تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هرگاه به نماز ايستادى، با دل به خدا رو كن تا او نيز به تو رو كند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819189509




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

حدادعادل در تشريح كارنامه مجلس هفتم (2 و پاياني): نظارت عمومي مجلس، قانون منظمي ندارد


واضح آرشیو وب فارسی:ایسکانیوز: حدادعادل در تشريح كارنامه مجلس هفتم (2 و پاياني): نظارت عمومي مجلس، قانون منظمي ندارد


تهران- خبرگزاري ايسكانيوز:رييس مجلس شوراي اسلامي با تاكيد بر اينكه قانون گذاري بدون نظارت ضمانت اجرا ندارد، گفت: در مجلس بيشتر بر قانون گذاري تاكيد شده تا به نظارت و نظارت عمومي در مجلس قانون منظمي ندارد.

به گزارش روز يكشنبه خبرنگار امور مجلس باشگاه خبرنگاران دانشجويي ايران "ايسكانيوز"، غلامعلي حدادعادل رييس مجلس شوراي اسلامي صبح امروز در آخرين جلسه مجلس درخصوص مصوبات مجلس هفتم اظهار داشت: يكي از مصوبات خوب مجلس هفتم لايحه مديريت خدمات كشوري بود.
وي افزود: اين لايحه بعد از فراز و نشيب هاي بسيار به تصويب شوراي نگهبان رسيده و به دولت ابلاغ شد كه مردم نيز همچنان پيگير آن هستند.
رييس مجلس شوراي اسلامي كار ديگر مهم مجلس هفتم را سهميه بندي بنزين دانست و عنوان كرد: مجلس هفتم شجاعانه كاري كه سال ها مطرح بود، ولي عملي نمي شد را انجام داد.
وي افزود: اين كار مهم با همت مجلس و تلاش هاي دولت در كشور تحقق پيدا كرد و در چارچوب اين مساله مردم هم اصل موضوع را پذيرفته اند.
حدادعادل به لايحه ساماندهي اصلاح توسعه حمل و نقل درون شهري و برون شهري، لايحه حمايت از مسكن و لايحه اجراي اصل 44 قانون اساسي اشاره و اظهار داشت: از افتخارات مجلس هفتم، تصويب لايحه اصل 44 قانون اساسي بود كه مراحل نهايي خود را در مجمع تشخيص مصلحت نظام مي گذراند.
وي با بيان اينكه از انواع ساز و كارها توانستيم براي تسريع كار خود استفاده كنيم، گفت: يكي از آنها توجه به اصل 85 قانون اساسي بود و همچنين كميسيون ها نيز كمك كردند كه لوايح مفصل در صحن مطرح نشده و در كميسيون مربوطه مطرح شود.
حدادعادل با اشاره به اينكه مجلس هفتم مصوبات زيادي داشته كه همه آنها مفيد بوده اند، خاطرنشان كرد: از لحاظ نظارتي هم علاوه بر سوال و تحقيق و تفحص كار جديدي در مجلس انجام داديم و آن اين بود كه به كار ناظران مجلس كه در شوراها حضور دارند سر و ساماني داديم.
وي با بيان اينكه با دعوت از نمايندگان ناظر، هيات عالي نظارت تشكيل داديم و با اين كار اولين قدم جدي را آيين مند كرديم عنوان كرد: به نتايج مفيدي در اين زمينه رسيديم كه اميدواريم مورد استفاده مجلس هشتم قرار گيرد.
رييس مجلس شوراي اسلامي با تاكيد بر اينكه قانون گذاري بدون نظارت ضمانت اجرا ندارد، گفت: در مجلس بيشتر بر قانون گذاري تاكيد شده تا به نظارت و نظارت عمومي در مجلس ما قانون منظمي ندارد.
وي با بيان اينكه مجلس هفتم از بازوهاي خوبي برخوردار بود، افزود: يكي از اين بازوها مركز پژوهش هاي مجلس بود كه در اغلب طرح ها و لوايح اين مركز نظر كارشناسي مي داد.
حدادعادل به فعال بودن هيات تطبيقي دولت و مجلس اشاره و تصريح كرد: در مجلس موسسات جنبي هم وجود دارد كه يكي از آنها كتابخانه مجلس بود كه امسال صدمين سال تاسيس آن را داشتيم.
وي اظهار داشت: براي تاسيس موزه مجلس نيز مقدماتي طي شده كه انشاء الله در مجلس هشتم شاهد بهره برداري از اين موزه بوده و از افتخارات صد ساله مجلس درس خواهيم گرفت.
رييس مجلس شوراي اسلامي به كارهاي اجرايي مجلس نيز اشاره و اظهار داشت: يكي از اين كارها انتقال مجلس به بهارستان بود كه در ابتداي مجلس هفتم صورت گرفت.
وي افزود: آمدن مجلس به بهارستان يعني قرار گرفتن قوه قانونگذاري در حافظه تاريخي مردم بود.
حدادعادل از ديگر كارهاي مجلس هفتم را الكترونيكي كردن راي گيري در مجلس دانست و عنوان كرد: اميدواريم مشكل حد نصاب در مجلس هشتم مانند مشكل تشكيك در مجلس هفتم برطرف شود.
وي از ديگر كارهاي مهم مجلس هفتم را ايجاد تسهيلات براي خبرنگاران دانست و اظهار داشت: خبرنگاران اين موضوع را تصديق مي كنند كه از جهات مختلف مجلس هفتم فضاي بهتري براي آنها فراهم كرده است.
رييس مجلس شوراي اسلامي به جلسات دو هفته يك بار خود با خبرنگاران اشاره و افزود: 31 جلسه خبري با خبرنگاران داشتم كه سي و دومين بار آن نيز انجام خواهد شد.
وي يكي ديگر از كارهاي مجلس را برگزاري اجلاس پشتيباني از مردم فلسطين دانست و گفت: از همه نقاط جهان در اين اجلاس شركت داشته و اين اجلاس يادآور حق مردم مظلوم فلسطين بود.
حدادعادل به تشكيل مجمع مجالس آسيايي اشاره كرد و افزود: تشكيل اين مجمع با ابتكار مجلس هفتم در آسيا صورت گرفت.
وي با اشاره به برگزاري جشن مراسم يكصدمين سال انقلاب مشروطيت گفت: بايد از همه نمايندگان به ويژه از خانم هاي نماينده تشكر كنم كه دراين چهار سال با همدلي و همفكري اين دوران را با موفقيت به اتمام رسانده و اين كشتي را به ساحل رساندند.
رييس مجلس شوراي اسلامي نظارت به انتخابات شوراهايي شهر و روستا كه مجلس تلاش بسياري براي آن كرده است را از ديگر كارهاي مهم مجلس هفتم دانست و افزود: از هيات رييسه، نواب رييس به خصوص باهنر كه مددكار هيات رييسه بودند و همچنين ابوترابي تشكر مي كنم.
وي با بيان اينكه اظهار رضايت مقام معظم رهبري، سند كار مجلس است، اظهار داشت: مقام معظم رهبري بارها گفته اند كه اين مجلس، مجلس خوبي بوده ونشان داده كه به طبقات ضعيف جامعه اهتمام مي ورزد.
حدادعادل از شوراي نگهبان، مجمع تشخيص مصلحت نظام، شخص رييس جمهور، وزرا، معاونان امور مجلس وزارتخانه ها، معاونت حقوقي و امور مجلس رييس جمهور و سرپرستان آن، مديران كل كه دائما در مجلس بوده اند و همچنين از قوه قضاييه تشكر كرد.
وي با تشكر از نمايندگاني كه در مجلس هفتم بوده ولي در مجلس هشتم حضور ندارند، اظهار داشت: خدمتگزاري به ملت ايران و حمايت از انقلاب منحصر به نمايندگي نمي شود.
رييس مجلس شوراي اسلامي با بيان اينكه درست است كه نماينده مجلس بودن افتخار است، ولي اگر نماينده هم نباشيم در خدمت به روي ما بسته نيست، خاطرنشان كرد: بسياري از شما جانباز بوده و سند داريد و مطمئنم اگر در مجلس هم نباشيد همان مسير را ادامه خواهيد داد و رابطه شما با انقلاب قطع شدني نيست.
حدادعادل سخنان خود و مجلس هفتم را با شعري از سعدي به پايان رساند:
مجلس تمام گشت و به آخر رسيد عمر
ما همچنان در اول وصل تو مانده ايم/01/131/120
 يکشنبه 5 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایسکانیوز]
[مشاهده در: www.iscanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 344]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن