تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 15 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مؤمن همواره خانواده خود را از دانش و ادب شايسته بهره مند مى سازد تا همه آنان را وارد ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

ترازوی آزمایشگاهی

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

پراپ فرم رابین سود

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799457663




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نخستین پیامد رفع تحریم‌ها حذف دلالان بین‌المللی از اقتصاد ایران است


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران:
نخستین پیامد رفع تحریم‌ها حذف دلالان بین‌المللی از اقتصاد ایران است
سال 1394 برای فعالان اقتصادی کشور در حالی آغاز شد که مهمترین خبر که انتظار آنرا می‌کشیدند منتشر شد.موضوعی که بی‌شک از مهمترین چالشهای تاثیرگذار در فرآیند اقتصاد ایران در سالهای اخیر بوده است.

نخستین پیامد رفع تحریم‌ها حذف دلالان بین‌المللی از اقتصاد ایران است
به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی شرکت معدنی و صنعتی چادرملو، اعلام توافق اولیه در مذاکرات گروه 5+1 بر سر فعالیتهای هسته‌ای ایران بازار سرمایه و فعالان بخش صنعت و خدمات بازرگانی را با نگاهی امید بخش نسبت به سال جدید مواجه کرد، به طوری که مهمترین تاثیر آن در بازار بورس و اوراق بهادار رخ داد و شاخص سهام را در اولین روز کاری سال جدید ناگهان با رشد بیش از 2 هزار واحدی روبرو کرد.


علاوه بر جهش سریع شاخص‌های سهام دربورس تهران بسیاری از فعالان بخش صنعت حاضر در بازار سرمایه نیز با نگرشی خوش‌بینانه به آینده واحدهای صنعتی این رویداد را مثبت ارزیابی و اظهار امیدواری کردند با اتخاذ تصمیمات خردمندانه و تاثیرگذار شاهد رونق اقتصادی کشور باشیم.


در این بین گفتگویی انجام دادیم با مهندس محمود نوریان مدیر عامل شرکت معدنی و صنعتی چادرملو بزرگترین شرکت تولید کننده سنگ آهن در ایران.


 نوریان با اشاره به اینکه هر چند در سال‌های اخیر تحریم‌ها نتوانست مانع از فعالیت بخش‌هایی از صنایع کشور شود اما در عین پیامد تحریم‌ها موجب روند کند توسعه صنایع و بروز مشکلات برای صنایع معدنی از جمله چادرملو گردید.


وی اضافه کرد: با برداشته شدن تحریم‌ها به مرور می‌توانیم شاهد شکل‌گیری ارتباطات بین بخش‌های مختلف اقتصادی ایران با سایر کشورهای پیشرفته اقتصادی جهان باشیم و بخشهای مولد کشور را توسعه بخشیم.


نوریان گفت: با فراهم شدن امکان ارتباطات تجاری و اقتصاد ایران و دیگر کشورها فضا رقابتی‌تر می‌شود و این امکان برای ما به وجود می‌آید که با انتخاب بیشتری در خرید و فروش رو به رو باشیم و کم کم به جایگاه واقعی خود در استخراج مواد معدنی و صنایع کانی فلزی برسیم.


وی با اشاره به اینکه هر چند در کوتاه مدت نمی‌توان انتظار داشت فعالیت‌های وسیع عمرانی در کشور آغاز شود گفت: پس از رفع تحریم‌ها با آزاد شدن دارایی‌های بلوکه شده ایران و تخصیص اعتبارات عمرانی قطعان شاهد رونق ساخت و ساز و توسعه پروژه‌های عمرانی خواهیم بود و این حرکت تاثیر مستقیم و مثبتی در رونق بازار فولاد و به تبع آن بخش معدن و صنایع وابسته خواهد داشت.


نوریان یادآور شد: در دورنمایی توسعه اقتصادی ایران تا سال 1404 تحقق تولید 55 میلیون تن فولاد ترسیم شده است بنابراین برای رسیدن به این هدف باید مسئولان و تصمیم‌گیرندگان کشور علاوه بر ایجاد تسهیلات لازم انگیزه مناسب را به منظور ترغیب سرمایه‌گذاران برای مشارکت در توسعه صنایع معدنی نیز ایجاد کنند.


وی اضافه کرد: به دلیل تحریم‌های بانکی امکان مبادلات مالی حضور فاینانسورها و در اختیار فرصت‌های سرمایه‌گذاری امکان‌پذیر نبود حال در صورت رفع تحریم‌های بین‌المللی به ویژه در بخش بانکی هزینه‌های بخش معدن تا حد قابل قبولی کاهش می‌یابد اگر چه این مهمترین نکته رفع تحریم‌ها نیست بلکه داشتن تجارت آزاد و دسترسی به خرید و فروش مستقیم و آزادانه بدون حضور دلالان بین‌المللی بزرگترین فرصتی است که پیش روی بخش معدن ایران قرار می‌گیرد.


مدیر عامل چادرملو تصریح کرد: صادرات مستقیم مواد معدنی و واردات قطعات مورد نیاز به طور مستقیم و بدون واسطه و در اختیار گذاشتن اعتبارات ارزی مورد نیاز از  سوی بانک‌ها به تولید جان دیگر می‌دهد چرا که شرکت‌های معدنی ایران به دلیل تحریم‌های موجود ناچار به طی مسافت طولانی‌تر برای حمل مواد معدنی به کشورهای واسطه و تخلیه و بارگیری دوباره مواد معدنی و صرف هزینه‌های مضاعف و چند باره می‌شدند که با رفع تحریم‌ها این هزینه به جای اینکه در جیب دلالان و واسطه‌ها برود صرف طرح‌های توسعه‌ای شرکت‌های معدنی می‌شود.


نوریان ایجاد فضای رقابتی شرکت‌های اورپایی را پیامد حذف دلالان و واسطه‌های معدنی می‌داند و اظهار می‌کند: با ارتباط مستقیم با شرکت‌های اروپایی می‌توانیم با پرداخت هزینه کمتر اقلام بهتری خریداری کنیم و شرکت‌های طرف ما نیز برای فروش محصولاتشان به رقابت با یکدیگر بپردازند در مجموع تمام این عوامل منجر به کاهش هزینه‌های تمام شده می‌شود از طرف دیگر می‌توانیم مواد معدنی خود را نیز با قیمت بهتر و صرف هزینه‌ کمتری برای حمل و جا به جایی پول و محموله به فروش برسانیم و از قدرت چانه‌زنی بالاتر برخوردار باشیم.


مدیر عامل بزرگترین تولید کننده سنگ آهن ایران همچنین گفت: با توافق هسته‌ای تغییر درطرح توسعه در دست اجرای سایت‌های معدنی چادرملو رخ نخواهد داد ولی سرعت پیشرفت طرح‌ها و پروژه‌های چادرملو افزایش خواهد یافت. چرا که اجرای سایت معدنی چادرملو رخ نخواهد داد ولی سرعت پیشرفت طرح‌ها و پروژه‌های چادرملو افزایش خواهد یافت چرا که طرح‌های توسعه این سایت بر اساس یک روال منطقی برنامه‌ریزی و طراحی شده است و تغییری در روند آن نخواهیم داشت البته با امکاناتی که به وجود خواهد آمد مسلما طرح‌ها جدیدی در برنامه‌ریزی شرکت گنجانده خواهد شد.


نوریان در پاسخ به این سوال که بازار فولاد و سنگ آهن ایران بیشتر از  بازار جهانی متاثر است یا تحولات داخلی اظهار داشت: به هر حال بازار جهانی هم تاثیر خود را روی بازار تهران گذاشته و نمی‌توان ارز را انکار کرد اما به نظر من بخشی از مشکلات با به نتیجه رسیدن مذاکرات قطعا برطرف خواهد شد دولت باید درآمد داشته باشد تا کارهای عمرانی را پیش ببرد الان چون بودجه و پروژه‌های عمرانی به شدت کاهش یافته بخش فولاد و سنگ آهن نیز دچار رکود شده است.


مدیر عامل شرکت معدنی و صنعتی چادرملو افزود: بازار مصرف فولاد و سنگ آهن تهران به حدی بزرگ است که اگر چرخ آن به حرکت دربیاید قطعا رونق به کارنجات فولادسازی و معدنی سنگ آهن باز می‌گردد که ملموس‌ترین تاثیر قابل توجه آن افزایش رشد اقتصادی خواهد بود.


نوریان در مورد تغییر پرداخت حق انتفاع برقیمت تمام شده محصولات معدنی گفت: معدن چادرملو مطیع قانون و تصمیمات مجلس است و آنرا پرداخت می‌کند اما بی‌تردید مبلغ انتقاع به قیمت تمام شده مواد اولیه تولیدی ما یعنی سنگ آهن می‌افزاید و این در شرایطی است که قیمت جهانی این محصول بشدت کاهش و هزینه‌ تولید افزایش یافته است پس در این شرایط تولید سنگ آهن مقرون به صرفه نخواهد بود وبعید نیست معادن کوچک رو به تعطیلی بروند.


انتهای پیام/





اخبار مرتبط

چادرملو در صدر معادن، پیشرو در اقتصاد ایران
ارزیابی مثبت مدیرعامل بورس تهران از کاهش نرخ بهره مالکانه
هر کسی ادعایی در مورد چادرملو دارد مردانه به دادگاه برود و مدارک خود را ارائه کند
سرمایه‌گذاری 28 هزار میلیاردی چادرملو در طرح‌های توسعه‌ای/ تامین اعتبار 74 درصد طرح‌ها
توضیح باشگاه خبرنگاران در مورد اخبار منتشره مرتبط با شرکت معدنی و صنعتی چادر ملو
تولید 10.5 میلیون تن کنسانتره در سالجاری/جذب 280 میلیارد تومان تسهیلات بانکی/چادرملو پيشتاز اقتصاد مقاومتي




۲۳ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۳





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 58]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن