تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 7 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):مؤمن در گرفتارى صبور است، و منافق در گرفتارى بى تاب.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798076047




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پیشنهاد محبیان به محافظه کاران: كنگره ملي اصولگرايان را تشکیل دهید


واضح آرشیو وب فارسی:عصر ایران: پیشنهاد محبیان به محافظه کاران: كنگره ملي اصولگرايان را تشکیل دهید
تشكيل دولت سايه توسط رقباي دولت ها اوايل دولت نخست احمدي نژاد از سوي اينجانب پيشنهاد داده شد. دولت سايه راهكاري مردمسالارانه براي تجميع توان مديريتي جناح رقيب دولت و حتي كمك به آنست ولي مقدمه تشكيل آن رسيدن به إجماعي تشكيلاتي درون اصولگرايان است كه متاسفانه هنوز در اين مسير اشكالات جدي وجود دارد.
عصر ایران؛ مهسا صفایی- اصول‌گرایان بعد از شکست در انتخابات ریاست جمهوری چه استراتژی را در دستور کار خود قرار خواهند داد؟ این سوالی است که بسیاری از تحلیل‌گران سیاسی به دنبال جواب آن هستند. در این میان برخی از اصول‌گرایان به رهبری سعید جلیلی به دنبال تشکیل دولت در سایه هستند. استراتژی که هنوز به مرحله اجرا نرسیده است و تنها در کلام باقی مانده است و جریان اصول‌گرایی واکنشی به آن نشان داده است. به همین مناسبت به سراغ امیر محبیان، تحلیل‌گر شناخته شده جریان راست رفتیم تا نظر او را در مورد آینده سیاسی اصول‌گرایان و دولت در سایه جویا شویم. گفت‌‎وگو عصر ایران با محبیان را در ادامه بخوانید: *برایند و دستاوردی برای طیف اصولگرایان در اننتخاباتی که گذشت متصور هستید یا خیر؟ اصولگرايان هر چند در قالب تشكيلاتي جمنا توانستند چهره اي از يك حركت منسجم را به نمايش گذارند اما بدليل اشتباه راهبردي در تعامل با افكار عمومي و عدم تعيين اولويت هاي كاربردي در مناظره ها و نيز ادامه روند نامفيد و بدون نتيجه عملي در كشف كانديداي نهايي عملا نتوانستند نتيجه مطلوب را بدست آورده و فرصتي طلايي را از دست دادند. شايد بتوان گفت تلاش براي ساماندهي فرايند تصميم گيري از سطح توده ها هر چند ناقص در جمنا، مي تواند در دل خود بذرهايي از يك حركت دموكراتيك را داشته باشد كه ظرفيت دارد به عنوان تكيه گاهي حتي در سطح يك سابقه قابل اشاره در حركت هاي مردمسالارانه اصولگرايان در آينده از آن ياد شود. *صحبت ها و البته تحرکاتی مبنی بر تشکیل دولت در سایه از جناح رقیب دکتر روحانی دیده می شود، ارزیابی شما از ایده ی مطرح شده چیست؟ و مسیری که در پیش روی دولت در سایه اصولگرایان است را چگونه تحلیل می کنید؟ تشكيل دولت سايه توسط رقباي دولت ها اوايل دولت نخست احمدي نژاد از سوي اينجانب پيشنهاد داده شد اكنون نيز إشاراتي به آن ديده مي شود. دولت سايه راهكاري مردمسالارانه براي تجميع توان مديريتي جناح رقيب دولت و حتي كمك به آنست ولي مقدمه تشكيل آن رسيدن به إجماعي تشكيلاتي درون اصولگرايان است كه متاسفانه هنوز در اين مسير اشكالات جدي وجود دارد. *شکست جریان های اصولگرا یکی بعد از دیگری اتفاق می افتد از دلایل این شکست ها را برخی خلا و کمبود شیخوخیت و یک تمام کننده در طیف اصولگرا می دانند، آیا بعد از این می توان کاندید اصولگراها (آقای رئیسی) که تا حدودی اجماع هم بخاطر وی صورت گرفت را بعنوان لیدر و رهبر راست منشان فرض کرد یا خیر؟ اصولگرايي بدلايلي كه بارها به آن اشاره كرده ام دچار مشكلاتي است كه متاسفانه عملا به آن بي توجهي مي شود ؛ نتيجه آن را هم مي بينيم. رسيدن به نتايج نامنطبق با ظرفيت ها هم محصول اين بي توجهي است. يكي از اين معضلات در سطح تشكيلاتي عدم تعريف مدل مطلوب براي رهبري اصولگرايان است. پيشنهاد امثال ما آنست كه رهبري شخصي بدليل فقدان چهره كريزماتيك و نيز بروز شكاف هاي درون تشكيلاتي عملا ديگر امكان عملياتي ندارد و بايد ساختاري مردمسالارانه نظير مجلس يا كنگره ملي اصولگرايان تشكيل شده و جريان اصولگرا از بدنه اجتماعي مجددا سامان يابد طرح چهره هاي خلق الساعه براي مديريت جناح نيز محصول عدم تحليل دقيق مشكلات اصلي در جريان اصولگرا و تاكيد بر تكرار اشتباهات پيشين است.
پیشنهاد محبیان به محافظه کاران: كنگره ملي اصولگرايان را تشکیل دهید


*پیش بینی شما در مورد برنامه ها و استراتژی اصولگرایان در انتخابات های پیش رو چیست؟ نگاه به سوابق گذشته چندان چشم انداز خوبي در اختيار ما قرار نمي دهد ولي اميدواريم تلاش براي تحليل نقاط ضعف و قدرت بصورت واقعگرايانه به خواست و عزم همگاني در جريان اصولگرا تبديل شود. در اين صورت حتما به خواست خدا إتفاقات خوبي براي اصولگرايان و حتي كشور خواهد افتاد. *در دولت یازدهم افراد و اشخاصی حضور داشتند که مورد نقد اصلاح طلبان بود و در حال حاضر امید برای تغییر آن ها وجود دارد از نظر شما این ناهمخوانی با رئیس جمهور چقدر محرز بود و ارزیابی شما از چینش کابینه دوازدهم چیست؟ دولت دوازدهم بايد جوانتر و كارآمد تر شود. وزراي كارآمد دولت يازدهم حفظ و وزراي جديد كم حاشيه ولي پركار و داراي برنامه به دولت افزوده شود. به گمانم عبور از سياست زدگي و حاشيه آفريني وتمركز بر روي خواست هاي مردم لازمه موفقيت دولت دوازدهم خواهد بود. *از گوشه و کنار زمزمه تنهایی دکتر روحانی به گوش می رسد، تحلیل شما در رابطه با این نسبت چیست آیا چنین هجمه هایی به دولت طبیعی است؟ دولت بايد بتواند كشتي خود را از ميان امواج به پيش راند و حتما از انداختن خود درون گرداب هاي طراحي شده خودداري كند. حاشيه سازي دولتي ها و نيز أسير حاشيه پردازي رقيب شدن براي دولت سم قاتل خواهد بود *در بین اصولگرایان و بزرگان این طیف عده ای هستند که پشت سر دولت ایستاده و از آن حمایت می کنند، این ها چه تفکری را دنبال می کنند، آیا می توان گفت این افراد از جرگه اصولگرایی خارج شده و چند سال دیگر در قامت اصلاح طلبی و گروه اصلاحات در عرصه سیاست قد علم کنند یا خیر ؟ عمده اصولگرايان بر اين باورند كه عليرغم اختلاف ديدگاه با دولت بايد به آن كمك كرد كه مشكلات اجرايي كشور و مردم بر طرف شود. به زمين خوردن دولت براي همه مشكل آفرين خواهد شد؛ اين ديدگاه همه دلسوزان كشور است. باور به اين ديدگاه به معناي همسو شدن با جريان اصلاح طلب نيست. البته حمايت و كمك به دولت براي كارآمد تر شدن به معناي عدول از موضع نقادانه نيست. *برخی با سو برداشت از صحبت های مقام معظم رهبری دکتر روحانی را با بنی صدر قیاس کرده تا جایی که در مراسم های مختلف هم به وی حمله میکنن و شعار می دهند ارزیابی شما از این حملات به ایشان چیست، این افراد چه کسانی هستند ایا این ها شکست خوردگان انتخابات محسوب می شوند...هدفشان چیست تا کجا می توانند پیش بروند؟ اين قياس هاي تاريخي معلوم نيست تا چه حد به نفع كشور باشد. هر رييس جمهوري محصول شرايط دوران خود و نيز انتخاب هاي كليدي خود است. البته بايسته و شايسته است دولت نيز براي خود و كشورحاشيه سازي نكرده و تمركز خود را برروي حل مشكلات مردم قرار دهد. بهترين پاسخ به انتقادها در عمل فقط و فقط موفقيت در حل مشكلات مردم است.

تاریخ انتشار: ۱۰:۰۶ - ۰۷ تير ۱۳۹۶ - 28 June 2017





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: عصر ایران]
[مشاهده در: www.asriran.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 64]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن