تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 7 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):ایمان هیچ بنده ای راستین نمی شود مگر زمانیکه اعتمادش به آنچه نزد خداست از اعتمادش به آن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798030712




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پساغرب و ملاحظاتي براي انتخابات آينده


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: پساغرب و ملاحظاتي براي انتخابات آينده
هنگامي كه پيامبر اسلام (ص) مدينه را فتح كرد و به مسلمانان نويد داد به‌زودي كشور ايران و روم نيز زير پرچم اسلام قرار خواهند گرفت...
نویسنده : عباس حاجي‌نجاري 


هنگامي كه پيامبر اسلام (ص) مدينه را فتح كرد و به مسلمانان نويد داد به‌زودي كشور ايران و روم نيز زير پرچم اسلام قرار خواهند گرفت، منافقان كه دل‌هاي‌شان به نور ايمان روشن نشده بود و روح اسلام را درك نكرده بودند، اين مطلب را اغراق‌آميز تلقي كرده و با تعجب گفتند: محمد (ص) به مدينه و مكه قانع نيست و طمع در فتح ايران و روم دارد.

پس از آن و در جريان جنگ خندق احزاب هنگامي كه پيامبر گرامي به اتفاق مسلمانان مشغول حفر خندق در اطراف مدينه بودند و با نظم خاصي مسلمانان، گروه گروه با سرعت و جديت، مشغول حفر خندق بودند تا پيش از رسيدن سپاه دشمن، اين وسيله دفاعي، تكميل شود، ناگهان در ميان خندق سنگ سفيد بزرگ و سختي پيدا شد كه مسلمانان از شكستن و حركت دادن آن عاجز ماندند، سلمان به حضور پيامبر رسيد و جريان را گزارش داد، پيامبر وارد خندق شد و كلنگ را از سلمان گرفت و آن را محكم روي سنگ فرود آورد، از برخورد كلنگ با سنگ، جرقه‌اي جست، پيامبر تكبير فتح و پيروزي گفت، مسلمانان نيز با او همصدا شدند و آهنگ تكبير در همه جا پيچيد، بار ديگر پيامبر كلنگ را بر سر سنگ فرود آورد، مجدداً جرقه‌اي برخاست. قسمتي از سنگ شكست و صداي تكبير پيروزي پيامبر و مسلمانان، فضاي اطراف را پر كرد و بر بقيه سنگ محكم كوبيد، مجدداً از برخورد كلنگ با سنگ، جرقه‌اي جسته و اطراف خود را روشن ساخت، و سنگ درهم شكست و براي سومين بار صداي تكبير در خندق پيچيد. سلمان عرض كرد: امروز وضع عجيبي از شما مشاهده كردم! پيامبر (صلي‌الله‌عليه و‌آله‌و‌سلم) فرمود: در ميان جرقه‌اي كه بار اول جست، كاخ‌هاي حيره و مدائن را ديدم، و برادرم جبرئيل به من بشارت داد كه آنها در زير پرچم اسلام قرار خواهند گرفت! در درون جرقه دوم كاخ‌هاي روم را ديدم، دگر بار نيز جبرئيل به من خبر داد كه آنها در اختيار پيروانم قرار خواهد گرفت، در سومين جرقه، كاخ‌هاي صنعا و سرزمين يمن را ديدم و او به من بشارت داد مسلمانان بر آن پيروز مي‌شوند، من، تكبير پيروزي گفتم، ‌اي مسلمانان به شما مژده باد! مسلمانان راستين از خوشحالي در پوست نمي‌گنجيدند و خدا را شكر مي‌كردند. اما باز هم منافقان چهره درهم كشيده و با ناراحتي و به صورت اعتراض گفتند: چه آرزوي باطل و چه وعده محالي؟!در حالي كه اينها از ترس جان خود، حالت دفاعي به خويش گرفته‌اند و مشغول حفر خندق هستند و با آن دشمن كم، ياراي جنگ ندارند، خيال فتح كشورهاي بزرگ درسر مي‌پرورانند.

1400 سال بعد وقتي كه انقلاب اسلامي به رهبري حضرت امام خميني(ره)پيروز شد و زماني‌كه هنوز كشور درگير چالش‌هاي داخلي و جنگ تحميلي بود آنگاه كه امام وعده پيروزي بر قدرت‌هاي سلطه و تغيير نظم حاكم بر جهان به نفع نظام اسلامي را مي‌داد، اين‌بار نيز منافقان جديد با تكرار همان طعنه‌ها ، وعده‌هاي امام را غيرقابل باور مي‌دانستند و اين در حالي بود كه همگان بر نقش انقلاب اسلامي در بر هم خوردن آرايش سنتي در جهان اذعان دارند.
ماه گذشته پايگاه «امريكن اينترست» در گزارشي تحت عنوان «هشت قدرت بزرگ 2017» به قدرت‌هاي برتر جهان پرداخته و در اين گزارش ايران را در شمار هشت قدرت برتر دنيا و در رده هفتم معرفي كرده و بالاتر از رژيم صهيونيستي (متحد نخست امريكا) آورده است. امريكا، چين، ژاپن، در رده‌هاي اول تا سوم اين ليست قرار گرفته‌اند و روسيه، آلمان و هند رده چهارم تا ششم را تشكيل مي‌دهند و ايران بعد از اين كشورها در رده هفتم قدرت سال 2017 قرار دارد و بعد از آن به رژيم صهيونيستي اشاره شده است.

در اجلاس امنيتي اخير مونيخ نيز روح حاكم بركنفرانس همين واقعيت بود . روزنامه اينديپندنت در گزارشي به نقل از «ولفگانگ ايشينگر»، رئيس كنفرانس امنيتي مونيخ تأكيد مي‌كند: «جهان در حال عبور از غرب به عصر پساغرب است. كاهش نفوذ اروپا و امريكا زمينه را براي كشورهاي ديگر فراهم كرده است تا نظم جهاني جديدي را شكل دهند. ... فضاي امنيتي جهان مسلماً بي‌ثبات‌تر از هر مقطع ديگر از زمان جنگ جهاني دوم تاكنون است. احتمالاً ما در آستانه دوره عبور از غرب هستيم؛ ... اين وضعيت، زمينه را براي پر كردن خلأ توسط كشورهايي مانند روسيه و ايران فراهم كرده است.»
 فدريكا موگريني، مسئول سياست خارجي اتحاديه اروپا نيز در گفت‌وگو با روزنامه آلماني «ولت» تأكيد كرد: «قدرت رهبري امريكا در حال زوال است. قدرت امريكا در حال كاهش است. من هرگز امريكا را تا اين حد قطبي شده نديده بودم. امريكا در درون منسجم نيست. بزرگ‌ترين دموكراسي دنيا، بي‌ثبات شده است.» و در همين حال ترامپ رئيس‌جمهور جديد امريكا در روز 17 بهمن در گفت‌وگو با فاكس‌نيوز با اذعان به اقتدار ايران، مي‌گويد اگر ايران در كنار امريكا بود با توافق هسته‌اي مشكلي نداشت اما واقعيت اين است كه چنين نشده است!

معناي اين جملات اين است كه امروز ملت ايران توانسته است با حضور خود، با استقامت خود، با عزت خود، با صلابت خود، روي حوادث مهم جهان و حوادث مهم منطقه، تأثيرات ژرفي را بر جاي گذارد و مي‌توان گفت، جمهوري اسلامي ايران هم‌اينك به چنان سطحي از قدرت منطقه‌اي رسيده است كه هيچ كشوري در منطقه غرب آسيا توان رقابت با جايگاه و تنوع منابع قدرت ايران را ندارد. مروري بر سير تحولات و وقايع موجود در سوريه، يمن، بحرين، لبنان و برخي كشورهاي ديگر اسلامي‌ نشان مي‌دهد كه جمهوري اسلامي ايران قدرت‌هاي قلدر بين‌المللي را در اين كشورها به زانو درآورده است. آنچه در اين ميان غيرقابل انكار است اين است كه تمامي اين روند‌ها محصول حفظ و تقويت روحيه انقلابي و بقاي نظام بر اصول و آرمان‌هاي امام است.

رهبر معظم انقلاب مدت‌هاست در فرصت‌ها و مناسبت‌هاي مختلف و در ديدار با گروه‌هاي متنوع افكار عمومي جامعه را به ضرورت انقلابي ماندن توجه مي‌دهند؛ مسئله‌اي كه دشمنان چندي است در مسير ضديت‌شان با اسلام بر آن بسيار تأكيد مي‌كنند تا بتوانند جامعه ايران را با«تغيير» از مفهومي خودساخته به نام «تندرو» به مفهومي به نام«ميانه‌رو» برسانند. ايشان در زمينه ضرورت تكيه بر روحيه انقلابيگري و اينكه حفظ و تقويت اين روحيه مشكل‌گشاي امروز و خنثي‌كننده راهبرد دشمن در استحاله نظام است، در ديدار دانش‌آموزان و دانشجويان در تاريخ 1395/08/12 مي‌فرمايند: «علاج مشكلات كشور در گرو جوشيدن اراده و استقامت از درون ملّت است؛ از درون ملّت بايستي اراده، استقامت، عزم راسخ، ايستادگي بجوشد؛ چشم‌ها، باز، روحيه‌ها با توكل به خدا و اعتمادبه‌نفس، قوي. اگر به خدا توكل داشته باشيم و به خودمان اعتماد كنيم، روحيه‌هايمان قوي خواهد بود؛ هم در زمينه علمي، هم در زمينه مديريتي، هم در زمينه اداري. آنچه من روي آن تكيه مي‌كنم روحيه انقلابيگري است؛ اين روحيه را بايد حفظ كنيد. معناي روحيه انقلابي چيست؟ معنايش اين است كه يك انسان انقلابي، شجاعت دارد، اهل اقدام است، اهل عمل است، ابتكار مي‌ورزد، بن‌بست‌شكني مي‌كند، گره‌گشايي مي‌كند؛ از چيزي نمي‌ترسد، به آينده اميدوار است، به اميد خدا به سمت آينده روشن حركت مي‌كند؛ انقلابي‌گري يعني اين؛ اين [فرد] انقلابي است؛ اين روحيه انقلابي را بايد حفظ كرد.»

ناكامي دشمنان در مهار حركت انقلاب سبب تمركز آنها بر تغيير در درون شده است. تصور آنها اين است كه شكست‌ها در بيرون را مي‌توانند در داخل جبران كنند. اظهار نظرهاي صريح اروپايي‌ها پيرامون ضرورت حفظ ميانه‌روها در قدرت، نشان دهنده نگراني جدي در شكست در عرصه‌هاي ديگر از نظام اسلامي است. ماه گذشته سخنگوي وزارت خارجه فرانسه در آستانه سفر ژان مارك آيرو، وزير خارجه فرانسه به تهران گفته: توسعه روابط بازرگاني ميانه‌روها را در ايران تقويت مي‌كند، ما مي‌خواهيم آنها را تقويت كنيم تا به مردم نشان دهيم كه توافق براي آنها خوب است تا اينكه تندروها نتوانند بگويند كه هيچ چيز از اين [توافق] عايد ما نشده است. صراحت بيگانگان براي اثر‌گذاري بر فرآيند‌هاي داخل كشور، نشانگر اهميت انتخابات آينده در فرآيند حركت انقلاب است و چه بسا غفلت از آن مي‌تواند سال‌ها كشور را از تحقق آرمان‌هاي انقلاب به تأخير بيندازد.

منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 96]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن