تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 7 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):آنگاه که روزه مى ‏گیرى باید چشم و گوش و مو و پوست تو هم روزه ‏دار باشند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798156525




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

حال وهواي هواداران خوب نيست


واضح آرشیو وب فارسی:عصر ایران: حال وهواي هواداران خوب نيست
روزنامه آفرینش نوشت:

در روزهاي تبليغات انتخاباتي سعي مي‌شد تا ازمناطقي كه با مشكلات معيشتي بيشتري مواجه بودند عنوان اهرمي براي تخريب جناح رقيب استفاده شود.

از جمله اين مناطق بايد استان‌هاي جنوبي كشور اشاره داشت. آنجا كه مردم بر روي ثروت‌هاي ملي سر برزمين مي‌گذارند اما در فكرشان دغدغه هاي فراوان زندگي خطور مي‌كند.

امروز حال مردم استان خوزستان و شهراهواز خوب نيست. همان‌هايي كه در در حمايت از دولت در روزهاي غبار آلود به تبليغات انتخاباتي مي پرداختند و مي گفتند: «ما كه هوا نداريم، هنوز هواتو داريم...» . واقعا شايد نتوان شهر و كشوري را در سراسر دنيا يافت كه مردمش در گردوغبار ريز گردها نفسشان بالا نيايد، آب خوردنشان گل باشد، ساعت استفاده از برق براي آنها محدود باشد و... دست آخر از نظام و دولت خود حمايت كنند.

واقعا امروز حال مردم جنوب خوب نيست، گرماي 55 درجه جهنمي را براي آنها ايجاد كرده است كه بايد در آن با آب جيره بندي شده و برق نصف و نيمه سر كنند.

كم آبي به سبب كاهش بارش ها و استفاده غير اصولي از آب‌هاي زير زميني به عنوان دو عامل زيست محيطي درحال نابود كردن زندگي مردم در جنوب كشور است.اين درحالي است كه مسئولان چه در دوره‌هاي قبلي و چه در دولت فعلي مدام وعده بهبود شرايط براي شهرهاي جنوبي را مي‌دهند. گاهي ريزگردها را نشأت گرفته از عوامل داخلي همچون خشك كردن هورالعظيم به بهانه اكتشافات نفتي بيان مي‌كنند، و سرمنشا آن را در كشورهاي همسايه عنوان مي كنند. اما واقعيت امر اين است كه هيچ اقدامي براي جلوگيري از آفت بزرگ براي مردم انجام نمي‌شود و بعضاً با اقدامات و تخصيص بودجه‌هاي ظاهري سعي در خوب جلوه دادن شرايط دارند.حال و هواي اسفناك امروز مردم جنوب صرفاً به خاطر فقر اقليمي از بابت كاهش بارش‌ها و كم آبي نيست، بلكه عامل اصلي آن فقر مديريتي در حفظ و رعايت آمايش سرزميني است. در اثبات اين موضوع بايد به آمارهاي هواشناسي و تصاوير ماهواره‌اي موجود اشاره كرد و بيان داشت كه بيش از 58 درصد مشكلات كم آبي و ريزگردهاي در استان‌هاي جنوبي به سبب عوامل انساني و داخلي است. يعني اقدامات و فعاليت‌هاي عمراني، تصميمات غير اصولي درمورد ساخت و سازها، بي برنامه بودن در مهار و جلوگيري از آسيب‌هاي زيست محيطي از جمله دلايل فاجعه بار شدن شرايط در جنوب كشور مي باشد.براي مديريت طبيعت و بحران‌هاي آن بايد از قوانين طبيعي استفاده كرد. قوانين طبيعت به ما مي گويد درحال حاضر تمام دنيا بحران كم آبي را تجربه مي‌كنند، پس از بايد به سمت انرژي‌هاي نو براي جايگزين ساختن آب نمود. مردم اهواز از گرماي آفتاب 50 درجه‌اي به خانه‌هايي پناه برده‌اند كه با كولرهاي آبي و يا كولرهاي گازي خنك مي‌شوند.

اين درحالي است كه نه آب و نه برق آنها توانايي تامين نيازشان را ندارند. اما درعين حال شاهديم كه هيچ بهره‌اي از انرژي قوي خورشيد گرفته نمي‌شود و همچنان به دنبال انتقال آب از اين استان به آن استان و تاسيس نيروگاه‌هاي جديد برق هستيم!لذا بيهوده نيست اگر وضعيت فعلي را به پاي مديريت‌هاي غيراصولي و بي برنامگي هاي دولت‌هاي اخير دانست. نبايد آستانه صبر و تحمل مردم را سنجيد.

بارها مشاهده شده كه در فصل گرما و كم آبي انقدر مردم را معطل برنامه‌ها و وعده‌ها مي كنيم تا بالاخره تابستان تمام مي‌شود و بارش‌هاي موسمي فرا مي‌رسند. اما بازهم اقدامي درجهت بهبود شرايط نمي‌كنيم و براثر بارش‌ها شاهد سيل‌هاي ويران كننده هستيم و همچنان اين دور باطل ادامه خواهد داشت...بايد اين نكته را باجديت به مسئولان تاكيد كرد كه حال و روز هواداران جنوبي نظام و دولت خوب نيست، آنها را دريابيد.


تاریخ انتشار: ۰۷:۲۶ - ۱۰ تير ۱۳۹۶ - 01 July 2017





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: عصر ایران]
[مشاهده در: www.asriran.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 104]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن