تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 7 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):اگر پنج خصلت نبود، همه مردم جزوِ صالحان مى شدند: قانع بودن به نادانى، حرص به دنيا، بخ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798155930




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

منتخبین مجلس دهم از جریانات شناسنامه‌دار کشورند/انتخابات بدون هیچ حادثه امنیتی جدی برگزار شد


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: منتخبین مجلس دهم از جریانات شناسنامه‌دار کشورند/انتخابات بدون هیچ حادثه امنیتی جدی برگزار شد
رئیس ستاد انتخابات کشور گفت: منتخبین مجلس دهم از تمامی جریانات سیاسی کشور هستند.

منتخبین مجلس دهم از جریانات شناسنامه دار کشورند/انتخابات بدون هیچ حادثه امنیتی جدی برگزار شد
به گزارش خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، محمدحسین مقیمی رئیس ستاد انتخابات کشور با حضور در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری انتخابات مجلس دهم در مرحله اول اظهار داشت: در این دور از انتخابات 221 نفر انتخاب شدند و از میان این تعداد 68 نفر به دور دوم راه یافتند.


وی افزود: در مرحله دوم انتخابات 136 نفر در 21 استان کشور و در 55 حوزه به رقابت پرداختند که طبق برنامه زمان بندی انتخابات تبلیغات خود را از 2 اردیبهشت سال جاری شروع و تا روز 9اردیبهشت به پایان رساندند.


رئیس ستاد انتخابات کشور تصریح کرد: مرحله دوم انتخابات در روز 10 اردیبهشت در 55 حوزه تا ساعت 6 عصر ادامه داشت و سپس تا ساعت 8 و مجدد با اجازه وزیر کشور تا ساعت 21 شب نیز ادامه داشت.


مقیمی با بیان اینکه پس از اتمام برگزاری انتخابات از ساعت 1 بامداد روز گذشته نتایج انتخابات به مرور مشخص شد، تصریح کرد: در حال حاضر به غیر از سه حوزه 52 حوزه انتخابی صورت جلسات به وزارت کشور فرستاده شده و توسط صدا و سیما به اطلاع شهروندان رسید و در اطلاعیه انتخابات ستاد انتخابات 64 نفر اعلام شد و فقط 4 نفر ماندند تا تعیین تکلیف شوند.


رئیس ستاد انتخابات کشور با اشاره به تمهیدات ویژه وزارت کشور برای بهتر برگزار شدن انتخابات در کشور اظهار داشت: در این راستا وزیر کشور در فروردین ماه سال گذشته ستاد انتخابات کشور را از بین معاونین خود مشخص کردند و جلسات متعددی را در هر دو مرحله انتخابات با مسئولین ذیربط داشتند و تمام فعالیت‌ها بر اساس تصمیمات ستاد انتخابات کشور بود.


مقیمی با تاکید بر اینکه ما سعی کردیم در برگزاری انتخابات به سه اصل مهم توجه ویژه کنیم، اظهار داشت: مقام معظم رهبری گفتند رای مردم حق الناس است و باید از آن صیانت شود و بر این اساس ما به عنوان یک وظیفه شرعی سعی کردیم آن را رعایت کنیم.


وی اضافه کرد: اجرای قانون اصلی دیگری بود که خود را به آن مقید دانستیم که مر قانون را مد نظر قرار دهیم بر این اساس تمامی فرمانداران امتحان گرفتیم که بدانیم که چقدر در جریان قانون هستند یا خیر.


معاون سیاسی وزیر کشور اظهار داشت: احزاب در این دوره از انتخابات حضور چشمگیری داشتند تا یک نشاط سیاسی در کشور ایجاد شود خانه احزاب در یک مقطع زمانی تعطیل شده بود ه با پیگیری‌ها کمیسیون ماده 10 احزاب این خانه فعال شد بر این اساس منتخبین مجلس دهم از همه گروه‌ها و احزاب شناسنامه دار هستند.


وی اضافه کرد: مردم نیز همواره بر اساس شناخت خود توانستند داوطلبان خود را انتخاب کنند بر این اساس هیچ حزبی سیاسی نمی‌تواند اعلام کند برنامه داشته که نتوانسته آن را اجرا کند با توجه به نظام مردم سالاری دینی جریانات سیاسی کشور نظرات خود را ارائه می‌کند.


رئیس ستاد انتخابات کشور تصریح کرد: در پروسه انتخابات وزیر کشور دستور داده بود که فرمانداران و بخشدارانی که قرار است در انتخابات شرکت کنند از پست خود استعفا دهند در این راستا کارمندان دولتی که از هزینه ملی حقوق می‌گرفتند نمی‌توانستند در ساعات اداری تبلیغ کنند، اما در خارج از ساعت کار اداری می‌توانستند فعالیت داشته باشند که همه این موارد نشان از توجه ویژه وزارت کشور به امر برگزاری انتخابات بود.


وی با اشاره به امنیت حاکم در زمان برگزاری انتخابات در کشور تصریح کرد: علیرغم تهدید‌های که در برخی از نقاط مرزی، عشایری و شهری کشور می‌شد با مشارکت شورای تامین استان‌ها با وزارت کشور نیروی انتظامی، سپاه و بسیج امنیت در انتخابات برقرار بود.

مقیمی افزود: غیر از یکی دو برخورد جدی تقریبا انتخابات بدون چالشی را از نظر مسائل امنیتی و انتظامی داشتیم.


رئیس ستاد انتخابات وزارت کشور گفت: در جاهایی که با مشکل روبه رو شدیم طبق دستور وزیر کشور نمایندگان خاصی فرستاده شد و توانستیم اوضاع را مدیریت کنیم.


معاون سیاسی وزیر کشور اضافه کرد: در دوره اول انتخابات یک میلیون نفر و در مرحله دوم هم حدود 330 هزار نفر مسئولیت برگزاری انتخابات  را بر عهده داشتند.


رئیس ستاد انتخابات وزارت کشور با بیان اینکه در طول برگزاری انتخابات 65 هزار بازرس وزارت کشور در حوزه‌ها حضور داشتند، افزود: بعد از اعلام نتایج انتخابات هم با هیچ موضوع خاصی رو به رو نشدیم و چه کسانی که رای آوردند و چه کسانی که رای نیاوردند از قوانین تبعیت کردند.


وی ضمن قدردانی از حضور مردم در پای صندوق‌های رای خاطر نشان کرد: از همه کسانی که یک سال با ما کار کردند تا این انتخابات را برگزار کنیم تشکر می‌کنم.


مقیمی در مورد میزان مشارکت مردم در انتخابات اظهار تاکید کرد: در مرحله اول 62 درصد از مردم در پای صندوق‌های رای حضور داشتند ولی در مرحله دوم سطح مشارکت کمی پایین تر آمد و حدود 59 درصد بود که این موضوع طبیعی است.


وی در پاسخ به سوالی درباره دستگیری سه نفر در استان تهران به دلیل تخلفات انتخابی اظهار داشت: اگر در طول انتخابات تخلفی صورت گیرد بسته به این که چقدر میزان در  نتیجه انتخابات تاثیر داشته است بررسی‌های لازم صورت می‌گیرد.


وی افزود: اگر کسی در مظان اتهامی هم چون خرید و فروش رای قرار می‌گیرد احضار و یا حتی دستگیر می‌شود که در صورت ثابت شدن جرم وی طبق مقررات با وی برخورد خواهد شد.


رئیس ستاد انتخابات وزارت کشور در پاسخ به سوال دیگری درباره دخالت دولت در انتخابات نیز یادآور شد: کارمندان دولت در ساعات غیر دولتی می‌توانند در تبلیغات شرکت کنند، وقتی می‌گوییم کارمندان یعنی همه آنها، تنها موضوع مهم این است که کارمندان نباید از امکانات دولتی در جهت تبلیغ کسی استفاده کنند.


معاون سیاسی وزیر کشور در پاسخ به سوال دیگری درباره احتمال تغییر استانداران به دلیل نتایج انتخابات نیز اظهار داشت: انتخابات بسیار خوبی برگزار شده و همه مسئولین طبق وظایف خود عمل کرده‌اند پس دلیلی ندارد که کسی برکنار شود ولی اگر فرماندار یا بخشداری در اجرای بقیه مسئولیت هایش خوب عمل نکند تصمیم گیری‌های دیگری درباره او گرفته خواهد شد.





۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 193]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن