تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):از خوشبختى انسان درخواست خير از خداوند و خشنودى به خواست اوست و از بدبختى انسان...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819411760




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اخبار كوتاه


واضح آرشیو وب فارسی:مردم سالاری: اخبار كوتاه
آغاز دوباره انتشار همشهري عصر
از عصر امروز

روزنامه همشهري عصر كه از چند ماه قبل انتشار آن متوقف شده بود از امروز دوباره بر روي گيشه خواهد رفت.
به گزارش خبرنگار عصرايران به دنبال درج مطلبي در روزنامه همشهري عصر درباره درگيري مظاهري رئيس كل وقت بانك مركزي و صمصامي سرپرست وقت وزارت اقتصاد مطالبي مبني بر توقيف اين روزنامه مطرح شده بود كه بعدها مشخص شد هيئت نظارت در اين باره تصميمي نگرفته چون اگر بنا بر توقيف "همشهري عصر" بود مي بايست طبق قانون كليت روزنامه "همشهري "توقيف شود چون همشهري عصر اساسا مجوز و ماهيت جداگانه و مستقلي ندارد. در نهايت با مذاكرات انجام شده مقرر شده بود انتشار همشهري عصر چند ماه متوقف شود تا آب ها از آسياب بيفتد.

مقاوم سازي مدارس كشور

مردم سالا ري: رئيس سازمان نوسازي و تجهيز مدارس كشور از مقاوم سازي و تخريب مدارس فرسوده خبر داد و گفت: براي مقاوم سازي مدارس نيازمند حفظ و نگهداري فني سازه ها هستيم.
مرتضي رئيسي، در نشست خبري كه روزگذشته در سازمان نوسازي مدارس كشور برگزار شد، با اشاره به اينكه بيشترين تعداد طرح هاي مطالعه شده در زمينه بهسازي لرزه اي مربوط به ساخت و ساز مدارس است افزود: مدارس كشور به منظور ارتقاي كيفي و حفظ ايمني دانش آموزان در برابر حوادثي چون زلزله، مقاوم سازي لرزه اي مي شوند. رئيس سازمان نوسازي مدارس كشور خاطرنشان كرد: براي مقاوم سازي مدارس نيازمند حفظ و نگهداري فني سازه ها هستيم. اما به دليل نوپا بودن اين رشته در ايران و كمبود پيمانكاران متخصص، روند اجرايي اين طرح از سرعت كمتري برخوردار است.

نصب دوربين هاي مداربسته براي جلوگيري از كودك آزاري

مديركل دفتر شبه خانواده بهزيستي از نصب دوربين هاي مدار بسته در اغلب 34 شيرخوارگاه كشور خبر داد و گفت: تاپايان سال تمام مراكز نگهداري ازكودكان بي سرپرست به دوربين هاي مدار بسته مجهز مي شوند.
حميدرضا الوند در گفت و گو با ايلنا افزود: اغلب استان هاي كشور اين طرح را عملي كرده اند و سه مركز از پنج شيرخوارگاه تهران نيز به اين دوربين ها مجهز شده اند.
به گزارش ايلنا طرح نصب دوربين هاي مدار بسته در مراكز نگهداري كودكان بهزيستي پس از آن مطرح شد كه سه كودك بي سرپرست دريكي از شيرخوارگاه هاي زنجان به شدت مورد آزار و اذيت قرار گرفتند.

تاييد وجود 2 ميليون و 700 ديابتي در كشور

رئيس مركز مديريت بيماري هاي وزارت بهداشت گفت: هر 10 ثانيه يك نفر در دنيا به علت بيماري ديابت مي ميرد و 2 نفر جديد به اين بيماري مبتلا مي شوند، در كشور ما 2 ميليون و 700 هزار نفر ديابت دارند و 2 ميليون و 900 هزار نفر نيز در معرض خطر ابتلا به اين بيماري خاموش هستند. به گزارش فارس، محمد مهدي گويا ديروز در يك نشست خبري كه به مناسبت هفته جهاني بيماري ديابت در وزارت بهداشت برگزار شد، افزود: 23 آبان روز جهاني ديابت است و 160 كشور دنيا در اين روز و هفته ديابت كه از 18 تا 24 آبان است به اطلاع رساني درباره اين بيماري موذي، مزمن و آزار دهنده مي پردازند.

كلا نشهرها و قابليت
حاشيه اي كردن فرهنگ

معاون فرهنگي جهاد دانشگاهي گفت : افزايش احساس تعلق به شهر در بين شهروندان بدون شكل گيري مفهوم شهروندي و اصلاح ماهيت سكونت در شهر از اقتصادي به فرهنگي - اقتصادي امكانپذير نمي باشد.
به گزارش مهر سعيد پور در مراسم اولين همايش روز جهاني شهرسازي كه صبح ديروز در دانشكده علوم اجتماعي دانشگاه تهران برگزار شد گفت : علت اينكه از زاويه فرهنگ به مسائل شهري نگاه شده است اين است كه كلانشهرها قابليت حاشيه اي كردن فرهنگ را دارند كه نتيجه آن به افزايش هزينه هاي مديريت شهري منتهي خواهد شد.

حذف نمره از كارنامه 400 هزار
كلاس اولي

مديركل دفتر آموزش و خلاقيت پيش دبستاني و ابتدايي وزارت آموزش و پرورش گفت: با اجراي ارزشيابي توصيفي، امسال نمره از كارنامه 400 هزار كلاس اولي حذف شد.
عليرضا رحيمي در گفت وگو با فارس افزود: طرح ارزشيابي توصيفي بعد از چند سال اجراي آزمايشي امسال بر اساس تصويب شوراي عالي آموزش و پرورش، اجراي رسمي مي شود. وي اضافه كرد: امسال اين طرح براي 30 درصد دانش آموزان اجرا مي شود و 400 هزار دانش آموز پايه اول دبستان تحت پوشش طرح ارزشيابي توصيفي خواهند بود.

ساخت هواپيماي گلايدر از سوي عضو انجمن اسلا مي دانش آموزان

روابط عمومي و امور بين الملل دفتر مركزي اتحاديه انجمن هاي اسلا مي دانش آموزان اعلا م كرد: امير حسين دوستمرادي دانش آموز عضو انجمن اسلا مي دانش آموزان دبيرستان استعدادهاي درخشان شهيد بهشتي استان كرمانشاه موفق به ساخت هواپيماي گلا يدر با عنوان «پرستوي سپيد» شد.
براساس اين خبر، هواپيمايي كه بدون استفاده از موتور به پرواز در مي آيد را گلا يدر يا هواسر مي نامند. بالهاي اين هواپيما بلندتر و باريك تر از هواپيماهاي معمولي است كه باعث مي شود نيروي لنفت بيشتري توليد شود.
گلا يدرها را به كمك وينچ يا هواپيماهاي يدك كش به پرواز در مي آورند و زماني كه گلا يدر به حد كافي اوج مي گيرد آن را رها مي كنند. اين هواپيما با استفاده از نيروي باد در هوا مي ماند و آرام آرام از ارتفاع آن كاسته مي شود.
 شنبه 18 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مردم سالاری]
[مشاهده در: www.mardomsalari.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 51]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن