تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خداوند به شكل شما و اموال شما نگاه نمى كند بلكه به دلها و اعمال شما توجه مى نمايد....
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819525957




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سدهاي تهران با کمبود آب مواجه اند


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۷ فروردين ۱۳۹۴ (۱۵:۷ب.ظ)
سدهاي تهران با کمبود آب مواجه اند موج - مديرعامل شرکت آب منطقه اي تهران گفت: به رغم بارندگي هاي اخير ذخاير سدهاي استان 280 ميليون متر مکعب کمبود آب دارند که با توجه به درپيش بودن فصل گرما نياز است مصرف آب منطقه مديريت شود.
به گزارش خبرگزاري موج، خسرو ارتقايي، مديرعامل شرکت آب منطقه اي تهران، با بيان اين مطلب اظهار داشت: از ابتداي سال آبي جاري مهرماه 93 تاکنون افزون بر 226 ميليمتر بارندگي در سطح استان تهران ثبت شده که در مقايسه با متوسط دوره بلندمدت 47 ساله افزون بر 10 درصد کاهش داشته است.
وي با اشاره به ذخيره شدن 422 ميليون متر مکعب آب در سدهاي تهران در اثر بارندگي هاي سال آبي جاري، گفت: کل ذخاير آب سدهاي استان تهران افزون بر700 ميليون مترمکعب است که با احتساب رقم ذخاير 280ميليون مترمکعب کمبود آب داريم.
ارتقايي ذخاير آب سدهاي پنجگانه استان تهران شامل سدهاي اميرکبير را 71ميليون متر مکعب، لتيان 44ميليون متر مکعب، لار 19ميليون متر مکعب، طالقان 168 ميليون متر مکعب و ماملو 120 ميليون مترمکعب عنوان کرد.
مديرعامل شرکت آب منطقه اي تهران تاکيد کرد: کاهش ذخاير به دليل خشکسالي هاي پي در پي در استان تهران و استفاده از ذخاير آبي سدها در طول سال است.
وي گفت: افزون بر 150 ميليون مترمکعب حجم آب غير قابل برداشت سدهاي زيرپوشش است و همواره بايد اين عدد از حجم ذخاير آبي کسر شود و آنچه قابل استفاده است را مورد نظر قرار داد، مقدار مفيد آب ذخيره شده در سدهاي پنج گانه استان تهران تا روز گذشته حدود 270 ميليون مترمکعب است.
ارتقايي با بيان اينکه در سدهاي شرقي استان تهران به ويژه سدهاي لار و لتيان ذخاير آبي اندکي وجود دارد، افزود: حجم آب ذخيره شده در سد لار که اکنون 19 ميليون مترمکعب است در مقايسه با متوسط آورد، آب اين سد که تا 450 ميليون مترمکعب مي باشد، رقم بسيار ناچيزي است.
مديرعامل شرکت آب منطقه اي تهران با اشاره به ذخاير برفي استان تهران گفت: اکنون پوشش برفي در استان در مقايسه با شرايط نرمال بيش از 50 تا 70 درصد کاهش نشان مي دهد، بايد دقت شود که حجم ورودي آب به مخزن سدهاي زيرپوشش، وابستگي مستقيمي به ميزان پوشش برفي در حوضه هاي آبريز سدها دارد که در اين زمينه با کاهش روبرو هستيم، اما؛ اميدواريم با ورودي هايي که در ابتداي سال 94 اتفاق افتاده شرايط بدتر از گذشته نشود.
وي افزود: از سوي ديگر روان آب ها که تا پيش از سال جديد پنج درصد کاهش داشت با بارش هاي خوب صورت گرفته اين کسري تاحدودي جبران شده و حجم انها اکنون در حد سال گذشته است.
ارتقايي گفت: باوجود بارندگي هاي خوبي که در روزهاي پاياني سال 93 و اوايل سال 94 ثبت شده از شرايط فوق بحراني به شرايط بحراني بازگشتيم به اين معني که همچنان کمبود منابع آب وجود دارد و بنابراين تقاضا داريم تا مردم عزيز و شهروندان تهراني براي مديريت مصرف بهينه آب همکاري خود را ادامه دهند.
وي با تاکيد بر اينکه ما ناگزير هستيم تا حداقل 20 درصد کاهش مصرف آب را در شبکه هاي آب شهري دنبال کنيم، افزود: استاندار تهران در نشستي تاکيد داشتند تا دستگاه هاي دولتي استان به حجم 20 درصد کاهش مصرف آب را در دستور کار خود قرار دهند.
ارتقايي با استقبال از اين رويکرد دولت گفت: بايد از بدنه دولت آغاز کنيم و تلاش کنيم تا مصارف مجموعه هاي دولتي را کاهش دهيم، کاهش 20 درصدي آب رقم قابل توجهي است، ضمن اينکه اين کار به معني اين است که دولت از خود و زيرمجموعه هاي خود براي کاهش مصرف آغاز مي کند و اين قدم بسيار مثبتي خواهد بود.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 73]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن