تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  ghhhhhh
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798241133




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سازمان های تابعه هنوز هیچ کمکی به شهرداری نکرده اند/ درآمد 172 میلیاردی شهرداری از فروش مجوز طرح ترافیک در 6 ماه/ عدم اعطای وام نوسازی به شهروندان


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: سازمان های تابعه هنوز هیچ کمکی به شهرداری نکرده اند/ درآمد 172 میلیاردی شهرداری از فروش مجوز طرح ترافیک در 6 ماه/ عدم اعطای وام نوسازی به شهروندان
عضو شورای شهر تهران گفت: از مبلغی که در بودجه برای وام نوسازی به شهروندان در نظر گرفته شده، هنوز وامی اعطا نگردیده است.


به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، علیرضا دبیر عضو شورای شهر تهران در جریان سیصد و شانزدهمین جلسه علنی شورای شهر تهران و هنگام ارائه گزارش تبصره‌های بودجه سال 95 شهرداری تهران در 6 ماه نخست امسال، اظهار داشت: در بررسی ما مشخص شد که از 57 هزار کارمند شهرداری، 22 درصد لیسانس، 8 درصد فوق لیسانس، کمتر از یک درصد دکتری و مابقی زیر فوق دیپلم هستند.


وی ادامه داد: ما برای کمک به موسسات عام المنفعه، سقف کمک 15 میلیاردی قرار دادیم که تاکنون 1.5 میلیارد کمک شده است، همچنین در بند مربوط به کمک به اشخاص نیز از سقف 40 میلیاردی مبلغ 14 میلیارد و 200 میلیون تومان کمک شده است.


عضو شورای شهر تهران با انتقاد از عدم ارسال گزارش های 3 ماهه شهرداری در مورد تبصره ماده 17 گفت: 40 میلیارد امسال برای دعاوی و باطل کردن تمبر قرار دادیم که با توجه به پرونده های حقوقی زیاد در شهرداری، به نظر می رسد که مبلغ کمی باشد.


وی با تذکر به شهرداری تهران گفت: سقف 80 میلیارد تومان برای تملک املاک سرمایه ای قرار دادیم که این میزان را در شهر آفتاب، سینمای مقاومت و جمع آوری آب های سطحی استفاده کردند و ما نیز نامه نوشتیم و تذکر دادیم که اگر استفاده نمی کنند این سقف را کاهش دهیم.


دبیر با بیان اینکه تاکنون یک میلیارد و 200 میلیون تومان به یگان ویژه حفاظت شهرداری پرداخت شده است، گفت: برای کمک به کتابخانه ها، 6 میلیارد تومان در نظر گرفتیم که متأسفانه خودشان پارسال مستقیم از خزانه 35 میلیارد برداشت کردند و امسال نیز مبلغ 14 میلیارد دریافت داشته اند.


وی در ادامه بررسی تبصره 14 گفت: از محل فروش مجوز تردد در طرح ترافیک بیش از 172 میلیارد تومان درآمد نصیب شهرداری شده است.


عضو شورای شهر تهران ادامه داد: 4 سازمان شهروند، همشهری،  زیباسازی و خدمات مشترک شهر را از آنجایی که به درآمدزایی رسیده اند، موظف به کمک به شهرداری کردیم که متأسفانه تاکنون هیچ کمکی نشده است.


وی همچنین با اشاره به فعالیت بیش از 10 نشریه شهرداری بدون مجوز شورا گفت: آن ها فقط اجازه چاپ یک نشریه دارند و رعایت نمی کنند.


در این ارتباط چمران توضیح داد که همشهری خود بیش از 30 نشریه دارد و خود شهردار هم نامه نوشت که تنها آن هایی که مجوز دارند را قبول دارد.


دبیر همچنین به دریافت عوارض از خودروها در شهر تهران اشاره کرد و گفت: از راهور خواستیم اطلاعات 5 میلیون خودرویی که در پایتخت تردد می کنند را ارائه دهد تا نسبت به دریافت عوارض اقدام کنیم، رانندگان باید بدانند تردد در معابر تهران هزینه دارد.


وی در مورد کمک به تاکسیرانی گفت: تاکسیرانی بابت خدمات رایگانی که در مراسم‌ها ارائه می‌کند، سالانه یک میلیارد تومان هزینه دارد که باید نسبت به جبران آن در بودجه 96 اقدام کنیم. 


دبیر در ادامه به بودجه وام نوسازی اشاره کرد و گفت: متأسفانه از مبلغی که در نظر گرفتیم تاکنون وامی پرداخت نشده است.


در این ارتباط نیز چمران گفت: روز شنبه بامسئولان امر جلسه ای داریم تا مشخص شود چرا وام پرداخت نشده است.


دبیر درباره عملکرد شهرداری در تبصره سوم بودجه سال ۹۵ توضیح داد: در مجموع مبلغ 600 میلیارد تومان به منظور کمک به شرکت بهره‌برداری مترو تحت عنوان «کمک به شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه» و تبصره مذکور که سهم دولت است در بودجه سال 95 مصوب شده است. 


شهرداری تهران با توجه به عدم پرداخت سهم دولت تاکنون به صورت یک دوازدهم از مجموع 600 میلیارد تومان، ماهیانه نقدا به شرکت مترو پرداخت نموده که تاکنون مبلغ 2/799/752/823/234 ریال نیز پرداخت شده است، پیش‌بینی می شود علاوه بر ارقام مصوب فوق شرکت بهره‌برداری مترو با کسری اعتبار معادل 127 میلیارد تومان تا پایان سال مواجه شود.


دبیر همچنین با توجه به متن تبصره نهم عنوان کرد: همان طور که در این تبصره آمده، شهرداری تهران مجاز است در صورت وصول مطالبات «شرکت نوسازی عباس‌آباد» از واحدها و سازمان‌های خارج از شهرداری تهران که در محدوده اراضی عباس‌آباد مستقر هستند، معادل پنجاه درصد (50%) از میزان مطالباتی که وصول می‌شود را جهت توسعه زیرساخت‌های مورد نیاز عباس‌آباد مازاد بر اعتبارات مصوب به شرکت نوسازی عباس‌آباد تخصیص دهد تا بر اساس طرح مصوب هزینه کرده و در تفریغ بودجه سال 1394 منظور نماید، اما شرکت نوسازی عباس‌آباد از محل مطالبات مربوط به واحدها و سازمان‌های خارج از شهرداری تهران که در محدوده اراضی عباس‌آباد مستقر هستند در 6 ماهه اول سال 1395 دریافتی نداشته است.


 وی ادامه داد: همان طور که در تبصره پانزدهم ذکر شده، باید مبلغ ۱۲ میلیارد تومان برای «اجرای طرح‌های عمرانی حريم» با هماهنگی فرمانداری تهران در روستاهای منتخب و پروژه‌های مورد تأييد فرمانداري تهران و ساير فرمانداری‌های ذی‌ربط هزينه می شد، اما تا پایان شهریور ماه امسال تنها ۳ میلیارد تومان در این موضوع هزینه شده است.


رئیس کمیسیون برنامه و بودجه درخصوص جایگاه‌های عرضه گاز شرکت واحد اتوبوسرانی، گفت: با توجه به این که جایگاه‌های مذکور در املاک شهرداری تهران قرار دارد، واگذاری این جایگاه‌ها با توجه به مشکلات حقوقی به وجود آمده در حال حاضر مقدور نیست و پیشنهاد می شود در بودجه سال 96 اعتبار مذکور لحاظ نشود.


دبیر ادامه داد: پیوست مربوط به تبصره هفدهم همراه لایحه بودجه سال 1395 به شورای اسلامی شهر تهران ارائه شد، اما از لیست ارائه شده در پیوست بودجه سال 95 تنها 2 پروژه (الماس کریمخان و نبوت) واگذار شده و سایر موارد واگذار شده جزء لیست ارائه شده توسط سازمان جهت واگذاری نبوده است.


دبیر با اشاره به تبصره بیست و سوم بودجه بیان داشت: شهرداری تهران در پروژه حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)، بیمارستان مغز و اعصاب امام رضا(ع)، مرکز مبارزه با سرطان، مراکز فرهنگی‌ـ مذهبی شهید تهرانی‌مقدم، شهید شاطری و شهید شوکت‌پور و خط مترو از خیابان فاطمی تا میدان تجریش  تاکنون هیچ عملکردی نداشته است.


دبیر تصریح کرد: شهرداری تهران موظف است بابت عوارض ساختمان‌های شهرداری حداکثر تا مبلغ یکصد و پنجاه میلیارد (150.000.000.000) ریال به سرجمع درآمد و هزینه شهرداری اضافه کند و آن را در تفریغ بودجه اعمال نماید، افزایش درآمد مذکور مشمول پاداش انگیزشی کارکنان مؤثر در وصول درآمدهای پایدار نخواهد بود.


رئیس کمیسیون برنامه و بودجه ادامه داد: با عنایت به این که صدور و توزیع فیش‌های عوارض نوسازی و پسماند در سال جاری در دست اقدام است، لذا تأمین اعتبار مورد نیاز بابت عوارض ساختمان‌های شهرداری معمولا در نیمه دوم سال مالی و ضمن عملیات بستن حساب‌های سال مالی انجام خواهد شد، تاکنون مبلغ 45/534/000 ریال بابت عوارض نوسازی و پسماند خانه موزه دکتر شریعتی مربوط به سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران در دست اقدام است.





۰۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 84]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن