تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس به نيازمند كمك مالى كند و با مردم منصفانه رفتار نمايد چنين كسى مؤمن حقيقى اس...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815595304




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

معاونت حقوقي رييس جمهوري بر اجراي سريع قانون مديريت خدمات كشوري تاكيد كرد


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: معاونت حقوقي رييس جمهوري بر اجراي سريع قانون مديريت خدمات كشوري تاكيد كرد
سياسي. قوه مجريه. هيات دولت. معاونين = معاونان
سرپرست معاونت حقوقي و امور مجلس رياست جمهوري با اشاره به تصويب نهايي قانون خدمات كشوري بر اجراي سريع اين قانون تاكيد كرد.

مجيد جعفرزاده روز سه شنبه در سمينار آموزشي تبيين و تشكيل قانون مديريت خدمات كشوري افزود: به روزرساني و ارائه آموزش‌هاي ضمن خدمت به افراد حقوقي ضروري است.

به گزارش ايرنا به نقل از پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري، وي ابراز اميدواري كرد: با به روز رساني قوانين بسياري از خلاء‌هاي موجود برطرف و ارتقاء بهره وري در دستگاه‌ها ايجاد شود.

جعفر زاده اظهار داشت: با وجود ايراداتي كه قبل از تصويب نهايي قانون از سوي دولت گرفته شد اما اكنون كه تصويب شده بايد تلاش كنيم تا هر چه سريع تر و دقيق تر آن را اجرايي كنيم و اين مهم كمك و همت بالايي نياز دارد تا حداقل قانون به درستي اجرا شود.

وي محورهاي مستتر در اين قانون را مورد ارزيابي قرار داد و گفت: در اين قانون سه محور را مي‌توان لحاظ كرد. اول آنكه بيان‌كننده نقش دولت و حاكميت در اداره امور جامعه است. دوم اينكه به تغيير ساختار اداري دولت و تشكيلات حقوقي و دستگاه‌ها توجه شده و سوم، اداره امور استخدامي و حقوق و مزاياست.

جعفرزاده جايگاه نهادهاي حقوقي در دستگاه‌هاي دولتي را كمرنگ و بعضا بي اثر و كم اثر عنوان كرد و افزود: وقتي جايگاه نهادهاي حقوقي در دستگاه هاي دولتي بررسي مي‌شود، مي‌بينيم كه پر از مشكلات مشهود است و جاي تامل دارد كه كشورهاي پيشرفته از اين رهگذر در رابطه با جايگاه حقوقي چگونه عمل كرده اند. از اين رو معتقديم كه معاونت حقوقي، معاونان و مديران كل وزارت خانه‌ها با دستورالعمل خيلي موفق نخواهند بود بلكه بايد اعتقاد دست جمعي باشد تا بتوان كار را به سرمنزل مقصود رساند.

سرپرست معاونت حقوقي و امور مجلس رياست جمهوري بر لزوم تغيير بسياري از قوانين مربوطه اشاره و اظهار كرد: در وزارتخانه‌ها و دستگاه‌ها به قوانين منسوخه و قوانيني كه كارهايي خود را از دست داده‌اند يا قابليت اجرا ندارند بر مي‌خوريم كه اين قوانين بايد تغيير داده و اصلاح شوند.

جعفرزاده با بيان اينكه در ايران مجموعه قوانين، متعدد، مطول، فربه و بعضا ناكارآمد است، افزود: در كشور ما قوانين متعددي وجود دارد كه روز به روز افزايش مي‌يابد و يا دچار تغيير كلي مي‌شود، مثلا در قانون شهرداري بيش از ‪ ۱۵۵‬ماده قانوني وجود دارد كه ‪ ۹۵‬درصدي كارآمد نيست.

وي تصريح كرد: از اين رو با توجه به تغييراتي كه در مباحث قانوني وجود دارد براي كارشناسان حقوقي لزوم به روز رساني و آموزش ضمن خدمت و مطلع شدن از قوانين جديد بيش از پيش احساس مي‌شود.

جعفرزاده در پايان ابراز اميدواري كرد قوانين كشور به روز رساني شوند و در بخش‌هايي كه خلاء‌هاي قانوني در آنها وجود دارد اين خلاء‌ها هر چه سريع تر رفع شود.

سمينار آموزشي تبيين و تشكيل قانون مديريت خدمات كشوري صبح امروز با حضور جمعي از مديران ، كارشناسان و حقوقدانان دستگاه‌هاي اجرايي سراسر كشور در سالن اجتماعات برق منطقه‌اي تهران برگزار شد.

---> ايرنا
 سه شنبه 31 ارديبهشت 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 386]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن