محبوبترینها
چگونه با ثبت آگهی رایگان در سایت های نیازمندیها، کسب و کارتان را به دیگران معرفی کنید؟
بهترین لوله برای لوله کشی آب ساختمان
دانلود آهنگ های برتر ایرانی و خارجی 2024
ماندگاری بیشتر محصولات باغ شما با این روش ساده!
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
قیمت انواع دستگاه تصفیه آب خانگی در ایران
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
خرید بیمه، استعلام و مقایسه انواع بیمه درمان ✅?
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1842162384
ماجرای کنار زدن «فاطما گل» توسط «گذر از رنجها»
واضح آرشیو وب فارسی:جام جم آنلاین:
ماجرای کنار زدن «فاطما گل» توسط «گذر از رنجها»
تاریخ انتشار : یکشنبه 2 فروردین 1394 ساعت 20:16 | شماره خبر : 1873144081538472094 تعداد بازدید: 0
پ پ
عوامل سریال «گذر از رنجها» معتقدند این سریال به هیچ اثر دیگری شبیه نیست، آنها میگویند سریالشان موفق شد رقبای ماهوارهای را هم کنار بزند و مردم به جای دیدن این شبکه ها، شبکه یک را نگاه میکردند.
آخرین سریال موفقی که از سیما در سال ۹۳ روی آنتن رفت، «گذر از رنجها» بود؛ سریالی به کارگردانی فریدون حسنپور و تهیهکنندگی علی لدنی که بازیگران جدیدی را به عرصه هنر معرفی کرد. کارگردانی و قصهپردازی زیبای این اثر، بازیهای قابل قبول و تصویربرداری، تولید، طراحی صحنه و لباس و ... مناسب، اصولی و کاربردی، «گذر از رنجها» را به یکی از پرمخاطبترین سریالهای سیما در ۶ ماهه دوم سال تبدیل کرد. به همین جهت با حضور عوامل این سریال، علی لدنی تهیهکننده، ایرج عاشوری مدیر تصویربرداری، حسین باقریان مدیر تولید، مهدی بوستانپرور دستیار کارگردان و برنامهریز و مجید پتکی، انوش نصر و شیوا طاهری بازیگران سریال نشستی برگزار کردیم که بخش اول آن هفته گذشته منتشر شد. در بخش نخست نشست مسائلی از جمله تغییرات متن و ویژگیهای سریال در اثر روبرو شدن با شرایط پیش بینی نشده، حضور بازیگران بومی و درآمدن حس و حال واقعی فضا، دوری از فضای آپارتمانی و قاببندیهای حسابشده و دشواریهای تولید و برنامهریزی مطرح شد. در این نشست که در ادامه میآید، درباره توجه به ظرفیتهای مختلف شهرهای ایران برای ساخت سریال های تلویزیونی، حضور ۱۱۲ بازیگر در پروژه و سختیهای هماهنگی با عوامل، چرایی بازی شیوا طاهری در نقش دنیا، نوع گریم او و ریسکی که پروژه با انتخاب یک بازیگر ناشناس برای نقش اول انجام دادهاند، گفتگو کردهایم. با ما همراه باشید: * در این کار به عنصر بومیسازی توجه زیادی شده و شما رنج ساخت سریال در خارج از تهران را به خود هموار کردهاید. فکر میکنید ممکن است این رویکرد را در سریالها بیشتر ببینیم؟
لدنی: آثار باید به این سمت گرایش پیدا کند و متاسفانه نقاط مختلف کشور مورد غفلت قرار گرفته اند. ما ۸۰ میلیون نفر جمعیت داریم و فکر میکنم هر چه به این سمت برویم برای جامعه جذابتر است. خود من دنبال این هستم که مثلا کاری در خوزستان بسازم. قطعا فرهنگ مردم عرب خیلی جذاب است یا قوم بلوچ. معماری کشور ما نیز بسیار زیباست. استفاده از این ظرفیت ها به تصویربرداری زیبا هم کمک میکند و اگر تلویزیون به این سمت برود جذابیت بیشتری از شبکههای ماهواره ای خواهد داشت. خیلیها سریال ما را تماشا میکردند و جم تی وی را نمیدیدند یا حداقل تکرار سریال ما را از دست نمیدادند. ردخور نداشت که خانوادههای ایرانی سریال ما را نبینند. شرایط حسی خوبی در کار بود و حتی برخی سکانسهای این فیلم اشک من را در میآورد، با اینکه قبلا آنها را تماشا کرده بودم و میدانستم فیلم است، اما باز هم تحت تاثیر قرار میگرفتم. ادبیات حسنپور بی نظیر است. او به فرهنگ، ادب و دین همواره به عنوان سه محور آثارش نگاه میکند. او حتی در این سریال مفاهیمی چون انقلاب و دفاع مقدس را هم مورد توجه قرار داد. حتی نماز این سریال با احساس بود و موسیقی خوب علیقلی به کار کمک کرده بود و زحمت آقای روحپروری در طراحی لباس صحنه هم یاریگر کار بود. او دو سال و نیم از زمان پیشتولید تا پایان کار مشغول فعالیت بود. حسین صالحیان هم که طراح گریم ما بود، گرچه اول حس خوبی به او نداشتم، اما بعدها عاشقش شدم و انسان شریف، خوب و زحمتکشی است. بابک حمیدیان بازی خوبی داشت. ماهچهره خلیلی که دیگر ترکاند، او واقعا خوب بازی کرد. پژمان بازغی و پیام دهکردی هم زحمت کشیدند. * از آقای دهکردی نام بردید. شخصیت او هم یک دفعه از سریال حذف شد. لدنی: مطمئن باشید ما در این کار اصلا ممیزی نداشتیم. ۱۵۰۰- ۱۶۰۰ دقیقه فیلم بدون هیچگونه حذف. نصر: مهران رجبی هم بازی روانی ارائه کرد. جعفر دهقان که نقش رضا شاه را در «معمای شاه» ایفا میکند در سریال ما گیلهمردی عاشق پیشه بود.
* اصلا قصه خسرو و مهلقا میتوانست یک تله فیلم جداگانه شود. لدنی: جالب اینکه این دو آخر هم به یکدیگر نرسیدند. پتکی: آواز تالشی که در قسمت اول پخش شد، در قسمتهای بعدی توسط علیقلی به ملودی تبدیل شد و مورد استفاده قرار گرفت. مردم تالش از این موسیقی خیلی لذت بردند. * آقای بوستان پرور اشاره شد که این پروژه ۱۱۲ شخصیت دارد بنابراین با وجود برخی حاشیهها درباره پروژه و کارهای همزمان برخی بازیگران پروسه دشواری را برای برنامه ریزی طی کرده اید. بوستان پرور: بله، همینطور است. با اینحال هیچوقت در سینما و تلویزیون ما عوامل پشت صحنه دیده نمیشوند. من تا قسمت ۲۵ در این سریال بازی نداشتم، اما پس از اینکه یک سکانس از بازی من پخش شد، تلفن من همینطور زنگ میخورد. در این پروژه اگر آرامش و تکنیک و ذوق عاشوری یا تلاشهای حسین باقریان که من و او شبانه روز بیدار بودیم، وجود نداشت، اگر حسن روحپروری همه کارش آماده و فکر شده نبود و در رأس حسنپور به خوبی مجموعه را مدیریت نمیکرد، بازیگرها اصلا دیده نمیشدند. چنانچه خیلی از آنها نقشهای پررنگتری در سریالهای دیگر داشتند و کارشان دیده نشد. پیش بردن پروژه تاریخی با این هزینههای سرسامآور بسیار سخت است و علاوه بر بحث مالی به مدیریت هم نیاز دارد و لدنی معجزهآسا مدیریت میکرد. حتی از شهرهای مختلف به من زنگ میزدند و میگفتند شما با سریالتان «فاطما گل» را کنار زدهاید. لدنی: مهدی حسینیوند و حسین بشاش خیلی به کار کمک کردند. گروه زحمتکش خدمات، راننده، همه و همه گروه بی حاشیهای بودند و توانستیم پروژه را به موقع تمام کنیم، گرچه اتفاقات مختلفی برای بچهها افتاد. در بدنشان کک رفت و مورچههایی با نام دراکولا گازشان گرفتند.
باقریان: پای مهلقا سال ۱۳۴۲ در قصه میشکند و ما آنقدر گشتیم تا دستگاه عکسبرداری پیدا کنیم که برای آن تاریخ باشد و سرانجام موفق شدیم از انبار بیمارستان فیروزآبادی آن را پیدا کنیم. * در حالی که در اکثر سریالها، زنها نقشهایی خنثی دارند یا در آشپزخانهاند و حضورشان با خاله زنک بازیهای قصه فعال میشود، خانم طاهری شنا در این سریال نقش زنی ایرانی و متکی به نفس را بازی کردید که داستان زندگیاش فراز و فرودهای بسیاری دارد، کارآفرینی میکند و با وجود سختیهای بسیار جلو میرود. انگار او یک اوشین ایرانی است. طاهری: این سریال کاری بود که من شبیه آن را ندیده بودم. «گذر از رنجها» داستان زندگی زنی محکم و قوی را روایت میکرد که با وجود اینکه شخصیت مثبتی داشت ویژگیهای جالبی در شخصیتش قرار گرفته بود که او را جذاب میکرد. مثلا برای خود من جالب بود که زنی که مال دنیا برایش ارزشی ندارد مهرش را طلب میکند و حق پسرش را میگیرد. یا حتی قبل تر از آن برای پسر خان شرط میگذارد، این شخصیت همه چیز را با هم داشت و در شرایط مختلف واکنشهای درستی از خود نشان میداد. فکر میکنم درست نیست این کار را با «پس از باران» یا «اوشین» مقایسه کنیم. * نکتهای که درباره بازی تان قابل توجه است این است که شما برای ایفای این نقش خیلی کم احساساتان را بروز میدادید به این ترتیب که مخاطب واکنشهای خیلی بیرونی از دنیا نمیبیند و این شخصیت یک جورهایی مثل یک بت است و در مقابل همه اتفاقاتی که برای دنیا میافتد ما کمترین واکنش را در میمیک صورت او میبینیم. این را آقایحسن پور از شما خواسته بود تا سرسختی دنیا را نشان دهد؟ طاهری: این جزو شخصیت دنیا بود. تحلیل شخصی من از نقش آن است که دنیا آنقدر سختی کشیده بود و سختیهای زندگی با این زن کاری کرده بود که نمیتوانست زیاد احساساتش را بروز دهد و همه چیز را در خودش میریخت. او اهل بروز دادن احساساتش نبود. حتی به پسرش وقتی که تازه میفهمد پسر خان است اجازه نمیدهد واکنش خاصی نشان بدهد و به او میگوید: «پاشو باید صبر مردانه داشته باشی.» *معمولا رسم است در سینما و تلویزیون ایران، بیشتر به کلیشهها و اتفاقات امتحان پس داده اکتفا میکنند و برای مثال بازیگری که در یک نقش گل میکند، با سیلی از پیشنهادات مشابه همان نقش روبرو میشود. اگر برای شما هم این اتفاق افتاد، چه تصمیمیخواهید داشت؟ طاهری: من دنیا را خیلی دوست داشتم؛ زنی آرام و درونگرا که بازی زیرپوستی و حسی داشت. اما میخواهم در ادامه نقشهایی در تضاد با دنیا بازی کنم، مثلا زنی که واکنشهای بیرونی و درشتی دارد. دوست دارم همه شخصیتها را تجربه کنم. * نظر خودتان درباره گریم کهنسالی دنیا چه بود؟ قیافه او بیشتر به افرادی میخورد که دچار سوانح سوختگی شدهاند! لدنی: این گریم به خاطر زجردیدگی او بود. طاهری: همیشه برای خودم سوال بود اگر روزی ۷۲ ساله شوم، هیچوقت اجازه نمیدهم اینقدر پیر شوم. تحلیل خودم از گریم دنیا این بود که از آنجایی که ما سن آدمها را از چشمشان میتوانیم بفهمیم و در این سریال نمیشد چشم دنیا را پیر کرد، ناچار بودیم روی پوست او مانور دهیم و این باعث شد گریم اگزجره شود. جدا از این موضوع، شرایط خیلی سخت بود و من باید ۴ صبح صبحانه میخوردم و زیر دست گریمور مینشستم و تا شب حتی نمیتوانستم چیزی بخورم تا تصویربرداری تمام میشد. آفتاب شدید دیلمان سوزاننده بود، عجیب اینکه به محض رفتن آفتاب یخ میزدیم. صورت من در سکانسهای خارجی که آفتاب روی صورتم بود داغ میشد و کاری از دست کسی بر نمیآمد تا این التهاب را از صورتم بگیرد. بوستان پرور: ما این تجربه را داشتیم که اگر قرار باشید بازیگر پیری دنیا کسی دیگر باشد، تماشاگر ارتباط لازم را با او برقرار نمیکند، چون در «از یاد رفته» جواب نگرفتیم. از طرفی نمیخواستیم گریم سنگین داشته باشیم.
* آقای پتکی شما در این سریال نقش مقابل داوودفتحعلی بیگی در نقش کدخدا را بازی میکردید جالب اینکه او زمانی استادتان بود. از این تجربه بگویید. پتکی: اتفاقا مدتی در کار ما با هم در یک اتاق بودیم و این فرصت خوبی بود و شبها هم اضافه کاری داشتیم او حتی لهجه اش را هم با من هماهنگ میکرد من درباره سیاه بازی از او اطلاعات گرفتم و حتی او به من این مجوز را داد که تمام نقشهای سیاه بازی اش را اجرا کنم و او از تهران من را حمایت کرد. یک نکته جالب هم اینکه من ابتدا قرار بود نقش خسرو را اجرا کنم و حتی قرارداد هم بستیم، اما بعد به پیشنهاد آقای بوستان پرور برای نقش سهراب تست گریم شدم و این نقش را بازی کردم. * آقای عاشوری اصولا پیشنهادهایی که به شما میشود از این جنس است یا خودتان کارهایی با فضای بومی را ترجیح میدهید؟ شما در فیلم «وقت بودن» ساخته جلیل سامان هم که هنوز اکران نشده است، این فضا را تجربه کرده اید. عاشوری: بخشی از این موضوع به شانس برمیگردد. حضور در «گذر از رنجها» هم شانس خوب من بود. به اعتقاد من همانطور که درام در بستر داستان شکل میگیرد و از عناصر مختلفی تشکیل شده، نگاهی که من به نور و تصویر دارم نیز اینگونه است و تصویر را یک عنصر دراماتیک میبینم، این مسئله در تاریخ سینما هم وجود دارد. البته تعلق خاطر من به فیلم های مستند است و من از این ژانر به دنیای داستانی آمدهام. «گذر از رنجها» نیز پتانسیل این را داشت که چنین ایده ای را در آن به منصه ظهور برسانیم. قرار ما با حسنپور این بود که بنا نیست ما در این کار تصویر قشنگی بگیریم اما از این موضوع صرفنظر میکردیم و من بسیاری موارد جلوی خودم را میگرفتم. آن زمان خیلی حسرت میخوردم که چرا نباید غروب به این زیبایی با رنگ نارنجیاش را در کادر داشته باشم، اما بعد فهمیدم این موضوع به نفع کار است چون قرار نبود ما صرفا قابهای قشنگی داشته باشیم بلکه باید به تاثیر روانی نور بر فضای کار و کاراکترها فکر میکردیم. *اگر نکته ناگفتهای باقی مانده، خوشحال میشوم بشنوم. لدنی: من مدام از حسنپور میپرسیدم که بازی طاهری درآمده یا خیر. خدا را شکر او همهمان را روسفید کرد. طاهری: همه چیز به خاطر زحمتهای حسنپور بود. لدنی: من اصلا باورم نمیشد و فکر میکردم داریم ریسک میکنیم و نگران بودم. اما تا سریال را بعد از تدوین دیدم از آن راضی بودم و میدانستم مخاطبان هم از این کار راضی خواهند بود. جا دارد از آقایان دارابی و فرجی مدیران قبلی تلویزیون و مدیران جدید که به ساخت این سریال کمک کردند تشکر کنم. (مریم عرفانیان/ خبرگزاری مهر)
تاریخ انتشار : یکشنبه 2 فروردین 1394 ساعت 20:16 | شماره خبر : 1873144081538472094 تعداد بازدید: 0
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: جام جم آنلاین]
[مشاهده در: www.jamejamonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 101]
صفحات پیشنهادی
ماجرای کنار زدن «فاطما گل» از رقابت
ماجرای کنار زدن فاطما گل از رقابت عوامل سریال گذر از رنجها معتقدند این سریال به هیچ اثر دیگری شبیه نیست آنها میگویند سریالشان موفق شد رقبای ماهوارهای را هم کنار بزند و مردم به جای دیدن این شبکه ها شبکه یک را نگاه میکردند خبرگزاری مهر نوشت آخرین سریال موفقی که از سیماوشین ایرانی نساختیم/ ماجرای کنار زدن «فاطما گل» از رقابت
نشست سریال گذر از رنجها در مهر -۲ اوشین ایرانی نساختیم ماجرای کنار زدن فاطما گل از رقابت شناسهٔ خبر 2520828 پنجشنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰ ۲۴ هنر > رادیو و تلویزیون عوامل سریال گذر از رنجها معتقدند این سریال به هیچ اثر دیگری شبیه نیست آنها میگویند سریالشان موفق شد رقبادین خود را به آثار تاریخی ادا کردهام/ کتایون «گذر از رنجها» حق بچههای خود را گرفت
ماه چهره خلیلی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران دین خود را به آثار تاریخی ادا کردهام کتایون گذر از رنجها حق بچههای خود را گرفت بازیگر سریال گذر از رنجها گفت خوشبختانه من در تلویزیون دین خود را به آثار تاریخی ادا کردهام و در نقشهای متفاوتی ظاهر شدم ماه چهر خلیلی بازی«گذر از رنجها» روی سریالهای ماهوارهای را کم کرد
گفتوگو با آزیتا ترکاشوند بازیگر سریال گذر از رنجها گذر از رنجها روی سریالهای ماهوارهای را کم کرد تاریخ انتشار پنج شنبه 14 اسفند 1393 ساعت 04 45 | شماره خبر 1855103021741408755 تعداد بازدید 1 پ پ شخصیت مهلقا برای مخاطبان پر و پا قرص سریال تلویزیونی گذر از رنجهاشهردار بادرود خبر داد آغاز عملیات ساخت بلوار کنارگذر امام رضا (ع) بادرود
شهردار بادرود خبر دادآغاز عملیات ساخت بلوار کنارگذر امام رضا ع بادرودشهردار شهر بادرود از آغاز عملیات ساخت بلوار کنارگذر امام رضا ع شهر بادرود خبر داد مجید صفاری امروز در گفتوگو با خبرنگار فارس در نطنز اظهار کرد یکی از مشکلاتی که در بحث ترافیکی در شهر بادرود آزاردهندهپروژه ملی کنارگذر ساحلی رامسر متوقف است
مهردادی پروژه ملی کنارگذر ساحلی رامسر متوقف است شناسهٔ خبر 2513854 یکشنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲ ۵۶ استانها > مازندران رامسر - مدیرکل محیط زیست مازندران گفت پروژه کنارگذر ساحلی رامسر به دلیل ارزیابیهای زیست محیطی فعلا متوقف است به گزارش خبرنگار مهر ناصر مهردادی پیش از ظهر یکش۸ راه برای بهتر گذراندن تعطیلات در کنار بچهها
راهنمای والدین ۸ راه برای بهتر گذراندن تعطیلات در کنار بچهها جام جم سرا تعطیلات معرکه است موافقید اما خندهدار است که گاهی برخی از همین روزهایی که برای رسیدنش لحظهشماری میکردهاند بدرستی بهره نمیبرند و آن را به کام خود و دیگران تلخ میکنند درک این مسئله دشوار است که چرانایب رئیس اتاق اصناف آبادان خواستار شد لزوم جمعآوری خودروهای بساطی کنار خیابانهای آبادان توسط پلیس راهور
نایب رئیس اتاق اصناف آبادان خواستار شدلزوم جمعآوری خودروهای بساطی کنار خیابانهای آبادان توسط پلیس راهورنایب رئیس اتاق اصناف آبادان خواستار اقدام پلیس راهور در جهت جمعآوری خودروهای عبوری سایر شهرها که در حاشیه خیابانهای شهر بساط میکنند شد به گزارش خبرگزاری فارس از آبادان ا«گذر از رنجها» روی سریالهای ماهوارهای را کم کرد + عکس
گذر از رنجها روی سریالهای ماهوارهای را کم کرد عکس شخصیت مهلقا برای مخاطبان پر و پا قرص سریال تلویزیونی گذر از رنجها آشناست او زنی مقتدر و شجاع است که در دل کوه زندگی میکند و به زنان باردار کمک میکند تا فرزندشان را به دنیا بیاورند گرچه او برای زیبا مادر دنیا نتوانرئیس اداره ورزش و جوانان فریدونکنار خبر داد کسب 159 مدال رنگارنگ توسط ورزشکاران فریدونکنار
رئیس اداره ورزش و جوانان فریدونکنار خبر دادکسب 159 مدال رنگارنگ توسط ورزشکاران فریدونکناررئیس اداره ورزش و جوانان فریدونکنار از کسب 159 مدال رنگارنگ توسط ورزشکاران این شهرستان در میادین مختلف در سالجاری خبر داد قهرمان کلیج امروز در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شهرستمدیرعامل اسبق بیمه ایران: از احمدینژاد نمی گذرم / ماجرای جنجالی عزل آسوده و نقش جابر ابدالی
مدیرعامل اسبق بیمه ایران از احمدینژاد نمی گذرم ماجرای جنجالی عزل آسوده و نقش جابر ابدالی روزنامه شرق در گفت وگو با محمدآسوده مدیرعامل اسبق بیمه ایران که پس از گزارش دیوان محاسبات در سال 85 به ریاست محمدرضا رحیمی توسط احمدی نژاد برکنار شد به جزئیات این موضوع پرداخته است بخشهاماجرای برعکس زدن رمز کارت
ماجرای برعکس زدن رمز کارت مدتهاست این شایعه وجود دارد که اگر هنگام درخواست پول از خودپرداز رمز کارت خود را برعکس بزنید پلیس از این موضوع مطلع میشود مدتهاست این شایعه وجود دارد که اگر هنگام درخواست پول از خودپرداز رمز کارت خود را برعکس بزنید پلیس از این موضوع مطلع میشود بهماجرای برعکس زدن رمز کارت در خودپرداز
تراز مدتهاست این شایعه وجود دارد که اگر هنگام درخواست پول از خودپرداز رمز کارت خود را برعکس بزنید پلیس از این موضوع مطلع میشود به گزارش تراز مدتهاست این شایعه وجود دارد که اگر هنگام درخواست پول از خودپرداز رمز کارت خود را برعکس بزنید پلیس از این موضوع مطلع میشمعاون امور عمرانی شهرداری یزد خبر داد بهرهبرداری از پروژه دسترسی بلوار شهدای گمنام به جاده کنارگذر یزد
معاون امور عمرانی شهرداری یزد خبر دادبهرهبرداری از پروژه دسترسی بلوار شهدای گمنام به جاده کنارگذر یزدمعاون امور عمرانی شهرداری یزد گفت بلوار شهدای گمنام با صرف هزینهای بالغ بر 15 میلیارد ریال به جاده کنار گذر متصل شد به گزارش خبرگزاری فارس از یزد به نقل از روابط عمومی شهرداریماجرای جنجالی عزل مدیر بیمه ایران و نقش جابر ابدالی چه بود؟/آسوده:از احمدی نژاد نمی گذرم
ماجرای جنجالی عزل مدیر بیمه ایران و نقش جابر ابدالی چه بود آسوده از احمدی نژاد نمی گذرم سیاست > دولت - روزنامه شرق در گفت وگو با محمدآسوده مدیرعامل اسبق بیمه ایران که پس از گزارش دیوان محاسبات در سال 85 به ریاست محمدرضا رحیمی توسط احمدی نژاد برکنار شد به جزئیات این- قطعه نخست کنار گذر بوکان 50 درصد پیشرفت فیزیکی دارد
قطعه نخست کنار گذر بوکان 50 درصد پیشرفت فیزیکی دارد مهاباد - ایرنا - فرماندار بوکان از افتتاح و بهره برداری قطعه نخست کنار گذر این شهرستان تا پایان تیرماه سال آینده خبر داد و گفت این پروژه در حال حاضر 50 درصد پیشرفت فیزیکی دارد جمال خسروی روز چهارشنبه در حاشیه بازدید از طرح کناروز آرام در لوزان/ همه کنار دریاچه قدم زدند
روز آرام در لوزان همه کنار دریاچه قدم زدند دانلود لینک ۲۸ ۱۲ ۱۳۹۳ - ۱۱ ۵۴-
سینما و تلویزیون
پربازدیدترینها