تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 27 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):دلى كه در آن حكمتى نيست، مانند خانه ويران است، پس بياموزيد و آموزش دهيد، بفهميد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806680381




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اسطوره ها هم می میرند!


واضح آرشیو وب فارسی:سایت ریسک: ایسکانیوز: همیشه در همه هنرها افرادی وجود داشته و دارند که اسمشان از شخصیت و توانایی هایشان خیلی بزرگتر است و گاهی هم بعضی از افراد پیدا می شوند که هم نامی بزرگ و ماندگار دارند و هم آثاری ارزشمند و یکی از این افراد میکل آنجلو آنتونیونی فیلمساز فقید ایتالیایی است. آنتونیونی در 29 سپتامبر 1912 در خانواده ای متوسط به دنیا آمد. کار فیلمسازی را در سال 1943 آغاز کرد و در این سال، اولین فیلم خود را به نام «مردم پو» ساخت. در حد فاصل سال های 1943 تا 1960 آنتونیونی 15 فیلم ساخت اما فیلمی که به وی شهرتی جهانی بخشید، «ماجرا» بود که آن را در سال 1960 کارگردانی کرد. بسیاری از فیلمنامه های فیلم هایش را یا خود نوشته و یا در نوشتن آن ها همکاری داشته است که حال و هوای غربت، ملالت، عشق و ناتوانی انسان در ایجاد ارتباط در آن ها مشترک است. آنتونیونی مانند دیگر فیملساز بزرگ و فقیه سینمای ایتالیا فدریکو فلینی به نئورئالیسم درونی معتقد بود. محتوای فیلم های او را اغلب اضطراب ها، تردیدها و نگرانی های بشر امروز و عدم توانایی او در برقراری رابطه معنی با دیگران تشکیل می دهد. فیلم های آکنده از سکوت ها، خلاء ها و همه واکنش های انسان مضطرب و ناامید و همه این ها را به وضوح می توان در شاهکارش «حرفه: خبرنگار» مشاهده کرد. پس از ساخت «ماجرا» بود که در واقع تحولی بزرگ در کار آنتونیونی پدید آمد و پس از ساخت چهار فیلم تقریبا خوب به نام های «شب»، «کسوف»، «صحرای سرخ» و «سه چهره» یکی از شاهکارهای سینمای کلاسیک را ساخت «آگراندیسمان». در آگراندیسمان، شخصیت عکاس جوانی را می بینیم که درگیر ماجرایی در عکس هایش می شود و زمانیکه آن ها را در می یابد و می تواند ارتباط بین آن ها را درک کند، متوجه می شود که عکسی وجود ندارد و هیچ اثری از آن اتفاق که مدتی ذهنش را درگیر کرده بود، وجود ندارد. شخصیت های فیلم های آنتونیونی، شخصیت هایی عجیب و با خصوصیاتی جدید هستند، شخصیت هایی تنها و تا حدی گوشه گیر. آن ها را به دنبال چیزی هستند که خودشان نمی دانند گویی زندگی بدون هدفی دارند. گاهی به هدف خود می رسند و گاهی نیز بی به پوچی هدف خود پی می برند و حتی تا مرز این پیش می روند که قسمتی از زندگی شان توهمی بیش نبوده است. پس از «آگراندیسمان» و موفقیت های پی در پی اش برای آنتونیونی، وی دو فیلم دیگر به نام های «نقطه زابریسکی» و «چونگ گومه» را ساخت تا نوبت به یکی دیگر از شاهکارهایش برسد. فیلمی که از وجود جک نیکلسون سود می جست و هم توانست او را مشهور کند و هم اعتباری دیگر برای کارگردانش بیافریند. پس از «حرفه:خبرنگار» آنتونیونی مدت ها دست از کار کشید تا اینکه در سال 1981 «راز اوبروالد» و در سال 1982 «شناسایی یک زن» را ساخت و دوباره تا سال 1995 فیلمی نساخت. در سال 1995 آنتونیونی با «آن سوی ابرها» به عالم سینما بازگشت اما این بازگشت باز هم با غیبتی طولانی مواجه شد و در سال 2004 آنتونیونی آخرین فیلمش را به نام «اروس» روانه اکران سینماها کرد. سینمای آنتونیونی به گونه ای است که با توجه به ریتم فیلم ها می تواند در موضوعاتی چون عشق و احساسات به بررسی بسیار عمیقی بپردازد و طوری دیالوگ ها قرار داده می شوند که به وجود آمدن چنین احساسات قوی را نمی توان غیر عادی دانست اما در عین حالی که اکثر منتقدان سینما او را در رده برترین کارگردانان تاریخ سینما قرار می دهند، معتقدند که فیلم های پایانی او به شدت ضعیف اند و دیگر شاهد آن آنتونیونی بزرگ در سال های پایانی عمرش نبودیم. میکل آنجلوآنتونیونی در 30 ژوئیه 2007 و تنها یک روز پس از مرگ یکی دیگر از کارگردانان بزرگ تاریخ سینما، «اینگمار برگمان»، دیده از جهان فرو بست./




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سایت ریسک]
[مشاهده در: www.ri3k.eu]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 512]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سینما و تلویزیون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن