تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 8 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع): با علما معاشرت كن تا علمت زياد، ادبت نيكو و جانت پاك شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813067775




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

انگليس در انديشه حضور نظامي دائمي در عراق همانند آمريكا


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: انگليس در انديشه حضور نظامي دائمي در عراق همانند آمريكا
سخنگوي وزارت امور خارجه انگليس با اشاره به تصميم كشورش براي ادامه حضور نظامي در عراق،اعلام كرد: حضور انگليسي ها در عراق به مذاكرات آمريكايي ها و عراقي ها بستگي دارد.

ور به گزارش خبرگزاري مهر،"جان ويلكس" درگفتگو با روزنامه "الشرق الاوسط"، اعلام كرد: انگليس درجنوب عراق باقي خواهد ماند و درحال حاضر براي ايجاد روابط طبيعي بين لندن و بغداد به دور از هرگونه تصميمات، اشغالگري و بند هفتم منشورسازمان ملل متحد تلاش مي كند.

وي در ادامه تاكيد كرد: همگان از وجود مذاكرات واشنگتن و بغداد درباره امضاي توافقنامه اي درباره آينده حضور نظامي آمريكا درعراق مطلع هستند.

سخنگوي وزارت امورخارجه انگليس خاطرنشان كرد: انگليس ارتباطي با اين مذاكرات ندارد؛اما پس از پايان آن با عراقي ها درباره آينده حضور نظامي انگليس درعراق و تصميم دولت نوري المالكي براي روابط نظامي با انگليس مذاكراتي انجام خواهيم داد.

وي با اشاره براين موضوع كه درخلال پنج سال گذشته انگليس بر جنوب عراق و به طور مشخص بر بصره متمركز بود و حضور انگليس درجنوب ادامه خواهد يافت، خاطرنشان كرد: اما درحال حاضر ما خواهان تقويت و گسترش روابط درهمه زمينه هاي مختلف سياسي، اقتصادي و فرهنگي با دولت عراق به طور كلي و نه فقط در جنوب هستيم و اين مسئله از طريق استراتژي جديد با هدف تقويت روابط دوجانبه با كشورعراق كه از منابع سرمايه گذاري فراوان و منابع نفتي بسيار زياد برخوردار است، انجام خواهد شد.

وي درادامه فاش كرد: لندن درخلال هفته هاي اخير،مسئولان بلندپايه عراقي به ويژه مسئولان استان بصره بعد از پيروزي عمليات موسوم به "صوله الفرسان" را به حضور پذيرفت كه از جمله آن استاندار بصره، اعضاي شوراي اين استان بودند و نشستهاي زيادي با آنان با حضور "گوردون براون" نخست وزير انگليس با هدف تشويق سرمايه گذاران عربي و غيرعربي براي سرمايه گذاري دراين شهر برگزار شد.

درحالي انگليس به مذاكرات آمريكا و عراق در چارچوب توافقنامه امنيتي بين بغداد و واشنگتن براي همكاري طولاني مدت چشم اميد بسته است كه مردم عراق و شخصيتهاي سياسي اين كشور مخالفت خود را با اين توافقنامه اعلام كردند.

گفته مي شود، هدف اصلي اين توافقنامه حضور دائمي آمريكا درعراق و كنترل و تسلط برآن است.
 سه شنبه 31 ارديبهشت 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 400]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن