تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):دانش منافق در زبان او و دانش مؤمن در كردار اوست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819192199




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

صدور مجوز فعاليت 4 كارگزاري در بورس كالا


واضح آرشیو وب فارسی:همشهری: صدور مجوز فعاليت 4 كارگزاري در بورس كالا


بورس كالا- همشهري آنلاين:
هيات‌مديره سازمان بورس و اوراق بهادار مجوز فعاليت 4 شركت كارگزاري را در بورس كالاي ايران صادر كرد.

به گزارش اطلاع‌رساني بورس تهران، شركت‌هاي كارگزاري باستان، بورس كالاي خاورميانه، ميثاق الانوار و دنياي فلز با سرمايه 30 ميليارد ريال مجوز فعاليت در بورس كالاي ايران را دريافت كردند.[مفاهيم پايه بورس: كارگزار بورس]

اين شركت‌هاي كارگزاري ملزم به رعايت نكات ذيل هستند:

الف) مؤسسين شركت‌هاي كارگزاري مذكور، ظرف 3 سال از تأسيس شركت كارگزاري، نمي‌توانند سهام يا حق رأي خود را حتي از طريق وكالت به ديگري منتقل كنند.

متن تعهد نامه مؤسسين در اين زمينه، به پيشنهاد مشترك معاونت حقوقي و معاونت نظارت بر نهادهاي مالي و تأييد رئيس سازمان تعيين مي‌شود.

ب) نامهاي پيشنهادي براي شركت‌هاي كارگزاري مذكور، با موافقت معاونت نظارت بر نهادهاي مالي و تأييد رئيس سازمان قابل تغيير است. همچنين تغيير مؤسسين يا درصد سهامداري آن‌ها، مشروط به اينكه مجموع امتياز مؤسسين كمتر از امتياز كسب شده براساس شرايط فعلي نشود با تأييد رئيس سازمان بلامانع است.

ج) امتيازات كسب شده، براساس اطلاعات ارائه شده از طرف مؤسسان بوده است و چنانچه در هر مرحله از تأسيس يا پس از تأسيس شركت كارگزاري، خلاف آن اثبات شود، مجوز تأسيس شركت كارگزاري لغو و با متخلف مطابق مقررات رفتار خواهد شد.

د) با توجه به اينكه تعداد متقاضيان تأسيس شركت‌هاي كارگزاري كه براساس بندهاي فوق، موفق به اخذ مجوز تأسيس شده‌اند، كمتر از تعداد مورد نظر هيأت‌مديره است، لذا از تاريخ ابلاغ اين مصوبه به مدت 20 روز براي رفع اشكالات به ايشان فرصت داده مي‌‌شود.

همچنين بر اساس تصميم هيات مديره سازمان بورس، اختلافات آن دسته از فعالان بازار اوراق بهادار، (موضوع مادۀ 36 قانون بازار اوراق بهادار ج.ا.ا) كه فاقد كانون مربوطه هستند در كانون كارگزاران بورس و اوراق بهادار حل و فصل شود.

تاريخ درج: 5 خرداد 1387 ساعت 09:03 تاريخ تاييد: 5 خرداد 1387 ساعت 09:21 تاريخ به روز رساني: 5 خرداد 1387 ساعت 09:19
 يکشنبه 5 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: همشهری]
[مشاهده در: www.hamshahrionline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 309]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن