تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 7 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):نجات و رستگارى در سه چيز است: پايبندى به حق، دورى از باطل و سوار شدن بر مركب جدّيت...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798024950




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

انتقاد شدید محمدهاشمی از شهردار تهران: کارنامه قالیباف بدتر از احمدی‌نژاد/تهران را به ۱۰۰ سال قبل برد/همه فضای شهر را فروخته‌/رعایت حریم شهروندان را نکرده‌اند/این مسائل خلاف شرع است


واضح آرشیو وب فارسی:پایگاه خبری آفتاب: انتقاد شدید محمدهاشمی از شهردار تهران: کارنامه قالیباف بدتر از احمدی‌نژاد/تهران را به ۱۰۰ سال قبل برد/همه فضای شهر را فروخته‌/رعایت حریم شهروندان را نکرده‌اند/این مسائل خلاف شرع است
«اگر احمدی‌نژاد کشور را ۵۰ سال به عقب برد، قالیباف تهران را به ۱۰۰ سال قبل برده است. استراتژی که قالیباف در تهران پیاده کرده است واقعا باعث از بین رفتن این کلان شهر شده است. همه فضای شهر را فروخته‌اند و رعایت حریم شهروندان را نکرده‌اند. این مسائل خلاف شرع است.»
آفتاب‌‌نیوز :

محمد هاشمی‌رفسنجانی به شرایط و مدیریت کلان شهرها اشاره کرد و گفت: اکنون مدیریت شهرداری‌های کلان شهرها بر ۲ محور استوار است، یا ماشین محور هستند یا انسان محور. در بحث انسان محور طبیعتا همه موارد از جمله سرانه فضای سبز، حمل و نقل عمومی، دسترسی به امکانات شهری و غیره باید به راحتی در اختیار شهروندان قرار بگیرد.


به گزارش آفتاب‌نیوز؛ وی ادامه داد: در استراتژی انسان‌محور، مناطق آموزشی، مسکونی، اداری، تجاری و تفریحی کاملا از هم تفکیک شده‌اند و طبیعتا زمانی که این قوانین تصویب و اجرا می‌شوند دیگر در آنها تغییراتی ایجاد نمی‌شود. به طور مثال فردی که اهل آپارتمان‌نشینی است، می‌رود در منطقه‌ای آپارتمان‌نشین یا شهروند دیگری که علاقه‌مند به زندگی در فضای باز ویلایی است باید در آن منطقه زندگی کند. در این مناطق دیگر نباید مواردی که مغایر با کاربری آنجاست، وجود داشته باشد. در استراتژی انسان محور، حمل و نقل عمومی، خصوصا مترو توسعه پیدا کند و مهم‌تر از آن باید خطوط حمل و نقل عمومی (تاکسی، اتوبوس، مینی بوس) از مناطق مختلف مسکونی، آموزشی و اداری در ساعات مختلف روز و در بازه زمانی کم به مترو وجود داشته باشد.


هاشمی رفسنجانی با بیان این که در استراتژی ماشین‌محور بیشتر به بلندمرتبه‌سازی،‌ تونل و پل‌ها توجه می‌شود، عنوان کرد: متاسفانه تعریف درستی هم از توسعه ماشین‌محور ندارند و همه مناطق تجاری، اداری، مسکونی و آموزشی را با هم تجمیع می‌‌کنند که حاصل این نوع استراتژی می‌شود ترافیک سرسام آور، کمبود فضای سبز، آلودگی هوا و سایر مشکلات دیگر!‌ تهران در دوره ۱۲ ساله آقای قالیباف مبتنی بر توسعه ماشین محور بوده است.


وی ادامه داد: آقای قالیباف بافت شهر تهران را از بین برده است. به طور مثال در کوچه‌های ۶ متری برج‌های چند طبقه ساخته است یا مناطق تجاری را وارد مناطق مسکونی کرده که همین موضوع باعث بروز مشکلات بسیاری برای شهروندان شده است. در تهران اتوبوس و تاکسی‌های که باید به ایستگاه‌های مترو متصل باشد وجود ندارد و یا اگر هم وجود داشته باشد آن قدر فرسوده هستند که شهروندان مجبور می‌شوند از ماشین‌های شخصی خود استفاده کنند.


این فعال سیاسی با اشاره به این که وضع کنونی تهران یک وضعیت آشفته است،‌ ابراز عقیده کرد: مدیریت تهران در حضور ۱۲ ساله آقای قالیباف جنبه سیاسی داشته است. در ۱۲ سال گذشته دلال‌ها نقش مهمی را در این مدیریت داشتند. مردم برای گرفتن‌ جوازهای کوچک ماه‌ها و حتی سال‌ها در نوبت بودند. این وضع شهرداری قطعا نمی‌تواند برای تهران ادامه‌دار باشد.


رئیس اسبق سازمان صداوسیما ادامه داد: در تهران باید اصلاحات گسترده‌ای صورت بگیرد تا قابل سکونت و رضایت مردم باشد. وقت شهروندان با ارزش است. چرا باید برای یک رفت و آمد عادی چند ساعت ترافیک را متحمل شوند؟ معتقدم اعضای شورای شهر باید شهرداری را انتخاب کنند که تعریف درستی از توسعه انسان‌محور داشته باشد و به فروش تهران خاتمه دهد. اگر شهردار آینده بخواهد بر سبک و سیاق آقای قالیباف عمل کند، تهران تا دو سال آینده دیگر قابل سکونت نخواهد بود.


هاشمی با بیان این که کارنامه قالیباف به مراتب بدتر از کارنامه احمدی‌نژاد است، خاطرنشان کرد: اگر احمدی‌نژاد کشور را ۵۰ سال به عقب برد، قالیباف تهران را  به ۱۰۰ سال قبل برده است. استراتژی که قالیباف در تهران پیاده کرده است واقعا باعث از بین رفتن این کلان شهر شده است. همه فضای شهر را فروخته‌اند و رعایت حریم شهروندان را نکرده‌اند. این مسائل خلاف شرع است. برای دریافت پول و راضی کردن چند دلال تهران را به کل از بین برده‌اند. اصولگرایان هم از آنجایی که از قالیباف حمایت می‌کنند، نگران این هستند که کارهای ایشان بیشتر روشن شود. به همین دلیل نگران جانشین آینده قالیباف هستند.»
منبع: نامه نیوز




۱۹ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۸





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پایگاه خبری آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 126]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن