تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 2 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):خودتان را بر خوش اخلاقى تمرين و رياضت دهيد، زيرا كه بنده مسلمان با خوش اخلاقى خود به در...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1801635552




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نشست خبري سرمربي تيم ملي/ كامل دايي: در صورت مشورت با قطبي بزرگ مي شوم


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: نشست خبري سرمربي تيم ملي/ كامل دايي: در صورت مشورت با قطبي بزرگ مي شوم
خبرگزاري فارس: سرمربي تيم ملي تيم فوتبال گفت: اگر با افشين قطبي مشورت كنم بزرگ مي شوم نه كوچك.


به گزارش خبرگزاري فارس، نشست خبري علي دايي با حضور خبرنگاران و عكاسان در محل روابط عمومي فدراسيون فوتبال راس ساعت 12:30برگزار شد و سرمربي تيم ملي به سوالات خبرنگاران پاسخ داد:

* براي شكست كره شمالي آماده ايم
متاسفانه در روزهاي اخير رسانه‌ها همواره به جاي مسائل فني به عدم حضور كريمي در تيم ملي پرداختند. وظيفه خود دانستم كه بهترين‌ها را به تيم ملي دعوت كردم اگرچه در همين فهرست نيز چند نفر مي‌توانستند به اردوي تيم ملي اضافه شوند؛ اما زمان كوتاه به ما اجازه نمي‌داد كه بتوانيم آنها را دعوت كنيم.
چنانچه اين نفرات با همين روند به كارشان ادامه دهند در اردوهاي بعدي به تيم ملي دعوت خواهند شد. ما پس از تعطيلي مسابقات ليگ تمرينات را شروع كرديم و 2 روز اول را به دليل خستگي و مصدوميت چند بازيكن،‌ به ريكاوري پرداختيم. اكنون در شرايط خوبي قرار داريم بنابراين بايد از كادر پزشكي تيم ملي تشكر كنم كه اين شرايط را براي ما فراهم كردند. با تمام قوا تمرين مي‌كنيم و براي ديدار با كره شمالي آماده هستيم و اميدواريم كه سه امتياز بازي را در تهران كسب كنيم.

* زندي در قبرس بازي مي كند
هر بازيكني كه آماده باشد به تيم ملي دعوت مي‌شود. من و همكارانم براي آناليز شرايط بازيكنان موقعيت آنان را زير نظر داريم. شما ببينيد كريمي در دوره قبل و در ديدار مقابل تيم‌هاي ملي بحرين و كويت كاپيتان تيم من بود و بعد از آن نيز دعوت شد؛ اما به دليل مصدوميت و رخ‌دادن مسائلي نتوانست به تيم ملي راه يابد؛ اما وي در ديدار مقابل تيم‌هاي استقلال و ابومسلم خوب بازي كرد و به تيم ملي دعوت شد.
ملاك ما توانايي هاي فردي بازيكنان است و كارمان را به درستي انجام مي‌دهيم. زندي نيز در قبرس بازي مي‌كند و همكارانم عملكرد بازيكنان ايراني در اسپانيا، آلمان و قبرس را به من گزارش داده اند. آنها بصورت افتخاري به ما كمك مي‌كنند.

* 40 ساله هاي آماده را هم دعوت مي كنم
هميشه گفته‌ام كه بهترين‌ها و شايسته‌ها را به تيم ملي دعوت مي‌كنم. سن و سال برايم مهم نيست و اين برداشت شما خبرنگاران است كه مي‌گوييد كه من گفته‌ام بازيكنان مسن را دعوت نمي‌كنم، در حاليكه كه بارها گفته‌ام هر بازيكني كه حتي 40 سال داشته باشد؛ اما آماده باشد را به تيم ملي دعوت مي‌كنم.

* مشكلات دفاعي تيم‌هاي باشگاهي به زيان تيم ملي است
در مسابقات باشگاهي برخي تيم‌ها با سيستم‌ خطي و بضعي‌ها با سيستم ليبرو خط‌ دفاعيشان را آرايش داده و بازي مي‌كنند و اين روند كار ما را در تيم ملي سخت مي‌كند. ما 5 روز بيشتر بازيكنان را در اختيار نداريم و در اين خط دفاعي نمي‌توانيم به سرعت مشكلات را برطرف كنيم، هر چند در اين مدت زمان اندك روي نقاط ضعفمان كار مي‌كنيم.
متاسفانه در شرايط فعلي ما محسن بنگر را به دليل مصدوميت در اختيار نداريم و مشكلات دفاعي در تيم‌هاي ليگ‌ برتر نيز مشهود است، مثلا ذوب آهن تا پايان هفته دهم قهرمان ليگ است؛ اما در يك مسابقه 6 گل مي‌خورد. اين نشان مي‌دهد كه در ساختار دفاع مشكل داريم. به هر حال در فوتبال بايد كل تيم دفاع كند. سعي مي كنيم ايرادها را حل كرده و براي برطرف كردن مشكلات دفاعي حداقل 4 ماه زمان نياز داريم.

* عدم حضور كريمي از قبل برنامه ريزي شده بود
كريمي در تيمي كه من سرمربي آن هستم جايي ندارد. اگر قرار باشد با يك نفر و به هر دليلي ،شرايط تغيير كند بهتر است ما هم برويم دنبال كار خودمان. نظم و علاقه و خيلي مسائل ديگر براي من اهميت دارد. تيم ملي دست من يك امانت است و اين تيم به كسي تعلق ندارد بلكه براي ملت است و من هم امانت‌دار آن هستم.
كريمي را به دليل اينكه آماده بود به تيم ملي دعوت كردم. تعداد بيشماري از شما خبرنگاران از نيامدن علي كريمي به تيم ملي آگاه بوديد و خيلي از شماها نيز اين موضوع را در رسانه‌هايتان نوشتيد. ما به زور نمي‌توانيم به كسي پيراهن تيم ملي را بدهيم زيرا حضور در اين تيم عشق و علاقه مي‌خواهد و بايد از خيلي چيزها گذشت تا به اين پيراهن رسيد. عدم حضور علي كريمي در تيم ملي از قبل برنامه‌ريزي شده بود. شما رسانه‌ها كه مي‌دانستيد كريمي به تيم ملي نمي‌آيد چرا در اين مدت اصرار كرديد؟ شما كه ايران را دوست داريد چرا ما را حمايت نكرديد؟

*كريمي مواظب حرف زدنش باشد
يكي از خبرنگاران در واكنش به اظهارات سرمربي تيم ملي گفت: اگر با شما هم چنين رفتار مي‌شد، به تيم ملي نمي‌آمديد. دايي در پاسخ تاكيد كرد: هرگز چنين كاري را انجام نمي‌دادم من بايد به دليل مصالح ملي كريمي را دعوت مي‌كردم. تيم ملي براي علي دايي نيست و اين روند همچنان ادامه خواهد داشت. بنابراين ما خودمان نيز ايراد داريم بايد واقع‌گرايانه مسائل را نگاه كنيم. كريمي در نامه‌اي كه به فدراسيون و پرسپوليس نوشت از ادبياتي استفاده كرد كه از شما سوال مي‌كنم كه آيا آن ادبيات متعلق به كريمي است؟
اين مسائل از امارات برنامه‌ريزي شده و بدتر از اين نامه را به پرسپوليس داده بودند كه باشگاه آن را اصلاح كرد و در اختيار رسانه‌ها قرار داد. آيا شما مصاحبه علي كريمي پس از بازي تيم‌هاي پرسپوليس و ابومسلم را ديديد؟ دوست داشتم براي كساني كه اين نامه را براي وي نوشتند حتما به كريمي بگويند كه مواظب حرف زدنش باشد. او كسي است كه به تيم ملي مملكتش توهين مي‌كند.

*خبرنگاران از عدم حضور كريمي مطلع بودند
يكي ديگر از خبرنگاران به علي دايي گفت: انجام آن مصاحبه در آن شرايط اشتباه از سوي خبرنگار بود و دايي پاسخ داد: چرا رفتاري كه با كوشكي انجام شد را به گردن خبرنگار نمي‌اندازيد؟ چرا نمي‌گوييد در آن لحظه خبرنگار اشتباه كرده بود؟ دوباره مي‌گويم شما مي‌دانستيد كه كريمي به تيم ملي نمي‌آيد؛ اما من 20 درصد احتمال مي‌دادم كه بيايد و وظيفه‌ام را انجام دادم. اين وظيفه من است كه آماده‌ترين‌ها را دعوت كنم؛ اما وظيفه دارم كسي كه به تيم ملي كشورش پشت مي‌كند را به تيم دعوتش نكنم.

* قطار تيم ملي بدون كريمي به راه خود ادامه مي دهد
پس از آنكه دايي اعلام كرد اصحاب رسانه از نيامدن كريمي مطلع بودند يكي از حاضرين سوال كرد كه چه كسي از اين تصميم كريمي باخبر بود و در اين هنگام خبرنگاران دست جمعي پاسخ دادند كه اطلاع قبلي از تصميم كريمي نداشتند.
دايي ادامه داد: يكي از دوستان كريمي در يك عروسي برگزار شده در امارات اين خبر را داده بود كه علي كريمي در صورت دعوت به تيم ملي نمي‌آيد؛ اما بايد بگويم اين قطاري است كه در حال حركت است و همه بايد با هم بياييم. اگر كسي سوار نشود جا مي‌ماند. واقعا متاسفم سه روز مانده به بازي با كره شمالي وقت ما را با مسائلي كه هيچ سودي براي تيم ملي ندارد گرفته‌اند. بياييد با هم رو راست باشيم و شماها حقيقت را بگوييد و تيم ملي را كمك كنيد. اگر به جام جهاني برويم تيراژ روزنامه ها بالا مي‌رود و مردم هم خوشحال مي‌شوند. مطمئن باشيد كه اين تيم نتيجه مي‌گيرد آنها فكر مي‌كردند كه با طرح چنين مسائلي آرامش ما را خواهند گرفت؛ اما با اوج آرامش به كارمان ادامه مي‌دهيم.

* هيچ مشكلي با كريمي ندارم
كريمي كه مي‌گويد تيم ملي را دوست دارد اول بايد نحوه مصاحبه كردنش را درست كند. ده ها مصاحبه از وي ديدم كه اعلام كرد به تيم ملي فكر نمي‌كند. بخداوند قسم اگر وي مثل ديدار با پگاه بازي مي‌كرد صد هزار سال ديگر هم دعوتش نمي‌كردم. با وي مشكلي ندارم و اگر داشتم براي ديدار مقابل كويت و بحرين انتخابش نمي‌كردم. لطفا حرف‌هاي بچه‌گانه را كنار بگذاريد. تيم ملي اگر موفق باشد علي دايي موفق است و اگر تيم ملي به جام جهاني برود قيمت دايي سه برابر مي‌شود پس اين موارد را فراموش كنيد.

* كريمي مي توانست در بارسلونا بازي كند
كريمي از لحاظ فني بازيكن بسيار توانايي است؛ ولي متاسفانه مشاوران درستي را ندارد. وي مي‌توانست در باشگاه‌هاي بزرگي چون بارسلونا يا رئال مادريد بازي كند. من يك بازيكن معمولي بودم؛ اما مشاور خوبي داشتم و در مقابل بعضي ها مشاور خوب ندارند و سرانجام با چنين مسائلي روبرو مي‌شوند.

* كفاشيان و تاج در انتخاب بازيكنان دخالت ندارند
جلسه‌اي كه در هتل المپيك با تاج برگزار كرديم اصلا براي بازگشت علي كريمي نبود، بلكه در مورد مشكلات تيم ملي و پاداش هاي پرداخت شده بازيكنان صحبت كرديم. اين ساخته ذهن رسانه‌هاست كه ما آن جلسه را براي دعوت دوباره كريمي برگزار كرديم. هيچوقت در مورد بازيكنان كفاشيان و تاج با من جلسه‌اي نداشتند.
من بعد از معرفي بازيكنان در هتل المپيك با تاج در اتاق بيليارد در مورد مسئله تيم ملي و مسئله حمايت و پرداخت حقوق آنها صحبت كردم و همانطور كه گفتم اگر كريمي در مقابل ابومسلم به آن خوبي بازي نمي‌كرد هرگز دعوت نمي‌شد.

* به كفاشيان گفتم در مورد كريمي تصميم نهايي را به من بسپرد
دايي درباره اظهارات رئيس فدراسيون ايران مبني بر دلجويي از كريمي و بازگرداندنش به تيم ملي گفت: در اين مورد كفاشيان با من صحبت كرد و به او گفتم كه مسائل فني را به من واگذار كند تا خودم تصميم بگيرم. كفاشيان گفت كه با دريافت نامه علي كريمي كه هنوز به دستش نرسيده آن نامه را به من خواهد داد. هر كسي وظايف خاص خودش را دارد؛ اما در اين زمينه هيچ يك از مسئولان دخالت نمي‌كنند. بعد از بازي تيم‌هاي پرسپوليس و ابومسلم پس از تماس‌هاي مكرر تاج كه من نتوانستم پاسخ دهم با روابط عمومي فدراسيون تماس گرفته و نام سه بازيكن پرسپوليس را اعلام كردم. حتي زماني كه رياست جمهوري درباره كريمي صحبت كرده بودند گفتم اجازه دهند ما مسائل فني را خودمان انجام دهيم و آنها نيز قبول كردند.

* اين نشست كريمي است نه مطبوعاتي
در حال حاضر نشست مطبوعاتي بايد برگزار شود؛ اما بايد نامش را نشست كريمي بگذاريم، چرا كه همه سوالات در مورد وي است. من آدم توصيه پذيري نيستم كه با سفارش كسي بازيكني را دعوت كنم چون معتقدم بايد حد و حريم حفظ شود. عده‌اي وقت جلسه را گرفتند وخودتان نيز با برخي سوالات خنده‌تان مي‌گيرد.

* كريمي مي توانست زودتر كناره گيري كند
فكر نمي‌كنم با نيامدن علي كريمي عده‌اي زيادي از هواداران به ورزشگاه نيايند چون هر كسي كه عاشق تيم ملي كشورش است براي حمايت به ورزشگاه مي‌‌آيد؛ اما در اين برهه نمي‌توان سكوت كرد. اگرچه تيم ملي را دوست دارم اما سكوت نمي‌كنم. بهتر بود كريمي در نامه‌اي كه به فدراسيون نوشت از كساني كه وي را دوباره به تيم ملي دعوت كردند تشكر مي‌كرد.
آقاي كريمي يا مشاورانش اگر تيم ملي را دوست داشتند مي‌توانستند دو ماه پيش استعفا دهند و خداحافظي كنند. اگر استعفا را دو ماه پيش مي‌دادند مي‌دانيد چقدر قشنگ‌تر مي‌شد؟ بايد حقيقت را بگوييد و فرافكني نكنيم.

* باقري مي تواند در تركيب اصلي تيم ملي بازي كند
كريم باقري بعد از ديدار تيم ملي با عربستان خيلي عالي كار كرد. براي انتخاب نفرات من و كادر فني بايد تصميم بگيريم. كريم باقري هميشه خوب بوده اما در آن شرايط من بازيكناني داشتم كه از وي آماده‌تر بودند و دوست نداشتم كه نيمكت نشين شود؛ اما حالا در شرايط خيلي خوبي است و مي‌تواند در تركيب ثابت تيم ملي بازي كند.

*در صورت مشورت با قطبي بزرگ مي شوم
دوست دارم از همكارانم مشاوره بگيرم. مطمئن هستم در صورتي كه با قطبي مشاوره كنم بزرگ مي‌شوم و به هيچ عنوان كوچك نمي‌شوم. شايد در اين باره از كوچكترين فرد تيم ملي نيز مشاوره بگيرم.

* به جوانترها بها مي دهم
هدفم اين است كه به بازيكنان جوانتر بها دهم. در ايران بازيكناني مثل مهدي كريميان كه يك جوان با استعداد است زياد داريم و اگر به آنها بها دهيم يك روز همين بازيكن به عنوان يار ثابت تيم ملي بازي خواهد كرد. قصد دارم از تمام سرمايه‌ها استفاده كنم شايد اشتباهاتي نيز داشته باشم؛ ولي دقت خودم را انجام مي‌دهم.

در عربستان فقط 18 حامي ايراني داشتيم
در عربستان فقط 18 نفر از كاركنان سفارت و چند كارگر افغاني ما را تشويق مي‌كردند و مطمئن هستم وجود آنها در بازي مقابل عربستان خيلي به ما كمك كرد. ديديد نكونام پس از زدن گل چگونه به سمت آنها مي‌دويد. پس براي من بودن حامي براي تيم ملي بسيار مهم است.

* به راحتي از خط دفاع كره شمالي عبور مي كنيم
چهار بازي كره شمالي را ديده‌ام. آنها در دفاع كاملا جمع مي‌شوند. بازيكنان آنها با شماره 9، 10 ، 11 بهترين هستند و از كنار و وسط به خوبي حمله مي‌كنند. مطمئن باشيد با برنامه‌هايي كه داريم به راحتي از خط دفاع آنها عبور مي‌كنيم و اسير ضد حملات آنها نمي‌شويم.

* تيم ملي جاي نفرات فني و اخلاقي است
شايد من از نظر فردي با كسي مشكل داشته باشم و يا از او خوشم نيايد؛ اما در صورتي كه آن بازيكن از لحاظ فني بهتر باشد هيچ‌وقت وي را كنار نمي گذارم. براي من مسائل فني و اخلاقي مهمترين موضوع در تيم ملي است و خوشحالم كه در 7 ماه گذشته تيم ملي كمترين حاشيه را داشته است. اگر در قبال بعضي از عكس العمل‌ها جواب مي‌دهم مجبور هستم چون سرمربي تيم ملي هستم.

* غلام نژاد بهتر از كاظميان است
بازيكناني در تيم ملي حضور دارند كه بهتر از لژيونرهاي اماراتي هستند. جواد كاظميان بازيكن خوب و با تجربه اي است؛ ولي از لحاظ فني مجيد غلام‌نژاد كه در عربستان بسيار خوب بازي كرد از كاظميان بهتر است. تيم ملي نياز به تلفيق با تجربه‌هايي مثل مهدي مهدوي‌كيا، جواد نكونام، شجاعي با بازيكنان جوان دارد. مطمئن باشيد با بازي‌دادن به بازيكنان جوان نشاط و شادابي را به تيم ملي مي‌آورم و با استفاده از با تجربه‌ها تيم را در مواقع حساس براي نبرد آماده مي‌كنم.

* مبعلي قدكوتاه به درد هافبك دفاعي نمي خورد
ايمان مبعلي نيز بازيكن خوبي است؛ اما براي هافبك دفاعي فردي را مي‌خواهم كه جنگنده باشد. مبعلي با توجه به قد كوتاهش مشكل سر زني دارد.
خطيبي در حال حاظر در بهترين شرايط است و روي او نظر دارم. عنايتي نيز بازيكن بزرگي است و قبلا از او استفاده كردم و در شرايط حساس به او بازي دادم؛ اما در حال حاضر با نظر كادر فني تيم ملي سيد صالحي آماده‌تر است و مي‌تواند به تيم ملي كمك كند.

*براي ديدار كره و امارات آناليزور نمي فرستم
در بازي بين كره جنوبي و امارات كه همزمان با ديدار ما و كره شمالي برگزار مي‌شود، فردي را براي آناليز نمي فرستم. بازي امارات مقابل الجزاير و دو بازي كره جنوبي را ديده ام و در اين باره اطلاعات كامل دارم. سعي مي كنم فيلم بازي كره و امارات را پس از بازي ببينم.

* دايي كار خودش را كرده است
دايي يك چهره‌اي است كه همه دوست دارند برايش حاشيه سازي كنند؛ اما كار خود را كرده‌ است. حمايت از تيم ملي وظيفه اصلي من است و فكر نكنم به غير از اين كاري انجام داده باشم. دوست دارم حقايق را بگويم ولي پاسخ هاي من مخصوصا در مورد بحث كريمي، برخلاف ميل برخي است كه دوست دارند بازيكن را مقابل سرمربي قرار دهند. موقعي كه بازيكني را دعوت نمي‌كنم مقابل خبرنگاران قرارداده مي‌شوم و حق را به خبرنگاران مي‌دهم؛ اما نمي‌دانم چرا اينبار به من حق نمي‌دهند. كريمي يك نامه رويايي مي نويسد و تمام روزنامه‌ها آن را تيتر يك مي‌كنند؛ اما در حال حاضر كه به تيم ملي پشت كرده است، چرا عكس‌العمل نشان نمي‌دهد؟

* كريمي، ليونل مسي ايران است
قبول دارم كريمي به قول خيلي‌ها، ليونل مسي ايران است؛ اما 25 نفر بايد در يك تيم زحمت بكشند تا يك تيم موفق شود. اگر من جاي علي كريمي بودم تيم ملي را با هيچ چيزي مقايسه نمي‌كردم و به آن خدمت مي كردم.

*نيكبخت واحدي آماده نيست
قبل از بازي با سوريه نيكبخت واحدي به من زنگ زد و گفت به دليل مشكلات خانوادگي در بازي با كويت نمي‌تواند به ميدان برود و من قبول كردم؛ اما در حال حاضر از لحاظ فني با قبل فاصله دارد و اگر مجددا به روزهاي طلايي خود برسد، او را به تيم ملي دعوت مي‌كنم. خوشبختانه طالب لو و رحمتي نيز مشكل مصدوميت ندارند و آماده خدمت به تيم ملي هستند.

* مايلي كهن استاد من است
هرگز نگفته ام محمد مايلي كهن بايد از من عذرخواهي كند. از روز اول گفته‌ام كه حق بايد ثابت شود تا مردم بدانند. مايلي كهن آدم بزرگي است و استاد من؛ اما حرف‌هايي را بازگو كرده كه بايد جوابگو باشد. يك روز به آرم پيراهن من گير مي‌دهد و يك روز به تنيس‌هايي كه در فروشگاه من فروخته مي‌شود. مايلي‌ كهن در جام جهاني حرف‌هاي زيادي عليه من بدون دليل زد و حتي همه مي‌دانند كه در دادگاه يكي از خبرنگاران را متهم به زدن 70 ضربه شلاق كرد. اگر ايشان قدم اول را جلو مي‌آمد مشكل حل مي‌شد. خيلي از حرف‌هاي مايلي كهن را قبول ندارم و حق مردم مي‌دانم كه همه چيز را بداند. او مرا مقابل ديوار قرار داد و به من شليك كرد، حالا به من مي‌گويند گذشت كن و يا در قبال حرف‌هاي او سكوت كن؛ اما نمي توانم.

* ليت باسكي بدون اطلاع هيئت مديره به امارات رفته است
نتايج سايپا را هيچكس نمي‌تواند قبول كند. بازيكنان تيم به دستور ليت بارسكي قبل از بازي 30 بار در مدت 15 ثانيه، 100 متر مي‌دوند و اين در حالي است كه 72 ساعت به طول مي‌انجامد تا وضعيت بازيكن به شرايط آرماني برسد. معتقدم مربي آلماني دوست داشت سايپا نتيجه نگيرد. بازيكناني مثل كعبي، صادقي و رحمتي را قصد نداشت به ازبكستان ببرد؛ اما پس از درخواست سجادي كه اعلام كرده بود در صورت برد در ازبكستان به ليت باسكي پاداش ويژه‌اي مي‌دهد، اسم آنها را به فهرست برگرداند. او پول كمي نگرفته است و بايد تا روز آخر در سايپا خدمت كند. ليت باسكي شب گذشته به امارات سفر كرد؛ اما بدون هماهنگي با هيئت مديره بوده است. قبل از سفرش در اقدامي عجيب تمرينات 3 روز ديگر تعطيل كرد و اين در صورتي است كه سايپا هفته آينده بايد به ديدار سپاهان برود.
انتهاي پيام/
 يکشنبه 21 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 397]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن