تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 7 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):بالاترين درجه دانايى، تشخيص اخلاق از يكديگر و آشكار كردن اخلاق پسنديده و سركوب ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798106980




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مبارزه با دخانیات با مانور رفع تکلیف!


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: مبارزه با دخانیات با مانور رفع تکلیف!
از روز گذشته مانوري با همكاري دانشگاه‌هاي علوم پزشكي تهران، ايران، شهيد بهشتي و اتاق اصناف تهران...
نویسنده : محمدرضا هاديلو 


از روز گذشته مانوري با همكاري دانشگاه‌هاي علوم پزشكي تهران، ايران، شهيد بهشتي و اتاق اصناف تهران براي بازرسي از مراكز عرضه مواد دخاني به وسيله ماشين‌هاي پژو و سمند سفيد رنگ با لوگوي سامانه بهداشت 190 برگزار شده كه هدف اصلي اين طرح اطلاع‌رساني و آموزش به عموم مردم، كسبه و اصناف است. در اين مانور اتاق اصناف تهران، دادسراي ناحيه 19 و واحد اماكن نيروي انتظامي با معاونت اداره سلامت محيط و كار وزارت بهداشت همراه هستند.

به گفته برگزار‌كنندگان اين مانور، طي اين بازرسي‌ها به مراكز عرضه‌كننده مواد دخاني اعلام مي‌شود هر نوع تبليغ مواد دخاني ممنوع است. همچنين ادوات مصرف دخانيات مثل پيپ، قليان و. . . بايد طوري فروخته شوند كه در معرض نمايش قرار نگيرند و منجر به تبليغ نشوند.

اين تمام تلاش مسئولان براي هفته مبارزه با دخانيات است. گويي آنها در دنياي ديگري بوده‌اند و حالا بدون اطلاع از وضع مواد مخدر در جامعه ايران قرار است براي خالي نبودن عريضه مانوري هم در اين هفته برگزار كنند.

امروز ديگر نمي‌توان از دخانيات حرف زد، در جايي كه مواد مخدر آنقدر در بين اقشار مختلف جامعه نفوذ كرده‌ كه هر روز مطالب جديدتر و نگران‌كننده‌تري به گوش مي‌رسد.
آخرين آمار تعداد معتادان كشور كه مورد تأييد ستاد مبارزه با مواد مخدر هم قرار گرفته بين ۲ ميليون تا 2 ميليون و 200 هزار نفر است كه مصرف روزانه مواد مخدر دارند.
اين در شرايطي است كه چندي پيش وزير كشور اعلام كرده بود ۴۴ درصد زنداني‌هاي كشور در ارتباط با بحث مواد مخدر است.

در همين راستا نتايج يك تحقيق نشان مي‌دهد كه ميانگين سني مصرف مواد صنعتي در بين جوانان كاهش يافته است. همچنين امروزه جوانان در آغاز مصرف، از كراك و شيشه استفاده مي‌كنند و زمان تغيير الگوي مصرف نيز از 15 سالگي آغاز و در 18 سالگي به اوج مي‌رسد. البته ارزاني، تقليد از سايرين، تنوع‌طلبي و مصرف اين مواد در مهماني‌ها از جمله مهم‌ترين عوامل تغيير الگوي مصرف در بين جوانان محسوب مي‌شود.

با اين تفاسير اگر هر روز شاهد افزايش سفره‌خانه‌هاي سنتي با منوهاي خاص و متنوع قليان هستيم نبايد براي‌مان زياد تعجب‌برانگيز باشد زيرا مي‌توان اينطور برداشت كرد كه خانواده‌ها ترجيح مي‌دهند به جاي اينكه فرزندان‌شان به سمت شيشه، كراك، ترياك و هروئين بروند، همان بهتر كه در كنار خودشان و محافل خودماني قليان بكشند؛ قلياني كه به نوبه خود هزاران عوارض جبران‌ناپذير دارد.

از وضع وخيم اعتياد در ايران همين بس كه بعد از آنكه در هفته گذشته ستاد مبارزه با مواد ‌مخدر نسبت به مصرف ترياك‌هاي حاوي سرب هشدار داد و از معتادان درخواست كرد تا به جاي خريد ترياك از قاچاقچيان، شربت ترياك را از مراكز درمان اعتياد تهيه كنند، گزارش‌ها نشان مي‌دهد كه برخلاف هماهنگي‌هاي انجام شده، هنوز شربت ترياك به مقدار لازم در بازار وجود ندارد.  اين در حالي است كه مطابق صحبت‌هاي پرويز افشار، سخنگوي ستاد مبارزه با مواد‌ مخدر، در جلسه با مقامات وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو مقرر شده است سهميه شربت ترياك مراكز ترك اعتياد افزايش يابد تا معتادان بتوانند با مراجعه به حدود 6 هزار مركز ترك اعتياد، شربت را تهيه كنند و تحت درمان قرار گيرند.
بنابراين بجا بود مسئولان محترم در رده‌هاي مختلف بهداشت و سلامت و دانشگاهي و اصناف و انتظامي و... به جاي تمركز روي نوع خودرو و رنگ آن، براي يك مانور هزينه‌زا و بي‌ثمر، حداقل كمي در مطالب نشريات و رسانه‌ها در مورد وضعيت اعتياد و مواد مخدر موجود در جامعه تفرق مي‌كردند تا مانورشان از روي رفع تكليف نبوده و با تمسخر روبه‌رو نشود.


منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 19]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن