشوري برگزار شد


واضح آرشیو وب فارسی:تبیان: همایش روز جهانی هواپیمایی كشوری برگزار شد
همایش روز جهانی هواپیمایی كشوری برگزار شد
همایش روز جهانی هواپیمایی كشوری با حضور معاون و قائم مقام وزیر راه و ترابری، رئیس سازمان هواپیمایی كشوری و جمعی از مدیران عامل شركت‌های هواپیمایی و مدیران ارشد حمل و نقل هوایی در غیاب شرکت های بنام و مشهوری همچون شرکت هواپیمایی ایران ایرتور، کیش، آسمان و ماهان که نقش موثری در صنعت حمل و نقل هوایی کشور دارند، برگزار شد که این عدم حضور سوال معنی داری را در ذهن فعالان این صنعت ایجاد کرده است.خانلری ـ رئیس سازمان هواپیمایی كشوری ـ در همایش روز جهانی هواپیمایی كشوری گفت: 17 آذر ماه مصادف با 7 دسامبر، سالروز امضای كنوانسیون بین‌المللی هواپیمایی كشوری در سال 1944 و به دنبال آن تشكیل سازمان جهانی هواپیمایی كشوری است كه در سال 1994، همزمان با پنجاهمین سالگرد امضای كنوانسیون، مجمع عمومی سازمان جهانی هواپیمایی كشوری این روز را به عنوان روز جهانی هواپیمایی كشوری تصویب كرد. وی افزود: بر این اساس هر ساله كشورهای عضو ایكائو در جهت گرامیداشت این روز و یادآوری و تاكید بر اهمیت صنعت هواپیمایی كشوری در كمك به ایجاد و حفظ دوستی و تفاهم بین ملت‌ها و توسعه‌ اجتماعی، اقتصادی جوامع و نقش اساسی سازمان هواپیمایی كشوری در دنیا متناسب با پاسخ به نیاز مردم به حمل و نقل هوایی منظم، كارا و اقتصادی و استمرار نظم و قانونمندی در حمل و نقل هوایی نسبت به برگزاری مراسم و برنامه‌های مختلف اقدام ‌می‌كنند.
همایش روز جهانی هواپیمایی كشوری برگزار شد
تجدید پیمان فعالان صنعت هوانوردی در جهت ارتقا خدمات رسانی خانلری همچنین اهداف برگزاری این نشست را ایجاد و تقویت آگاهی‌های ملی نسبت به اهمیت هواپیمایی در توسعه كشور، تقویت آگاهی‌های ملی نسبت به فعالیت و نقش سازمان هواپیمایی كشوری در تامین ایمنی، كارایی و نظم در حمل و نقل هوایی و ارتقای مستمر آن، ارتقاء سطح روابط بین فعالان صنعت و تقویت همدلی بین مدیران صنعت، تقدیر و تجلیل از زحمات شركت‌های حمل و نقل هوایی، خطوط هوایی و موسسات، آموزشگاه‌ها و مراكز علمی و پژوهشی مختلف و همچنین تجدید پیمان فعالان صنعت هوانوردی در جهت ارتقاء خدمات رسانی به مردم و مسافرین عنوان كرد. وی یادآور شد: امسال بالغ بر 147 فروند هواپیمای ایمن، مطمئن و سالم توسط متخصصان صنعت هوانوردی در شركت‌های حمل و نقل هوایی 12 گانه و 25 هزار و 520 صندلی در دسترس برای مسافرین در سفرهای داخلی و خارجی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این در حالی است كه بالغ بر 924 دفتر خدمات مسافرت هوایی برای تامین نیازهای مردم در تهیه‌ بلیت و ملزومات سفر فعالیت می‌كنند. خانلری همچنین گفت: فضای هوایی كشور دارای 96 مسیر هوایی به طول 31 هزار و 587 ناتیكال‌مایل طراحی و مورد بهره برداری قرار گرفته است. همچنین وجود 14 منطقه ممنوعه، 67 منطقه محدوده، 95 منطقه خطر و 91 منطقه احتیاطی در فضای كشور مانعی برای مدیریت بهینه فضای كشور است. این در حالی است كه سهم بخش غیر دولتی از ناوگان هوایی 64 درصد و سهم دولتی 36 درصد است. این نسبت در تعداد صندلی ناوگان به ترتیب برابر 54.4 و 43.6 درصد است. وی همچنین گفت: تعداد پروازهای انجام شده توسط شركت‌های ایرانی در پروازهای داخلی در سال گذشته 68 هزار و610 پرواز و امسال 69 هزار و380 پرواز است كه رشد سالانه‌ 9/7 درصدی داشته است. در این میان بیشترین سهم مخصوص شركت هواپیمایی جمهوری اسلامی است. 3میلیون و 306 هزار مسافر جابه جا شده در سال جاری خانلری افزود: تعداد مسافرین جابه‌جا شده‌ شركت‌های ایرانی در پروازهای داخلی در سال گذشته شش میلیون و673 هزار و 594 مسافر و امسال هفت میلیون و 192 هزار و 893 مسافر است كه در این میان نیز بیشترین سهم مربوط به ایران ایر در سفرهای داخلی است، به طوری كه 54.14 درصد مربوط به شركت هما بوده است. تعداد پروازهای انجام شده توسط شركت‌های ایرانی در پروازهای خارجی و بین‌المللی در سال گذشته 25 هزار و 280 پرواز و امسال 26 هزار و 938 پرواز است. تعداد مسافرین جابه‌جا شده نیز در حدود سه میلیون و 243 هزار در سال گذشته و امسال سه میلیون و 306 هزار مسافر است و در مجموع تعداد كل مسافرین جابه‌جا شده طی مدت اشاره شده معادل 12 میلیون و 198 هزار و 220 مسافر است. تعداد نشست و برخاست از فرودگاه‌های ما 243 هزار و 179 پرواز و تعداد پروازهای عبوری 98 هزار و 936 عدد است.
همایش روز جهانی هواپیمایی كشوری برگزار شد
عملكرد مطلوبی داشتیم وی همچنین تصریح كرد: تمام تلاش شركت‌های هواپیمایی ما انجام پروازهای مطمئن، ایمن و در بخش‌های تعمیر و نگهداری برای به روز كردن و زود سرویس كردن هواپیماهاست و آمارها نشانگر مطلوب‌بودن عملكرد ما است و امیدواریم تا پایان سال به عدد مورد قبول رشد 15 درصدی كه به مردم قول داده‌ایم برسیم. خانلری با اشاره به حضور مثبت بخش خصوصی یادآور شد: اكنون یك شركت دولتی، پنج شركت نیمه دولتی و پنج شركت خصوصی مطلق در صنعت هوانوردی به كار گیری می‌شوند. وی همچنین یادآور شد: رویكرد اخیر وزارت راه و ترابری مبنی بر ورود هواپیماهای نو و پیشرفته دنیاست و ما از ابتدای سال تاكنون بیش از 32 فروند هواپیما وارد كرده‌ایم اما بدون شك این میزان كافی نیست. خانلری همچنین گفت: به دلیل افزایش تقاضا و رشد 38 درصدی هر چه متناسب با این تقاضا عرضه افزایش یابد باز هم نمی‌توان پاسخگوی نیازهای مردم بود. مسافرین حج مشكلی نداشتند وی موضوع تاخیر هواپیماها را عمده‌ترین مشكل صنعت حمل و نقل هوایی در كشور عنوان كرد و گفت: ما همیشه سعی كرده‌ایم راهكارهایی را برای كاهش تاخیر‌ها ارائه دهیم كه این میزان را به حداقل برسانیم. البته امسال در زمینه پروازهای ورودی مسافرین حج مشكلی وجود نداشت كه امیدواریم در زمان برگشت آنها هم همین طور باشد. خانلری با اشاره به اینكه ما امكان پذیرش 75 میلیون مسافر در فرودگاه‌ها را داریم در عین حال تصریح كرد: ما در واقعیت چقدر توانسته‌ایم به این میزان برسیم؟ در حالی كه ما باید به دلیل رشد تكنولوژی و سرعت آن، این فاصله‌ها را كم كنیم. وی همچنین با اشاره به مشكلات صنعت حمل و نقل هوایی ایران در بخش فرامنطقه‌ای و همچنین سامانه‌ ناوبری ماهواره‌ای تاكید كرد: در بحث بین‌المللی ما هنوز عضو شورای مركزی نیستیم، در حالی كه باید تلاش كنیم در خاورمیانه برگ رای داشته باشیم و عضو 36 كشور باشیم. خانلری همچنین بر رضایت خاطر مشتریان و مسافرین و تلاش در جهت اعتلای خدمت‌رسانی در راستای شعار دولت تاكید كرد. وی با تاكید بر لزوم ایجاد همگرایی در صنعت حمل و نقل هوایی گفت: سینرژی و همگرایی داشتن در بخش صنعت در این راستا اهمیت زیادی دارد. خانلری همچنین با تاكید بر توسعه‌ نیروی انسانی و توجه به كادر سازی در این صنعت گفت: اكنون متخصصان ما كجا هستند؟ ما موسسات آموزشی زیادی داریم، اما چطور می‌توان آن‌ها را سامان داد؟ ما باید به سمت آموزش در این راستا برویم، چرا كه توسعه نیروی انسانی به عنوان سرمایه ملی یكی از مهمترین چالش‌های صنعت هوایی است. وی همچنین با اشاره به لزوم افزایش خدمات تاكید كرد: ما باید اجازه دهیم شركت‌های كم هزینه دركشور تولید شوند تا به این ترتیب خدمات شركت‌های برنامه‌ای ما نیز افزایش یابد. خانلری همچنین با اشاره به ایجاد زمینه حضور بخش خصوصی تاكید كرد: ما باید اجازه فعالیت را به بخش خصوصی بدهیم. چرا كه ما توانایی اجرای اصل 44 كه مورد تایید مقام معظم رهبری نیز هست را داریم. وی همچنین با اشاره به لزوم اضافه كردن پروازها گفت: یكی از مشكلات ما تعدد مناطق مختلف ممنوعه پروازی است كه به این ترتیب ما بخشی از اقتصاد را از دست می‌دهیم.
همایش روز جهانی هواپیمایی كشوری برگزار شد
تاكید بر ایجاد سامانه ناوبری ماهواره‌ای خانلری همچنین بر ارتقای سطح منطقه‌ای و بین‌المللی و ایجاد سامانه‌ ناوبری ماهواره‌ای و افزایش تعداد پروازهای عبوری تاكید كرد. وی همچنین با تاكید بر تخصیص منابع ارزی و ریالی برای ورود هواپیما یادآور شد: اكنون این میزان خوب ولی باز هم كم است. خانلری همچنین بر برقراری توازن و تناسب میان عرضه و تقاضا و همچنین سرعت بخشیدن به پروسه تجهیز فرودگاه‌ها تاكید كرد. وی همچنین با تاكید بر لزوم تعدیل در قیمت بلیت و مناسب سازی رابطه میان خدمات و رضایت مندی مشتری تصریح كرد: ما در این زمینه به دلیل وجود برخی ملاحظات به این هدف سرعت نداده‌ایم، در حالی كه در صورت افزایش سطح خدمات همچون شكل گیری لوكاس‌كرییر خدمات شركت‌های برنامه‌ای نیز بالا می‌رود. خانلری با اشاره به مشكلات مردم در فرودگاه‌های استان‌های مختلف تاكید كرد: راه حل باید به شكلی باشد كه پروازهای بین استانی توسط هواپیماهای10 تا 15 نفره شكل بگیرد. وی همچنین تاكید كرد: فلسفه وجودی همه ما در صنعت هوانوردی خدمات بیشتر و بهتر و افزایش رضایت مندی مردم است. وی همچنین یادآور شد: توجه و خدمات رسانی به پرسنل زمینه خدمات بهتر را از سوی پرسنل فراهم می‌كند. خانلری در پایان تاكید كرد: ما در مراحل پایانی تدوین برنامه پنجم هستیم و هر كسی برای این برنامه ایده‌ای دارد در تكمیل آن به ما كمك كند. در ادامه این همایش هاشمی ـ قائم مقام وزیر راه و ترابری ـ تاكید كرد: امیدواریم بتوانیم نمادها و شاخص‌های رشد و توسعه در كشور را تجلی ببخشیم. تا حدود زیادی این رشد نمایان شده و اعداد و ارقام نشان دهنده این موضوع است و امیدواریم صنعت حمل و نقل هوایی كه در حدود 92 سال است در كشور ما نمایان شده تا به امروز رشد خوبی داشته باشد. وی با اشاره به اینكه تا امروز به ویژه پس از انقلاب رشد خوبی در صنعت حمل و نقل هوایی كشور داشته‌ایم یادآور شد: امسال كه سی‌امین سال پیروزی انقلاب است و می‌خواهیم سیمرغ انقلاب را به پرواز در بیاوریم، در مقایسه با قبل از انقلاب آمارها بسیار خوشحال كننده است، هر چند ممكن است با آنچه كه باید باشد فاصله داشته باشیم و علی رغم همه تحریم‌ها و فشارها اگر ما باور داشته باشیم به راحتی می‌توانیم مسیر را طی كنیم. وی ادامه داد: امروز علی رغم همه‌ تحریم‌ها در صنایع وابسته، زمینی و هوایی مجموعه صنعت هوایی علی رغم سی سال در تحریم بودن هر روز مسیر رشد و توسعه و ارتقا به سمت قله هدف را طی كرده است و با وجود این كه از پشتیبانی و حمایت بیگانگانی كه این صنعت به نام آنها مطرح می‌شود محروم بوده، هنوز هواپیماهای ما به خوبی پرواز می‌كنند و به لطف خدا كمترین حوادث و بالاترین سطح ایمنی را داشته‌ایم و بسیاری نیز از این مساله تعجب می‌كنند و ما اكنون می‌بینیم در تمام نقاط دنیا هواپیماهای ایرانی كه نماد و سنبل استقلال و آزادی و مقاومت هستند می‌درخشند و این برای ما یك افتخار ملی است كه باید تلاش كنیم در همه جا این بخش را توسعه دهیم و برجسته كنیم. هاشمی افزود: در بخش تولید هواپیماها امروز ما هواپیمای ایران 140 را می‌سازیم و نه تنها در بخش نظامی فعال هستیم و هواپیمای f14 به پرواز در می‌آیند و با دشمن مقابله می‌كنیم، در بخش مسافری و ترابری نیز توانسته‌ایم هواپیما تولید كنیم و این برای ما افتخار آفرین است و امیدواریم این پله‌های صعود را با كیفیت و سرعت بیشتری طی كنیم و بتوانیم نمونه‌های تعهد، تخصص و باور را در كشور به معرض نمایش بگذاریم.
همایش روز جهانی هواپیمایی كشوری برگزار شد
باید اجازه رشد بخش خصوصی را بدهیم وی افزود: ما در تمامی بخش‌ها این رشد را داشته‌ایم و انتظار است در بخش‌های عمومی این رشد را بهتر طی كنیم، چرا كه ما در شرایطی كه محدودیت‌ها بیشتر بوده است رشد بیشتری داشته ایم. مو ضوع هسته‌ای، سلول‌های بنیادین، پرتاب ماهواره و هواپیمای ایران 140 از جمله افتخارات ملی ماست. این در حالی است كه رشد و توسعه صنعت هواپیمایی ما از افتخارات ملی و اسلامی ماست كه البته هنوز ظرفیت‌های بالقوه زیادی داریم كه باید بالفعل شود و اعتقاد ما خواستن توانستن است. هاشمی همچنین تاكید كرد: ما در بخش خصوصی باید این رشد و توسعه را چندین برابر داشته باشد. ما به دلایلی اجازه نمی‌دهیم بخش دولتی چندان رشد و توسعه داشته باشد، در حالی كه باید با فراهم كردن فرصت برای فعالیت بخش خصوصی اجازه رشد این بخش را بدهیم. وی همچنین تاكید كرد: در ایران هواپیمایی امروز دنیای از فرصت‌هاست. تولید ثروت در صنعت هواپیمایی بسیار آسان است و ما باید از فرصت‌ها به خوبی استفاده كنیم. هاشمی همچنین تاكید كرد: هر گونه همكاری و بسترسازی برای تقویت و رشد بخش خصوصی در صنعت هوایی با اجرای كامل اصل 44 باید ما را به آن جایگاهی كه باید و شاید برساند. وی همچنین با اشاره به اینكه یكی از مهمترین خواسته‌های نظام، صنعت و وزارت راه بحث حفظ و ارتقای سطح ایمنی در پروازهاست، تاكید كرد: رعایت استانداردهای جهانی و داخلی در بخش ایمنی باید یكی از اصلی‌ترین دستور كارهای همه مدیران باشد و اكنون درصنعت هوایی مهمترین دستور كار ایمنی است.  كیفیت خدمات نباید كاهش یابد وی همچنین با تاكید بر تامین رضایت مردم و مشتری مداری گفت: نباید به این دلیل كه تقاضا بیشتر از عرضه است، كیفیت خدمات را كاهش دهیم و یا از افزایش آن خوداری كنیم. هاشمی با تاكید بر تربیت نیروی انسانی جدید و توسعه این سرمایه گفت: مهمترین سرمایه ما در كشور و انقلاب منابع انسانی است كه رقیب هم ندارد و با توجه به اهمیت حفظ نیروهای موجود (آموزش و ارتقای سطح آنها) و جذب نیروهای جدید و كارآمد، ما فرصت خوبی برای جذب بهترین نیروها داریم و نه تنها نباید كمبود نیرو داشته باشیم، بلكه باید توسعه مورد نیاز خود را تامین كنیم و صادركننده نیروهای متخصص باشیم. عقب ماندگی ما باید به سرعت از بخش صنعت هوایی جبران شود و ما باید بتوانیم با نوآوری این صنعت را به شكوفایی برسانیم. در پایان این همایش همچنین از دست اندركاران و برخی مدیران صنعت حمل و نقل هوایی و شركت‌های هواپیمایی كشور تقدیر شد.  روابط عمومی موسسه تبیان 





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تبیان]
[مشاهده در: www.tebyan.net]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 338]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن