تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 8 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):فرزندانتان را به سه چيز ادب كنيد: عشق به پيامبرتان، عشق به خاندان او، و قرآن خو...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802530440




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بررسی راه های رونق اقتصادی در نشست وزیر صنعت با اعضای کمیسیون صنایع


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: بررسی راه های رونق اقتصادی در نشست وزیر صنعت با اعضای کمیسیون صنایع خبرگزاری پانا :وزیر صنعت، معدن و تجارت به همراه معاونان خود در نشستی با اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، راه های همکاری را در جهت رونق اقتصادی بررسی کردند.
۱۳۹۴ چهارشنبه ۲۶ فروردين ساعت 09:21

خبرگزاری پانا+

به گزارش خبرگزاری پانا ،وزیر صنعت معدن و تجارت پس از این نشست با اشاره به اینکه گزارش مختصری را به اعضای این کمیسیون ارائه کرده است گفت: در این نشست سعی کردیم از نظرات اعضای کمیسیون بهره مند شویم. محمدرضا نعمت زاده با اشاره به اینکه بخش صنعت، معدن و تجارت از بخش های مهم اقتصادی کشور است افزود: امسال سعی می کنیم تأکید بیشتری بر حمایت از تولید ملی، رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال داشته باشیم.
وی گفت: جلسات با اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس ادامه خواهد یافت تا جزئیات برنامه راهبردی امسال و چشم انداز صنعت، معدن و تجارت در سال جاری را به آنها ارائه کنیم.
نعمت زاده با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری در سال جاری بر همدلی و همزبانی تأکید کردند، افزود: یقیناً این رهنمود کمک خواهد کرد که با همراهی و همکاری بیشتر با عصاره ملت که همان نمایندگان مجلس هستند، هر آنچه در توان وزارت صنعت، معدن و تجارت است در جهت رونق اقتصادی به کار ببریم.
وی گفت: امیدواریم شاهد رشد بیشتر به ویژه در توسعه صادرات غیرنفتی باشیم.
وزیر صنعت معدن و تجارت افزود: پارسال صادرات غیرنفتی از نظر ارزش کالا 49 میلیارد و 800 میلیون دلار بود که نسبت به سال پیش از آن حدود 19 درصد رشد داشت.
نعمت زاده ادامه داد: واردات که عمدتاً در بخش محصولات سرمایه ای بود حدود 3 و 7 دهم درصد رشد داشت که حاکی از حرکت کشور به سمت رونق تولید است.
وی گفت: بر اساس آمار گمرک، واردات کالاهای مصرفی پارسال حدود 26 درصد کاهش یافت که این نشان می دهد هر قدر رونق صنعت و تولید داخل داشته باشیم می تواند نیاز جامعه را تأمین کند و واردات کالاهای مصرفی کاهش یابد.
نعمت زاده ابراز امیدواری کرد: امسال هم با حمایت مجلس و ملت، رونق بیشتر تولید را شاهد باشیم.
وی گفت: مجلس شورای اسلامی در نیمه دوم پارسال اقدامات مؤثری انجام داد ازجمله تصویب لایحه رفع موانع تولید است که در اسفند پارسال تقدیم شورای نگهبان شد که نیاز به کمی اصلاحات دارد و امیدواریم تا دو هفته دیگر ابلاغ شود.
وزیر صنعت معدن و تجارت افزود: مجلس شورای اسلامی تلاش کرد با توجه به شرایط خاص کشور از نظر تحریم ها و کاهش قیمت نفت، پیشنهادات دولت را در بودجه بپذیرد.
نعمت زاده با اشاره به اینکه قانون مالیات بر ارزش افزوده مشکلات و موانعی را بر سر راه تولید ایجاد کرده است اضافه کرد: اصلاح این قانون را پیشنهاد کردیم که اکنون در کمیسیون اقتصادی دولت در حال بررسی است و امیدواریم تا دو ماه آینده به مجلس برود.
وی با تأکید بر اینکه باید صادرات غیر نفتی تشویق شود گفت: متأسفانه بودجه ای در این زمینه در اختیار نداریم، پیشنهاداتی دادیم که امیدواریم از طریق دولت به مجلس تقدیم شود.
نعمت زاده افزود: در بخش معدن نیاز به اکتشافات بیشتری داریم که باید نواقص در این زمینه را برطرف کنیم و در بخش صنعت هم بهبود کیفیت تولیدات، افزایش تولید، فعال کردن صنایع کشور، تکمیل طرح های نیمه تمام، کمک به صادرات غیرنفتی و جلوگیری از صادرات محصولات خام ازجمله برنامه های امسال وزرات صنعت، معدن و تجارت است.
وی تأکید کرد: تلاش می کنیم زنجیره تولید را که به معدن متصل می شود تکمیل کنیم تا بتوانیم هم نیاز داخل را تأمین و هم صادرات را افزایش دهیم.
رضا رحمانی رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی نیز پس از این نشست در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما بر لزوم همکاری این کمیسیون و نمایندگان مجلس با وزارت صنعت، معدن و تجارت تأکید کرد و گفت: مقرر شد این جلسات ادامه داشته باشد تا به جمع بندی کاملی برسیم و در سال «دولت، ملت؛ همدلی و همزبانی» بتوانیم با اتفاق نظر برنامه های تدوین شده با همکاری دولت و مجلس اجرایی شود.
وی با تأکید بر اینکه حمایت از تولید ملی باید محور اساسی باشد افزود: این لازمه تحقق اقتصاد مقاومتی و توسعه کشور است.
رحمانی گفت: انتظار ما از دولت این است که سیاست های اقتصاد مقاومتی را عملیاتی کند و به ویژه برای حمایت از تولید ملی باید برنامه های لازم را تدوین و اجرایی کنیم.
وی تأکید کرد: مجلس شورای اسلامی آماده همکاری است و هر جا نیاز به قانون باشد، قانون گذاری خواهد کرد.
رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: بازدهی سرمایه گذاری هایی که در بخش صنعت و معدن می شود بیشتر از دیگر بخش هاست و با توجه به اینکه جزو 10 کشور برتر در حوزه معدنی هستیم، باید در این زمینه بیشتر کار کنیم.
رحمانی افزود: موقعیت صنعتی و تجاری ما و توانمندی های انسانی ما ایجاب می کند که از آن خوب استفاده کنیم و برای این منظور باید سرمایه گذاری و منابع را تزریق کنیم تا زیرساخت ها ایجاد شود و برای کشور درآمدزایی شود.
وی گفت: اصولاً قوانین، کم نداریم و خیلی نیاز به تصویب قوانین جدید نیست و تنها برخی از قوانین نیاز به اصلاح و در برخی جاها نیاز به حذف دارد.
رحمانی افزود: انتظار ما از دولت این است که قوانین فعلی از جمله قانون اصل 44، قانون حمایت از شرکت های دانش بنیان، قانون بهبود مستمر فضای کسب و کار و قانون حمایت از تولید ملی را به خوبی اجرا کند تا ظرفیت های نهفته فعال شود.
وی با اشاره به اینکه سال 94 سال همدلی است گفت: وجه بارز همدلی باید در حمایت از تولید ملی دیده شود.
نشست وزیر صنعت، معدن و تجارت با اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی به میزبانی وزارت صنعت، معدن و تجارت برگزار شد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 40]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن