تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 23 آبان 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):حق را بگو اگر چه نابودى تو در آن باشد، زيرا كه نجات تو در آن است... تقواى ال...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

سایبان ماشین

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

خرید یخچال خارجی

موسسه خیریه

واردات از چین

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

irspeedy

درج اگهی ویژه

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

زانوبند زاپیامکس

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

خرید بلیط هواپیما

بلیط اتوبوس پایانه

قیمت سرور dl380 g10

تعمیرات پکیج کرج

لیست قیمت گوشی شیائومی

خرید فالوور

پوستر آنلاین

بهترین وکیل کرج

بهترین وکیل تهران

اوزمپیک چیست

خرید اکانت تریدینگ ویو

خرید از چین

خرید از چین

تجهیزات کافی شاپ

نگهداری از سالمند شبانه روزی در منزل

بی متال زیمنس

ساختمان پزشکان

ویزای چک

محصولات فوراور

خرید سرور اچ پی ماهان شبکه

دوربین سیمکارتی چرخشی

همکاری آی نو و گزینه دو

کاشت ابرو طبیعی و‌ سریع

الک آزمایشگاهی

الک آزمایشگاهی

خرید سرور مجازی

قیمت بالابر هیدرولیکی

قیمت بالابر هیدرولیکی

قیمت بالابر هیدرولیکی

لوله و اتصالات آذین

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1828845978




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

روايت كلاسيك از دل كليشه‌ها


واضح آرشیو وب فارسی:سایت ریسک: همشهری-منتقدان معمولاً روي خوشي به آثار اكشن نشان نمي‌دهند و از فيلم‌هاي اين گونه، به عنوان آثاري كه صرفاً با حادثه‌پردازي قصد فتح گيشه را دارند، ياد مي‌كنند. هرچند گاهي اوقات اكشن‌هايي روي پرده مي‌آيند كه حتي منتقدان سخت‌گير و نخبه‌گرا هم نمي‌توانند جذابيت‌هايشان را انكار كنند. «تيرانداز» ساخته آنتوان فوكوا يكي از اين فيلم‌هاست. آن هم در حالي كه ممكن است در نگاه اول اين فيلم، چيزي بيشتر از يك اكشن خوش آب و رنگ به نظر نرسد. به خصوص اين كه در «تيرانداز» شاهد يك ابر قهرمان هستيم كه يك تنه مقابل يك سيستم مي‌ايستد. آنتوان فوكوا در واقع از يكي از الگوهاي امتحان پس داده سينماي حادثه‌پرداز استفاده كرده اما آنچه باعث شده حاصل كارش چشمگير و تماشايي از كار درآيد، توجه به پس زمينه است. در واقع او بستر اجتماعي اثرش را فداي قهرمان پردازي نكرده است. باب لي‌اسواگر آدمي است كه در دل مناسبات روز جامعه آمريكا حضور دارد و البته كاراكتري تخيلي هم نيست. ارجاعات فيلمساز به رخدادهايي كه ريشه در سياست‌هاي دولت آمريكا دارند و لحن انتقادي اثر باعث شده تا «تيرانداز» چيزي فراتر از يك اكشن صرف باشد. ضمن اين كه فيلمساز كوشيده تا با رعايت جزئياتي كه عموماً در آثار حادثه‌پرداز، به آنها توجهي نمي‌شود، كاراكتر اصلي‌اش را ملموس از كار در آورد. به همين خاطر و به واسطه پردازش‌ كاراكتري كه در عين توانايي‌هاي ويژه، داراي ابعاد انساني نيز هست، تماشاگر خيلي زود با او همذات‌پنداري مي‌كند. تله‌اي كه براي به دام انداختن باب لي‌اسواگر از سوي مأموران حكومتي ايجاد شده و تلاش او براي رهايي از مخمصه، درام اثر را قوام مي‌بخشد و به حركت در مي‌آورد. به خصوص اين كه باب‌لي كه تيرانداز ماهري است و به ظاهر از او خواسته شده تا توطئه‌اي عليه رئيس جمهور را خنثي كند، در طول فيلم و در حال گريز از دست مأموران، در تلاش است تا مقابل سيستمي فاسد كه برايش دردسر ايجاد كرده بايستد. كارگرداني «تيرانداز» به لحاظ رعايت ضرباهنگ به مثابه يك كلاس درس مي‌ماند. فيلمساز دقيقاً مي‌داند كه كجا ي قصه نياز به حركت دارد و در چه موقعي بايد يك سكانس پر هيجان و پر تعليق را تدارك ديد. به همين خاطر «تيرانداز» جزو آن دسته از آثاري است كه تماشاگر را تا انتها به روي صندلي ميخكوب مي‌كند. بخشي از اين به فن سالاري كارگردان در خلق هيجان و خوش ساختي سكانس‌هاي اكشن باز مي‌گردد و بخشي هم به روايت كلاسيك اثر؛ روايتي كه نشان مي‌دهد الگوهاي كلاسيك اگر درست به كار گرفته شوند، همچنان مي‌توانند شكوهمند و تأثيرگذار باشند. بازي خوب مارك والسبرگ در نقش باب لي اسواگر، هم سهم قابل ملاحظه‌اي در توفيق فيلم دارد. با چهره‌اي مصمم كه اقتدار كاراكتر باب‌لي را به درستي به تصوير مي‌كشد و البته فاصله زيادي هم با قهرمانان پوشالي اكشن‌هاي هاليوودي دارد. در «تيرانداز»، كارگرداني ابايي از اين نداشته كه يك فيلم حادثه‌پرداز و پرهيجان بسازد و نكته اساسي‌تر اين كه واضح است فردي كه پشت دوربين ايستاده از ساخت اين صحنه‌ها لذت برده و توانسته اين لذت را به تماشاگر هم تسري بخشد. «تيرانداز» بار ديگر نشان مي‌دهد كه از دل كليشه‌ها هم مي‌توان فيلمي با طراوت و سرزنده خلق كرد؛ اكشني چنان خوش پرداخت، كه منتقدان از دادن ستاره‌هاي پرتعداد به آن، دست و دلشان نلرزد.




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سایت ریسک]
[مشاهده در: www.ri3k.eu]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 265]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سینما و تلویزیون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن