تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):خداوند اجابت دعاى مؤمن را به شوق (شنيدن) دعايش به تأخير مى اندازد و مى گويد: «صداي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804877525




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مشروح نشست خبري سخنگوي وزارت امور خارجه؛ حسيني: هيچ پيش شرطي را نخواهيم پذيرفت


واضح آرشیو وب فارسی:آفتاب: مشروح نشست خبري سخنگوي وزارت امور خارجه؛ حسيني: هيچ پيش شرطي را نخواهيم پذيرفت


------------

سخنگوي وزارت امور خارجه در نشست خبري خود با خبرنگاران گفت:‌ هيچ گونه پيش شرطي را براي حضور نماينده امريكا همراه با نمايندگان گروه پنج به علاوه يك براي گفتگو با ايران نمي پذيريم.

به گزارش خبرنگار سرويس سياسي انتخاب، خبرنگاري در نشست خبري امروز سخنگوي وزارت خارجه پرسيد: روسيه پيشنهاد كرده است نماينده پنج به علاوه يك به همراه خاوير سولانا مسئول سياست خارجي اتحاديه اروپا براي تحويل بسته پيشنهادي غرب به ايران اعزام شود اما امريكا اعلام كرده است حضور نماينده اش منوط به تعليق غني سازي است؛ موضع جمهوري اسلامي ايران در اين باره چيست؟

سيدمحمدعلي حسيني در پاسخ با رد هر گونه پيش شرطي گفت:‌ آنها در تلاشند درباره بسته پيشنهادي مورد نظرشان نماينده اي را به جمهوري اسلامي ايران اعزام كنند.

وي با بيان اينكه گفتگوهايي را در اين زمينه آغاز كرده اند گفت: در صورت تكميل اين گفتگوها، آنها تصميم گيري و نماينده خود را اعزام خواهند كرد.

حسيني تصريح كرد: بسته پيشنهادي ايران داراي محورهاي متنوعي است كه به كشورها و نهادهاي تاثيرگذار ارائه شده است؛ بهتر است اجازه داده شود ساير كشور نيز آن را بررسي و نظر خود را مطرح كنند.

وي در باره سفر هيئتي از آژانس بين المللي انرژي اتمي به ايران نيز گفت:‌ سفر هيئت آژانس به ايران در قالب همكاري هاي جمهوري اسلامي ايران با آژانس موفقيت آميز بود.

حسيني افزود: آقاي البرادعي در گزارشي كه معمولا قبل از نشست آژانس بين المللي انرژي اتمي ارائه مي كند پيشرفت گفتگوها را منعكس خواهد كرد.

سخنگوي وزارت امور خارجه در ادامه نشست خبري امروز خود ابراز‌ اميدواري كرد طرف مقابل در زمينه بسته پيشنهادي ايران جديت داشته باشد.

سيدمحمدعلي حسيني در پاسخ به سوال خبرنگاري در اين باره كه تا چه حد اميدواريد بسته پيشنهادي ايران مورد استقبال طرف مقابل قرار بگيرد گفت:‌ معتقديم اين بسته و پيشنهادهاي مطرح در آن زمينه مناسب و جامعي براي مذاكرات سازنده فراهم مي كند و اين روند را هم پيگيري كرديم.

وي افزود:‌ در اين بسته مباني عدالت خواهانه، قانوني، بين المللي و منطقه اي مورد توجه قرار گرفته است.

حسيني در پاسخ به سوال خبرنگاري درباره امضاي آيين نامه اجرايي اعمال تحريم (ازجانب روسيه) گفت:‌ آنگونه كه هفته گذشته نيز توضيح داده شد ما به اصل صدور قطعنامه ها و ارجاع موضوع هسته اي ايران به شوراي امنيت اعتراض داريم و در گفتگوهاي رسمي با طرف مقابل آن را مطرح كرده ايم.

وي با بيان اينكه ما اين روند را سازنده نمي دانيم تصريح كرد:‌ تلاش مي كنيم ساير كشورها نيز رويكرد خود را در اين زمينه اعلام كنند.

سخنگوي دستگاه ديپلماسي ايران در پاسخ به سوال خبرنگاري مبني بر اينكه آيا رويكرد ايران در قبال گفتگو با امريكا درخصوص عراق تغيير كرده است گفت:‌ اعلام كرديم به سبب عمليات نيروهاي امريكايي عليه ملت عراق گفتگوها را متوقف كرده ايم و معتقديم تا زماني كه تغييري در اين سياست و رفتار امريكا مشاهده نشود گفتگوها بي نتيجه خواهد بود.

حسيني افزود: آنچه برخي رسانه ها به نقل از منوچهر متكي وزير امور خارجه نقل كرده اند مبني بر اينكه آغاز گفتگوها با امريكا به روي كار آمدن دولت جديد اين كشور موكول شده است صحت ندارد.

وي در باره شكايت از امريكا و انگليس در مراجع بين المللي در پي حوادث تروريستي شيراز گفت: هم اكنون روند تكميلي تحقيقات به لحاظ امنيتي و همچنين بررسي هاي حقوقي و قضايي در دست پيگيري است و پس از آن لايحه اي تنظيم خواهد شد كه وزارت امور خارجه آن را در مجامع بين المللي حقوقي مطرح خواهد كرد.

سخنگوي وزارت امور خارجه در ادامه نشست هفتگي با خبرنگاران درخواست تضمين امنيتي از گروه پنج به علاوه يك را در بسته پيشنهادي ايران به غرب رد كرد.

حسيني در پاسخ به سوال خبرنگاري مبني بر اينكه آيا جمهوري اسلامي ايران درباره تاريخ و مكان دريافت بسته پيشنهادي پنج به علاوه يك اقدامي انجام داده است گفت: كساني كه مي خواهند بسته ارائه كنند بايد زمان و مكان آن را اعلام كنند.

وي افزود: آنها (غربي ها) اعلام كرده اند بسته پيشنهادي شان اخيرا تكميلي شده است و در پي راه مناسبي براي ارائه آن هستند.

حسيني در پاسخ به سوال خبرنگاري در اين خصوص كه آيا در بسته پيشنهادي به پنج به علاوه يك بحث تضمين امنيتي مطرح شده است گفت: چنين موضوعي مطرح نيست و جمهوري اسلامي نيز آن را مطرح نكرده است.

وي همچنين در پاسخ به سوال خبرنگاري كه پرسيد وزارت امور خارجه چه تمهيداتي براي اعطاي رواديد به مهاجران و جلوگيري از اقامت غيرقانوني آنها انديشيده است گفت: اعطاي رواديد به متقاضيان ورود به ايران با هماهنگي مراجع ذي ربط صورت مي گيرد و كساني كه به صورت قانوني وارد ايران مي شوند اگر بخواهند بيش از مدت مندرج در رواديدشان در كشور بمانند، مي توانند با مراجعه به مراجع ذي صلاح در وزارت كشور و ارائه دلايل خود، رواديدشان را تمديد كنند.

حسيني افزود: شرايط اعطاي رواديد مراحلي دارد كه با هماهنگي مراجع ذي ربط صورت مي گيرد و اكنون نيز اين روند با هماهنگي وزارتخانه هاي امور خارجه و كشور پيگيري مي شود.

سخنگوي وزارت امور خارجه در واكنش به سفر خاورميانه اي رئيس جمهور امريكا و اظهارات ضدايراني وي گفت: بدون شك افكار عمومي جهان بهتر از هر كسي مي تواند درباره سخنان بوش قضاوت كند.

حسيني افزود: سياست هاي قرون وسطايي بوش و همفكران وي امنيت و ثبات منطقه ما را بر هم زده و آن را با جنگ و بحران هاي متعدد مواجه كرده است.

وي با بيان اينكه حاصل اين سياست ها جز كشته، مجروح و آواره شدن ميليون ها نفر نبوده است گفت: هدف اصلي از سفر رئيس جمهور امريكا به منطقه شركت در مراسم شصتمين سالگرد اشغال سرزمين مقدس فلسطين بود.

حسيني افزود: آقاي بوش و سردمداران رژيم تروريستي صهيونيستي، شصت سال اشغال فلسطين و شصت سال جرم و جنايت، ترور،‌ آوارگي، ‌تخريب و تهديد ملت فلسطين را جشن گرفتند.

سخنگوي دستگاه ديپلماسي ايران با اشاره به سخنان رئيس جمهور امريكا در سرزمين هاي اشغالي گفت: وي در اين سفر سخناني را در حمايت از رژيم صهيونيستي بيان كرد كه صهيونيست هاي تندرو نيز شگفت زده شدند.

حسيني افزود: بوش عليه گروه هايي سخنان تحريك آميز بيان كرد كه شريف ترين و محبوب ترين گروه ها نزد كشورها و ملت هاي عربي و اسلامي هستند.

وي تصريح كرد: اين سياست ها و رفتارها دولت كنوني امريكا را منفورترين و منزوي ترين دولت در تاريخ اين كشور كرده است و ما متأسفيم كه رويكردهاي نفرت انگيز و تحقيرآميز بوش جايگاه و منزلت مردم امريكا را در جهان مخدوش كرده است.

حسيني با بيان اينكه بر اين باوريم كه مردم جهان مانند نخبگان و ‌مردم امريكا از اين گونه سياست ها رنج مي برند و از آنها بيزاري مي جويند گفت: دولت امريكا نمي تواند ملت ها را تغيير بدهد، بلكه بايد تلاش كند از فرهنگ قرون وسطايي فاصله بگيرد و درك بهتري از اوضاع كنوني جهان داشته باشد.

سخنگوي وزارت امور خارجه در ادامه نشست خبري امروز خود گفت: تلاش هايي كه تاكنون در چارچوب اجلاس وزيران خارجه اتحاديه عرب صورت گرفته، در مسير درست بوده است و گامي رو به جلو محسوب مي شود.

سيدمحمدعلي حسيني افزود: جمهوري اسلامي ايران معتقد است اگر دخالت بيگانه وجود نداشته باشد روند اين تلاش ها روندي مثبت است.

وي اضافه كرد: جمهوري اسلامي ايران همواره تأكيد كرده است از همه تلاش ها در جهت نزديك كردن ديدگاه هاي گروه هاي مختلف لبناني و وفاق و تفاهم ملي لبنان حمايت مي كند.

سخنگوي وزارت خارجه در پاسخ به سؤالي درباره هويت ضاربان ديپلمات هاي ايراني در بغداد گفت: تاكنون اطلاعات موثقي درباره هويت اين ضاربان به دست ما نرسيده، اما سفارت جمهوري اسلامي ايران در اين زمينه در تماس با مسئولان عراقي است.

حسيني افزود: اين ترور قطعاً به دست كساني صورت گرفته است كه روابط و مناسبات خوب دو كشور ايران و عراق را هدف گرفته اند و تلاش آنها مخدوش كردن اين روابط است.

سخنگوي وزارت خارجه دربارة پيگيري آزادي مأموران كنسولي ايران كه همچنان در بازداشت غيرقانوني امريكايي ها در عراق هستند گفت: سفارت ايران از طريق صليب سرخ تلاش هاي مجددي انجام داده است تا خانواده اين مأموران كنسولي با آنها ديدار كنند و اخيراً آقاي كاظمي قمي سفير ايران در بغداد با آقاي طالباني رئيس جمهور عراق ديدار و آزادي آنها را پيگيري كرده است.

وي افزود: آقاي طالباني قول داده است مسئله را پيگيري كند.

حسيني در پاسخ به سؤالي درباره ادعاهاي نشريه كريستين ساينس مونيتور دربارة شرايط ايران براي مذاكره با امريكا درخصوص عراق گفت: كانال گفتگوي جمهوري اسلامي ايران و امريكا دربارة موضوع امنيتي و سياست عراق كانالي مشخص، روشن و شفاف است كه تاكنون نتيجه اي نداشته است.

سخنگوي وزارت خارجه دربارة محاصره چند روزه سكوي نفتي ايراني رشادت در خليج فارس ازجانب ناوچه هاي امريكايي گفت: در اين زمينه خبر موثقي دريافت نكرده ايم.

حسيني در واكنش به اظهارات وزير خارجه ايتاليا مبني بر اينكه بايد از تبديل ايران به قدرت هسته اي جلوگيري كرد گفت: انتظار ما از دولت ايتاليا كه روابط قوي با آن داريم اين است كه نگاه واقع بينانه تري به موضوع هسته اي جمهوري اسلامي ايران داشته باشد و اين نگاه تحت تأثير اظهارات غيرواقعي نباشد.

سخنگوي وزارت خارجه افزود: نگاه مسئولان ايتاليايي به منطقه عميق تر است و اين مي تواند نقطه خوبي براي همكاري دو كشور در زمينه مسائل منطقه اي و بين المللي باشد.

سخنگوي وزارت خارجه دربارة مسائل مطرح شده ازجانب جرج بوش رئيس جمهور امريكا در اجلاس دوحه در زمينه كمك به فلسطيني ها گفت: امريكايي ها همواره از آنچه راه حل احقاق حقوق فلسطيني هاست گذر كرده و به آن توجه نكرده اند.

وي افزود: همه راه حل هاي پيشنهادي آنها به شكلي نقض حقوق فلسطيني ها و در عين حال شكل قانوني و رسمي دادن به آن بوده است.

حسيني گفت: اظهارات بوش و مسئولان ديگر امريكا و عملكرد آنها نشان مي دهد آنها همواره در طرف اسرائيل و مقابل ملت فلسطين و حقوق آنها بوده اند.

سخنگوي وزارت امور خارجه در پاسخ به سؤال خبرنگار شبكه تلويزيوني فونيكس چين درباره اقدامات دولت ايران در زمينه كمك رساني به زلزله زدگان چين گفت: جمهوري اسلامي ايران براي كمك رساني به زلزله زدگان اعلام آمادگي و جمعيت هلال احمر ايران هم در اين زمينه با همتاي چيني هماهنگي كرده است تا محموله هايي از كمك هاي بشردوستانه به چين ارسال شود.

حسيني افزود: براي شناخت و نزديك شدن ديدگاه هاي دو كشور بايد تسهيلات لازم براي صدور رواديد و رفت و آمد اتباع دو كشور فراهم شود.

وي اضافه كرد: فرصت هاي زيادي در دو كشور وجود دارد كه مي توانيم از آنها استفاده كنيم و آگاهي و معرفت به همديگر را ارتقا ببخشيم.

سخنگوي وزارت خارجه در پاسخ به سؤالي دربارة اظهارات تند سعود الفيصل وزير خارجه عربستان سعودي دربارة ايران گفت: اميدواريم آنچه به نقل از سعود الفيصل مطرح شده است صحت نداشته باشد و مبناي قضاوت و تحليل ما مواضع مسئولان عربستاني است.

حسيني افزود: اكنون شاهد روندي در رسانه ها هستيم كه معتقديم رژيم صهيونيستي تحريك كننده و طراح آن است و در اين چارچوب اخباري را منتشر مي كنند كه هدف اصلي آنها ضربه زدن به مناسبات خوب كشورهاي اسلامي و منطقه است و جمهوري اسلامي ايران و عربستان سعودي به علت ظرفيت هاي خوب دو كشور در جهان اسلام از اهداف مهم آن هستند.

وي گفت: معتقديم بايد از ظرفيت هاي موجود براي حمايت از حقوق مسلمانان و فلسطيني ها استفاده كنيم و به ديگران اجازه ندهيم در روابط ما خللي ايجاد كنند.

حسيني دربارة اخبار مربوط به انگشت نگاري از اتباع ايراني در مرزهاي عراق گفت: در گذشته هم اخباري شنيده بوديم كه بعضي نيروهاي امريكايي، خودسرانه اقدام به اين كار مي كردند.

وي افزود: حوزه كنسولي جمهوري اسلامي ايران در اين زمينه اعتراضي را به طرف عراقي ارائه كرده است؛ انتظار ما آن است كه شئونات زوار ايراني محترم شمرده شود همانطور كه به شئونات زوار عراقي احترام گذاشته مي شود و اجازه ندهند دخالت هاي خودسرانه امريكايي ها در اين روابط خللي وارد كند.

سخنگوي وزارت خارجه دربارة سفر خاوير سولانا مسئول سياست خارجي اتحاديه اروپا به ايران براي آوردن بسته پيشنهادي پنج به علاوه يك گفت: همانطور كه در مواضع رئيس جمهور هم مطرح شد، بسته پيشنهادي را دريافت و آن را بررسي و نكات مثبت آن را اعلام مي كنيم.

وي افزود: همچنين محورهاي گفتگو را مشخص و محورهاي منفي اين بسته را هم اعلام خواهيم كرد.
 چهارشنبه 1 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 407]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن