تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  حضرت مهدی (عج):خدا با ما است و نيازمند ديگرى نيستيم، و حق با ما است و باكى نداريم كه كسى از...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798208512




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ساحل‌نشيني دستگاه‌هاي دولتي مسافران را دریازده می‌کند!


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: ساحل‌نشيني دستگاه‌هاي دولتي مسافران را دریازده می‌کند!
در حالي كه به گفته قائم‌مقام وزير كشور اعتبار ساماندهي سواحل 100 درصد افزايش خواهد يافت بيشتر سواحل كشور در سه استان شمالي كشور در اختيار دستگاه‌هاي دولتي و ساير ارگان‌ها و سازمان‌ها است...
نویسنده : بيژن يانچشمه 
در حالي كه به گفته قائم‌مقام وزير كشور اعتبار ساماندهي سواحل 100 درصد افزايش خواهد يافت بيشتر سواحل كشور در سه استان شمالي كشور در اختيار دستگاه‌هاي دولتي و ساير ارگان‌ها و سازمان‌ها است و با نزديك شدن به فصل تابستان عملاً مسافران و گردشگران براي استفاده از سواحل با در بسته ويلاها يا حصاركشي‌ها روبه‌رو مي‌شوند و فقط مردم مي‌توانند از دريا تصوير چشمي و ذهني داشته باشند يا در تصاوير مجازي به سفر دريايي بروند. اين در حالي است كه زمين‌خواري و ساحل‌خواري در كنار حاشيه استان‌هاي ساحلي بيداد مي‌كند.

سال‌هاست با افزايش مهاجرت به استان‌هاي شمالي و افزايش زمين‌خواري علاوه بر زمين‌هاي حاصلخيز، سواحل نيز به اشغال دستگاه‌هاي دولتي درآمده است كه در اين زمينه گفته مي‌شود حدود 80 درصد سواحل به اشغال دستگاه‌هاي دولتي درآمده است. بر اين اساس اگر براي تفريح و گردشگري به شهرهاي ساحلي شمال سري بزنيد يا با در بسته محوطه‌هاي ويلايي يا با حصار‌هاي ديواري و محصور شده روبه‌رو مي‌شويد. گويا درياي شمال در همه بخش‌ها در اختيار عده‌اي معدود افراد و دستگاه‌ها قرار گرفته است و مابقي جمعيت ميليوني كشور حق استفاده از اين موهبت خدادي را ندارند.

در اين زمينه وجود چند ده پلاژه ساحلي براي انبوه جمعيت گردشگر و مسافر نه تنها جوابگو نيست بلكه در اين مكان‌ها به‌دليل كمبود امكانات بسياري از افراد ويلا‌دار، مسافران را تور مي‌كنند تا داغ سفر به دل مسافران بماند.

طرح ساماندهي سواحل سال‌هاست در حال اجراست اما تاكنون اقدام خاصي براي آزاد‌سازي سواحل صورت نگرفته و فقط نامي از اين طرح باقي مانده است. بر اين اساس عقب‌نشيني 60 تا100 متري از خط سواحل فقط روي كاغذ به اجرا در‌آمده است و عملاً به‌دليل كم‌كاري و ناكارآمدي دستگاه‌هاي ذي‌ربط و وجود بروكراسي اداري، سواحل همچنان در دست عده‌اي از افراد يا دستگاه‌هاي دولتي قرار گرفته است. در اين زمينه معاونت محيط زيست دريايي سازمان حفاظت محيط زيست از عزم جدي دولت براي مبارزه با زمين‌خواران دريا خبر داد.

شهرام فداكار، مدير‌كل دفتر سواحل و تالاب‌هاي ساحلي سازمان حفاظت محيط زيست تأكيد كرد: بررسي‌ها نشان داده است در جنوب كشور به ويژه در مناطق عسلويه و قشم در استان هرمزگان افزون بر 400 هكتار زمين در ساحل دريا تصرف شده است.

اين مقام مسئول گفت: همچنين گزارش‌هايي از زمين‌خواري دريا در نوار ساحلي شمال كشور به ويژه مازندران وجود دارد كه مقدار آن هنوز مشخص نشده است.
فداكار همچنين به تصرف سواحل از سوی بخش دولتي اشاره كرد و گفت: 80 درصد نوار ساحلي درياي خزر مورد تصرف قرار گرفته كه بيش از 50 درصد اين تصرفات را بخش دولتي مرتكب شده است.
همچنين در زمينه طرح سالم‌سازي و ساماندهي سواحل، قائم‌مقام وزير كشور در امور اجتماعي با اشاره به اينكه در سال جاري اعتبارات ساماندهي سواحل افزايش مي‌يابد، گفت: بايد با كمترين فرصت بيشترين زمينه و شرايط ايجاد آرامش براي مردم و با ايجاد فضايي شاد، زمينه زندگي مناسب براي مردم فراهم شود.

مرتضي ميرباقري با اشاره به اينكه در دو سال گذشته 26 ميليارد ريال اعتبار براي سواحل تخصيص داده شد كه از اين ميزان 50 درصد به مازندران اختصاص يافت، تصريح كرد: طرح‌هاي اجرا شده ساماندهي سواحل در استان مازندران رضايت مردم را افزايش داده است.

قائم‌مقام وزير كشور با اعلام اينكه بيش از 10 ميليون نفر در نوروز 95 به مازندران سفر كردند، بيان كرد: مردم مازندران بايد با يك ظرفيت ملي ميزباني مسافران كشور را بر عهده بگيرند.

وي با بيان اينكه در سال جاري اعتبار ساماندهي سواحل افزايش 100 درصدي داشته است، گفت: اميدواريم ظرفيت‌هاي سواحل بيشتر فعال شود و همچنين دريا در ايام ماه مبارك رمضان با مجوزهايي كه داده مي‌شود، داير باشد.  همچنين مانور طرح ساماندهي سواحل در مازندران با آغاز 100 طرح سالم‌سازي در درياي مازندران از اول خردادماه با مسئوليت سازمان هلال احمر در حال اجرا است.


منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۳





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 9]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن