تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 27 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس مى خواهد دعايش مستجاب و اندوهش برطرف شود، به تنگدست مهلت دهد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806719828




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

گزارش کامل نشست خبری دبیر بیست و نهمین جشنواره فیلم فجر


واضح آرشیو وب فارسی:سایت رسیک: دبیر جشنواره بیست و نهم فیلم فجر گفت:‌
امید است جشنواره بیست و نهم نیز بتواند با همکاری اهالی رسانه و هنرمندان، کامل‌تر از سال گذشته برگزار شود.
به گزارش سی نت و به نقل از ستاد خبری جشنواره بیست و نهمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر، نشست رسانه‌ای این جشنواره صبح امروز با حضور مهدی مسعودشاهی دبیر جشنواره بیست و نهم فیلم فجر و جعفر گودرزی مدیر روابط عمومی جشنواره در سالن اجتماعات بنیاد سینمایی فارابی برگزار شد.
این مراسم که با حضور پرشور و کم‌سابقه خبرنگاران، عکاسان و تصویربرداران رسانه‌های گروهی همراه بود، با قرائت کلام‌الله مجید آغاز شد و سپس جعفر گودرزی مدیر روابط عمومی جشنواره به همکاران رسانه‌ای حاضر در نشست خیرمقدم گفت.
رونمایی از پوستر بیست و نهمین دوره جشنواره فیلم فجر
مهدی مسعودشاهی در ابتدای این مراسم، ضمن تشکر از همراهی اهالی رسانه در اطلاع رسانی جشنواره، گفت: امیدوارم امسال و در بیست و نهمین دوره بتوانیم در کنار هم جشنواره‌ای در شان جمهوری اسلامی ایران برگزار کنیم.
سپس با حضور وی، هاشم میرزاخانی قائم مقام جشنواره بیست و نهم، جعفر گودرزی مدیر روابط عمومی جشنواره و یکی از خبرنگاران سینمایی، از پوستر بیست و نهمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر رونمایی شد.
جشنواره بیست و نهم کامل‌تر از دوره گذشته برگزار می‌شود
مسعودشاهی در ادامه نشست به ارائه توضیحاتی پیرامون جشنواره بیست و نهم پرداخت و گفت: همه شاهد اجزا و ابعاد مختلف جشنواره بیست‌ وهشتم بوده‌اید و امید است جشنواره بیست و نهم نیز بتواند با همکاری اهالی رسانه و هنرمندان، کامل‌تر از سال گذشته برگزار شود.
وی افزود: جشنواره امسال، با حضور پیشکسوتان و سه نسل هنرمندان انقلاب اسلامی برگزار خواهد شد. رسانه‌ها اطلاعات خوبی در این باره منتشر کرده‌اند. البته بعد از طی مراحل انتخاب آثار، آمار دقیقی از آثار شرکت‌کننده ارائه خواهیم کرد.
آثار ویدئویی از سال آینده جشنواره مستقل خواهند داشت
دبیر بیست و نهمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر در ادامه صحبت‌های خود، به بخش‌های مختلف جشنواره اشاره کرد و گفت: این دوره از جشنواره در دو بخش سینمای ایران و بین‌الملل برگزار خواهد شد. با توجه به استقبالی که هنرمندان آثار ویدئویی از جشنواره دارند، احتمالا از سال آینده این بخش، جشنواره مستقلی خواهد داشت.
وی افزود: امسال و در دوره بیست و نهم سه بخش فیلم‌های مستند، کوتاه و انیمیشن را در جشنواره نخواهیم داشت چراکه این سه بخش، هر کدام مستحق حمایت بیشتر و جشنواره‌ای مستقل هستند. همان طور که در جشنواره فیلم کوتاه و فیلم مستند هم دیدیم که ظرفیت‌های خوبی در این بخش داریم.
مسعودشاهی سپس به بخش تجلی اراده ملی نیز اشاره کرد و گفت: در این بخش سازمان‌های مختلف‌با توجه به اهداف و برنامه‌های خود از آثار هنری به ویژه آثار سینمایی که به ترویج و ابلاغ اهداف‌شان کمک کند، حمایت می‌کنند تا هنرمندان را با اهدای جوایز ترغیب کنند.
بیش از 80 کشور در جشنواره بیست و نهم حضور دارند
دبیر جشنواره فیلم فجر با بیان این که امسال بیش از 80 کشور در بزرگترین رویداد سینمایی ایران حضور دارند، اظهار کرد: بیش از یک هزار فیلم از بیش از 80 کشور به دبیرخانه جشنواره رسیده است. هیئت انتخاب این بخش حدود دو ماه است که فعال بوده است و در نهایت از این میان، 35 فیلم برای شرکت در جشنواره و 25 فیلم برای بخش جنبی انتخاب خواهد شد.
وی افزود: همچنین قرار است آثاری از بزرگان سینما جهان در بخش ویژه بین‌الملل به نمایش درآید.
پیش فروش بلیت جشنواره از ابتدای بهمن
مهدی مسعود شاهی با اشاره به عملکرد موفق جشنواره در فروش اینترنتی بلیت‌های سال گذشته، ابراز کرد:‌ مخاطبان سینمای کشور مستحق این احترام هستند و سال گذشته فروش اینترنتی به بهترین شکل برگزار شد. امسال نیز از ابتدای بهمن ماه فروش اینترنتی را آغاز خواهیم کرد.
وی در ادامه با تاکید بر این که جشنواره در محضر اساتید سینمای ایران برگزار خواهد شد، تصریح کرد: در همین نشست همه اهالی سینما و دست‌اندرکاران را به شرکت و همکاری در برگزاری این رویداد ملی فرهنگی و هنری دعوت می‌کنم و دستم را به سوی‌شان دراز می‌کنم تا دست همدیگر را بفشاریم و جشنواره خوبی را شاهد باشیم.
تجربه اختتامیه سال گذشته تکرار نخواهد شد
دبیر بیست و نهمین جشنواره فیلم فجر ضمن تشکر از رسانه‌ها برای همکاری در پوشش رسانه‌ای مرام پایانی جشنواره سال گذشته، تاکید کرد که تجربه اختتامیه جشنواره بیست و هشتم و مشکلی که در این مراسم برای خبرنگاران پیش آمد، امسال تکرار نخواهد شد و در صدد هستیم تا موقعیت بهتری برای اهالی رسانه ایجاد شود.
دبیر بیست و نهمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر در پاسخ به سوال خبرنگاران حاضر در نشست خبری، درباره حذف سه بخش فیلم کوتاه، مستند و انیمیشن توضیح بیشتری داد و گفت:‌ بیشترین ظرفیت جشنواره برای سینمای اکران هزینه می‌شود و جایگاه این سه بخش به موقعیت اصلی‌شان نرسیده است و تا زمانی که این اتفاق نیفتاد ما بخش‌های مستند،‌ کوتاه و انیمیشن را به جشنواره بازنمی‌گردانیم.
توجه فجر به آثار مستند و کوتاه پاسخگوی گستردگی این زمینه‌ها در کشور نیست
وی با اشاره به آغاز به کار مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی از سال 64 و استعدادهایی که در کل کشور در این زمینه وجود دارد، افزود:‌ جشنواره فیلم فجر نمی‌توانست از این سرمایه بهره برده و مبلغ استعدادهای بسیاری که در زمینه مستند داریم،‌ باشد. این در حالی است که جشنواره مستند به صورت کامل و با تمام امکانات خود از این بخش حمایت می‌کند. همچنین در بخش سینمای کوتاه نیز چنین مساله‌ای حاکم است و ما شاهد دامنه گسترده‌ای در سطح تهران و شهرستان‌ها هستیم که جشنواره فیلم فجر با اهدای یک جایزه پاسخگوی آن نیست.
دبیر جشنواره فیلم فجر تصریح کرد: هنرمندان این سه بخش، خود نیز از شکل نمایش آثار راضی نبودند. حتی اهالی رسانه‌ها نیز به خوبی به این رشته‌ها نمی‌پرداختند چون حاشیه‌های سینمای حرفه‌ای را ندارند، معروف نیستند و در آرامش به تولید مشغول‌اند.
به گفته وی انیمیشن یک ظرفیت جهانی دارد که اگر این ظرفیت به درستی به نمایش درآمده وعرضه شود، قطعا حمایت‌های جهانی را جذب خواهند کرد.
مسعودشاهی تاکید کرد سه بخش فیلم کوتاه، مستند و انیمیشن به این منظور از جشنواره فیلم فجر حذف شده است که ارزش و جایگاه رسمی خود را پیدا کرده و در بخش‌های تخصصی رشد کنند و در قالب جشنواره‌ای تخصصی و مستقل برگزار شوند.
تجربه اختتامیه سال گذشته تکرار نخواهد شد
دبیر بیست و نهمین جشنواره فیلم فجر ضمن تشکر از رسانه‌ها برای همکاری در پوشش رسانه‌ای سال گذشته، تاکید کرد که تجربه اختتامیه سال گذشته و مشکلی که در این مراسم برای خبرنگاران پیش آمد، امسال تکرار نخواهد شد و موقعیت بهتری برای اهالی رسانه ایجاد شود.
هدف مهم ما استفاده از همه تخصص‌ها در جشنواره فیلم فجر است
مسعودشاهی درباره طراحی پوستر این دوره از جشنواره اظهار کرد: امسال با استفاده از تخصص هنرمندان گرافیست طرح جدیدی را در نظر گرفتیم که برخاسته از خط ایرانی و تایپوگرافی است و امیدواریم در همه ابعاد جشنواره، از این تخصص‌ها استفاده کنیم.
وی در این باره توضیح داد: تلاش ما بر این است که هنرمندان بخش‌های دیگر را به صنعت سینما دعوت کنیم و یکی از مهم‌ترین این هنرها، نویسندگی است. آثاری که از سوی مردم مورد استقبال قرار می‌گیرند می‌تواند ماخذی برای بهره‌برداری سینما باشد.
جشنواره فیلم فجر امسال در شهرستان‌ها برگزار نمی‌شود
دبیر بیست و نهمین دوره جشنواره فیلم فجر درباره برگزاری جشنواره‌ فیلم فجر در استان‌ها گفت: امسال در سطح استان‌ها ‌جشنواره را نخواهیم داشت. البته اگر استانی ظرفیت جذب بودجه داشته باشد و بتواند به جشنواره کمک کند، برنامه نمایش فیلم‌های جشنواره را خواهد داشت اما هنوز در این زمینه برنامه‌ریزی خاصی نکرده‌ایم.
وی در پاسخ به سوال خبرنگار خبرگزاری آریا درباره اعتبارات مالی جشنواره فیلم فجر و دعوت از سرمایه‌داران اظهار کرد:‌ جشنواره با توجه به گستردگی خود، نیازمند اعتبارات مناسب‌تری از لحاظ بودجه است تا بتواند فضای بهتری را در اختیار سینماگران قرار دهد. بسیاری از سرمایه‌داران با فضای جشنواره‌ آشنایی ندارند و از همین رو کمتر شاهد شرکت آنان در حمایت هستیم. امسال برخی نهادها در این حوزه پیشگام شده‌اند که از آن جمله می‌توان به شهرداری اشاره کرد.
بخش بین‌الملل ظرفیت خوبی دارد که باید اطلاع‌رسانی شود
مسعودشاهی در بخش دیگری از نشست رسانه‌ای جشنواره فیلم فجر، اظهار کرد:‌ سال گذشته بیش از 150هنرمند خارجی در جشنواره حضور داشتند و دیدیم و شنیدیم که توصیف‌های خوبی نیز از جشنواره فیلم فجر داشتند. ما باید داشته‌های خود را بیش از این در نظر بگیریم و نگذاریم نقاط ضعف‌مان به گونه‌ای جلوه پیدا کند که دیگران از کاه کوه بسازند.
وی افزود: امسال بخش بین‌الملل جشنواره، ظرفیت خوبی دارد که باید اطلاع‌رسانی خوبی برای آن صورت گیرد و اطلاع‌رسانی کمک اهالی رسانه را می‌طلبد.
سوال یکی از خبرنگاران حاضر در نشست پرسش و پاسخ درباره برگزاری نشست‌های تخصصی بخش مسابقه جشنواره بود که مسعودشاهی در پاسخ به وی توضیح داد: نشست‌های سال گذشته با همکاری خوب میان اهالی رسانه، هنرمندان و منتقدان محل تعامل بود و امیدواریم امسال نیز به همین شکل شاهد برگزاری نشست‌های تخصصی باشیم.
اکران در بخش‌های جنبی با نظر هیات انتخاب خواهد بود
اکران‌های جنبی جشنواره بیست و هشتم یکی از مواردی بود که امروز درباره آن از دبیر جشنواره سوال شد. مسعود شاهی با اشاره به برنامه‌ریزی‌های سال گذشته معاونت سینمایی در زمینه اکران برخی آثار خارج از بخش مسابقه، تصریح کرد:‌ امسال هنوز در این زمینه برنامه‌ریزی خاصی نداشته‌ایم اما تا زمانی که کار هیات انتخاب تمام نشده است نمی‌توان در این حوزه تصمیم‌گیری کرد.
وی افزود:‌ همچنین قرار است با حمایت از سوی شورای اکران به برخی از آثار سینمایی برگزیده جشنواره، امتیازات و حمایت بیشتری تعلق گیرد.
دبیر جشنواره فیلم فجر درباره شرایط حضور آثار سینمایی در جشنواره تصریح کرد:‌ کلیه فیلم‌هایی که دارای پروانه ساخت هستند، امکان شرکت در جشنواره را داشته‌اند و ما در سه بخش فیلم اول، سینمایی و ویدئویی شاهد حضور سینماگران هستیم که برای حضور فرم پر کرده‌اند.
مراسم پایانی بخش بین‌الملل در میانه راه جشنواره برپا خواهد شد
وی در پاسخ به پرسش خبرنگار مهر درباره تفکیک روزهای برپایی بخش ایرانی و خارجی جشنواره، ادامه داد:‌ زمان برگزاری بخش مسابقه سینمای ایران و بخش بین‌الملل به صورت هم‌زمان خواهد بود اما مراسم پایانی بخش بین‌الملل در میانه راه جشنواره برپا خواهد شد و هنوز برنامه‌ای برای نمایش آثار در بخش سینمای ایران و بین‌المللی نداریم.
مسعودشاهی همچنین در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران، درباره موسسه امور جشنواره‌ها گفت:‌ این سازمان از سال گذشته کار خود را شروع کرده است و تنها مراحل ثبت آن باقی مانده است و وظیفه ما برنامه‌ریزی رویدادهای سینمایی است.
پروانه ساخت بیش از 100 فیلم در دوره دهم صادر شده است
مهدی مسعودشاهی درباره عملکرد دولت دهم در برگزاری جشنواره بیست و نهم در پاسخ به خبرنگار مهر، اظهار کرد: محصول مدیریت معاونت سینمایی در دوره دهم را باید در تولید ببینیم. من هم هنوز آثار شرکت کننده در جشنواره را ندیده‌ام که بتوانم ارزیابی در این زمینه داشته باشم و اگر اجازه بدهید، این قضاوت را به بعد از جشنواره موکول کنیم. اهالی رسانه می‌توانند درباره کیفیت آثار شرکت کننده با تولیدکنندگان وارد بحث شوند.
وی در این باره تاکید کرد: بضاعت سینما در جشنواره بیست و نهم را می‌توان بعد از پایان جشنواره دید و به هر حال، تلاش سینماگران قابل احترام است. اهالی رسانه می‌توانند با اطلاع‌رسانی خوب، رغبت بیشتری به تولید پیدا کنند. نگاه از موضع منفی و به رخ کشیدن ضعف‌ها، رغبتی در سینماگران برای ادامه فعالیت به وجود نمی‌آورد.





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سایت رسیک]
[مشاهده در: www.ri3k.eu]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 252]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن