تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نماز، از آيين هاى دين است و رضاى پروردگار، در آن است. و آن راه پيامبران است. ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819520418




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فاطمه زهرا (س) معیار بندگی خداوند است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: فاطمه زهرا (س) معیار بندگی خداوند است تهران - ایرنا - عضو شورای سیاستگذاری ائمه جمعه سراسرکشوربااشاره به ایام سوگواری شهادت حضرت صدیقه کبری فاطمه زهرا(س) گفت: این بانو برجسته ترین بانوی جهان خلقت و معیار بندگی خداوند است .


به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین عباسعلی اختری درسخنرانی پیش ازخطبه های این هفته نمازجمعه تهران در دانشگاه تهران افزود: آنچه فاطمه زهرا (س) را به این مقام رسانده اطاعت و بندگی خدا است، بندگی خدا که هدف آفرینش است، بندگی خدا که تمام عامل عزت وعظمت بشراست.
وی بیان کرد:زهرای مرضیه درمرحله اطاعت خدا، کار را به جایی رسانده که معیار خشم ورضایت خدا قرارگرفته است،در روایات سنت و شیعه پیامبر اسلام فرموده اند، خدا برای خشنودی فاطمه خشنود خواهد بود و برای خشم فاطمه (س) خشمگین خواهد بود.
اختری اظهارکرد: پیامبر اسلام عبد خدا است و فاطمه زهرا(س) عصاره پیامبر است، قرآن در شب قدر بر قلب پیامبر نازل شد و پیامبر فرمودند، فاطمه قلب من است، بنابراین فاطمه شب قدر است، وجود فاطمه جایگاه نزولات برکاتی است که باید در شب قدر نازل شود و چنین است که شب قدر تا قیامت ادامه دارد.
وی یادآور شد:علی دریای علم بود، فاطمه دریای چه بود؟ باید به دقت در این مورد مطالعه شود ، دو دریایی که حاصل ان امامت جهان است و حاصل آن فاطمه (س)وعلی(ع) است، فاطمه کبری چه خصوصیتی دارد که امام خمینی (ره) فرمودند : اگر علی نبود حتی انبیاء اولی العظم شایسته همتایی با فاطمه نبودند.
اختری دربخش دیگری از سخنان خود افزود: خدای متعال کلام حق و کلام درست را به شجره طیبه، درختی که ریشه ثابت دارد تعبیر کرده است، درختی که غیرمتغیروپایدار است ، شاخه های آن تمام آسمان ها را فرا گرفته است ، این درخت ، درختی است که همیشه میوه می دهد ، این شجره چون درختی است که درهر زمانی به مناسبت آن زمان هرگونه نیازی که بشر در راهیابی و گام برداشتن در صراط مستقیم به آن نیاز داشته باشد آن نیاز را بر طرف می کند.
وی گفت:درمنابع اهل سنت درتفسیرها و توضیح ها نیز آمده ، رسول خدا فرمودند: ان درخت ثابت و پا بر جا من هستم و شاخه آن درخت زهرای مرضیه و آن عامل که شاخه ها را به بارمی نشاند وبارش در تمام زمان مورد استفاده تمام بشر قرارمی گیرد، دو عامل زهرا(س) و علی(ع) است و ثمره این درخت امام حسین (ع) و امام حسن (ع) و فرزندان آنان است که راهنمایی بشر را تا قیامت بر عهده دارند.
اختری ادامه داد:شیعیان برگ های این درخت هستند، ریشه این درخت در جنت عدل و شاخه و ثمره آن در بهشت پراکنده است.
علمی (3) ** 9340**1590



07/01/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 118]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن