تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 7 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):توكّل كردن (به خدا) بعد از به كار بردن عقل، خود موعظه است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798152672




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پادشاه عربستان دقیقا چه بیماری دارد؟


واضح آرشیو وب فارسی:برترین ها:
پادشاه عربستان دقیقا چه بیماری دارد؟




از زمانی که یک سال قبل سلمان بن عبدالعزیز جای برادرش عبدالله را در قدرت گرفت حرف و حدیث‌های زیادی درباره سلامت او وجود داشته است. سلمان 80 سال اما دقیقا چه بیماری دارد؟





خبرآنلاین: از زمانی که یک سال قبل سلمان بن عبدالعزیز جای برادرش عبدالله را در قدرت گرفت حرف و حدیث‌های زیادی درباره سلامت او وجود داشته است. سلمان 80 سال اما دقیقا چه بیماری دارد؟

خيلي‌ها طي يك سال گذشته كه عربستان اشتباهات مهلكي را مرتكب شد هشدار داده بودند كه پادشاه اين كشور به قدري بيماري است كه عملا همه چيز در اختيار محمد بن سلمان پسرش است كه پست‌هاي وزير دفاع و جانشين وليعهد را در اختيار دارد.


پادشاه عربستان دقیقا چه بیماری دارد؟



گزارش‌هاي مختلفي درباره ابتلاي سلمان به زوال عقل و احتمالا آلزايمر وجود دارد اما عربستان هميشه اين مسائل را مانند گذشته رد مي‌كند. در مورد ملك عبدالله هم كه در 90 سالگي درگذشت هم چنين سياست پنهان‌كاري در جريان بود. گفته مي‌شود عبدالله در محل اقامت خود يك بيمارستان تمام عيار داشت و به همين خاطر مدت كوتاهي قبل از مرگش كه اعلام شد او براي آزمايش‌هاي پزشكي به بيمارستان منتقل شدند همه فهميدند كه اوضاع حالي او بسيار وخيم شده است.

واشنگتن پست درباره وضعيت سلامتي سلمان مي‌نويسد: حرفهای ولیعهد عربستان تنها در چند دقیقه اول نشست‌ها پیوستگی لازم را دارد و پس از مدت کوتاهی حرفهایش بی‌ربط می‌شود. اين مسئله را افراد ديگري هم اعلام كرده‌اند و به همين خاطر است كه معمولا سخنراني‌ها و ديدارهاي سلمان مدت كوتاهي دارد.

گفته مي‌شود كه او يك سكته مغزي را پشت سر گذاشته و به همين خاطر قادر به تكان دادن بازوي چپ خود مانند دست راستش نيست. حتي برخي‌ها از مبتلا بودن او به پاركيسنون حرف زده‌اند اما بيشتر منابع از ابتلاي او به دمانس حرف مي‌زنند. حتي برخي گفته‌اند او يكبار در ديدار با نخست وزير ليبي گفته است كه سلامش را به برادرش سرهنگ قذافي برسانند!

دمانس (dementia) یا زوال عقل، در پزشکی و روان‌پزشکی، به اختلال مزمن و گاهی حاد فرایندهای روانی به علت بیماری عضوی مغز گفته مي شود که با تغییر شخصیت و موقعیت‌ناشناسی و اختلال در حافظه و داوری و اندیشه همراه است. شایع‌ترین نوع دمانس، زوال عقل سالخوردگی یا آلزایمر است.

امروزه حدود ۱۲ میلیون نفر در جهان دمانس دارند و انتظار می‌رود که این تعداد در سال ۲۰۴۰ به ۲۵ میلیون برسد. در شايع‌ترين نوع آن يعني آلزايمر كه گفته مي‌شود پادشاه عربستان هم به آن مبتلاست به تدریج توانایی‌های ذهنی بیمار تحلیل می‌رود. بارزترین تظاهر زوال عقل اختلال حافظه‌است. اختلال حافظه معمولاً به تدریج ایجاد شده و پیشرفت می‌کند. در ابتدا اختلال حافظه به وقایع و آموخته‌های اخیر محدود می‌شود ولی بتدریج خاطرات قدیمی هم آسیب می‌بینند. بیمار پاسخ سئوالی را که چند لحظه قبل پرسیده‌است فراموش می‌کند و مجدداً همان سؤال را می‌پرسد. بیمار وسایلش را گم می‌کند و نمی‌داند کجا گذاشته‌است. در خرید و پرداخت پول دچار مشکل می‌شود و نمی‌تواند حساب دارائیش را نگه دارد. بتدریج در شناخت دوستان و آشنایان و نام بردن اسامی آنها نیز مشکل ایجاد می‌شود.






تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۴ - ۰۱:۲۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: برترین ها]
[مشاهده در: www.bartarinha.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 175]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن