تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):اگر به تعداد اهل بدر [مؤمن كامل] در ميان شما بود، قائم ما قيام می ‏كرد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819221202




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

كارنامه‌دولت در كهگيلويه و بويراحمد وتاثيرات سفرهيات دولت به‌اين استان


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: كارنامه‌دولت در كهگيلويه و بويراحمد وتاثيرات سفرهيات دولت به‌اين استان
داخلي. اقتصادي. سفراستاني.

با پيروزي شكوهمند انقلاب اسلامي،شعار عدالت كه برخاسته از متن اين انقلاب است را مي‌توان در بسياري از عرصه‌هاي زندگي مردم و به ويژه در مناطق محروم جامعه مشاهده كرد.

مباني شكل‌گيري انقلاب اسلامي كه برخاسته از دين و مردم به عنوان اجزاي جدانشدني آن به شمار مي‌روند اقتضا مي‌كند كه حتي محرومترين اقشار جامعه نيز از مواهب و نتايج مادي و معنوي آن برخوردار شوند.

مردم كهگيلويه و بويراحمد نيز اگرچه سر سازش در مقابل هيچ حكومت ظالمي فرود نمي‌آوردند ولي ستم‌هاي وارده از طاغوت از يك سو و سازگاري مردمان آن با نظامي مبتني بر دين و ارزش‌هاي والاي انساني از سوي ديگر، موجب شده است همه چيز خود را در طبق اخلاص گذاشته، تقديم نظام و انقلاب كنند.

پيشتازي در عرصه‌هايي همچون دفاع مقدس و دفاع از شرف و ناموس اين مملكت و ديگر صحنه‌هاي حضور خود گواهي بر اين مدعاست.

به طور يقين خدمات پربار نظام شكوهمند انقلاب اسلامي همواره در برنامه‌ها و فعاليت‌هاي دولت‌هاي مختلف عينيت يافته است و شكي نيست كه دولت‌هاي گذشته همگي به نوبه خود منشا خدمات خوب و موثري بوده‌اند.

با اندكي تامل در عملكرد سه ساله دولت نهم، خدمات اين دولت را در مناطق محروم و به ويژه مناطق روستايي كشور پر رنگ‌تر از گذشته مي‌بينيم.

استاندار كهگيلويه وبويراحمد گفت: به جرات مي‌توان ادعا كرد كه پيشرفت، توسعه و آباداني در همه مناطق محروم كشور و به ويژه استان ما به نسبت دولت‌هاي پيشين سير صعودي داشته است.

سيد مسعود حسيني پنجشنبه در گفت و گو با ايرنا افزود: بهترين شاهد بر اين مدعاآمار و ارقام افزايش يافته دراجرا و تكميل بخش‌هاي مختلف اقتصادي، فرهنگي و عمراني است.

وي بيان كرد: اعتبارات عمراني اين استان از ‪ ۱۲۱۰‬ميليارد ريال قبل از دولت نهم به ‪ ۳۱۸۵‬ميليارد ريال در دولت نهم افزايش يافت.

حسيني اظهار داشت: پيشرفت فيزيكي راه‌هاي اصلي كهگيلويه وبويراحمد نيز شتاب قابل توجهي داشته است تاجايي‌كه به عنوان مثال محور ياسوج-باباميدان از ‪ ۴۱‬درصد به ‪ ۷۸‬درصد و نيز محور ياسوج-سپيدان از ‪ ۳۷‬درصد به ‪ ۶۷‬درصد پيشرفت در طول سه سال خدمت دولت نهم افزايش يافته است.

وي عنوان كرد: تا قبل از دولت نهم تنها ‪ ۱۳۰۰‬نفر از روستائيان استان از نعمت گاز برخوردار بودند كه اكنون اين تعداد به ‪ ۲۷‬هزار و ‪ ۹۰۰‬نفر رسيده است.

حسيني ابراز داشت: در حالي كه حتي يك روستا از روشنايي معابر برخوردار نبود در طول سه سال خدمات دولت نهم ‪ ۱۹۰‬روستا از روشنايي معابر برخوردار شدند.

وي افزود: افزايش واگذاري تلفن همراه از ‪ ۲۰‬هزار به ‪ ۱۰۷‬هزار، افزايش بودجه پژوهشي دانشگاه‌هاي ياسوج و علوم‌پزشكي از ‪ ۱۵۴۱‬ميليون ريال به ‪۷۶۷۸‬ ميليون ريال، افزايش اجراي طرح‌هاي هادي روستايي از ‪ ۸۰‬مورد به ‪ ۲۲۵‬مورد از افتخارات دولت نهم به شمار مي‌رود.

حسيني بيان كرد: عمليات مقاوم‌سازي مسكن روستايي نيز كار جديدي از سوي دولت نهم بود كه در جريان آن كار مقاوم‌سازي ‪ ۸۵۰۰‬واحد مسكوني روستايي به انجام رسيده است.

حسيني عنوان كرد: دولت نهم در زمينه ميزان تجهيزات خريداري شده براي مدارس نيز به توفيقات زيادي دست يافته است كه افزايش رقم ‪ ۲۰‬ميليارد ريالي در چهارساله قبل از سال ‪ ۸۵‬به ‪ ۵۰‬ميليارد ريال در طول سه سال خدمت دولت كنوني بر اين ادعا صحه مي‌گذارد.

وي با اشاره به عنايت دولت خدمتگزار به آموزش عالي و دانشگاه‌ها ابراز داشت: اگرچه تا قبل از سال ‪ ۸۵‬تعداد رشته‌هاي تحصيلي در دانشگاه‌هاي استان به ‪ ۴۰‬رشته مي‌رسيد در دولت نهم و با توجه به تاسيس دانشگاه پيام نور و توسعه آن ‪ ۷۰‬رشته ديگر نيز به اين تعداد افزوده شده است.

حسيني تربيت بدني را يكي از كانون‌هاي توجه دولت خواند و افزود: سرانه ورزشي مردم استان با كنارزدن رقم ‪ ۰/۲‬مترمربع براي هرنفر به ‪ ۰/۶۲‬مترمربع در سه سال خدمت دولت كنوني رسيد كه رشد قابل ملاحظه‌اي را نشان مي‌دهد.

وي بيان كرد: واحدهاي توليد دامي اين استان نيز از اين روند رو به رشد بي نصيب نمانده‌اند به طوري كه تنها در فاصله سه سال خدمت دولت نهم ‪۱۶۲‬ واحد توليد دام به بهره برداري رسيده‌اند اين در حالي است كه در هشت سال قبل از شروع به كار اين دولت تنها ‪ ۲۵‬واحد دامي شروع به كار كرده بودند.

حسيني اظهار داشت: در هشت سال پيش از سال ‪ ۸۵‬تنها ‪ ۷۱۳‬هكتاراز اراضي استان زير كشت باغات مركبات رفته بود در حالي كه در سه سال اخير ‪۱۰۱۱‬ هكتار باغ مركبات در استان به بهره برداري رسيده است.

وي عنوان كرد: در حوزه طرح‌هاي مطالعاتي تامين آب استان نيز گام‌هاي جدي و بلندي برداشته شده است به طوري كه در طول خدمت دولت خدمتگزار ‪ ۴۴‬طرح در اين زمينه ارايه شده است و اين در حالي است كه در بازه زماني ‪ ۱۱‬سال قبل از آن تنها ‪ ۴۲‬طرح ارايه شده بود.

وي در پايان باانتقاداز برخي اظهارنظرها پيرامون عملكرد دولت نهم اظهار داشت: دولت خدمتگزار با عزمي راسخ و استوار و بدون توجه به برخي نظرات مغرضانه در راه خدمت به مردم قدم بر خواهد برداشت.ك/‪۴‬
 پنجشنبه 2 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 215]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن