تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 7 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):مؤمن در گرفتارى صبور است، و منافق در گرفتارى بى تاب.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798102324




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دولت امضاي خودش را پس گرفت موتورهاي كاربراتوري شماره‌گذاري مي‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: دولت امضاي خودش را پس گرفت موتورهاي كاربراتوري شماره‌گذاري مي‌شود
سال‌هاست ترددموتور سيكلت‌هاي غير‌استاندارد بر آلودگي هواي كلانشهر‌ها مي‌افزايد و روند نوسازي اين وسيله نقليه موتوري دو چرخه همچنان در هاله‌اي از ابهام قرار دارد.
نویسنده : بیژن یانچشمه 


سال‌هاست ترددموتور سيكلت‌هاي غير‌استاندارد بر آلودگي هواي كلانشهر‌ها مي‌افزايد و روند نوسازي اين وسيله نقليه موتوري دو چرخه همچنان در هاله‌اي از ابهام قرار دارد. رئيس سازمان حفاظت از محيط زيست چندي پيش از توقف توليد موتورسيكلت كاربراتوري خبر داد؛ اين درحالي است كه نامه‌نگاري وزير صنعت براي توقف مصوبه هيئت دولت مبني بر شماره‌گذاري نكردن موتورسيكلت‌هاي كاربراتوري، انتقاد برخي اعضاي شوراي شهر و فعالان و سازمان محيط زيست را در بر داشته است.
 در حالي كه شهر‌ها همچنان در آلودگي و آلايندگي غوطه‌ور هستند و باران، برف و باد تنها ناجي كاهش آلودگي هوا به حساب مي‌آيند، حركت‌هاي كند از سوي دستگاه‌هاي متولي بر ميزان آلودگي هوا مي‌افزايد. براساس اعلام كارشناسان، هر موتور سيكلت به ميزان چهار خودرو آلودگي و آلايندگي توليد مي‌كند كه اين ميزان در موتور سيكلت‌هاي كاربراتوري بسيار بالاتر است. در اين زمينه رئيس كميته محيط زيست شوراي اسلامي شهر از نامه‌نگاري وزير صنعت براي توقف مصوبه هيئت وزيران مبني بر شماره‌گذاري نكردن موتورسيكلت‌هاي كاربراتوري انتقاد كرد.  
 
حمايت وزير از توليد موتورسيكلت‌هاي كاربراتوري دردسر ساز شد !
محمد حقاني، صبح روز گذشته در جلسه شوراي اسلامي شهر تهران با اشاره به مصوبه هيئت دولت مبني بر توقف توليد و شماره‌گذاري موتورسيكلت‌هاي كاربراتوري، گفت: با خبر شده‌ايم وزير صنعت، به وزير كشور نامه‌اي ارسال كرده است كه براساس آن حدود 600 هزار موتورسيكلت كاربراتوري ثبت سفارش شده است و تا پايان سال 95 شماره‌گذاري نكردن اين موتورها متوقف مي‌شود.
رئيس كميته محيط زيست شوراي اسلامي شهر تهران طرح سؤال كرد كه هنگامي كه اين مصوبه در هيئت وزيران بررسي شد، وزراي صنعت و كشور چرا امضا كردند كه حالا در زمان اجرا خبر از ثبت سفارش 600 هزار موتورسيكلت كاربراتوري مي‌رسد و اين مسئله سبب شود كه وزير صنعت، معدن و تجارت متوقف نشدن توليد را خواستار شود‌؟!

حقاني در ادامه با تأكيد بر اينكه درآمد صنعت از توليد موتورسيكلت كاربراتوري بسيار بيشتر از موتورهاي انژكتوري است، گفت: اين در حالي است كه هر موتورسيكلت كاربراتوري در هر كيلومتر پيمايش نبايد بيشتر از سه گرم آلايندگي داشته باشد، اما متأسفانه شاهديم موتورسيكلت‌هاي كاربراتوري نو در هر پيمايش 15 گرم آلودگي توليد مي‌كند.  وي در ادامه بر اين نكته اشاره كرد كه به عبارت ديگر سالانه هر موتور كاربراتوري بيش از 200 كيلوگرم آلايندگي بيش از حد استاندارد توليد مي‌كند.  حقاني در پايان تأكيد كرد از وزراي صنعت و كشور درخواست مي‌شود به مصوبات هيئت دولت پايبند باشند.
 
اخذ مصوبه دولت لازمه توليد مجدد موتورهاي كاربراتوري
خبر توليد نيم ميليون موتورسيكلت كاربراتوري از سوي معاون حمل و نقل شهرداري، آن‌هم بعد از گذشت حدود دو ماه از اجرايي شدن مصوبه دولت مبني بر توقف شماره‌گذاري موتورسيكلت‌هاي كاربراتوري موضوعي است كه پرسش‌ها و انتقادات را به دستگاه‌هاي متولي اين امر از جمله وزارت صنايع و سازمان حفاظت محيط زيست به دنبال داشته است؛ در اين‌باره معاون سازمان محيط زيست اخذ مصوبه دولت را براي توليد مجدد موتورهاي كاربراتوري لازم دانست.

سعيد متصدي در اين خصوص با اشاره به اينكه دولت طي مصوبه‌اي از توليد موتورسيكلت‌هاي كاربراتوري جلوگيري كرده است، به ايسنا گفت: بنابراين مصوبه، هر مجوزي كه سازمان حفاظت محيط زيست از قبل براي توليد موتورسيكلت‌هاي كاربراتوري داده بود، باطل شد كه اين موضوع را به نيروي انتظامي اعلام كرديم كه مجوزهاي توليد و شماره‌گذاري موتورسيكلت‌هاي كاربراتوري از اول مهرماه امسال باطل است.  وي تأكيد كرد: مجوزهايي كه در حال حاضر صادر مي‌كنيم صرفاً براي موتورسيكلت‌هاي انژكتوري است كه خوشبختانه هماهنگي‌هاي خوبي در اين زمينه صورت گرفته است و تاكنون 15 تا 20 مدل موتورسيكلت انژكتوري در كشور توليد و شماره‌گذاري مي‌شود.
به گفته متصدي، اگر قرار باشد شماره‌گذاري جديد موتورسيكلت‌هاي كاربراتوري صورت گيرد بايد اين موضوع به تصويب دولت برسد و مصوبه دولتي براي انجام اين كار وجود داشته باشد.
 
فشار به اقشار كم درآمد به چه قيمت؟!
در حال حاضر صاحبان چندين ميليون موتورسيكلت از اين وسيله موتوري براي ارتزاق و رفت و آمد خود استفاده مي‌كنند و متأسفانه به دليل بي‌توجهي به اين اقشار كم درآمد، سياستگذاري‌ها معمولاً با ناديده گرفتن اين طبقه محروم به اجرا در مي‌آيد. اين درحالي است كه بستر لازم براي مساعدت و كمك به اين افراد در پيچ وتاب قوانين ناديد‌ه گرفته مي‌شود.  نبود زير ساخت‌ها و بسته‌هاي تشويقي سبب شده است تا جايگزيني موتور سيكلت‌ها به كندي صورت بگيرد و حركت‌هاي نمايشي و لاك‌پشتي هم به نتيجه مطلوب نرسد. بر اين اساس لازم است تا تصميم‌گيران و تصميم‌سازان، مسائل و مشكلات آلودگي را با در نظر گرفتن تمامي جوانب حل كنند تا به قول معروف نه سيخ بسوزد و نه كباب.


منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۳





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 41]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن