تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 7 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم(ص):هیچکس حقیقت ایمان را کامل نمی کند مگر اینکه جدال لفظی را رها کند، هر چند حق با او باش...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798022758




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

عراق به‎زودی از شر تروریسم آزاد خواهد شد/ حضور نظامیان ترکیه در عراق، غیرقانونی و اشغال‎گری است


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: عراق به‎زودی از شر تروریسم آزاد خواهد شد/ حضور نظامیان ترکیه در عراق، غیرقانونی و اشغال‎گری است
احمد الاسدی گفت: قهرمانان حشدالشعبی همواره در مسیر آزادسازی مناطق مختلف عراق گام برداشته‎اند.

عراق به‎زودی از شر تروریسم آزاد خواهد شد
به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، احمدالاسدی سخنگوی حشدالشعبی در کنفرانس خبری خود که پیش از ظهر امروز در محل خبرگزاری تسنیم برگزار شد، اظهار داشت: دوسال و نیم پیش بود که مسیر حشدالشعبی آغاز شد و  ما دفاع از هم میهنانمان را آغاز کردیم؛ تروریست‌های داعش آن زمان در کمربند بغداد بودند اما امروز مشاهده می‌کنیم که 400 کیلومتر از بغداد دور هستند و پیشروی های ما شهر به شهر ادامه دارد.



وی افزود: امروز 30 ماه از عمر مقاومت عراق در مقابل محور تکفیری صهیونیستی می‌گذرد و ما همواره تلاش کرده‌ایم پیروزی انسانی بر پیروزی نظامی‌ ما پیشی گیرد، لذا قهرمانان حشدالشعبی همواره در مسیر آزادسازی مناطق مختلف عراق گام برداشته‎اند و امروز نیز این مسیر ادامه دارد. 


الاسدی با بیان این که پیشروی های ما با مشکلی مواجه نشده است، گفت: در چند روز اخیر پلیس فدرال و حشدالشعبی موفق شد در محور جنوبی 200 روستا را آزاد کند که بخش راست این محور به طور  کامل در اختیار نیروهای یاد شده قرار دارد؛ در محور شرقی نیز نیروی پلیس توانست بخش چپ را آزاد کند و تا به این لحظه براساس برنامه ریزی‌های صورت گرفته گام برداشته‎ایم.

وی با اشاره به این که عراق به زودی شاهد آزادی کامل از شر تروریسم خواهد بود، گفت: نوید پیروزی نهایی بسیار نزدیک است و ما به زودی اعلام می‌کنیم که عراق به طور کامل از دست تروریسم آزاد شد.

سخنگوی حشدالشعبی به پیشروی در محورهای نینوا و موصل اشاره کرد و افزود: امروز در آستانه آزادسازی آخرین محل حضور داعش در عراق هستیم، لذا در دو ماه گذشته برای آزادسازی نینوا گام‌های مهمی برداشته‎ایم؛ به علاوه حشدالشعبی در محور مهم و اساسی موصل هم فعال است که در محورهای دیگر شرقی، جنوبی و شمالی نیز از ارتش و پلیس استفاده شده است.


وی ادامه داد: حشدالشعبی در محور غربی موفق شد که 4 هزار کیلومتر را آزاد کند، هم‎چنین توانستیم فرودگاه تلعفر و منطقه مربوط به ولایت الجزیره را آزاد کنیم؛ لذا اعلام می‎کنیم که این مناطق و مسیرهای منتهی به آنها آزاد و امنیت در آنجا برقرار است.

الاسدی درباره ارتباط بین نبردهای جاری در عراق و سوریه عنوان داشت: جبهه عراق و آنچه در سوریه اتفاق می‌افتد، باهم متحد بوده و این دو جبهه باهم اشتراکاتی دارند، لذا آثار پیروزی در سوریه در جبهه مقابله با تروریسم در عراق مشاهده می‌شود، همان‎گونه که روز پنج‌شنبه ما خبر آزادی تلعفر را دادیم و روز گذشته نیز آزادسازی حلب را شاهد بودیم.

وی ضمن تقدیر از موضع مرجعیت و ملت عراق در رویارویی با تروریسم، ادامه داد: ما از ابتدا اعلام کردیم که داعش پروژه نظامی استکبار برای ایجاد تهدید در عراق و سوریه بوده که اکنون با این سرنوشت مواجه شده است و در این مسیر دوستان و هم‎پیمانان عراق نیز به ما کمک کردند که باعث تبدیل تهدیدات به فرصت‎ها شد.

الاسدی در پاسخ به سوال باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص حضور حشد‌الشعبی در سوریه و اینکه موضع این نیرو درقبال حضور نظامیان ترکیه در عراق چیست، اظهار داشت: حضور حشد‌ عراق در سوریه بدون موافقت پارلمان عراق ممکن نیست اما برخی گروه های تشکیل دهنده حشد از چهار سال گذشته در سوریه حضور دارند؛ در خصوص حضور نیروهای ترکیه نیز بارها گفته‎ایم که حضور آنان در عراق غیرقانونی و اشغالگری است که دولت و پارلمان کشور نیز بر آن تاکید کردند.

سخنگوی حشدالشعبی گفت: یک سال پیش به این موضوع اشاره کرده بودیم که حشد‌الشعبی با حضور ترکیه در عراق مخالف است، اما فرصت را به رسانه‌ها و نهادهای دیپلماتیک دادیم تا مسئله حل شود که در نهایت توافق حاصل نشد و با وجود درگیری‎ها ما حتما در صحنه نبرد حضور خواهیم داشت.

سخنگوی حشدالشعبی در پاسخ به سوال دیگری پیرامون تشکیل نیرویی مشابه سپاه پاسداران در عراق عنوان داشت: هر ملت و به‎ویژه کشور عراق که پس از سقوط صدام به پیروزی رسید به تشکیل نیرویی شبیه سپاه پاسداران علاقه‎مند است، اما شرایط در عراق متفاوت است.

وی افزود: ما ایمان داریم که حشد‌الشعبی می‌تواند بخشی از دستگاه امنیتی عراق باشد لذا ما می‌توانیم نمونه‌ سپاه پاسداران در عراق باشیم.

خبر در حال تکمیل است...







۲۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 25]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن