تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):خوشا به سعادت كسیكه عمل، علم، دوستى، دشمنى، گرفتن، رها كردن، سخن،سكوت ،كردار و گفتارش ر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819523885




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

خشكسالي بايد از حوزه حوادث غير مترقبه خارج شود


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: خشكسالي بايد از حوزه حوادث غير مترقبه خارج شود
شيراز - خبرگزاري مهر: رئيس سازمان تحقيقات و آموزش و ترويج كشاورزي وزارت كشاورزي بر لزوم خارج كردن خشكسالي از حوزه حوادث غير مترقبه تاكيد كرد.

به گزارش خبرنگار مهر در شيراز، جعفر خلقاني عصرامروز در جريان كارگروه آب و خاك و كشاورزي استان فارس افزود: تا وقتي خشكسالي جزء مباحث حوادث غير مترقبه محسوب شود تمام هزينه هاي اختصاص يافته به آن نيز تلف كردن منابع است.

وي با بيان اينكه تحقيقات حاكي از ادامه خشكسالي در سال جاري است، خاطرنشان كرد: تا وقتيخشكسالي از مبحثحواد غير مترقبه بيرون نيايد تصميم گيري ها و مديريت هاي خشكسالي نيز كوتاه مدت خواهد بود و براي رهايي از اين مسئله بايد خشكسالي را به عنوان جزئي از طبيعت بنگريم.

رئيس سازمان تحقيقات و آموزش و ترويج كشاورزي تصريح كرد: اين سازمان اعلام كرده در صورتيكه خشكسالي از اين معقوله خارج شود طرح هاي موثري را براي مقابله با خشكسالي و رفع اثرات آن اجرا مي كنيم تا بتوان تهديد هاي اين حوزه را به فرصت تبديل كرد.

خلقاني همچنين با اشاره به اجراي پروژه هاي مرتبط با خشكسالي در سازمان تحقيقات و آموزش و ترويج كشاورزي گفت: در اين ارتباط 52 پروژه را تعريف كرديم كه همگي آنها مبني بر يافته هاي تحقيقاتي و علمي هستند.

وي تصريح كرد: در خصوص مقابله با خشكسالي همه بخش ها مرتبط با مسائل پولي و اعتباري نيست بلكه در بسياري از زمينه ها با اعمال راهكار هاي علمي مي توان به بازدهي بيشتر و مصرف كمتر دست يافت.

خلقاني گفت: بر فرض مثال سالانه 100ميليون تن محصولات كشاورزي در كشور توليد مي شود كه در صورت ورود دانش به مزرعه ها، بدون استفاده بيشتر از منابع آبي و... اين ميزان به 300ميليون تن خواهد رسيد.

وي يادآور شد: يكي از كارهاي كه اين سازمان انجام داده پيش بيني براي تامين نان مورد نياز مردم درپي كاهش توليد گندم است كه در اين خصوص با تحقيقات صورت گرفته به طور آزمايشي در كرج توانستيم نان با 15درصد آرد سيب زميني از تنور توليد كنيم.

در ادامه مراسم استاندار فارس نيز گفت: تصميماتي كه در حوزه مقابله با اثرات خشكسالي در سطح هيئت دولت اخذ شده بسياري از مسائل و حوزه ها را تحت پوشش قرار مي دهد اما در مسائلي كه هنوز در مورد آنها در سطح دولت تصميم گرفته نشده استان مي تواند با تعيين اولويت ها برنامه ريزي كند.

محمد رضا رضا زاده تصريح كرد: طرح و پروژه هايي كه در استان از سوي دستگاه ها تعريف و ارائه مي شود همگي در خور توجه و شايسته است اما بايد هر طرح را بر اساس مقدورات، توانايي ها و بودجه در نظر گرفت.

وي متذكر شد: در پي تعريف هر طرح بايد اعتبارات عمراني استان، اعتبارات تخصيصي به موضوع و حتي اعتبارات كشوري را در نظر گرفت و پس از آن طرح هاي خود را تدوين كنيم.

استاندار فارس تاكيد كرد: اين خشكسالي بايد موجب تبديل شدن تهديد ها به فرصت شود از اين رو بايد در سطوح مختلف مانند كشاورزي و... تغييرات و توسعه هايي را ايجاد كنيم.
 شنبه 4 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 265]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن