تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):سكوت مؤمن تفكر و سكوت منافق غفلت است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805423017




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

متكي: مذاكرات دوجانبه با آمريكا فعلا در دستور كار نيست


واضح آرشیو وب فارسی:آفتاب: متكي: مذاكرات دوجانبه با آمريكا فعلا در دستور كار نيست


------------

در ديدار امروز پيتر رامزاور، رئيس فراكسيون حزب سوسياليست پارلمان آلمان با وزير امور خارجه كشورمان، مسائل مورد علاقه دو طرف مورد بحث و گفتگو قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار سرويس سياسي خبرگزاري انتخاب، در اين ديدار متكي روابط ايران و آلمان را داراي سابقه طولاني توصيف كرد و گفت: آلمان داراي ظرفيت لازم براي اجراي نقش بزرگتر در جامعه جهاني است.

وي از نقض حقوق بشر و اسلام ستيزي سازمان يافته عليه مسلمانان در غرب اظهار نگراني كرد و گفت:انتظار مي رود بزرگان اروپا مانع از ادامه اين روند در اين قاره شوند.

متكي ، صنايع هسته اي ايران را صلح آميز خواند و افزود: جهان امروز بدنبال تنوع منابع توليد انرژي است به گونه اي كه حتي كشورهاي نفت خيز بزرگ جهان راههاي بهره برداري از صنايع هسته اي را در دستور كار خود قرار داده اند.

وي افزود: ايران و آمريكا نيز در سال 1957 ، اولين قرارداد هسته اي را به منظور توليد انرژي امضاء كردند و به موجب آن ، آمريكا متعهد شد 23 هزار مگاوات برق در ايران توليد كند اما آمريكا و آلمان به تعهدات خود عمل نكردند.

وزير خارجه كشورمان ريشه بهانه گيري هاي آمريكا عليه صنايع هسته اي ايران را نه به دليل ترس از سلاح احتمالي هسته اي بلكه ناشي از سمت گيري هاي سياسي آمريكا معرفي كرد و گفت: اتفاقا طي سه سالي كه آمريكا بيشترين تبليغ را عليه خطر صنايع هسته اي ايران به راه انداخت، نهادهاي اطلاعاتي آمريكا اعلام كردند، ايران هيچ گونه فعاليتي در زمينه توليد سلاح نداشته است.

وي با اشاره به نسل سوم و چهارم سلاحهاي هسته اي در دست ساخت آمريكا افزود: كساني كه اولين كاربران بمب اتمي بوده اند و اكنون نيز نسل هاي جديد بمب را آزمايش مي كنند، صلاحيت اظهارنظر پيرامون صنايع هسته اي ايران را ندارند.

متكي بسته هسته اي پيشنهادي ايران را حاوي راهكارهاي سياسي، اقتصادي، فرهنگي و امنيتي براي ايجاد ثبات و امنيت در منطقه و جامعه بين الملل توصيف و اظهار اميدواري كرد قدرتهاي بزرگ آن را به دقت مورد بررسي قرار دهند.

وزيرخارجه كشورمان در بحث پيرامون مسايل منطقه اي گفت: حل بحران لبنان در گرو فرمولي جامع الاطراف و برخاسته از درون اين كشور است و مداخلات عوامل خارجي به ويژه آمريكا امكان حل اين معادله چند مجهولي را مشكل مي كند.

وي همچنين برخورد غرب با دولت منتخب فلسطين را دوگانگي توصيف كرد و گفت: كساني كه وجود رژيم اشغالگر قدس را با منطق "ملت بي سرزمين و سرزمين بدون ملت" توجيه مي كنند، در اشتباه محض هستند چون اشغالگران در اروپا خانه و كاشانه داشتند.

متكي سياستهاي آمريكا در منطقه را شكست خورده توصيف كرد و گفت: پنج سال پس از اشغال عراق، هنوز آمريكاييها مردم اين كشور را با هواپيماهاي جنگي هدف قرار مي دهند در واقع آمريكاييها با مداخلات خود در خاورميانه، موجب رشد افراط گرايي و تروريزم شده اند.

پيتر رامزاور رييس فراكسيون پارلمان آلمان نيز ، ايران را كشوري مهم در تحولات منطقه دانست و گفت: علاقمنديم درخصوص مسايل عراق، لبنان، افغانستان، آسياي مركزي و... با هم مشورت كنيم.

وي يك جانبه گرايي آمريكا در نصب سيستم موشكي در اروپا را خلاف منافع مردم اين قاره توصيف كرد و نيز بهره برداري از صنايع صلح آميز هسته اي را حق ايران خواند و افزود: سوء تفاهم هسته اي ايران بايد از راه صلح آميز حل و فصل شود.

خبرنگار انتخاب مي افزايد؛ وزير امور خارجه عصر امروز پس از ديدار با پتر رامساور رئيس فراكسيون سوسيال مسيحي پارلمان المان و هيئت همراه گفت: موضوع مذاكرات دو جانبه ايران و امريكا فعلا در دستور كار نيست و مذاكراتي كه ممكن است مورد درخواست طرف هاي غربي باشد بحث درباره بسته پيشنهادي ايران به عنوان كاري چند جانبه با طرف هاي مختلف درباره موضوعات متنوع و مهمي است كه امروز در منطقه و فرا منطقه وجود دارد.

منوچهر متكي افزود: مذاكرات ايران و امريكا در چارچوب عراق و نوعا به صورت سه جانبه صورت مي گرفت كه بخاطر اقدامات نيروهاي خارجي به ويژه امريكا در كشتار مردم عراق و بمباران هوايي اين كشور به مقامات عراقي اعلام كرديم فعلا امادگي ادامه ان گفتگوها را نداريم.

متكي افزود: جمهوري اسلامي ايران با هدف كمك به طرف هاي ديگر براي برونرفت از بن بستي كه خود ان را ايجاد كرد اند و سياست هاي شكست خورده انها در افغانستان و عراق ،حسن نيت خود را در قالب پيشنهادهايي دراين بسته به طرف مقابل داده است.

وزير امور خارجه همچنين درباره محتواي مذاكراتش با هيئت پارلماني المان گفت: در اين ديدار بر ضرورت تداوم سرمايه گذاري هاي المان در ايران و راه هاي تحكيم روابط گفتگو شد.

متكي افزود: دراين ديدار درباره شرايط در اروپا و نيز منطقه از جمله در افغانستان،‌ عراق، لبنان و فلسطين بحث شد.

وزير امورخارجه با اشاره به بسته پيشنهادي ايران و نيز بسته پيشنهادي 1+5 كه تهران هنوز انرا رسما دريافت نكرده است گفت: ‌قطعا مي توان در اين بسته زمينه ها و عقايد مشتركي يافت.
 چهارشنبه 1 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 289]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن