تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):وقتى مردى به همسر خود نگاه كند و همسرش به او نگاه كند خداوند بديده رحمت به آنان نگ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816410327




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مديركل بازسازي و حوادث غيرمترقبه خوزستان: ابزار معمولي براي مقابله با پديده گرد و غبار كافي نيست


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: مديركل بازسازي و حوادث غيرمترقبه خوزستان: ابزار معمولي براي مقابله با پديده گرد و غبار كافي نيست
خبرگزاري دانشجويان ايران - اهواز
سرويس: شهرستان‌ها

مديركل بازسازي و حوادث غيرمترقبه استان خوزستان گفت: مردم در مقابله با پديده گرد و غبار، از ابزار معمولي استفاده مي‌كنند، در حالي كه اين گرد و غبار، پديده‌اي معمولي نيست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) منطقه خوزستان، شاپور رستمي در كارگروه آموزشي ويژه "بررسي علل و عوامل وقوع گرد و غبارهاي اخير، ‌خاستگاه و منشاء اثر آن" كه در مركز تحقيقات هواشناسي كاربردي خوزستان برگزار شد، اظهار كرد: از ابتداي سال زراعي 87-86 ، ميزان ذرات گرد و غبار در استان خوزستان نسبت به 10 سال گذشته بيشتر مشاهده شد، به گونه‌اي كه طبق گزارش اداره كل هواشناسي و اداره كل حفاظت محيط زيست خوزستان، در نيمه دوم ارديبهشت ماه، 30 بار ميزان ذرات گرد و غبار موجود در هوا بيش از حد استاندارد بود.

وي افزود: روند وقوع پديده گرد و غبار در استان خوزستان، با خشكسالي واقع شده در استان، منطقه و كشور مرتبط است. در زمينه وقوع پديده گرد و غبارهاي اخير، نظريه‌هايي ارايه مي‌شود كه چندان كارشناسي نيست، زيرا خوزستان پيش از اين نيز در معرض گرد و غبار بوده است.

رستمي خاطرنشان كرد: نخستين گام براي مواجهه با پديده گرد و غبار در استان، تقويت تجهيزات و نيروي انساني براي پيش‌بيني وضعيت آب و هوا و زمان وقوع پديده است. تجهيزات سازمان حفاظت محيط زيست نيز بايد در سطح استان پراكنده باشد و تنها در اهواز متمركز نشود.

وي گفت: در حال حاضر مردم در مقابله با پديده گرد و غبار، از ابزار معمولي استفاده مي‌كنند، در حالي كه اين پديده گرد و غبار، پديده‌اي معمولي نيست. مراكز بهداشت و دانشگاه علوم پزشكي اهواز با توجه به نوع پديده گرد و غبار استان خوزستان، تجهيزات و ادوات پزشكي خاصي نياز دارند كه تجهيزاتي معمولي نيستند.

مديركل بازسازي و حوادث غيرمترقبه استان خوزستان يادآور شد: در حال حاضر در زمان وقوع پديده گرد و غبار، از سوي مسوولان ميزان گرد و غبار نسبت به حد استانداردها اعلام مي‌شود. زماني مي‌توان اين مقايسه را انجام داد كه ميزان استاندارد دقيقا مشخص باشد. اين در حاليست كه حد استاندارد آلودگي هوا در مناطق مختلف، متفاوت است. ميزان استاندارد ذرات موجود گرد و غبار در هوا به ذائقه ساكنان هر منطقه بستگي دارد و حد استاندارد آن با افراد هر منطقه متناسب است.

وي تصريح كرد: در حال حاضر حد استانداردي كه پديده گرد و غبارهاي خوزستان با آن سنجيده مي‌شود، مربوط به كل كشور و در زمينه آلودگي‌هاي ناشي از ماشين‌آلات، كارخانجات و ساير موارد است و زماني كه ميزان گرد و غبار با چنين استانداردي مقايسه مي‌شود، رقمي بيش از 10 تا 20 برابر به دست مي‌آيد.

رستمي عنوان كرد: اين مقايسه تا زماني كه حد استاندارد گرد و غبار خوزستان با كار علمي مشخص نشده به هيچ عنوان نبايد انجام شود. كار در اين زمينه، در كميته آلودگي هوا مصوب و سازمان حفاظت محيط زيست به عنوان رييس اين كارگروه مشخص شده است.

وي بيان كرد: بايد براي اندازه‌گيري ميزان آلودگي هوا در خوزستان، تحقيقات علمي انجام شود؛ هر چند استانداردها در سطح ملي موجود است، ولي در سطح منطقه خوزستان ‌نيز بايد رقم استاندارد مشخص شود. پديده آلودگي هوا در استان خوزستان با ديگر استانها متفاوت است و بايد استانداردها، متناسب با منطقه تعيين شود.

مديركل بازسازي و حوادث غيرمترقبه استان خوزستان ادامه داد: با توجه به اين كه جو رسانه‌اي و افكار مردم، آماده پذيرش اخبار در زمينه پديده گرد و غبار است، كارشناسان مربوط نبايد فكر مردم را منحرف كرده و مردم را نااميد كنند، به گونه‌اي كه سرمايه‌ها بدلايل مختلف از استان خوزستان خارج شوند.

وي اضافه كرد: اصحاب رسانه نيز بايد واقعيات را به مردم منتقل كنند. نظرات گوناگوني كه در زمينه ذرات موجود در گرد و غبارهاي خوزستان داده مي‌شود، پايه و اساس علمي، منطقي و بهداشتي ندارند.

رستمي اظهار كرد: هر چند اميدواريم با آغاز فصل پاييز، مانند ساير نقاط كشور در خوزستان نيز باران ببارد ولي اين احتمال نيز داده مي‌شود كه تا سه سال آينده با خشكسالي روبه‌رو باشيم و ا گر غافل شويم، كم و زياد شدن بارندگي، مشكلات بسياري مانند پديده‌هاي گرد و غبار را براي مردم به وجود مي‌آورد.

انتهاي پيام
 دوشنبه 24 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 168]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن