تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):از حقيقت ايمان اين است كه حق را بر باطل مقدم دارى، هر چند حق به ضرر تو و باطل به نفع ت...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819730283




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

وزير سابق كشور مي گويد: ناپلئوني در مجلس راي اوردم. پورمحمدي: تا امروز لب به گلايه باز نكردم/ امانتدار خوبي بودم، از احمدي نژاد تشكر مي كنم / در انتخابات خيلي رنج كشيدم


واضح آرشیو وب فارسی:آفتاب: وزير سابق كشور مي گويد: ناپلئوني در مجلس راي اوردم. پورمحمدي: تا امروز لب به گلايه باز نكردم/ امانتدار خوبي بودم، از احمدي نژاد تشكر مي كنم / در انتخابات خيلي رنج كشيدم
خبرگزاري انتخاب : پورمحمدي گفت: فكر مي كنم از فرصت ها خوب استفاده كردم؛ در هيأت دولت چندين قانون باقي مانده را به آقاي داوودي گفتم. ديروز نيز متني را درباره امنيت ملي نوشتم و خدمت مقام معظم رهبري دادم.


وزير سابق كشور گفت: توفيق خدمت از الطاف الهي است و از رئيس جمهور تشكر مي كنم كه در اين دوران اختيارات زيادي به من داد.

به گزارش خبرنگار سياسي خبرگاري انتخاب، مصطفي پورمحمدي در مراسم توديع خود و معارفه مهدي هاشمي به عنوان سرپرست جديد وزارت كشور در تالار بزرگ اين وزارتخانه ضمن تلاوت آياتي از قرآن مجيد با مضمون صبر و استقامت افزود: از همه مسئولاني كه به اين مراسم تشريف آوردند همكاران پرتلاشم در وزارت كشور، استانداريها، ثبت احوال و ديگر مجموعه هاي اين وزارتخانه بسيار ممنون هستم و بر بنده منت گذاشتند.

پورمحمدي خطاب به حضار گفت: با حضور خودتان از خدمت و خدمتگزاري تجليل كرديد و تكريم از بندگان خدا كرديد كه اميدوارم خداوند اجرتان را روزافزون گرداند.

وزير سابق كشور با اشاره به ايام شهادت حضرت زهرا(س) افزود: تلاش كنيم چون آن بانوي گرامي اسلام زندگي كنيم تا چون او بتوانيم از زندگي وداع كنيم.

پورمحمدي گفت: اين برنامه (توديع) تاكنون براي من سه بار انجام شده است.

وي افزود: آنچه مهم است اينكه انسان وظيفه اش را خوب و به نحو احسن انجام دهد.

وي با بيان اينكه از روز اول يادم نمي آيد كه كاري را پذيرفته باشم و در اين راستا حركت نكرده باشم افزود: سال 57 با دستور يكي از بزرگان به خوزستان رفتم و تا وقتي كه به من نگفتند ،آنجا را ترك نكردم و فكر نمي كنم تاكنون كاري را با عهده خودم پذيرفته و انجام داده باشم.

پورمحمدي گفت: هيچ گاه كاري را كه برعهده من گذاشته بودند به صورت صوري و ظاهري انجام ندادم يا به قول معروف حس آن را نگرفتم بلكه تا جايي كه مي توانستم آن را به نحو احسن انجام دادم.

وزير سابق كشور افزود:‌ به من خيلي اظهار لطف شد و از همه تشكر مي كنم و ان شاء ا... بتوانم شكر اين نعمت را به جا آورم.

وي تصريح كرد: از رييس جمهور تشكر مي كنم كه مجال خدمت در اختيار من قرار داد و البته من نيز مضايقه نكردم و سعي كردم امانتدار خوبي باشم.

پورمحمدي گفت: فرهنگ خدمت بايد در كشور عمومي و جاري شود و در اين زمينه خيلي تلاش كردم.

وزير سابق كشور گفت: در انتخابات خيلي رنج كشيدم، شايد نياز نباشد بازگو كنم اما بايد گفت يكي از كارهاي بزرگ تعامل، همزباني و از حق خود گذشتن است.

مصطفي پورمحمدي افزود: همه مسئولان بايد دست به دست همه دهند تا همدلي و از خود گذشتن در جامعه نهادينه شود تا اين كار انجام نشود پيشرفت نخواهيم كرد.

وي با اشاره به اينكه فرهنگ خدمت بايد در كشور نهادينه شود گفت: در دوران مسئوليتم كاري را كه مي گفتم جلوتر از همه اجرا مي كردم و در راستاي آن حركت مي كردم و مي دويدم.

پورمحمدي افزود: مهمترين و گسترده ترين نهاد كشور يعني وزارت كشور است كه يك سوم مديريت كشور را بر دارد و بايد فرهنگ خدمت مردم و از خودگذشتن را در اين وزارتخانه نهادينه كنيم.

وي گفت: در كنار ايجاد فرهنگ خدمت احساس مي كنم بايد تشويق كنيم احترام بگذاريم و تكريم كنيم؛ يك جا اگر نياز باشد بايد تلنگري بزنيم اما بدانيم مخاطبان ما انسان هستندبايد با آنها با تكريم برخورد كنيم.

پورمحمدي با بيان اينكه در اين وادي كاستي هايي داريم گفت: ما از حوزه كارشناسي خوبي برخورداريم اما فكر مي كنم هنوز براي اداره كشور از اين حوزه به خوبي استفاده نمي شود.

وي افزود: تزلزل در تصميم ، سم مهلك براي نظام است حتي اگر آن تصميم غيركارشناسي هم باشد بايد با قاطعيت اجرا شود.

وزير سابق كشور گفت: بايد به كار كارشناسي شده بها دهيم اين فرهنگ با ديكته و تحميل پيش نمي رود.

وزير سابق كشور با تاكيد برا ينكه احترام به قانون بسيار مهم است گفت ؛ قانون وسيله نيست در مقاطعي حتي هدف است؛ بعضي وقتها فكر مي كنيم قانون مستمسك نيست؛ نه خير ما قانون را شرع مي دانيم . اصل بايد قانون باشد و سپس احكام شريعت را انجام دهيم.

پورمحمدي افزود: نمي شود به حساب نظام اسلامي ، از قانون سرباز زد.

وي با بيان اينكه سعي كنيم از قانون تفسير راحت و روان كنيم گفت: سعي كنيم اين نظام ديوانسالاري را در جهت خدمت به مردم روانسازي كنيم و اين يكي از راههاي اساسي خدمت به مردم است.

پورمحمدي افزود: نوآوري ، خلاقيت ، ابتكارات و روشهاي جديد را سعي كنيم با جديت دنبال كنيم زمان به تندي مي گذرد فرصت نداريم.

وي گفت: بعضي مواقع دوستان خرده مي گرفتند كه چرا اينقدر در اجراي خلاقيت ها عجله داري؟ مي گفتم فرصت ها محدودند و مانند ابر گذرا.

پورمحمدي افزود: فكر مي كنم از فرصت ها خوب استفاده كردم؛ در هيأت دولت چندين قانون باقي مانده را به آقاي داوودي گفتم. ديروز نيز متني را درباره امنيت ملي نوشتم و خدمت مقام معظم رهبري دادم.

وزير سابق كشور گفت: در جلسات كميسيون امنيت ملي مجلس نيز بحث هايي را مطرح كرديم و امروز صبح نيز در جلسه شوراي امنيت ملي حاضر شدم، تا جايي كه مي توانستم از فرصت هايم استفاده كردم.

پورمحمدي افزود: نكته اي كه بايد در وزارت كشور اجرا شود اين است كه نظام اجرايي كشور بايد شفاف باشد.

وي گفت: معتقدم مديران نظام بايد در اتاق شيشه اي بنشينند و خلاق و با برنامه باشند.

پورمحمدي با بيان اينكه اين حقوق عامه و اساسي مردم است افزود: البته در حوزه امنيتي به كسي توضيح نمي دهيم و اسرار نظامي و تجهيزات را به كسي نمي گوييم.

وي گفت: اما اداره حكومت حق مردم است بايد در اتاق شيشه اي و قابل بررسي و قابل حساب و كتاب براي مردم باشد.

پورمحمدي افزود: روز اول كه آمدم گفتم قانون انتخابات ، قانون احزاب و شوراها بايد اصلاح شود و اين كار نيز صورت گرفت.

وي گفت: در حوزه امنيتي بايد بسيار مراقب بود و كارها به قوت انجام شود اما بايد حريم آن را جدي گرفت اين حريم، آب مورد نياز زندگي مردم است.

پورمحمدي افزود: در موفقيت ها و اين اموري كه عرض كردم تعالي ، همكاري ، تقويت روحيه جمعي ،‌گذشت و حسن ظن از اصول كار است نه از فروع و مستحبات كار.

وي گفت: دنيا را هم بدون كار جمعي نمي توان اداره كرد مدل دنيا نيز مدل اداره جمعي است و دوره آدم هاي كار گذشته است.

پورمحمدي افزود: در حوزه مديريت كار جمعي و تيمي است كه جواب مي دهد وزارت كشور بايد نماد اين همگرايي باشد .
وي گفت: از استانداران خواسته بودم اگر ديگري خواست گزارش دهد، بگذارند گزارش دهد. اگر ديديد منابع به بخش ديگري مي رود، بگذارند برود، فقط به فكر انجام كار و خدمت به مردم باشند.

وزير سابق كشور افزود: بايد در اين راه سعه صدر، گذشت، حلم، بردباري داشت و بايد از خودمان و مسير شبكه اجرايي وزارت كشور شروع كرد .

پور محمدي گفت: مديريت در شرايط خاص به جسارت ويژه نياز دارد . مدير بايد توان تصميم گيري خوبي داشته باشد .اما بدانيد جسارت در جايگاه مديريتي مصاحبه وتدبير مي خواهد .

وي افزود: در حوزه مديريتي جسارت يك ضرورت است اما در كنارش تدبير و محاسبه دقيق مي خواهد والا حتما كشور و منافع مردم را به مخاطره خواهد انداخت .

پور محمدي گفت: نبايد دقت و محاسبه فداي سرعت شودزيرا عوامل به شدت برروي هم تاثير مي گذارند. سرعت امر مطلوبي است ، رقابت قدرت تكنولوژي و رقابت در دنيا امر جدي است اما توجه داشته باشيم كه دقيق ترين دستگاه هاي محاسباتي اينها را تنظيم مي كنند .

وي افزود: سرعت بدون اندازه گيري خطر آفرين است و مامديران بايد به اين امر توجه كنيم .

پور محمدي گفت: ما به يك تعامل وسيع در حوزه هاي كلان كشور نياز داريم ، دستگاه اجرايي زماني موفق خواهد شد كه همپاي مجلس حركت كند .

وي افزود: حقوق و حريم همه محترم است اما اگر مي خواهيم براي مردم كاركنيم اين مهم در تعامل رخ مي دهد و خدا را شكر در تعامل با مجلس بوده ايم .

پور محمدي گفت: حتي درپاسخ به نمايندگاني كه از من سئوال كردند سعي كردم تا امروز لب به گلايه باز نكنم. البته من هم ناپلئوني در مجلس راي اوردم اما وظيفه خود مي دانستم براي پيشرفت تعامل داشته باشم .

وي افزود: در انتخابات خيلي رنج كشيدم شايد نياز نباشد بازگو كنم ولي نياز كار بزرگ تعامل، همزباني و از حق خود گذشتن مي خواهد و بايد اين را نهادينه كرد .

پور محمدي در بخش ديگري از سخنان خودگفت: امروز افكار عمومي و رسانه ها تعيين كننده اند از رسانه ها غفلت نكنيم، رسانه ها بايد در خدمت مديريت كشور باشند و اينجانب سعي كردم تعامل با رسانه ها را هماهنگ كنم.

وي افزود: در رده هاي وزارت كشور با رفاقت و صميميت كارها پيش مي رود؛ جايي كه خشونت است بايد ايستاد اما هزار دوست كم است و يك دشمن زياد.

پور محمدي گفت: بنده كوچكي هستم و قادر به شكر گذاري نيستم سخت گرفتم اما اميدوارم همكاران مرا ببخشند چون نتوانستم كاري براي آنها انجام دهم .

وي افزود: يك كاري را كه شروع كرديم بحث مسكن همكاران بود كه آنرا سامان داديم (تشويق حضار)

پور محمدي گفت: خرسندم بگويم موضوع مسكن همكاران تثبيت شد و همه مراحل قانوني را پشت سر گذاشت و در مراحل اجرايي است .

وزير سابق كشور در پايان افزود: وفا كنيم و ملامت كشيم و خوش باشيم كه در طريقت ما كافريست رنجيدن.
 چهارشنبه 1 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 350]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن