تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هرگاه مؤمن به برادر [دينى] خود تهمت بزند، ايمان در قلب او از ميان مى رود، همچنان كه نم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798190322




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نیویورک تایمز: ترامپ به دنبال جلوه دادن عدم پایبندی ایران به برجام است


واضح آرشیو وب فارسی:عصر ایران: نیویورک تایمز: ترامپ به دنبال جلوه دادن عدم پایبندی ایران به برجام است
یک روزنامه آمریکایی گزارش داد که دونالد ترامپ از این‌که مشاوران امنیت ملی او راهکاری برای این‌که چگونه آمریکا می‌تواند از برجام خارج شود در اختیار او قرار ندادند کلافه است و آن‌ها را موظف کرده است تا راهکاری را برای اعلام عدم پایبندی ایران به برجام ارائه دهند.


به گزارش ایسنا، روزنامه نیویورک تایمز در گزارشی نوشت: مقامات آمریکایی به متحدان خود اعلام کرده‌اند که برای از سرگیری مذاکرات با ایران آماده شوند یا در غیر این صورت آمریکا از برجام خارج خواهد شد و بنابر گفته چند مقام وزارت خارجه آمریکا این کشور در مورد احتمال دسترسی به سایت‌های نظامی ایران گفت‌وگوهایی را با بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی آغاز کرده است.


روز چهارشنبه خبرگزاری آسوشیتدپرس، به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داده بود که ترامپ به دنبال آن است تا به بهانه محک استحکام برجام از ایران درخواست کند تا به تاسیسات نظامی این کشور دسترسی داشته باشد.


این در حالی است که مقامات کشورمان همواره مجوز ورود بازرسان به هرگونه سایت نظامی کشورمان را رد کرده‌اند.


به گزارش نیویورک تایمز در صورتی که ایران از این خواسته آمریکا سر باز زند که محتمل نیز به نظر می رسد، بهانه لازم را به واشنگتن می‌دهد تا اعلام کند تهران به برجام پایبند نمانده است.


این روزنامه آمریکایی همچنین به اختلاف جدی رکس تیلرسون وزیرامورخارجه آمریکا و ترامپ بر سر پایبندی ایران به توافق هسته‌ای اشاره می‌کند که در لحظات آخر از سوی تیلرسون تایید شد.


بنابر اعلام دو مقام آمریکایی ترامپ هم اکنون منتظر آن است تا گزینه‌های لازم برای چگونگی خروج از برجام را در اختیار داشته باشد.


ترامپ این هفته در مصاحبه با وال استریت ژورنال در اینباره گفت: ما در حال مطالعات جزئیات هستیم. در 90 روز آینده که زمان اعلام پایبندی ایران به برجام برسد، من فکر می‌کنم که آن‌ها به این توافق پایبند نمانده باشند.  


بنابر این گزارش مشاوران ترامپ از نتیجه این اقدام ( خروج از برجام) اطمینان ندارند و مطالعاتی که ترامپ گفته است را تلاش‌های منصفانه برای ارزیابی هزینه ها و منافع ماندن در توافق که محدودیت‌های ویژه‌ای را بر تولید سوخت هسته‌ای توسط ایران طی 9 سال آینده اعمال می‌کند و خروج از آن توصیف کرده‌اند. البته برخی تاکید می‌کنند که هزینه دیپلماتیک خروج از برجام بسیار برای آمریکا بالا خواهد بود.


انگلیس، چین، فرانسه، آلمان و روسیه با ترامپ در اینباره به شدت مخالف هستند. اگر آمریکا از برجام خارج شود همانند آن‌چه در توافق آب و هوایی پاریس رخ داد در این رابطه منزوی خواهد شد. اما به نظر میرسد که ترامپ تصمیم خود را گرفته است.


این روزنامه آمریکایی همچنین به برخی از صحبت‌های او اشاره می کند که گفته بود: "من برای رکس و کارکنان او بسیار احترام قائل هستم و رابطه خوبی دارم. ببینید اینکه اعلام کنیم ایران در راستای برجام حرکت می کند، بسیار آسان تر است. اما این غلط است، چراکه آنها به برجام متعهد نیستند."


اکنون حتی منتقدان قدیمی برجام در کنگره نیز در مورد منطقی بودن خروج از این توافق مردد هستند. باب کورکر سناتور ارشد جمهوری خواه و رئیس کمیته روابط خارجی سنا در گفت‌وگویی با واشنگتن پست تاکید کرده بود که اکنون زمان مناسبی برای خروج از برجام نیست.


او گفت: ابتدا باید صبر کرد تا متحدان ما دراین راه همراه ما شوند و می‌توان برجام را سختگیرانه اجرا کرد. من خبر دارم که آمریکا می‌خواهد از ایران درخواست کند تا به سایت‌های نظامی این کشور دسترسی یابد. اگر آن‌ها پاسخ منفی دادند آن زمان می‌شود چنین اقدامی انجام داد.


تاریخ انتشار: ۱۳:۰۶ - ۰۶ مرداد ۱۳۹۶ - 28 July 2017





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: عصر ایران]
[مشاهده در: www.asriran.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 82]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن