تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس مى خواهد دعايش مستجاب و اندوهش برطرف شود، به تنگدست مهلت دهد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798235763




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

خدمت‌رسانی ماموران شهرداری ۳ استان در مسیر نجف به کربلا/ نصب تصاویر سردار سلیمانی و شهید حججی روی موکب‌ها


واضح آرشیو وب فارسی:ایلنا: گزارش ایلنا از پیاده‌روی اربعین؛ خدمت‌رسانی ماموران شهرداری ۳ استان در مسیر نجف به کربلا/ نصب تصاویر سردار سلیمانی و شهید حججی روی موکب‌ها
خدمت‌رسانی ماموران شهرداری ۳ استان در مسیر نجف به کربلا/ نصب تصاویر سردار سلیمانی و شهید حججی روی موکب‌ها

حضور برخی سازمان‌ها و ادارات ایرانی در اربعین، مشارکت و همکاری توافقی با همتای عراقی در راستای بهبود خدمت‌رسانی به زائران است. به گزارش خبرنگار اعزامی ایلنا، یکی از جاذبه‌های سیاحتی مسیر نجف به کربلا تنوع غذاهای رنگارنگ بدون هزینه است. شبکه‌های اجتماعی از قبیل اینستاگرام که ماهیتا برای نمایش جذابیت‌های بصری زندگی کاربران طراحی شده از یک سو و جاذبه‌های غذایی این سفر زیارتی از سوی دیگر منجر به اشتراک‌گذاری این بخش از تجربه زائران کربلا شده است. 

5
آنچه در مسیر جلب توجه می‌کند موکب‌های مجلل ایرانی است که سال تاسیس آنها از ۲۰۱۵ عدول نمی‌کند. موکب‌هایی با ظاهر زیبا و غذاهای مجلل که در کنار موکب‌های عراقی با قدمت ۱۰۰ سال بنا شده‌اند.
2
برخی سازمان‌ها و ادارات رسمی کشور مانند آستان قدس رضوی، شهرداری تهران، ستاد اجرایی فرمان امام، شهرداری مشهد در سال‌های اخیر اقدام به احداث و یا در اختیار قرار دادن امکانات به هیات‌های مذهبی برای احداث موکب کرده‌اند. موکب‌های فاخر عمدتا متعلق به برخی دستگاه‌های ایرانی است که برنامه‌های متنوع فرهنگی را نیز در سال‌های اخیر به برنامه ‌های غذایی اضافه کرده‌اند.
3
پوشش یک سره مشکی ایرانیان حاضر، استفاده از پوسترهای یک شکل که عبارت «تک تک قدم‌هایم را نذر آمدنت می‌کنم» بر روی آن نقش بسته، تصاویر مقام رهبری و شهید حججی بر روی کوله‌های زائران نشان‌دهنده هویت جمعی ایرانیان است. تصویر قاسم سلیمانی و شهید حججی در حالی بر دیوار موکب‌های ایرانی خودنمایی می‌کند که زوار عراقی با تصاویری از اعضای خانواده‌شان که شهید شدند، موکب‌هایشان را زینت داده‌اند. حضور برخی سازمان‌ها و ادارات ایرانی در اربعین، مشارکت و همکاری توافقی با همتای عراقی در راستای بهبود خدمت‌رسانی به زائران است.
4
در گفت‌و‌گوی خبرنگار ایلنا با ماموران شهرداری تهران، یزد و مشهد که در نجف و مسیر نجف تا کربلا مشغول به نظافت مسیر پیاده‌روی بودند، به خوبی متوجه خلوص نیت این افراد می‌شویم. آنها از پاداش‌های ۲۰۰ تا ۳۰۰ تومانی و تقبل کردن هزینه سفر از سوی سازمان متبوع گفتند اما مشخصا از خدمت به زوار لذت می‌بردند. در گفت‌وگو با مسئولان سفارت ایران در عراق به خوبی می‌شد متوجه نارضایتی طرف عراقی از این حضور متحد الشکل ایرانی‌ها شد. به گفته میر مسعود حسینیان سرکنسول ایران در کربلا، مقامات عراقی از اینکه مسئولان ایرانی حضور ۱۲۰۰ مامور شهرداری تهران در کربلا را رسانه‌ای کرده بودند، ابراز نارضایتی کرده‌اند و همین مساله منجر به لغو سایر امکاناتی شده که ایران متقاضی آن بوده است.
8
خسروی مسئول موکب آستان قدس که در نزدیکی عمود ۳۵۰ واقع شده از ابراز نارضایتی برخی موکب‌داران عراقی گفت. وی که از ۳ سال پیش مسئول موکب آستان در مسیر پیاده روی بوده بر عمل به بیانات رهبری تاکید ویژه‌ای دارد. خسروی معتقد است همان‌طور که مقام رهبری تاکید کرده‌اند نباید میزبانی اربعین را از عراقی‌ها گرفت. وی در پاسخ به این سوال که چطور می‌توان با هزینه بالای موکب آستان در کنار وسعت چشم‌گیر آن به این مساله پایبند بود، گفت: ما برای همین منظور از خود عراقی‌ها کمک می‌گیریم. خسروی گفت: ما قرار بود وای فای مجانی در اختیار زوار قرار دهیم اما به توصیه دوستان عراقی این کار را نکردیم. آنها از اینکه زوار و موکب‌داران به جای توجه به مسیر و کارشان دائما مشغول  تلفن‌های همراهشان باشند ناراضی بودند از این جهت ما دکل وای فای را از مجموعه خود حذف کردیم.
12
حجم بالای تبلیغات سیاسی در این مراسم و استفاده از تصاویر سردار سلیمانی و شهید حججی از سوی زوار و موکب‌های ایرانی در کنار رشد حضور ایرانیان چشمگیر است. گزارش از سارا ریاضی








۱۳۹۶/۰۸/۱۸ ۱۴:۳۵:۳۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایلنا]
[مشاهده در: www.ilna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 89]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن