تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 7 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):مهدى امت من كسى است كه هنگام پر شدن زمين از بيداد و ظلم، آن را پر از قسط و عدل ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798128723




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

وقتی روحانی با برنامه انتخاباتی هاشمی مخالفت می‌کند | پایگاه خبری تراز


واضح آرشیو وب فارسی:تراز: تراز: «با آقای روحانی صحبت کردم؛ ایشان قول داده کاندیدای ریاست جمهوری شود اما توافق کلی بر این است که در کنار آقای روحانی، افراد دیگری نیز به عنوان کاندیدای در سایه وارد عرصه شوند تا دست این جبهه نیرومند مردمی در هیچ شرایطی بسته نباشد.» این برنامه انتخاباتی آیت الله برای انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ است که توسط حسین مرعشی رونمایی شد.

به گزارش تراز ،«با آقای روحانی صحبت کردم؛ ایشان قول داده کاندیدای ریاست جمهوری شود اما توافق کلی بر این است که در کنار آقای روحانی، افراد دیگری نیز به عنوان کاندیدای در سایه وارد عرصه شوند تا دست این جبهه نیرومند مردمی در هیچ شرایطی بسته نباشد.» این برنامه انتخاباتی آیت الله برای انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ است که توسط حسین مرعشی رونمایی شد.
 حسین مرعشی در گفت‌وگو با آرمان گفته است:«تاکید آقای هاشمی این بود که در انتخابات پیش رو، در کنار آقای روحانی، افراد دیگری هم باشند که به ایشان در مسائل تبلیغاتی و در اختیارگرفتن فضاهای رسمی کمک کنند. از سویی بهتر است با یک برگ بازی را شروع نکنیم که خدایی ناکرده به هر دلیلی پشیمانی بیاورد.»
 
در کنار انباشت مطالبات مردم، عدم تحقق وعده‌های روحانی و افزایش رکود و بیکاری که موجب کاهش محبوبیت دولت در جامعه شده بود، تحولات در عرصه سیاست خارجی با روی کار آمدن ترامپ و تمدید تحریم‌ها شرایط را تغییر داد و اصلاح‌طلبان پیام‌های هشدار جدی از جامعه دریافت کردند. همین امر آنان را در معرفی کاندیدای پوششی مصر کرد. طرحی که آقای محمد جواد حق شناس آنرا برای پیشگیری از حوادث غیرمترقبه‌ای ازجمله عدم تائید احتمالی شورای نگهبان کارساز دانست.
 
البته اصلاح طلبان در کنار کاندیدای در سایه، شرط و شروطی هم برای حمایت از روحانی مطرح کرده‌اند. همین آقای مرعشی عضو ارشد و سخنگوی حزب کارگزاران در گفت‌و‌گو با تسنیم گفته بود: «کارگزاران برای حمایت از آقای روحانی در انتخابات ریاست‌جمهوری ۹۶ سه شرط دارند که باید عملی شود؛ یک: رئیس‌جمهوری هماهنگ با رهبری. دوم: هماهنگی قوا برای یک هدف مشترک در جهت خدمت به مردم و سوم: به‌کارگیری بهترین نیروهای کشور و توانمند و سالم.»
 
ترس اصلاح طلبان از عدم موفقیت روحانی در انتخابات و همچنین تردید در ورود به انتخابات تا جایی بود که هر روز نام‌هایی از سوی چهره‌های جدید برای گزینه پوششی مطرح می‌شد.آقای عطریانفر، عضو ارشد حزب کارگزاران در این زمینه در گفت و گو با اعتماد گفته بود: اگر این اراده موفق شد آقای روحانی را از حضور در صحنه باز دارد یا اینکه خدای ناخواسته تقدیر، حیات ایشان را به چالش بکشد. باید پلن بی‌ (plan B) را داشته باشیم. او در پاسخ به این سؤال که چه چهره‌هایی این پتانسیل و ظرفیت را دارند که کاندیدای پوششی باشند، گفته بود: « مناسب‌ترین فردی که از او سخن رانده شده آقای اسحاق جهانگیری است. ظریف علاقه‌مند به حضور تمام عیار درکار تخصصی و حرفه‌ای خود است و شخصاً علاقه‌ای به رقابت در انتخابات ریاست‌جمهوری ندارد.»
 
همچنین آقای حسن صفایی فراهانی عضو شورای مرکزی حزب منحله مشارکت در گفت و گویی با روزنامه آرمان گفته است:«در مقابله با آقای روحانی به نظرم نباید این کار صورت گیرد، ولی چون رخ دادن هر رویدادی در کشور ما ممکن است، مطمئناً شخصیت‌هایی مثل آقایان جهانگیری یا نجفی دارای پتانسیل بالایی هستند.» او تاکیدکرده بود: «دولت نه در حد کلام بلکه به صورت واقعی باید خدمتگزار مردم باشد و مسوولان رفتار خود را نسبت به ارباب رجوع تغییر دهند. یک مقام مسوول باید بپذیرد که به ارباب‌رجوع خدمت کند و با حوصله به درخواست‌های ارباب‌رجوع پاسخ دهد.» مسعود پزشکیان نیز از دیگر کاندیداهای در سایه‌ای است که اصلاح طلبان به آن امید بسته‌اند.
 
بعد از همین برنامه و تز آیت الله بود که موسوی لاری مأمور شد تا برنامه اصلاح طلبان برای کاندیدای پوششی را طراحی کند. او در طرح خود ۴ کارویژه برای کاندیدای پوششی آورده است:« ۱- روحانی در مناظره تنها نباشد. ۲- بدنه اصلاحات را به سمت جانشین ببرند و بعد آنرا منتقل به روحانی کنند. ۳- در صورت رد صلاحیت کاندیدای جایگزین وجود داشته باشد. ۴- با آوردن جانشین فشار از روی جریان اصلاحات برداشته شود و آنها شریک ناکامی‌های روحانی نباشد.» این طرح به آقای روحانی داده شده است قرار بود در مورد آن اظهارنظر کند.حال آقای محمد علی نجفی رئیس اتاق فکر روحانی خبر از مخالفت روحانی با کاندیدای پوششی می‌دهد. نجفی با اشاره به اختلاف نظر در جریان اصلاحات برای معرفی گزینه پوششی می‌گوید: کاندیدای پوششی برای تنها نبودن روحانی در عرصه رقابت‌ها و در مقابل هجمه‌های کاندیدای مقابل است اما یکی مرد جنگی به از صدهزار است و روحانی هم موافق نیست. محمود واعظی دیگر عضو کابینه اعتدال نیز با تاکید براینکه حزب اعتدال و توسعه اعتقادی به ایده «نامزد پوششی» ندارد، تاکید کرد: «در انتخابات ریاست جمهوری همه کسانی که همسوی با دولت هستند با هم خواهند بود.»
 
عزم روحانی برای ورود به انتخابات بدون کاندیدای در سایه در حالی است که عناصر تصمیم گیر جریان اصلاحات نمی‌خواهند همه تخم مرغ‌هایشان را در یک سبد بگذارند. آن‌ها شکست روحانی پس از درگذشت مرحوم هاشمی را به‌منزله بازگشت به نقطه صفر تلقی می‌کنند؛ از طرفی هم بر نقطه ضعف‌های دولت یازدهم واقفند و می‌دانند محبوبیت روحانی نسبت به چهار سال گذشته که با 1+50 رأی پیروز شد کاهش یافته است.
 
اندیشکده آمریکایی «میدل ایست» در یادداشتی تحت عنوان «افزایش بیکاری امیدواری روحانی برای انتخاب دوباره را تهدید می‌کند» با اشاره با سخنان اخیر «اسحاق جهانگیری» معاون  اول رئیس جمهور ایران و هشدار او درباره « نرخ بالای بیکاری» و مبدل شدن آن به «بزرگ‌ترین چالش ایران» نوشت: باوجودی ‌که آمارهای ارائه شده دولت «حسن‌روحانی‌» رئیس جمهوری  ایران نشان از کاهش قابل قبول نرخ تورم دارند، اما بسیاری در داخل کشور نسبت به صحت این آمار و ارقام تردید دارند. این اندیشکده نوشت: ایرانیان نسبت به صحت این ارقام تردید دارند و نسبت به  افزایش قیمت اقلام غذایی، خدمات عمومی و کاسته شدن قدرت خرید خود گله‌مند ند.
 
اندیشکده مذکور در خاتمه آورده است: رشد فزاینده مشکلات اقتصادی ایران مهمترین عامل کاهش محبوبیت سریع  آقای روحانی برای انتخاب مجدد به عنوان رییس جمهور در ماه مه (اردیبهشت 96 ) است.
 
اسپوتنیک نیز درباره معرفی کاندیدایی دیگر در کنار روحانی نوشته است: در میان جناح اصلاح طلب، زمزمه مطرح شدن حداقل یک نامزد تماماً اصلاح‌طلب مطرح است اما بیش از اینکه هدف حذف روحانی باشد هدف به چالش کشیدن رئیس جمهوری و امتیاز گرفتن از وی در دولت آتی است.
 
حال باید دید عزم روحانی برای ورود به انتخابات بدون کاندیدای در سایه، اصلاح طلبان را راضی خواهد کرد یا آنکه این جناح سیاسی حاضر به حمایت بدون قید و شرط از او نمی‌شود و روحانی را مجبور به پذیرش خواسته‌هایشان خواهند کرد؟ 
 
 



منبع: صبح نو

تراز شبکه اجتماعی اخبار اقتصادی تراز نیوز تلگرام بازار اقتصاد ایران


اخبار تراز خبرگزاری اقتصاد ایران بازارمالی fatf





زمانبندی انتشار: 14 اسفند 1395 - 08:24





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تراز]
[مشاهده در: www.taraznews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 115]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن