تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 19 آبان 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):عبادت کردن به زیادی روزه و نماز نیست، بلکه (حقیقت) عبادت، زیاد در کار خدا اندیشیدن است
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

سایبان ماشین

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

موسسه خیریه

واردات از چین

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

irspeedy

درج اگهی ویژه

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

زانوبند زاپیامکس

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

خرید بلیط هواپیما

بلیط اتوبوس پایانه

قیمت سرور dl380 g10

تعمیرات پکیج کرج

لیست قیمت گوشی شیائومی

خرید فالوور

پوستر آنلاین

بهترین وکیل کرج

بهترین وکیل تهران

اوزمپیک چیست

خرید اکانت تریدینگ ویو

خرید از چین

خرید از چین

تجهیزات کافی شاپ

نگهداری از سالمند شبانه روزی در منزل

بی متال زیمنس

ساختمان پزشکان

ویزای چک

محصولات فوراور

خرید سرور اچ پی ماهان شبکه

دوربین سیمکارتی چرخشی

همکاری آی نو و گزینه دو

کاشت ابرو طبیعی و‌ سریع

الک آزمایشگاهی

الک آزمایشگاهی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1827701343




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نمایش خشونت، بدون زرق و برق


واضح آرشیو وب فارسی:خبر آنلاین: فرهنگ > سینما  - حسین عیدی‌زاده با اطمینان می‌توان گفت میشائیل هانکه با اعتمادبه نفس‌ترین و فعال‌ترین کارگردان اتریش است. دومین فیلم بلندش، با نام «ویدئوی بنی» تماشاگران را با دید خشک و ضدروانشناسانه‌اش شوکه کرد. در این فیلم پسر نوجوانی دختری هم سن و سال خودش را می‌کشد، فقط برای اینکه ببیند این کار چه مزه‌ای دارد. بازی‌های مسخره (1997) بحثهای داغی را در مورد نحوه به تصویر کشیدن خشونت در سینما به میان کشید. در کل می‌توان گفت هدف سینمایی هانکه عیان کردن کرختی جامعه اروپا و نیز به چالش طلبیدن نگاه سرخوشانه هالیوود به مقوله خشونت است. از افرادی که بیشترین تأثیر را بر او گذاشته‌اند می‌توان از کیشلوفسکی، تارکوفسکی، اشتراب، آنتونیونی، ژان زوست و از همه مهم‌تر برسون نام برد. تا امروز موفق‌ترین فیلم او در گیشه فیلم «معلم پیانو» است که سه جایزه از جشنواره کن را نصیب او کرده است و موفق‌ترین فیلم این مؤلف در سطح بین‌المللی است. میشائیل هانکه سال 1942 در مونیخ به دنیا آمده و در شهر وینر نوستادت اتریش بزرگ شده است. او در دانشگاه وین در رشته‌های روانشناسی، فلسفه و تئاتر تحصیل کرده و هم زمان نیز نقدهای سینمایی و ادبی نوشته است. از سال 1967 تا 1970 به عنوان تدوینگر و نویسنده در تلویزیون آلمان کار کرده است. هانکه در دهه 70 نوشتن و کارگردانی فیلم را- مانند بسیاری از هم نسلانش- با ساخت فیلم‌های تلویزیونی آغاز کرده است. او همچنین در برلین، مونیه و وین تئاترهایی را روی سن برده است. از جمله روی سن بردن نمایشنامه‌هایی از استریندبرگ، گوته، بروکنر و کلیست. اولین فیلم سینمایی او هفتمین قاره است که سال 1989 روی پرده رفت. کار بسیاری از فیلمسازان غیرانگلیسی زبان دو مرحله دارد؛ ابتدا بررسی جغرافیای منطقه خود و سپس جهانی کردن و گسترش آن. از این منظر می‌توان دوران حرفه‌ای هانکه را به دو بخش تقسیم کرد؛ 1- فیلم‌های اولیه او که بین سال‌های 1988 تا 1997 ساخته شده‌اند و اغلب سرمایه‌گذار اتریشی دارد و موضوع آنها نقد صریح جامعه اتریش است. 2- چند فیلم اخیر او که سرمایه‌گذاران خارجی (اغلب فرانسوی) دارد و بازیگران تراز اول فرانسوی در آنها بازی می‌کنند. منطق هانکه در ارجاع به تم‌های مورد علاقه اش؛ یعنی خشونت، رسانه و بیننده به طور موازی با افزایش علاقه‌اش به تاریخ، حافظه و ترس در حرکت است. مثلاً هانکه نمایش خشونت را تم کارش قرار می‌دهد و دسترسی بصری بیننده به خشونت را انکار می‌کند. همچون لانزمن، برنامه سینمایی هانکه تلاش برای درست‌کردن دید ستایش‌آمیز هالیوود به خشونت است. هانکه روی زجر کشیدن قربانیان تمرکز می‌کند، نه اینکه روی انگیزه‌های روانی مهاجمان تمرکز کند. او از ریتمی آرام استفاده می‌کند و دوربینش را در جایی می‌گذارد تا به بیننده مجال فکر کردن بدهد. او دیدگاه عرضه خشونت را به عنوان یک کالا به چالش می‌طلبد و باز هم از نمایش خشونت اجتناب می‌کند. بدین شکل او خشونت را بدون زرق و برق دادن به آن بررسی می‌کند. فیلم‌های تیپیکال اتریشی که ترکیبی از کمدی، خشونت و کنایه هستند.    




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبر آنلاین]
[مشاهده در: www.khabaronline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 237]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سینما و تلویزیون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن