تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):سجده شكر برهرمسلمانى واجب است،با آن نمازت را كامل و پروردگارت را خشنود مى سازى و فرش...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805444938




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فارس گزارش می‌دهد چهار فصل خاطره‌انگیز در کنار پررونق‌ترین جاذبه سیاحتی قروه


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: فارس گزارش می‌دهد
چهار فصل خاطره‌انگیز در کنار پررونق‌ترین جاذبه سیاحتی قروه
دریاچه زیبای سراب قروه، تفرجگاهی خاطره‌انگیز برای چهار فصل سال است که پررونق‌ترین جاذبه سیاحتی این شهرستان در ایام مختلف سال به شما می‌رود.

خبرگزاری فارس: چهار فصل خاطره‌انگیز در کنار پررونق‌ترین جاذبه سیاحتی قروه



به گزارش خبرگزاری فارس از قروه، با نزدیک شدن به ایام تعطیلات نوروز، اهالی سفر به این فکر می‌افتند که امسال به کدام نقطه از سرزمین پهناور ایران که هر گوشه‌اش آراسته به تاریخ نیاکان و جاذبه‌های گردشگری است بروند و از نزدیک با فرهنگ و آداب و رسوم مناطق مختلف آشنا شوند و در این میان اگرچه به جرأت می‌توان گفت، همه جای ایران سرای من است اما میهمان نوازی مردم کردستان خود مهم‌ترین معیاری است که در جذب گردشگران موثر بوده است. البته این نقطه قوت که مختص بیشتر مردم ایران زمین است در کنار طبیعت زیبای این استان موجب شده است که همه ساله بسیاری از هموطنانمان این خطه را برای گذران تعطیلات خود انتخاب کنند که امسال شاهد آن بودیم که مردم این دیار مهر و مهربانی، میهمان‌نوازی خود را در نقاط مختلف بیش از پیش نشان دادند و با اسکان میهمانانی که بارش برف آنان را غافلگیر کرده بود در خانه‌های مسکونی خود نشان دادند که کردستان و کردستانی میهمان را برکت خانه خود می‌داند. شهرستان قروه یکی از شهرستان‌های این استان فرهنگی و میهمان نواز است که همه مسافرانی که از مناطق مرکزی کشورمان قصد سفر به کردستان را داشته باشند از این شهرستان که دروازه ورودی کردستان است، حتما عبور خواهند کرد و حیف است در این گذر خود سری به جاذبه‌ها و چشم‌اندازهای زیبای این شهرستان نزنند. قروه در دش‍ت وس‍ی‍‍ع‍‍ی در ش‍م‍‍ال غ‍رب‍‍ی ه‍م‍دان و در طول ج‍‍اده س‍ن‍ن‍دج ب‍ه ه‍م‍دان واق‍‍ع ش‍ده اس‍ت که ع‍لاوه ب‍ر م‍وق‍‍ع‍ی‍ت وی‍ژه اق‍ت‍ص‍‍ادی از نظر کشاورزی و معدن در م‍ن‍طق‍ه، دارای جاذب‍ه‌ه‍‍ای گردشگری و تاریخی زی‍‍ادی است که بنا به گفته رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قروه تاکنون 165 اثر تاریخی در این شهرستان شامل بناها، تپه‌ها و محوطه‌های تاریخی به ثبت ملی رسیده است. یکی از جاذبه‌های زیبای این شهرستان سراب نام دارد، سرابی که رویایی است و چشم‌انداز روح‌نواز آن می‌تواند خستگی سفر را از تن هر رهگذر و مسافری برباید.

شاید نخستین واژه‌ای که پس از شنیدن نام سراب به ذهن شما خطور می‌کند، همان سرابی است که در اوج تشنگی در صحرای سوزان به سراغ افراد می‌آید و آنها را در حسرت آب به دنبال خود می‌کشد.
اما سراب قروه دریاچه‌ای طبیعی و بی‌نهایت زیباست که اگر سری به آن بزنید خواهید دید که زیبایی این دریاچه طبیعی از سراب رویاهای هر تشنه‌ای بسیار زیباتر است.
نزدیکترین و در دسترس‌ترین جاذبه تفریحی سیاحتی در قروه، همین دریاچه سراب کوثر است که از مناطق جذاب و گردشگرپذیر شهرستان به شمار می‌رود، این دریاچه از چشمه‌های متعدد جوشان سرچشمه می‌گیرد و به نام تک آغاج (واژه‌ای ترکی به معنای تک درخت) نیز معروف است.
این جاذبه چشم‌نواز در فاصله یک کیلومتری جنوب شهر قروه واقع شده است و آب آن از گذشته‌های دور آب آشامیدنی و کشاورزی قروه‌ای‌ها را تأمین کرده است.
شواهد و قرائن موجود حاکی از آن است که  زیربنای شهر قروه در گذشته که در اصل روستائی به همین نام بوده در کناره‌های شمالی این چشمه بنیان نهاده شده است و در سال‌های اخیر اقدامات اولیه و زیربنائی در راستای افزایش امکانات رفاهی و گردشگری آن اجرا شده است.

گذشتن از پل آهنی دریاچه و رفتن به جزیره‌ای که در وسط آن سر از آب بیرون آورده است، بی‌شک شما را به یاد داستان‌هایی با مضمون ساکنان جزیره خواهد انداخت با این تفاوت که این جزیره با نورپردازی منحصر به فرد و زیبا اصلا شبیه به جزایر پرت و دورافتاده آن داستان‌ها که ساکنانش مدام با دلهره و وحشت دست و پنجه نرم می‌کنند، نیست و آرامشی که در آن موج می‌زند به عمق وجود شما منتقل خواهد شد.
این پل شاهد عبور زوج‌های جوان بسیاری بوده است که در آغاز زندگی مشترک خود از روی آن عبور کرده و به جزیره زندگی پا گذاشته‌اند و هنوز هم که سال‌ها از زندگی مشترکشان می‌گذرد، این پل آهنی یادآور شیرین‌ترین روز زندگی آنان است. آب خنک این دریاچه توسط 12 دهنه چشمه تامین می‌شود و آب آن در تمام ایام سال جریان دارد، چشمه‌های جوشان آن هرچند قابل دیدن از سطح آب نیست، اما وجود گیاهان آبی در کف دریاچه به زیبایی آن افزوده است.

به گفته رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قروه، در دور دوم سفر هیئت دولت به قروه این منطقه عنوان منطقه نمونه گردشگری به تصویب رسیده است.
خداداد مولودی می‌گوید: طرح مطالعه این منطقه با هدف طراحی و مکان‌یابی اماکن توریستی وگردشگری و ایجاد سایت قایقرانی به مشاور واگذار شده است.
البته در حال حاضر امکان قایقرانی در این دریاچه فراهم است و علاقه‌مندان هر از گاهی در کنار دوستان و خانواده دلی به آب می‌زنند. دارا بودن ظرفیت مناسب برای اجرای ورزش‌های آبی در این دریاچه آرام و زیبا بسیاری از علاقه‌مندان به این رشته‌های ورزشی را به سمت خود جلب می‌نماید که اگر شما هم سررشته‌ای در این زمینه دارید حتما سری به سراب ما بزنید.
هرچند شنا در این دریاچه به دلیل خطرات ناشی از شنا در آب‌های آزاد ممنوع اعلام شده است، اما مهم‌ترین اقدامی که دو سال قبل در این دریاچه و برای اولین بار از سوی برخی علاقه‌مندان به شنا در آب‌های آزاد انجام شد، راه‌اندازی رشته آب‌نوردی در این دریاچه زیبا بود.
علی کوثری رئیس هیئت شنای قروه به همراه یکی از اعضای این هیئت با پوشیدن لباس مخصوص شنا در آبهای آزاد در سردترین روزهای زمستان در این دریاچه با شکستن یخ‌ها شنا کردند تا پایه‌گذار یک رشته ورزشی نو در استان کردستان باشند. حاشیه این دریاچه زیبا نیز طی سال‌های اخیر ساماندهی شده است و با ایجاد فضای سبز در حاشیه دریاچه و درختانی که بر دل سبزه‌ها دلربایی می‌کنند، در همه روزهای سال پذیرای خیل مسافران، گردشگران و علاقه‌مندان به طبیعت است. این جاذبه سیاحتی در زمستان و تابستان، میهمانان خود را به خوبی پذیرا می‌شود، در زمستان‌های سرد مانند زمستان امسال سطح دریاچه یخ می‌بندد و مکانی مناسب می‌شود تا خانواده‌ها فارغ از سرمای زمستان به روی دریاچه بروند و بازی‌های زمستانی از سطح خاکی بر روی سطح یخ بسته آب سراب انتقال یابد.

البته این تنها سراب شهرستان قروه نیست و همنام این دریاچه زیبا در روستای وینسار هم وجود دارد که‌ از چشمه‌های‌ قدیمی‌ شهرستان‌ قروه‌ بوده و با آب‌ بسیار گوارا و عالی‌ در داخل‌ روستای‌ "وینسار" از دل‌ زمین‌ بیرون‌ می‌آید.
در حقیقت‌ روستای‌ وینسار پیرامون‌ این‌ چشمه‌ شکل‌ گرفته‌ و سال‌های‌ سال‌ است‌ که‌ تامین‌‌کننده‌ آب‌ روستا، هم‌ برای‌ شرب‌ و هم‌ کشاورزی‌ است‌.
اطراف‌ چشمه‌ اصلی‌، سنگ‌‌چین‌ شده‌ و قدمت‌ سنگ‌چین‌ آن‌ حدود دو تا سه‌ قرن‌ برآورد شده‌ است‌.
تا حدود سی‌ سال‌ پیش‌، مردم‌ روستا در ماه‌ خرداد مراسم‌ شکرگذاری‌ و قربانی‌ برای‌ "سراب"، برگزار می‌کردند. در این‌ مراسم‌ ضمن‌ قربانی‌ کردن‌ گوسفندان‌ به‌ جشن‌ و شادمانی‌ می‌پرداختند و احترام‌ ویژه‌ای‌ برای‌ این‌ چشمه‌ قایل‌ بودند.
سراب‌های قروه، نگین‌های فیروزه‌ای دشت‌های حاصلخیز این شهرستان امسال چشم به راه همه مسافرانی است که دوست دارند با یکی از جاذبه‌های طبیعی خاطراتی خوش را رقم بزنند.
این دریاچه آرام چشم به راه آنانی است که سال‌های قبل میهمان سراب بودند بی آنکه سرابی از تشنگی بخواهد رنج و عذابشان بدهد. انتهای پیام/79009/ع40

94/01/06 - 14:59





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 40]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن