تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 7 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):به وسيله من هشدار داده شديد و به وسيله على عليه ‏السلام هدايت مى‏يابيد و به وسي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798075123




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مديركل نامنويسي و حسا‌هاي انفرادي تأمين‌اجتماعي خبرداد؛آغاز پروژه پرونده الكترونيك در سازمان تامين اجتماعي


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: مديركل نامنويسي و حسا‌هاي انفرادي تأمين‌اجتماعي خبرداد؛آغاز پروژه پرونده الكترونيك در سازمان تامين اجتماعي
مديركل نامنويسي و حسابهاي انفرادي تأمين‌اجتماعي اجراي پروژه پرونده الكترونيك را تحولي جدي در خدمات تامين اجتماعي مي‌داند كه سهولت در دسترسي به اطلاعات و كاهش آسيب پذيري و ارتقاي امنيت اطلاعات از اهداف اجراي اين پروژه است.


به گزارش خبرگزاري فارس، به گفته سعيد حسيني، مدير پروژه پرونده الكترونيك تأمين‌اجتماعي، اجراي اين پروژه حاصل مطالعات و بررسي‌هاي كارشناسي فراوان در تأمين اجتماعي است. اين پروژه در شعب 6 و 27 تهران به صورت پايلوت به اجرا درآمده است و بزودي در ساير شعب تهران نيز اجرايي خواهد شد.

حسيني اجراي پروژه پرونده الكترونيك را به دو بخش تقسيم مي‌كند: پرونده‌هاي جديد و پرونده‌هاي گذشته.

پرونده‌هاي جديد متعلق به افرادي است كه به تازگي تحت پوشش تأمين‌اجتماعي قرار مي‌گيرند و به عنوان بيمه‌شده اصلي نام‌نويسي مي‌شوند.

پرونده‌هاي گذشته نيز مربوط به بيمه‌شدگان فعلي تأمين‌اجتماعي است كه پرونده‌هاي آنان از سنوات قبل تشكيل شده و با گذشت زمان بر صفحات اين پرونده‌ها افزوده مي‌شود.

الكترونيكي شدن پرونده‌‎هاي تأمين‌اجتماعي مزاياي فراواني دارد كه سهولت دسترسي به اطلاعات بيمه‌شدگان در شعب سراسر كشور و حذف بسياري از كارهاي غير ضروري ازجمله اين مزايا است. علاوه بر اينكه الكترونيكي شدن پرونده‌ها مقدمه‌اي براي ارائه خدمات غيرحضوري خواهد بود.

مديركل نام‌نويسي و حسابهاي انفرادي سازمان تأمين‌اجتماعي علاوه بر مزاياي فراوان، الزام قانوني را از ديگر عوامل اجراي پروژه پرونده الكترونيك مي‌داند كه با مصوبه آبان ماه سال 91 هيئت مديره تأمين اجتماعي بوجود آمده است.

حسيني وجود 280 نوع سند در پرونده‌هاي بيمه‌شدگان را باعث پيچيدگي اجراي پروژه مي‌داند و مي‌گويد كه اين 280 نوع سند در 27 كلاسه جاي گرفته‌اند. براي اجراي اين پروژه از سازمان‌هاي مختلف بازديد و با شركت‌هاي آرشيوينگ مشورت شده است.

در حال حاضر پرونده‌هاي بيمه‌شدگان تأمين‌اجتماعي در بايگاني‌هاي شعب اين سازمان در سراسر كشور نگهداري مي‌شوند. با توجه به اينكه بيمه‌شدگان در ايام اشتغال به كار در كارگاه‌ها و شهرهاي مختلف به فعاليت مي‌پردازند، سوابق آنان نيز در شعب متعدد بايگاني مي‌شود.

گردآوري سوابق بيمه‌اي از شعب متعدد و سوابقي كه گاهي مربوط به دهها سال قبل است باعث بروز مشكلات و نارضايتي‌هاي فراوان براي بيمه‌شدگان در آستانه بازنشستگي مي‌شود.

بر اساس آمار و ارقامي كه مدير پروژه پرونده الكترونيك تامين اجتماعي ارائه مي‌دهد در حال حاضر بيش از 31 ميليون پرونده فني بيمه‌شدگان، مستمري‌بگيران و كارگاه‌هاي تحت پوشش تامين اجتماعي در شعب اين سازمان موجود است. اين پرونده‌ها به طور ميانگين داراي 80 برگ هستند كه به معني وجود حدود 2 ميليارد و 500 ميليون سند است كه بايد در اين پروژه اسكن شوند.

حفظ اين اسناد كه از دهها سال قبل در بايگاني‌هاي تأمين‌اجتماعي نگهداري مي‌شوند باعث بروز مشكلات و تنگناهاي فراوان شده است.

به گفته مديركل نامنويسي و حسابهاي انفرادي سازمان تأمين‌اجتماعي اگر براي نگهداري هر 100 پرونده به يك متر فضا نياز باشد؛ بالغ بر 30 هزار متر مربع فضاي اداري به بايگاني‌هاي تامين اجتماعي اختصاص داده شده است و تعداد زيادي از كاركنان تأمين‌اجتماعي نيز به نگهداري، جمع آوري و ارائه اين اسناد مشغول هستند.

انتهاي پيام/

چهارشنبه 27 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 246]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن