تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):زبان مؤمن، در پشت دل اوست و دل منافق، در پشت زبان او، زيرا مؤمن هرگاه بخواهد سخنى ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804745571




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رئيس سازمان بورس در بررسي كارنامه سال 87 بازار سرمايه:محدوديت‌هاي عمده سرمايه‌گذاري خارجي در بورس ايران رفع شد


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: رئيس سازمان بورس در بررسي كارنامه سال 87 بازار سرمايه:محدوديت‌هاي عمده سرمايه‌گذاري خارجي در بورس ايران رفع شد
خبرگزاري فارس: رئيس سازمان بورس و اوراق بهادار با تشريح عملكرد سال 87 بورس و اعلام برنامه‌هاي سال آينده اين نهاد، از رفع محدوديت‌هاي عمده سرمايه‌گذاران خارجي در بازار سهام ايران و تعيين تكليف 530 شركت دولتي خبر داد.


به گزارش خبرنگار اقتصادي خبرگزاري فارس ، علي صالح‌آبادي در حالي امروز چهارمين و آخرين نشست مطبوعاتي سال 87 را برگزار كرد كه اقدامات انجام شده سازمان بورس در سال 87 و همچنين برنامه‌هاي سال آينده اين ارگان را اعلام كرد و از چند اتفاق مهم كه اخيرا " رخ داده خبر داد.

* تصويب13 دستور العمل در سال 87

وي با بيان اينكه از جمله وظايف ذاتي سازمان بورس و اوراق بهادار تصويب مقررات لازم براي بازار سرمايه است اظهار داشت: در سال جاري 13 دستورالعمل و آئين‌نامه به تصويب سازمان و يا شوراي عالي بورس رسيده است.
صالح‌ابادي ادامه داد: بر اين اساس دستورالعمل كميته سازش كارگزاران، دستورالعمل انضباطي ناشران بورس، دستورالعمل پذيرش بورس كالا و اوراق بهادار مبتني بر كالاها، دستورالعمل رسيدگي به تخلفات موضوع ماده 35 قانون بازار، دستورالعمل تائيد صلاحيت مديران بورس‌ها و خارج از بورس، مقررات صندوق‌هاي بزرگ سرمايه‌گذاري، آئين‌نامه صندوق‌هاي زمين و مسكن، دستورالعمل رتبه‌بندي كارگزاران ( كه براي اولين بار از سال 88 انجام خواهد شد) و دستورالعمل مشاور پذيرش كه در گذشته فقط مربوط به شركت‌هاي كارگزاري بود اما بر اساس اين دستورالعمل شركت‌هاي تامين سرمايه و مشاور سرمايه‌گذاري علاوه بر بورس مي‌توانند در بازار فرابورس و بورس كالا هم فعال باشند.
وي ادامه داد : از طرف ديگر دستورالعمل مشاور عرضه اوراق بهادار جديد يا افزايش سرمايه و تاسيس شركت‌هاي جديد (كه توسط شركت‌هاي تامين سرمايه و موسسات حسابرسي معتمد انجام مي شود) و دستورالعمل ضوابط عرضه اوليه و عمده سهام شركت هاي دولتي مشمول واگذاري در بورس (كه بر شفاف‌سازي بيشتر اطلاعات شركت‌هاي دولتي و عرضه 5 درصد سهام در روز اول و 15 درصد ديگر ظرف يك سال تاكيد دارد) از جمله مقررات و آئين‌نامه‌هايي است كه در سال جاري به تصويب رسيده است.

* جزئيات بررسي 22 پرونده حقوقي و صدور4 راي مهم

سخنگوي سازمان بورس و اوراق بهادار در خصوص اقدامات انجام شده در حوزه حقوقي خاطرنشان كرد: از ابتداي تاسيس سازمان بورس و اوراق بهادار، 22 پرونده مربوط به فصل 6 قانون بازار بررسي شد كه از اين تعداد 10 پرونده در مرحله مستند‌سازي قرار دارند و 12 پرونده ديگر در مراجع قضايي مطرح شده اند .
صالح‌آبادي ادامه داد: از 12 پرونده مطرح شده در مراجع قضايي براي 4 پرونده راي قطعي و لازم‌الاجرا صادر شد كه شامل معامله بر اساس اطلاعات نهاني، دستكاري در بازار( كه راي 6 ماه حبس )، خودداري از ارايه اطلاعات به سازمان بورس و افشاي اطلاعات نهاني بود.
به گفته وي 4 پرونده نيز در مرحله صدور قرار مجرميت قرار دارند و به دادگاه بدوي ارسال شده و يك پرونده نيز با راي بدوي مواجه شده و در مرحله تجديد‌نظر قرار دارد. 3 پرونده ديگر نيز در مرحله بازپرسي قرار دارند.

*مختومه شدن 35 پرونده در هيئت داوري جديد

عضو شوراي عالي بورس در بخش ديگري از اظهارات خود به اقدامات انجام شده در هيئت داوري اشاره كرد و گفت: هيئت داوري جديد با هيئت داوري قبلي تفاو‌ت‌هاي متعددي دارد و از سطح صلاحيت بالاتري برخوردار بوده و به اختيارات حرفه‌اي كل فعالان بازار سرمايه مي پردازد.
صالح‌آبادي با بيان اينكه شكايات از سازمان بورس در شوراي عالي بورس مطرح مي‌شود ادامه داد: هيئت داوري در سال 85 اقدام به برگزاري 44 جلسه و صدور راي براي 9 پرونده كرد. از سوي ديگر در سال 86 نيز در حالي 12 پرونده طي 50 جلسه در هيئت داوري مختومه اعلام شد كه در سال جاري 14 پرونده طي 64 جلسه مختومه شده است.
به گفته وي در مجموع 35 پرونده در اين هيئت خاتمه يافته و 7 پرونده ديگر نيز در جريان رسيدگي است.
وي با اشاره به اينكه هيئت داوري بر اساس ماده 36 و 37 قانون بازار اوراق بهادار ايجاد شده و دبيرخانه آن در معاونت حقوقي است اعلام كرد: اين هيئت داراي 3 عضو اصلي و 3 عضو علي‌البدل ديگر است كه دو عضو از طرف قوه قضائيه و 4 عضو ديگر از طرف سازمان بورس بعد از تائيد در شوراي عالي بورس معرفي مي‌شوند.
به گفته صالح‌ابادي آراء هيئت داوري قطعي و لازم‌الاجرا بوده و در هيچ مرجع ديگري قابل تجديد‌نظر نيست.

*فروش استقراضي سهام در كميته فقهي رد شد

رئيس سازمان بورس و اوراق بهادار درباره فعاليت‌هاي كميته فقهي كه از سال 86 تاسيس و 40 جلسه طي 2 سال برگزار كرده اظهار داشت: مهمترين مصوبات اين كميته مربوط به اوراق قرارداد آتي كالا بود كه از تيرماه امسال عملياتي شد.
صالح‌آبادي ادامه داد: تصويب فيوچر سهام و اوراق سلف موازي و تضمين بازخريد سهام در حالي توسط اين كميته به تصويب رسيده كه فروش استقراضي سهام به لحاظ شرعي در اين كميته رد شد اما اوراق اختيار معامله (آپشن) و صكوك استثناء و اجاره توسط كميته فقهي سازمان بورس به تصويب رسيد.

* وضعيت مناسبات خارجي با ديگر بورس ها

وي با بيان اينكه دو تفاهم‌نامه با بانك توسعه اسلامي و موسسه آموزش مالي اسلامي در خصوص ابزارهاي اسلامي به امضاء رسيده به بحث روابط خارجي سازمان بورس با بورس ديگر كشورها اشاره كرد و گفت: در حالي سال گذشته با بورس‌هاي مالزي و اندونزي تفاهم‌نامه‌هاي همكاري به امضا رسيده بود كه در سال 87 نيز دو تفاهم‌نامه ديگر با بورس‌هاي عمان و قرقيزستان به امضا رسيد و در نيمه سال 87 نيز با بورس كشورهاي اردن و پاكستان تفاهم‌نامه‌هايي امضا خواهد شد.
صالح‌ابادي درباره دليل عدم عرضه سهام شركت‌هاي ايراني در بورس مالزي يا اندونزي توضيح داد: به علت وقوع بحران مالي جهاني چنين امكاني رخ نداد كه به نظر مي‌رسد با توجه به تداوم اين بحران در شرايط كنوني چنين فرصتي ايجاد نشود.
به گفته صالح‌آبادي ، بورس تركيه از همكاري با بورس ايران استقبال نكرد.

*نظارت غير محسوس بر 15 صندوق

رئيس هيئت مديره سازمان بورس و اوراق بهادار در ادامه سخنان خود به نهادهاي مالي ايجاد شده در سال 87 اشاره كرد و گفت: در سال جاري 14 صندوق سرمايه‌گذاري مشترك كوچك توسط شركت‌هاي كارگزاري و يك صندوق بزرگ ايجاد شد. از طرف ديگر در سال جاري نيز طراحي سايت اطلاع‌رساني استاندارد و نرم‌افزار اين صندوق‌ها پيش‌بيني شد تا از اين طريق سازمان بورس نظارت غيرمحسوسي به اين صندوق‌ها داشته باشد.
صالح‌ابادي ادامه داد: براي صندوق زمين و ساختمان در حالي دو موافقت اصولي صادر شده كه با هماهنگي انجام شده با اداره ثبت شركت‌ها مقرر شده اين صندوق‌ها در قالب غيرتجاري به ثبت برسند.

*كارگزاران پروانه فعاليت 10 ساله مي گيرند

وي در تشريح اقدامات سال 87 سازمان بورس حوزه شركت‌هاي كارگزاري را مدنظر قرار داد و خاطرنشان كرد: در اين حوزه 12 مجوز كارگزاري جديد در بورس كالا، 15 مجوز سبد‌گرداني، تمديد و يا صدور مجوز جديد كارگزار معرف براي 20 شركت كارگزاري و همچنين 28 مجوز كارگزاري براي فعاليت در بازار فرابورس و فيوچر صادر شد. اين در حالي است كه از سال آينده شركت‌هاي كارگزاري از محل فعاليت خود در بورس اوراق بهادار مي‌توانند به معاملات فيوچر و بورس كالا نيز دسترسي داشته باشند.
وي ادامه داد: از سوي ديگر مقررات جديدي هم در نظر گرفته شده (كه امروز نهايي مي‌شود) كه بر اساس آن شركت‌هاي كارگزاري اوراق بهادار كه خواهان فعاليت در بورس كالا هستند به شرط رعايت حدنصاب مي‌توانند به طور خودكار در اين بورس فعاليت كنند.
صالح‌ابادي لزوم اصلاح ساختار فعاليت‌هاي شركت‌هاي كارگزاري را مدنظر قرار داده و گفت: در گذشته براي شركت‌هاي كارگزاري پروانه فعاليتي صادر نشده بود اما با توجه به لزوم اصلاح ساختار فعاليت اين گروه مقرر شده يك مجوز تاسيس بدون مدت و يك مجوز فعاليت 10 ساله براي شركت‌هاي كارگزاري فعال در بورس‌ها صادر شود.
به گفته صالح‌آبادي مجوز فعاليت‌ شركت‌هاي كارگزاري در بورس‌ها شامل فعاليت در بورس اوراق بهادار، بورس كالا، بازار فرابورس، فيوچر، محصولات پتروشيمي و كشاورزي و فلزي، صندوق‌هاي مشترك سرمايه‌گذاري، كارگزار معرف و مشاور پذيرش و سبد‌گرداني اختصاصي و غيره است.

* افزايش سرمايه 2 هزار و 940 ميليارد توماني

سخنگوي سازمان بورس و اوراق بهادار درباره فعاليت‌هاي انجام شده در حوزه بازار اوليه اظهار داشت: در حالي طي سال جاري دو شركت با ارزش 160 ميليارد تومان مجوز فعاليت دريافت كردند كه 61 مورد افزايش سرمايه به ارزش 2 هزار و 940 ميليارد تومان اعمال شد و يك مجوز صدور اوراق مشاركت به ارزش 40 ميليارد تومان داده شد.

*پذيرش سه كالاي ديگر در بورس كالا

به گفته صالح‌آبادي در حوزه پذيرش بورس كالا 20 جلسه مربوطه برگزار شد كه امسال حجم زيادي از پذيرش كالاهاي بورس كالا مربوط به شركت بازرگاني پتروشيمي و برخي شركت‌هاي پتروشيمي خصوصي بود.
وي گفت: روز گذشته هم 3 محصول اوره، آمونياك و نيكل در بورس كالا پذيرش شدند. اين در حالي است كه در سال جاري نيز معاملات قرارداد آتي مس، انس و سكه طلا هم مورد پذيرش قرار گرفتند.

*بررسي مقرارت فرابورس در سال 88

صالح‌آبادي به راه‌اندازي بازار فرابورس اشاره كرد و گفت: مديران اين شركت جديد در حالي طي ماه‌هاي گذشته مشخص شدند كه مقررات مربوط به اين بازار در حال تنظيم است كه اميد داريم اوايل سال آينده مقررات تهيه شده به تصويب هيئت مديره سازمان بورس و شوراي عالي بورس برسد.

* پذيرش 5 موسسه حسابرسي

سخنگوي سازمان بورس و اوراق بهادار آخرين وضعيت حسابرسان معتمد بورس را مدنظر قرار دارد و اظهار داشت: كميته پذيرش و كنترل كيفيت موسسات حسابرسي در حالي تشكيل شده كه اين كميته طي 25 جلسه 18 راي صادر كرد.
وي ادامه داد: در بحث كنترل كيفيت از 18 موسسه متقاضي حضور در فهرست حسابرسان معتمد بورس، 5 موسسه پذيرش شدند كه با اين اتفاق تعداد حسابرسان معتمد در اول سال كه 105 موسسه بود به 94 موسسه حسابرسي كاهش يافت.
به گفته صالح‌آبادي در كميته استانداردها نيز گزارش نمونه هيئت مديره‌ها به مجامع نهايي شده و از سال 88 اجرايي خواهد شد.

*راه اندازي فاز دو كدال در سه اولويت

رئيس سازمان بورس و اوراق بهادار لزوم توسعه گسترش IT مدنظر قرار داد و گفت: فاز يك راه‌اندازي شبكه اطلاع‌رساني كدال در حالي نهايي شده كه فاز دوم اين شبكه با تكيه بر نظارت بازارهاي اوليه بورس‌ها و حسابرسان از سال 88 با 3 اولويت پيگيري خواهد شد.
صالح‌ابادي ادامه داد: مقدمات راه‌اندازي مركز مياني با همكاري وزارت بازرگاني نيز در حال انجام است كه از سال 88 امضاي ديجيتال نيز عملياتي خواهد شد.

* برنامه استراتژيك سازمان بورس در شورا

صالح‌آبادي در ادامه از نهايي شدن برنامه استراتژيك سازمان بورس خبر داد و گفت: اين برنامه به دليل محدوديت وقت شوراي عالي بورس هنوز به تصويب اين شورا نرسيده اما در فروردين 88 اين اقدام عملي خواهد شد.

*پيگيري لايحه مالياتي مهمترين اولويت سال 88

سخنگوي سازمان بورس و اوراق بهادار به مهمترين برنامه سال 88 اين سازمان اشاره كرد و گفت: در سال آينده پيگير لايحه مالياتي تصويب شده در دولت خواهيم بود تا در مجلس مطرح شود و هرچه زودتر به تصويب برسد. چرا كه با تكيه بر اين لايحه مي‌توان ضمن تقويت بنيه شركت‌هاي تامين سرمايه به راه‌اندازي بازار فرابورس و معاملات قرارداد آتي كمك كرد تا محصولات جديدي وارد بازار سرمايه شوند.

*ورود شركت هاي اصل 44 با رعايت قانون تجارت

صالح‌آبادي در برابر اين سوال كه روند اجراي اصل 44 در سال 88 به چه نحوي خواهد بود خاطرنشان كرد: بر اساس برنامه‌هاي در پيش گرفته شده شركت‌هايي سال آينده وارد بورس خواهند شد كه بر اساس قانون تجارت فعاليت كنند نه بر اساس قانون بودجه.
وي ادامه داد: بر اين مبنا پيشنهاد شده شركت‌هاي مشمول واگذاري دولتي از بحث 40 درصد سود ابزاري معاف شوند كه اين موضوع در كميسيون تلفيق مجلس نهايي شده تا در اين صورت شركت‌هايي وارد بورس مي شوند كه بر اساس قانون تجارت فعاليت كنند.

* افزايش سخت گيري در ورود شركت ها

رئيس سازمان بورس و اوراق بهادار بعد از اين توضيحات به سوالات خبرنگاران حاضر پاسخ داد و درباره وضعيت بازگشايي نماد شركت مخابرات خاطرنشان كرد: من هم قبول دارم كه اين شركت اطلاعات مدنظر بورس را ارايه نكرده بر اين اساس در شوراي عالي بورس اين موضوع مطرح شد كه شركت‌ها بايد تمام اطلاعات مدنظر بورس را ارايه كنند كه خوشبختانه به تصويب شوراي عالي بورس رسيد.
وي ادامه داد: بر اين مبنا شركت‌هايي كه اطلاعات كامل و شفافي به بورس ندهند عرضه سهامي هم نخواهند داشت . در مورد عرضه بلوكي سهام شركت‌ها در بورس نيز مصوب شد شركت‌ و سازمان بورس اين اختيار را داشته باشند كه تا 10 روز كاري عرضه عمده سهام را به تعويق بيندازند تا به اين ترتيب مانع از رشد كاذب سهام قبل از عرضه شوند.

* رضايت از واگذاري مخابرات و بانك ملت و عدم امكان تمديد زمان معاملات

صالح‌آبادي عرضه سهام مخابرات در بورس را اقدامي موفق دانست و گفت: اين عرضه موفق بود چرا كه 340 ميليارد تومان از بورس جمع‌آوري شد و همه 5 درصد سهام اين شركت به فروش رفت.
وي درباره عرضه سهام بانك ملت نيز توضيح داد: در روز اول عرضه سهام اين شركت يا بايد زمان معاملات تمديد مي‌شد يا اينكه ادامه عرضه به روز ديگري موكول مي‌شد. كه شركت بورس تصميم گرفت زمان معاملات تمديد نشود اما اين معامله به اين شرط قطعي شد كه در روز شنبه ادامه عرضه سهام بانك ملت انجام شود.
به گفته صالح‌آبادي بعد از اين نيز به هنگام عرضه اوليه سهام شركت‌ها زمان معاملات بورس تمديد نخواهد شد.

*تصويب 6 آيين نامه در شوراي اصل 44

رئيس سازمان بورس و اوراق بهادار در پاسخ به سوال خبرنگار فارس كه درباره تصميمات شوراي اصل 44 پرسيده بود اظهار داشت: طي 2 جلسه اين شورا 6 آئين‌نامه از 8 آئين‌نامه مربوط به شوراي سياست‌هاي اصل 44 نهايي شد.
به گفته صالح‌ابادي زمان برگزاري جلسه بعدي اين شورا مشخص نيست و بايد توسط دبيرخانه مربوطه اعلام شود.

*بررسي شاخص هاي بورس در سال آينده

صالح‌آبادي در برابر ديگر پرسش فارس كه در خصوص آخرين وضعيت تصويب شاخص‌هاي پيشنهادي بورس بود اظهار داشت: شركت‌هاي بورس كالا و بورس اوراق بهادار در حالي شاخص‌هايي را به سازمان بورس پيشنهاد دادند كه بررسي اين شاخص‌ها در كميته مربوطه در حال انجام است كه در صورت نهايي شدن آن بعد از تصويب در هيئت مديره سازمان بورس بايد سال آينده در شوراي عالي بورس نيز مطرح شود تا در صورت تصويب 3 ماه هم به طور آزمايشي امتحان شوند.

* چند اتفاق مهم در سرمايه گذاري خارجي

عضو شوراي عالي بورس در خصوص اين سوال فارس كه آخرين وضعيت مقررات سرمايه‌گذاري‌هاي خارجي به كجا انجاميد به خبر مهمي اشاره كرد و گفت: روز گذشته اصلاحيه مقررات سرمايه‌گذاري خارجي با همكاري سازمان سرمايه‌گذاري خارجي در شوراي عالي بورس مطرح شد و اصلاحات مهمي در اين رابطه اعمال شد كه با قيد دو فوريت در دولت مطرح مي شود.
صالح‌آبادي گفت: بر اساس ساختار جديد مقررات، سرمايه‌گذاران خارجي علاوه بر بورس اوراق بهادار در بازار فرابورس هم مجاز به سرمايه‌گذاري شدند. از طرفي ديگر در حالي محدوديت سرمايه‌گذاري 10 درصدي اين گروه به 20 درصد افزايش يافته كه شرط عدم خروج سرمايه‌ ظرف 3 سال حذف و سرمايه‌گذاران خارجي در شرايط عادي بورس مي‌توانند اقدام به خروج اصل و فرع سرمايه‌هاي خود كنند.
وي با بيان اينكه اين گروه در شرايط خاص و بحراني براي خروج سرمايه داراي محدوديت‌هايي خواهند شد خاطرنشان كرد: از طرفي ديگر سرمايه‌گذاران خارجي كه علاقمند به خريد مستقيم سهام با هدف مديريت شركت‌ها هستند حداقل 2 سال بايد در شركت‌هاي سرمايه‌گذاري شده حضور داشته باشند.
به گفته صالح‌آبادي سرمايه‌گذاران خارجي همچنين مي‌توانند در اوراق مشاركت عرضه شده در بورس يا خارج بورس اقدام به خريد و فروش كنند و اجازه فعاليت از سازمان سرمايه‌گذاري خارجي را به طور اختياري دريافت كنند.

* 530 شركت دولتي تعيين و تكليف شدند

صالح‌آبادي در پاسخ به اين سوال كه وضعيت بررسي 530 شركت دولتي به كجا انجاميد گفت: از اين تعداد 70 شركت ادعاي حاكميتي بودن خود را كردند كه بايد توسط شركت‌هاي مادر تخصصي و سازمان خصوصي‌سازي بررسي شود.
وي ادامه داد: 22 شركت ديگري نيز در حالي شرايط حضور در بورس اوراق بهادار را پيدا كردند كه اين شركت ها به شركت بورس معرفي شده تا مراحل پذيرش آنها طي شود.
صالح‌ابادي افزود:‌ 208 شركت ديگر نيز امكان پذيرش در بورس را به دلايلي چون زيانده و پروژه‌اي بودن آنها ندارند كه نحوه واگذاري آنها به عهده سازمان خصوصي‌سازي است.
به گفت صالح‌آبادي تعداد ديگري از شركت‌هاي مشمول واگذاري همكاري نكردند و گروهي نيز به اشتباه در اين فهرست آمده بودند كه گزارش نهايي بررسي 530 شركت دولتي به وزارت اقتصاد ارسال خواهد شد.

* نظر صالح آبادي درباره وضعيت بورس در سال 87

سخنگوي سازمان بورس و اوراق بهادار در برابر آخرين سوال فارس كه پرسيد چه نظري در خصوص بورس طي سال 87 دارد اظهار داشت: در رابطه با بورس كالا پيشرفت‌هاي خوبي رخ داد و با پذيرش كالاهاي مختلف پتروشيمي و عرضه آنها ، نگراني‌ها و دغدغه‌هايم در رابطه با اين بورس كاسته شد. چرا كه بورس كالا در زمان راه‌اندازي خود در حالي فقط پذيراي محصولات فلزي و كشاورزي بود كه در سال جاري با پذيرش و عرضه سهام انواع محصولات و افزايش معاملات مواجه شده به طوري كه در سال جاري بيش از 8 هزار و 200 ميليارد تومان در اين بورس معامله شده كه رقم بسيار مطلوبي نسبت به سال گذشته است.
وي ادامه داد: درباره بورس اوراق بهادار نيز بايد بگويم اين بورس طي 4 _ 5 ماه ابتدايي سال از وضعيت مطلوبي برخوردار بود اما با وقوع بحران مالي جهاني با مشكلاتي مواجه شد. از طرف ديگر فارغ از آمار و ارقام شاخص‌ها ، اقدامات مطلوبي در اين بورس انجام گرفت و زيرساخت‌هاي آن ارتقا يافت كه با اين اوصاف عملكرد كيفي بورس اوراق بهادار را مناسب ارزيابي مي‌كنم.
وي ادامه داد: روز گذشته نيز مديرعامل شركت بورس قرارداد آتي سهام را به سازمان بورس پيشنهاد داد كه از سال آينده معرفي خواهد شد.
صالح آبادي درخاتمه گفت: درباره عملكرد سازمان بورس نيز فكر مي‌كنم در نقطه‌اي هستيم كه وظيفه قانوني نظارت‌ها بر اساس مدل نظارتي اجرا شده و از وضعيت مطلوبي برخوردار است.
انتهاي پيام/

سه|ا|شنبه|ا|20|ا|اسفند|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 660]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن