تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):روزه امساك از خوردن وآشاميدن نيست بلكه روزه،خوددارى ازتمامى چيزهايى است كه خداوندسبحان ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815620157




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

شكست انتخاباتي حزب كارگر انگليس،فشار بيشتري را بر براون وارد مي‌كند


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: شكست انتخاباتي "حزب كارگر" انگليس،فشار بيشتري را بر"براون" وارد مي‌كند
خارجي. سياسي. انگليس. براون.

افزايش گمانه‌زني‌ها در انگليس در خصوص احتمال تغيير رهبر "حزب كارگر" به دنبال شكست اين حزب در انتخابات مياندوره‌اي روز جمعه، تداوم نخست‌وزيري "گوردون براون" را با چشم‌انداز تيره‌اي مواجه كرده است.

به گزارش خبرگزاري فرانسه از لندن، پس از شكست انتخاباتي حزب كارگر در روز جمعه، در حال حاضر تنها يك نماينده اين حزب در مجلس عوام به طور علني خواستار بركناري براون شده است، اما براساس گزارش مطبوعات، هم‌اكنون حتي شخصيت‌هاي برجسته‌تر حزب حاكم نيز در اين خصوص كه تا چه اندازه مي‌توانند به شكيبائي خود در برابر براون و جايگاه متزلزلش ادامه دهند، ترديد دارند.

محافظه‌كاران انگليس روز جمعه در جريان رويدادي كه تحير صاحبنظران و سياستمداران را به دنبال داشت، كرسي حوزه انتخابيه شهرهاي "كرو" و "نتويچ" را كه عمدتا در اختيار حزب كارگر بود، به خود اختصاص دادند.

با وجود تعطيلي روز دوشنبه در انگليس كه تعطيلات پايان هفته طولاني‌تري را براي مردم اين كشور به ارمغان مي‌آورد، اما اين امر مانع از
گمانه‌زني‌هاي پرتب و تاب در محافل سياسي اين كشور نمي‌شود، كشوري كه بسياري از قانونگذاران حزب كارگر آن به ويژه از بيم از دست دادن كرسي‌هاي خود، به گام‌هاي بعدي مي‌انديشند و به انتخابات عمومي كه بايد تا دو سال ديگر برگزار شود، چشم دوخته‌اند.

"گراهام استرينگر" نماينده مجلس عوام انگليس از حزب كارگر به "بي‌بي‌سي" گفت كه زمان چالش‌طلبي يك شخصيت برجسته حزبي در برابر براون فرارسيده است.

يك شخصيت ديگر حزب حاكم نيز كه نامش ذكر نشده است، به روزنامه "گاردين" گفت كه حقايق موجود به زودي مشخص خواهد كرد كه رهبري و نخست وزيري براون مانع از پيروزي ماست.

روزنامه "تايمز" نيز به نقل از مقامات كابينه انگليس نوشت كه هم‌اكنون بيشتر اعضاي كابينه نسبت به موفقيت حزب كارگر در زمينه تغيير نظر راي‌دهندگان با وجود نخست وزيري براون دچار ترديد شده‌اند.

مقامات بلندپايه كابينه انگليس به تايمز گفت كه اگر حزب كارگر چشم‌انداز شكستي خاص را فراروي خود ببيند، نمي‌تواند هيچ واكنشي نشان ندهد.

روزنامه "سان" نيز به نقل از يك وزير كابينه نوشت: "ما مسووليتي جمعي در برابر حزب داريم و مشكلات موجود بايد دسته‌بندي شود."
با اين حال براساس اساسنامه حزب كارگر، روند بركناري رهبر حزب روندي طولاني و دشوار است، اما كابينه مي‌تواند كناره‌گيري نخست وزير را از وي درخواست كند.

مطبوعات انگليس حتي به نام رقباي احتمالي براون براي رهبري حزب كارگر اشاره كرده‌اند كه در اين ميان روزنامه‌ي "فايننشال تايمز"، "ديويد ميليبند"، "جيمز پورنل" و "آلن جانسون"، وزراي خارجه، كار و بهداشت را به ترتيب داراي بيشترين شانس در اين زمينه معرفي كرد.

فايننشال تايمز همچنين افزود كه افكار عمومي انگليس از براون روي برگردانده و زمان آن فرا رسيده است كه حزب كارگر نيز به اقدام مشابهي فكر كند.
 شنبه 4 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 387]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن