تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 2 آذر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):به راستى كه دانش، مايه حيات دل‏ها، روشن كننده ديدگان كور و نيروبخش بدن‏هاى ناتوان ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

سایبان ماشین

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

خرید یخچال خارجی

موسسه خیریه

واردات از چین

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

طراحی سایت تهران سایت

irspeedy

درج اگهی ویژه

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

زانوبند زاپیامکس

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

خرید بلیط هواپیما

بلیط اتوبوس پایانه

قیمت سرور dl380 g10

تعمیرات پکیج کرج

لیست قیمت گوشی شیائومی

خرید فالوور

بهترین وکیل کرج

بهترین وکیل تهران

خرید اکانت تریدینگ ویو

خرید از چین

خرید از چین

تجهیزات کافی شاپ

نگهداری از سالمند شبانه روزی در منزل

بی متال زیمنس

ساختمان پزشکان

ویزای چک

محصولات فوراور

خرید سرور اچ پی ماهان شبکه

دوربین سیمکارتی چرخشی

همکاری آی نو و گزینه دو

کاشت ابرو طبیعی و‌ سریع

الک آزمایشگاهی

الک آزمایشگاهی

خرید سرور مجازی

قیمت بالابر هیدرولیکی

قیمت بالابر هیدرولیکی

قیمت بالابر هیدرولیکی

لوله و اتصالات آذین

قرص گلوریا

نمایندگی دوو در کرج

خرید نهال سیب

وکیل ایرانی در استانبول

وکیل ایرانی در استانبول

وکیل ایرانی در استانبول

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1832321462




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

گزارش كامل نشست خبري «دعوت»


واضح آرشیو وب فارسی:سایت ریسک: مهناز افشار گفت: سخت است وقتي صدا دوربين حركت گفته مي‌شود، آدم خودش را بازي كند. به گزارش خبرنگار سينمايي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، اين بازيگر سينما هم درباره‌ي اولين تجربه‌ي همكاري با ابراهيم حاتمي‌كيا گفت: ابتدا كه براي اين كار دعوت شدم، با خودخواهي كامل به آقاي حاتمي‌كيا گفتم: كاش شما از همان فيلم‌هاي جنگي مي‌ساختيد و من قهرمان فيلم‌هاي شما بودم. او ادامه داد: واقعا صادقانه اعتراف مي‌كنم از اين همكاري بسيار لذت بردم. صحنه‌هاي بسيارسختي در اپيزود شيدا داشتيم، ولي آن‌قدر عاشقانه كار مي‌كردم كه اين سختي را احساس نكردم. هنوز هم كه روبه‌روي شما نشستم از اين تجربه بسيار راضي هستم. خيلي‌ها مي‌گويند من در اين فيلم بازي نكردم، اما بايد بگويم اين نقش سختي است كه وقتي صدا دوربين حركت گفته مي‌شود، آدم خودش را بازي بكند. افشار ادامه داد: من 13 -14 سال است كه دارم كار مي‌كنم و دوسه سال است كه تا حدودي احساس مي‌كنم كه بازيگر شدم و تازه مي‌خواهم خودم را تثيبت كنم. اين نظر شخصي مهناز افشار در رابطه با خودش است و «شيدا» فيلم «دعوت» هم در اين ده سال كه بازيگر بوده است، احساس مي‌كند موقعيتي برايش ايجاد شده است كه مي‌تواند خودش را ثابت بكند. در ادامه‌ي اين نشست خبري حاتمي كيا در پاسخ به اين سوال كه اغلب شخصيت‌هاي فيلم «دعوت» افراد تحصيلكرد‌ه‌اي هستند كه مي‌توانند از باردارشدن جلوگيري كنند، پاسخ داد: خيلي از افراد هستند كه با توجه به دانشي كه دارند نمي‌توانند از اين مسئله جلوگيري كنند. چيستا يثربي هم توضيحاتي در اين زمينه داد. حاتمي‌كيا: هيچ وقت منتقدان نتوانستند مرا شكل بدهند ابراهيم حاتمي‌كيا در پاسخ به سوال يكي از خبرنگاراني مبني بر اينكه «دعوت» فيلم شما نيست، مطرح كرد: هميشه احساس مي‌كردم بايد يك فاصله‌اي به شكل يك حريم بين من و منتقد باشد، كه هم منتقد آزاد باشد كه حرف‌هاي خودش را بزند و من هم آزاد باشم تصميمات خودم را بگيرم. سه دهه دارم در اين عرصه‌ كار مي‌كنم و واقعيت اين است كه در دنيايي كار مي‌كنم كه كاملا دنياي فردي خودم بوده و هست و طبيعتا با اين شرايط منتقد نمي‌توانست و نمي‌تواند به من كمك بكند. پس من زاييده‌ي شكل‌گيري دوستان منتقد نيستم و هيچ‌وقت آن‌ها نتوانستند مرا شكل بدهند. در حاليكه متاسفانه خيلي از كارگردان‌ها جرياناتي كه از طرف منتقدين براي آنها ايجاد مي‌شد را پشتوانه‌ي كارهاي بعدي خود كردند و شكست هم خوردند، اما اين اتفاق براي من نيافتاد تا چشم باز كردم، ديدم خيلي از تماشاگران با كارهاي من ارتباط دارند. او توضيح داد: فيلمي مثل «مهاجر» كه براي من فيلم عزيزي است، خيلي مخاطب عام با آن ارتباط برقرار نكرد اما فيلم «كرخه تا راين» مرا بين مردم شناساند كه اتفاقا منتقدين نسبت به آن خيلي نظر نداشتند و همين‌طور در فيلم‌هاي ديگرم، به خاطر همين اين طوفان‌ها كه مي‌آيد و مي‌رود خيلي براي من تأثير نگذاشت كه بخواهم منتظر باشم، ببينم كه چه اتفاقي مي‌افتد. متاسفانه هنوز سردار سينماي جنگ من تعبير مي‌شوم كارگردان موج مرده تصريح كرد: من 13 فيلم درباره‌ي جنگ و لايه‌هاي مختلف آن ساختم. اما متأسفم هرسال كه مي‌شود، هنوز سردار سينماي جنگ من تعبير مي‌شوم. در حاليكه دو دهه از جنگ مي‌گذرد و هنوز متأسفانه فيلم‌سازي كه كه پررنگ‌تر از اسم من باشد نيست. وقتي مي‌بينم كه محمدعلي باشه‌آهنگر مي‌آيد و «فرزند خاك» را مي‌سازد ويك نفس تازه مي‌آورد، واقعا خوشحال مي‌شوم. او گفت: خوشحال مي‌شويم، نسل جديد هم بيايد و نگاه تازه‌ي خودش را بياورد. چون ما در يك دوراني آن حرف‌ها را زديم و ما به آن دوران تعلق داشتيم و حالا همان آدمي كه اون فيلم‌ها را ساخت و در آن زمان تكفير هم ‌شد، الآن آمده «دعوت» را مي‌سازد. فيلم «دعوت» آشكارا رنگ‌ و بوي مرا دارد حاتمي‌كيا افزود: «دعوت» حس شخصي من است. فيلم «دعوت» آشكارا رنگ و بوي مرا دارد و در نوع گزينش و نگاهي كه در كار هست، راستش را بخواهيد نمي‌توانم تكيه بكنم به قلم بعضي از دوستان. چون معتقدم برخي اوقات دوستان منتقد، كور به سينما مي‌روند. وقتي منتقدي در نقد‌هايش اشاره مي‌كند كه فيلم در اپيزود دوم افت و سقوط مي‌كند، مفهوم‌اش اين است كه تماشاگر بايد از سينما برود، درحالي كه اينگونه نيست، برويد و در سينما ببيند كه تماشاگر تا آخر مي‌نشيند و فيلم را مي‌بيند. رابطه‌ي منتقد با مردم قطع شده است او در عين حال گفت: اگر منتقد از فيلم تبليغ هم بكند، فيلم فروش نمي‌كند. چون رابطه منتقد با مردم قطع شده است. يك تلقي اين روزها اين است كه فيلم به خاطر اين كه هنرپيشه داره دارد فروش مي‌كند، در حاليكه ما شاهد بوديم برخي از فيلم‌ها كلي هنرپيشه داشتند، اما نفروختند. پس اينجا معلوم مي‌شود كه مضمون، تماشاچي را به سينما مي‌آورد. حاتمي‌كيا در عين حال تاكيد كرد كه؛ من اين توضيحات را نمي‌دهم كه بگويم فيلم «دعوت»، فيلم كاملي است. بلكه توضيح من بابت آن قلم‌هايي است كه نفساني مي‌نويسند و نفسانيت‌شان بيش از آن است كه بخواهند باري از دوش اين جامعه بردارند. متأسفانه من با اين قلم مشكل دارم. اگر آن قلم بردارد و تحليل بكند بارها شده كه از آن منتقد تشكر هم كردم، چون حس كردم، قلم، قلم غرض‌ورزي نيست. چرا دعوت را از من جدا مي‌كنيد؟! هيچ كس حق ندارد به هنرمند بگوييد آن‌طور كه مي‌گويم نگاه بكن او همچنين دوباره‌ تاكيد كرد: «دعوت» متعلق به خودم است و اصلا از من جدا نيست، چرا از من جدا مي‌كنيد؟! اولا من هنرمند هستم و حق دارم هر چي مي‌خواهم انتخاب بكنم. هيچ كس حق ندارد به هنرمند بگوييد آن‌طور كه مي‌گويم نگاه بكن. آن كاري كه برخي از دوستان قلم به دست مي‌كنند، توهين به حوزه‌ي هنر است. من حق دارم هر جور كه مي‌خواهم تصميم بگيرم . اين موضوع را از عقبه جامعه‌ام گرفته‌ام كه من به هر كجا كه بخواهم بتوانم سرك بكشم و حرف خودم را بزنم. چه كسي گفته است كه من بايد آنگونه كه ديگران مي‌بينند، ببينم. نسل جنگ الان چي مي‌خواهد بگويد، من «آژانس شيشه‌اي» سال 74 را الان ، براي چي بسازم؟! الان كه ديگه «آژانس شيشه‌اي» نمي‌خواهد، اتفاق افتاده است. نسل جديد اگر تحمل ايجاد بشود، مطمئن باشيد درباره‌ي جنگ حرف‌هاي جديدي دارد او با اعتقاد بر اينكه، نسل جديد بايد وارد سينماي جنگ بشود، ادامه داد: اتفاقا بچه‌هاي جديد كه دارند وارد مي‌شوند، بيايند نوع ديگري از جنگ را ببينند. البته اميدوارم دامنه‌ي تحمل اين اجازه را بدهد كه اين نسل بتواند درباره‌ي جنگي كه پدرانشان كردند، سخن بگويد. به هرحال اگر اين تحمل ايجاد بشود، مطمئن باشيد حرف‌هاي تازه گفته مي‌شود. سينماي جنگ پُر از حرف‌هاي گفتني است و درام در آنجا پُر است. منتهي بايد ببينم چه كسي از چه منظري وارد مي‌شود كه بتوان از آن حرف تازه‌اي دربياورد. كارگردان «كرخه تا راين» در پاسخ به اينكه نسل جديد چه ديدگاهي نسبت به جنگ دارد، گفت: راستش را بخواهيد به نظرم اين نسل نقد دارد. من اعتقاد دارم جرياني كه در نسل جديد هست نوع ديگري داره نگاه مي‌كند، همان‌طور كه نسبت به مذهب، آرمان و ايدئولوژي نوع ديگري نگاه مي‌كند. او معتقد است: دوران روايت فتح و بحث نوستالژيك در مورد جنگ تمام شده است و آن نسل نوستالوژي الان حرفي براي گفتن ندارد. در ادامه‌ي اين نشست، حاتمي‌كيا با پذيرش اينكه برخي از اپيزودها را مخاطب بيشتر دوست دارد و برخي را كمتر، ادامه داد: فقط اشتباه و اشكالي ميان من و خانم يثربي اتفاق افتاد و آنهم انتخاب لهجه‌ي بازيگر فيلم بود. يعني وقت آن راه را رفتيم، مثل اتوباني بود كه ديگر نمي‌توانستيم برگرديم و عملا تمام قدرت بازيگر زير اين موضوع گم شد. قدرت قصه‌ گم شد. اين قصه قصه‌ي قشنگي است و من همچنان از آن دفاع مي‌كنم منتهي گيري پيدا كرد اين بود كه وجود اين لهجه كه همراه خودش منش خاصي از تكنيك بازيگري مي‌آورد و ميزانسن‌هاي خودش را مي‌طلبيد، ناگهان به همه‌ي قصه‌ي ما رنگ پاشيد و گرنه قدرت آقاي فروتن غير قابل كتمان است. معتقدم تكنيك و قصه‌ي اين اپيزود جزو بهترين‌ها بوده است. براي من ديكتاتورهاي مهربان نباشيد! كارگردان «دعوت» از منتقداني كه اصرار دارند حرف‌هاي خود را دلسوزانه ديكته كنند، به عنوان ديكتاتورهاي مهربان نام برد و گفت: براي من ديكتاتورهاي مهربان نباشيد! او ادامه داد: بنده به‌عنوان فردي كه ديكته‌هاي نوشته شده‌ي واضحي دارم و به احترام آن كارهايي كه تاكنون انجام دادم، حق انتخاب ندارم؟! اين چه ديكتاوري كه وجود دارد، شما يك ديكتاتورهاي كاملا مهربان هستيد كه تصميم مي‌گيريد آن‌طور كه خودتان مي‌خواهيد ما را تعريف بكنيد. همان‌طور كه بر سر «به نام پدر» مي‌گفتند، چون حاتمي‌كيا بر سر فيلم «به رنگ ارغوان» كتك خورد ـ به زعم خودتان ـ يك فيلم بي‌بو خاصيت مثل «به نام پدر» ساخت. من حاضر نيستم پشت مخاطب بايستم او ادامه داد: من ابراهيم حاتمي‌كيا «دعوت» را ساخته‌ام، من انسان هستم و حق انتخاب دارم. من حاضر نيستم پشت مخاطب بايستم، جلوتر از مخاطب هستم. قرار نيست آن‌طور كه او دوست دارد من هميشه يا همان شكل ظاهر بشوم. اتفاقا تمام تلاش خود را انجام مي‌دهم كه اين قواعد را به هم بزنم. فيلم «كرخه تا راين» راساختم و وقتي داشتم فيلم «خاكستر سبز» را مي‌ساختم، مي‌دانستم مخاطبي كه با «كرخه تا راين» ارتباط برقرار كرده است، الان توقعي داره و اصلا دوست ندارد از من «خاكستر سبز» ببيند. دم در سينما مي‌خواستم بايستم و فرياد بزنم آقاياني كه داريد مي‌آييد، اگر به خاطره «كرخه تا راين» مي‌خواهيد بيايد، نيايد، فيلم من «كرخه تا راين» نيست. او گفت: سعي مي‌كنم آدمي باشم كه در حوزه‌هاي مختلف وارد مي‌شوم. منتهي ممكن در ذهن شما اينگونه باشد كه حاتمي‌كيا بايد برندگي‌اش به هر جا مي‌رسد يك زخمه‌اي بزند. در حاليكه من نمي‌خواهم بزنم. الان تصميم گرفتم، نزنم. حالا شما مي‌گوييد من اين حق تصميم را ندارم چون مردم مرا اينگونه دوست دارند، اگر اينگونه بخواهم رفتار بكنم سقوط مي‌كنم. كيوان مقدم و طراحي صحنه و لباس «دعوت» كيوان مقدم هم به عنوان طراح صحنه و لباس كار با توجه به موضوع فيلم مطرح كرد: ابتدا تصور مي‌كردم شايد يك طراح زن بهتر بتواند مطب زنان، زايمان و غيره را كه تا به حال نديده بوده‌ام را طراحي بكند. من در اين فيلم به اندازه‌ي، شش فيلم سينمايي كار كردم و شخصيت‌هاي هر اپيزود متفاوت بودند و تمام اين موضوعات را من بايد در يك ماه آماده مي‌كردم و يك ماه وقتي و فرصت مناسبي براي يك طراح نيست تا بتواند راجع به يك موضوع زنان تحقيق كند. ولي با همراهي و كمك ابراهيم حاتمي‌كيا اين اتفاق افتاد. وي همچنين به بخش‌هاي جلوه‌هاي ويژه اشاره كرد و به صحنه‌هاي «برف» در فيلم دعوت و گفت:‌ در شرايطي كه تكنيك درآوردن برف در ايران بسيار سخت است، همكاران ما اين كار را به خوبي انجام دادند. در ادامه محمد پيرهادي تهيه كننده اين فيلم در پاسخ به اعتراض‌هايي كه بعضا سازمانهاي خصوصي به اين فيلم داشتند، پاسخ داد: استقبال گسترده‌ي مردم آنقدر پررنگ است كه ما تنها اصرار داريم كه منتظر قدم‌هاي مردم براي ديدن كار باشيم و اين‌ اعتراض‌ها خيلي قابل اهميت نيست. حاتمي‌كيا هم توضيح داد: ما از همين جا مي‌گوييم كه براي تبليغ فيلم نيازي به اعتراض به خود يا داغ كردن بازار نداريم. اين كارگردان همچنين در پاسخ به اين پرسش كه فكر مي‌كرد اينقدر فيلم خوب فروش بكند،‌گفت: هنوزهم تنم مي لرزد با وجود وضعيت بد سالن‌ها تاكنون مخاطبان آمده است و آنچه براي من مهم است احترام به مخاطب در سينماست. در پايان تهيه كننده درباره تبليغات و بيلبردهاي شهرداري توضيح داد: مشاركت شهرداري بعد از ساختن فيلم دعوت» بوده است و اين فيلم تنها فيلمي است كه برخلاف ادعاي برخي از دوستان بيلبورد تبليغاتي در سطح شهر ندارد. در حاشيه و حرفهاي جامانده ابراهيم حاتمي‌كيا: من حق دارم از جو‌ب‌هايي حرف بزنم كه بعضي وقتها به خاطره جنين‌هايي كه در آنها هست، گير كرده است. اين كفار نعمتي كه داره در جامعه ما رخ مي‌دهد. به نظرم اين همان حرف‌هايي كه از جنگي آوردم. حاتمي‌كيا: اين فيلم پنج قصه است، ريسك بالاتر از اين نمي‌تواند در فيلم‌سازي باشد كه بيايم پنج قصه را قطعه قطعه كنار هم بگذارم و تماشگر گريزپا از اين سينما، بيايد فيلم را ببيند. پيرهادي درباره‌ي استفاده از عكس خارج از فيلم از محمدرضا فروتن در پوسترها هم پاسخ داد: بر سر كار، عكس‌هايي كه از بچه‌ها گرفتيم عكس‌هاي خوبي نبود، پس مجبور شديم دوباره عكس بگيريم. اما آقاي فروتن بعد از فيلم «دعوت» بلافاصله بر سر كار ديگري رفت، بنابراين مجبور شديم چهره‌ي ديگري را از فروتن انتخاب بكنيم. حاتمي‌كيا: بنده در مورد تيزرها و پوسترهاي فيلم هيچ دخالتي نداشتم. حاتمي‌كيا: چه خوب كه ده‌نمكي نقطه‌ي كور سينماي جنگ را ديد و اينقدر مخاطب جذب كرد. از اين جهت بايد تبريك گفت. كارگردان «دعوت» خبر داد كه؛ بزودي دي وي دي فيلم «دعوت» به علاوه بخش‌هاي حذف شده را آماده‌ي نمايش و عرضه خواهد كرد. حاتمي‌كيا نسبت به آغاز اكران فيلم در يك سينما آفريقا گلايه‌ كرد و گفت: اين موضوع براي من جاي حرف دارد كه صنف مرا تنبيه كرد. مطمئنم اگر صنف به جاي فيلم حاتمي‌كيا كه در دفتر «حك فيلم» ساخته شده، قرار بود، فيلم آقاي ايكس را اكران بكند، اين‌گونه برخورد نمي‌كرد و اين تنبيه كه يك سينما در اختيار آن باشد و شروع تبليغاتي آن را پنجر بكند، اتفاق نمي‌افتاد. انتهاي پيام




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سایت ریسک]
[مشاهده در: www.ri3k.eu]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 596]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سینما و تلویزیون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن