تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 21 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نادان كسى است كه نافرمانى خدا كند، اگر چه زيبا چهره و داراى موقعيتى بزرگ باشد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814929140




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رييس شوراي شهر خطاب به استاندار تهران اعلام كردهشدار درباره خانه سازي اطراف فرودگاه امام


واضح آرشیو وب فارسی:دنياي اقتصاد: رييس شوراي شهر خطاب به استاندار تهران اعلام كردهشدار درباره خانه سازي اطراف فرودگاه امام
چمران: چند سال ديگر كه خانه‌هاي مردم تا ديوار فرودگاه پيش رفت، مي‌گويند چرا فرودگاه كنار خانه‌هايمان ساخته شده استرييس شوراي شهر خواستار رسيدگي جدي استاندار به روند غيرمنطقي خانه‌سازي در اطراف فرودگاه امام خميني (ره) شد.


رييس شوراي شهر تهران گفت: تعداد شهرهاي اطراف شهر تهران در سال‌هاي گذشته، 10 برابر رشد داشته‌اند، به طوري كه اين شهرها در كنار مكان‌هايي نظير فرودگاه امام (ره) و بهشت زهرا (س) و كهريزك شكل گرفته‌اند و امروز مردم نسبت به حضور آنها معترض هستند.
به گزارش ايسنا مهدي چمران با تاكيد بر اين كه استانداري تهران بايد به تفكيك زمين‌هاي اطراف فرودگاه امام خميني (ره) رسيدگي كند، تا بعدا دچار مشكل نشويم، افزود: فرودگاه امام (ره) در حال حاضر در حريم شهرهاي ديگر قرار گرفته و بخشي از زمين‌هاي اطراف آن، به دليل درآمدزايي كه دارند،‌ در حال تفكيك و فروش هستند، لذا از استانداري تهران مي‌خواهيم كه به اين موضوع رسيدگي كند.
وي يادآور شد: تا چند سال بعد كه اين زمين‌ها مسكوني شد و خانه‌هاي مردم تا ديوار فرودگاه امام (ره) رفت، ساكنان اين شهر به نزديكي فرودگاه با خانه‌هايشان اعتراض مي‌كنند، در حالي كه اول، فرودگاه در آن منطقه وجود داشته و اين همان شرايطي است كه در حال حاضر در كهريزك و بهشت زهرا (س) با آن مواجه هستيم.
رييس شوراي شهر تهران خاطر نشان كرد: در مورد ساماندهي اين مناطق، سازمان‌هاي مختلف مسووليت دارند، اما در راس آنها استانداري بايد با قانون مشخص، رسيدگي كند.
وي عنوان كرد: پيشنهاد اصلاح قانون حريم شهر تهران همزمان با ارائه طرح جامع شهر تهران به دولت پيشنهاد شده است و تا به حال وزارتخانه‌هاي مسكن و كشور و شوراي شهر به طور مشخص، دو جلسه در مورد حريم شهر تهران داشته‌اند و پس از بررسي اين موارد در دولت، اصلاح قانون حريم شهر تهران به مجلس شوراي اسلامي مي‌رود.
چمران تصريح كرد: در جريان اصلاح قانون حريم شهر تهران، شورا بيشترين تلاش و پيگيري را داشته است.
وي ادامه داد: متاسفانه قانون حريم شهر تهران بر اساس نياز اين شهر تهيه نشده، بلكه مطابق با شرايط كل كشور تصويب شده است، در واقع آنچه در حريم شهر تهران اتفاق افتاده فاجعه است و در طول سال‌هاي گذشته، مناطق و روستاهاي پرجمعيت، تبديل به يك شهر جديد شده‌اند.
به گفته رييس شوراي شهر تهران، جمعيت شهر تهران هر روز افزوده مي‌شود در حالي كه آمارهاي رسمي نشان دهنده رشد منفي جمعيت شهر تهران است، اما اين افزايش جمعيت، ناشي از تبديل فضاهاي سبز، زمين‌هاي كشاورزي به سنگ و آجر و سوله و كارخانه است. به گفته وي، رشد بادكنكي شهرهاي اطراف تهران ناشي از ضعف قانون حريم شهر تهران است كه به هر دليلي تا به حال اصلاح نشده است و اگر با همين روند شهر تهران پيش برود، تا دو سال ديگر به جز شهر تهران، دركل استان تهران، كمبود آب خواهيم داشت.
 چهارشنبه 8 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: دنياي اقتصاد]
[مشاهده در: www.donya-e-eqtesad.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 266]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن