تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 21 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):وصول به خداوند عزوجل سفری است که جز با عبادت در شب حاصل نگردد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814928315




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

سياست - استقبال جبهه مشاركت از بازخواني پرونده قتل‌هاي زنجيره‌اي و كوي دانشگاه


واضح آرشیو وب فارسی:دنياي اقتصاد: سياست - استقبال جبهه مشاركت از بازخواني پرونده قتل‌هاي زنجيره‌اي و كوي دانشگاه
سياست - استقبال جبهه مشاركت از بازخواني پرونده قتل‌هاي زنجيره‌اي و كوي دانشگاه

جبهه مشاركت ايران اسلامي در اطلاعيه‌اي با محكوم كردن بحث‌هاي محفلي اخير برخي افراد خاص كه با صرف انحراف افكار عمومي صورت مي‌پذيرد، خواستار بازگشايي پرونده سرپايي قتل‌هاي زنجيره‌اي شد تا آبشخور عاملان اصلي اين اتفاقات روشن شود. در اين اطلاعيه كه خطاب به ملت شريف ايران صادر شد، آمده است: «همانگونه كه مستحضريد اخيرا‌ بعضي منتخبان مجلس هشتم در محافلي خاص و با پوشش رسانه‌هاي وابسته به جناح راست ادعاها و تحليل‌هايي درمورد دو فاجعه قتل‌هاي زنجيره‌اي و حوادث كوي دانشگاه تهران مطرح كرده‌اند كه هرچند با هدف انحراف اذهان از آمران و عاملان اين فجايع است، اما مي‌تواند آغازگر مرحله‌اي جديد در ريشه‌يابي اين جنايت‌ها و در نتيجه مصون‌سازي جامعه از تكرار چنين حوادث شرم‌آوري باشد. »

در ادامه آمده است: در فضاي رسانه‌اي و يكسويه حاكم كه معدود نشريات مستقل نه فقط قادر نيستند آنچه را مصلحت مي‌دانند بنويسند بلكه بعضا با صدور فرامين خاص حتي مجبور به زدن تيترهاي دلخواه مي‌شوند، تحركات اينچنيني كه در تلاش براي عوض كردن جاي شاكي و متشاكي است را بايد مغتنم دانست و از باز شدن مجدد پرونده اين فاجعه استقبال كرد. جبهه مشاركت ايران اسلامي همه كساني را كه در محيطي يك‌طرفه و بدون رقيب به خود اجازه مي‌دهند بي‌پروا هر افترايي را متوجه رقيب سياسي خود كنند، دعوت مي‌كند تا در فضايي آرام و در شرايطي برابر به مناظره با منتقدان اقتدارگرايي بپردازند تا شهروندان بتوانند مستندات و اطلاعات طرفين را مورد ارزيابي قرار دهند و سره از ناسره متمايز گردد. جبهه مشاركت ايران اسلامي همچنين ابراز اميدواري كرده است تا پرونده ستاد قتل‌هاي زنجيره‌اي در فضايي شفاف بازگشايي شود تا بر همگان مشخص شود منشاء اين جنايات كجا، فرماندهان آن چه كساني، عاملان و مباشران چه افرادي، پوشش‌دهندگان و توجيه‌گران آنها چه رسانه‌هايي و بالاخره مبناي فكري اين جنايت‌ها از چه آبشخوري سيراب شده و مي‌شود. در ادامه اين اطلاعيه آمده است: جبهه مشاركت ايران اسلامي بر اين اعتقاد است كه حتي در شرايط فعلي نيز امكان بازگشايي رمز قتل‌‌هاي زنجيره‌اي و جنايت كوي دانشگاه و فاجعه خرم‌آباد و حوادث مشابه ديگر وجود دارد. به همين دليل مصرانه از مسوولان كشور و از مجامع حقوقي و سياسي و به‌خصوص دانشگاه‌ها مي‌خواهد با ايجاد شرايط لازم، امكان بحث آزاد درباره اين فجايع را فراهم كنند. همچنين از رسانه‌ها به خصوص صدا و سيما مي‌‌خواهد امكانات خود را به شكلي عادلانه در اختيار صاحب‌نظران و محققان و چهره‌هاي سياسي از گرايش‌هاي گوناگون قرار دهند تا حقيقت اين فجايع روشن شود. هرچند به نظر ما ماهيت اين جنايات براي ملت روشن است حتي اگر عوامل اصلي آنها رسما به ملت معرفي نشده باشند. جبهه مشاركت ايران اسلامي در پايان همچنين از تشكيل كميته‌هاي حقيقت‌ياب مستقل و متشكل از صاحب‌نظران جناح‌هاي سياسي مختلف كشور و حقوقدانان برجسته و سياستمداران و دست‌اندركاران اداره كشور در گذشته و حال براي بررسي اين فجايع و اعلام نتيجه آن‌ به ملت ايران استقبال كرده است.
 چهارشنبه 8 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: دنياي اقتصاد]
[مشاهده در: www.donya-e-eqtesad.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 354]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن