تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):بهترين علم آن است كه مفيد باشد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805579483




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مشروح نشست خبري وزراي خارجه ايران و غنا؛ متكي: بادرخواست سفر سولانا موافقت شد/بسته پيشنهادي ايران با استقبال روبرو شده


واضح آرشیو وب فارسی:آفتاب: مشروح نشست خبري وزراي خارجه ايران و غنا؛ متكي: بادرخواست سفر سولانا موافقت شد/بسته پيشنهادي ايران با استقبال روبرو شده


------------

وزير امور خارجه گفت: اخيراً خاوير سولانا مسئول سياست خارجي اتحاديه اروپا درخواست كرده است در سفري به ايران، بسته پيشنهادي گروه پنج به علاوه يك را به مسئولان ايراني ارائه كند كه با اين درخواست موافقت شده است.

به گزارش خبرنگار انتخاب، منوچهر متكي در مصاحبه مطبوعاتي مشترك با وزير امور خارجه غنا افزود: بعد از آنكه در زمينه جزئيات اين سفر و تاريخ آن توافقي صورت بگيرد، مراتب به اطلاع عموم خواهد رسيد.

متكي همچنين در پاسخ به سوالي درباره جزئيات بسته پيشنهادي ايران در زمينه هاي گوناگون گفت : اين بسته به طرف هاي مختلف از جمله دبيركل سازمان ملل و شوراي امنيت ارائه شده است و در روزهاي آينده به كشورهاي ديگري هم ارائه خواهد شد.

وزير امور خارجه گفت : خوشحاليم كه بر اساس اطلاعات دريافت شده، اين بسته مورد توجه و بررسي بعضي طرف ها قرار گرفته و طبيعي است كه اين تعامل با بسته پيشنهادي زمينه را براي بررسي بسته پيشنهادي طرف هاي مقابل ايجاد مي كند.

وزير امور خارجه در ادامه مصاحبه مطبوعاتي مشترك با همتاي غنايي خود گفت: يكي از اهداف سفرهاي جورج بوش و مقامات امريكايي به منطقه ايجاد اختلاف ميان كشورها، تقويت حضور تهديدآميز و ناامن كننده نيروهاي امريكايي در منطقه و در مقطع كنوني، حمايت از ناامني و بي ثباتي در لبنان و جلوگيري از به ثمر رسيدن تلاش هاي مختلف براي حل بحران اين كشور است.

منوچهر متكي با اشاره به اينكه در ماه هاي گذشته، رئيس جمهور امريكا دو بار و وزير امور خارجه اين كشور پانزده بار به منطقه سفر كردند افزود: هدف اصلي از اين سفرها تلاش براي جلب حمايت از رژيم نامشروع صهيونيستي در منطقه است و همين اقدام نشان دهنده شرايط دشواري است كه اين رژيم در منطقه با آن رو به روست.

وي اضافه كرد: عبور از جنازه هاي فراوان زنان، كودكان و مردم فلسطين براي شركت در جشن شصتمين سالگرد تحميل رژيم صهيونيستي، دليلي بر مشاركت آنها در اين جنايات است.

متكي گفت: در شرايطي كه نابساماني هاي دروني از يك سو و فشار در منطقه به حد تنفر از اين رژيم از سوي ديگر، اوضاع را براي رژيم صهيونيستي سخت كرده است، اين سفرها براي جلب حمايت از رژيم صهيونيستي در منطقه صورت مي گيرد.

وزير امور خارجه كشورمان صبح امروز در ادامه نشست مطبوعاتي مشترك با اوسي آجي وزير خارجه غنا گفت : جمهوري اسلامي ايران سال جاري را سال ارتقاي همكاري ها با آفريقا قرار داده و برنامه هاي مهمي پيش بيني شده كه مهم ترين آنها نشست مشترك وزيران خارجه ايران و آفريقا براي آماده سازي اجلاس سران ايران و كشورهاي آفريقايي است.

متكي گفت : مجموعه آفريقا در قالب اتحاديه با مجموعه هاي مناطق ديگر و كشورهاي مهمي چون هند ‍‍‍، ژاپن و تركيه برنامه هاي خوبي براي همكاري تدوين كرده اند و در اين راستا معرفي ظرفيت هاي همكاري ايران و آفريقا هم زمينه ساز همكاري هاي جديد خواهد بود.

وزير خارجه غنا هم در اين نشست مطبوعاتي با اشاره به معادن و منابع طبيعي و زمينه هاي خوب كشاورزي در غنا و نيز امكانات تجارت در اين كشور، مشاركت ايران در اين طرحها را مهم دانست و ابراز اميدواري كرد كه يادداشت تفاهم اين همكاري ها در كميسيون مشترك همكاري تهران - آكرا آماده شود.

وزير خارجه غنا گفت : ما مي خواهيم دوستاني داشته باشيم كه ما را به سوي پيشرفت و توسعه حركت دهند.

اوسي آجي با اشاره به اينكه وي و هيئت همراه براي امضاي موافقتنامه اي براي همكاري در مجامع بين المللي و زمينه هاي مورد علاقه دو كشور به ايران سفر كرده اند اظهارداشت : اين موافقتنامه هر سال به روز خواهد شد.

وزير خارجه غنا از اينكه آفريقا هم اكنون در تجارت خارجي دويست ميليارد دلاري ايران سهم چنداني ندارد ابراز تاسف كرد و گفت : بايد كمك كرد تا اين سهم افزايش يابد.

وي با اشاره به اينكه غنا هم اكنون براي توسعه معادن و ذخائر نفت و گاز نياز به فناوري و سرمايه گذاري دارد گفت : جمهوري اسلامي ايران با صد سال تجربه در زمينه استخراج نفت ، انتخاب خوبي در اين زمينه است.

وزير خارجه غنا همچنين خواستار آن شد كه ايران در غنا به ساخت نيروگاه و نيز به ساخت كارخانه خودرو بپردازد در اين كشور بپردازد ، زيرا با توجه به موقعيت استراتژيك غنا و اينكه در بخش هاي مركزي ، غربي و شرقي آفريقا كارخانه خودروسازي وجود ندارد ساخت اين كارخانه بسيار مفيد و موثر خواهد بود.

وي افزود : همكاري دو كشور در زمينه موضوعات سياسي هم مي تواند مفيد باشد زيرا مشورت و همفكري و حمايت از يكديگر در مجامع بين المللي مي تواند به نفع هر دو كشور باشد.

وي افزود : در شرايط جهاني شدن ، صداي يك كشور به تنهايي شنيده نمي شود.

وزير خارجه غنا گفت : پس از شكل گيري محورهاي همكاري آفريقا - هندوستان، افريقا - برزيل، افريقا - چين ، افريقا - تركيه و افريقا - ژاپن اكنون نوبت ايران فرارسيده است و اميدواريم توسعه اين همكاري از همين امروز شروع شود.
 چهارشنبه 1 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 289]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن